Ny manager?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Ny manager?

Innlegg pål - lillehammer » 24 Mai 2013, 14:43

Mark Hughes lyktes veldig godt i Blackburn og Fulham og bomma i QPR og Man C. Tror det kan bli ganske bra meg Mark jeg. Spiller en type fotball som gjør at ikke forskjellen fra i dag blir ekstrem anderledes men går i riktig retning. Med Roberto Martinez eller Gus Poyet blir forandringen veldig stor og det er om ikke annet et faremoment hvis vi ikke bytter ut hele spillerstallen.
Come on, Stoke. Never, ever forget... we'll be with you, every step along the way...
pål - lillehammer
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 24 Mai 2013, 15:48

pål - lillehammer skrev:Mark Hughes lyktes veldig godt i Blackburn og Fulham og bomma i QPR og Man C. Tror det kan bli ganske bra meg Mark jeg. Spiller en type fotball som gjør at ikke forskjellen fra i dag blir ekstrem anderledes men går i riktig retning. Med Roberto Martinez eller Gus Poyet blir forandringen veldig stor og det er om ikke annet et faremoment hvis vi ikke bytter ut hele spillerstallen.

Enig i at det hadde vært fornuftig å få inn en ny manager som ikke står for en revolusjon, men snarere en reform.
Hughes hadde kanskje aller størst suksess i Blackburn, men laget hans vant "grisespiller-statistikken" hvert eneste år da han var der, så hvis han kommer inn så tror jeg at de som drømmer om 11 dansende ballerinaer i Stoke vil bli skuffet. I Manchester City hadde han muligens noe på gang og kunne plukke spillere fra øverste hylle, men fikk jo fyken halvveis ut i sin andre sesong av den sheik-eide klubben. I Fulham sluttet han vel av egen fri vilje, mens han i QPR, spillermateriellet tatt i betraktning, må sies å ha gjort en slett jobb.

Hughes står neppe for et radikalt stilskifte, bortsett fra i klesveien. Der er han overlegen Pulis( og det skal, når sant skal sies, ikke så veldig mye til. :mrgreen: ).
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 24 Mai 2013, 20:46

Det positive med TP var etter min mening - at han skapte et veldig stabilt Stoke lag - til endesløs frustrasjon vs noen ekstreme oppturer. Når f.eks Crouch fikk inn 1-1 mot ManU i forrige sesong, var det med et Stoke lag som fikk mitt foppalhjerte til å banke noen slag ekstra (og ikke minst gållen og 1-1 mot ManCity...tidenes PL scoring ?) Også når Liverpool fikk stryk med 3-1 denne sesongen, da var det nesten bare strake veien oppover. Men slik ble det jo ikke. Tabellen juger sjeldent, og SC 2013 er ikke bedre enn et lag som sliter et sted mellom nedrykk og nesten midten. Og de siste måneder har vært mest trist og skuffende hvis ambisjoner ikke er mer enn å kjempe for overlevelse. Jeg håper den neste manager er like jordnær som Pulis, men med mer offensive fibre i kroppen. Det trengs virkelig om det skal være et håp om et høyere nivå. For det ER faktisk mulig å ha over 50 % ballbesittelse i 90 minutter pluss (ikke minst på Brittania), og samtidig plukke poeng ganske flittig. Selv for trause Stoke City, som er mest kjent for knotter og knokler i stor lufthøyde og fri utfoldelse.

Er en stor tilhenger av at klubben bør bygges opp litt etter litt, og håper virkelig at det blir en stabil vei videre som peker oppover. Sesongen 2013/14 blir trolig den mest spennede siden opprykk for fem år siden.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Ovis » 24 Mai 2013, 21:17

Når det gjelder hvilken manager som skal ta over etter Tony Pulis så håper eg for Guds skyld at vi styrer unna Mark Hughes. Er overbevist om at han ikkje er det vi trenger for å komme på et høgare nivå. Hvis eg fikk velge av de som har vært nevnt som kandidater så ville eg satsa på :
1. Roberto Di Matteo
2. Roberto Martinez
3. Steve Bould
Come on Stoke City
Ovis
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 24 Mai 2013, 21:25

-Tottal- skrev:Det positive med TP var etter min mening - at han skapte et veldig stabilt Stoke lag - til endesløs frustrasjon vs noen ekstreme oppturer. Når f.eks Crouch fikk inn 1-1 mot ManU i forrige sesong, var det med et Stoke lag som fikk mitt foppalhjerte til å banke noen slag ekstra (og ikke minst gållen og 1-1 mot ManCity...tidenes PL scoring ?) Også når Liverpool fikk stryk med 3-1 denne sesongen, da var det nesten bare strake veien oppover. Men slik ble det jo ikke. Tabellen juger sjeldent, og SC 2013 er ikke bedre enn et lag som sliter et sted mellom nedrykk og nesten midten. Og de siste måneder har vært mest trist og skuffende hvis ambisjoner ikke er mer enn å kjempe for overlevelse. Jeg håper den neste manager er like jordnær som Pulis, men med mer offensive fibre i kroppen. Det trengs virkelig om det skal være et håp om et høyere nivå. For det ER faktisk mulig å ha over 50 % ballbesittelse i 90 minutter pluss (ikke minst på Brittania), og samtidig plukke poeng ganske flittig. Selv for trause Stoke City, som er mest kjent for knotter og knokler i stor lufthøyde og fri utfoldelse.

Er en stor tilhenger av at klubben bør bygges opp litt etter litt, og håper virkelig at det blir en stabil vei videre som peker oppover. Sesongen 2013/14 blir trolig den mest spennede siden opprykk for fem år siden.

Ja, selv om ballbesittelse i seg selv ikke trenger å være noe mål. Fotball kan spilles på et utall av måter og var det en kamp jeg fryda meg over i fjor som nøytral tilskuer, så var det denne:
http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel ... d=10055529

Det beviser at hvis man er smart, har en plan og et godt kollektiv mot indviduelt sterke spillere, så kan man utjevne noen forskjeller. I dette tilfellet hadde jo laget som vant i tillegg flaks, en dyktig keeper og sannsynligvis Europas beste supportere i ryggen.

Jeg håper en ny manager ser muligheter og begrensninger og legger en god taktikk utifra spillermateriellet Stoke har til enhver tid. Og jeg håper virkelig at dette ønsket om en "ny retning" ikke betyr at eiere, styret, markedsfolk osv. blander seg inn i sportslige vurderinger til den nye manageren. Da tror jeg løpet er kjørt hvis det skjer.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 24 Mai 2013, 21:51

Rafa Benitez skal ha inngått en avtale med klubben fra arnestedet til pizzaen, så da er vel neppe han aktuell mer.
Har en kompis fra Liverpool som ga datteren sin mellomnavnet Rafa. Kunne vært skøy, om ikke annet for mobbingas skyld, om Benitez hadde havna i Stoke. :twisted:
En gammel kollega av meg kalte forøvrig sin førstefødte for Kenny Anfield og nummer to fikk mellomnavnet Keegan. Det er mange gærninger der ute... :P
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 25 Mai 2013, 00:11

Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 25 Mai 2013, 00:28

Morten T. skrev:Stoke skal ha forespurt Hughes:
http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... ughes.html

Har ingenting imot Hughes, men tviler på hans evner til stabilitet. (Fikk QPR rett ned til nivå to ?)
Fulham er trolig ikke langt unna SC når det gjelder spenn og midler, så hvem vet....så lenge det ikke blir Betinez eller O'Neill er jeg ganske fornøyd.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg monken » 25 Mai 2013, 02:07

Spennende tider i møte om hvem som blir manager i Stoke.
Et lite senario: Hvis du tar de 20 beste managerne i Europa.....gir dem vært sitt PL lag (loddtrekking).......men tre PL lag MÅ rykke ned likevel, betyr det at de tre managerne som rykker ned med sine lag e dårlige managere...???
monken
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 25 Mai 2013, 21:19

Også Cardiff-boss Malky Mackay nevnes nå som en mulig erstatter for Pulis....

http://www.thisisstaffordshire.co.uk/Sc ... z2UKjlocX4
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest