torage skrev:Må innrømme jeg er en av fansen som har fått mitt store ønske oppfylt. Jeg skal være svært forsiktig å hovere over at Pulis nå har fått sparken, av respekt av mange her som fremdeles trykker Pulis til sitt bryst, men jeg har over lengre tid ment at skal Stoke komme seg videre sportslig, så må det bli med en annen manager, en annen fotballfilosofi og med mange nye spillere inn. Jeg har ikke sett noe utviklingspotensiale med dette Stoke-laget på lang tid. Må innrømme jeg er fryktelig spent hva som skjer framover, både i hvem som kommer inn som manager og hvilke grep vedkommende tar.
Jeg er også en av dem som har argumentert for at underholdning betyr en del for meg som fotballtilhenger. Det har først og fremst med historien til Stoke og at underholdning var kjennemerket til Stoke fra midten av 70-tallet da NRK begynte med sine tippekamper og det var også en av grunnene til at jeg ble Stoke-tilhenger. Og jeg skal gladelig innrømme at når fritiden kan brukes til så mye, og jeg skal bruke tid foran TV-skjermen lørdag etter lørdag, reise over og se Stoke in live, så vil jeg gjerne få litt underholdning med på kjøpet. Og dessverre, ligge bakpå kamp etter kamp enten en spiller hjemme eller borte, omtrent være vaksinert for scoringer, blottet for tekniske spillere, men kansje flakse inn en seier i ny og ne, nei det er ikke den underholdningen jeg ønsker mitt favorittlag skal ha. Helt enig i at en skal blø for drakta, og regelen har jo blitt at Wilkinson og Walters får på seg en hodebandasje kamp etter kamp, men jeg mener oppriktig at det er andre kvaliteter en bør søke etter. Jeg er fullstendig klar over at mange definerer underholdning på mange måter, men jeg påberoper meg retten til å være en ekte Stoke supporter, selv om jeg har en "finere" tolkning av hva underholdende fotball er enn hva mange andre tydeligvis har her inne.
Barcelona nevnes alltid som en eksponent for god underholdning, vel jeg synes det var ganske så stor underholdning å se Bayern Munchen banke Barcelona sønder og sammen her for ikke mange ukene siden også. Men mitt poeng er at mange lag på Stoke sitt nivå når det gjelder ressurser har en fotballfilosofi som er så mye, mye mer underholdende. En kan jo nevne West Ham, Southampton, West Bromwich, Norwich og Aston Villa. Ja en kan vel nesten nevne alle andre lag, for Stoke har vært det desidert kjedeligste laget å se på de siste sesongene, ut fra hva jeg definerer hva underholdende fotball skal være. Jeg har mao store forventninger til hva som skjer framover, men er innstilt på at det vil ta tid å bygge opp en ny fotballfilosofi og et nytt Stoke-lag
Flott skrevet, er såååå hjertens enig.
At det tar tid å bygge noe nytt, ja det er jeg å flere intr i å vente på så lenge vi slipp mye at det som vart prestert i år.
Å se Bayern knuse Barca....kan vell ikke kalles noe annet enn en magisk kamp full av fotballunderholdning!!!.....forstår at Stoke ikke er der...å kommer aldri der.....eller:-)