Ny manager?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Ny manager?

Innlegg Morten T. » 22 Mai 2013, 23:21

Poyet i Brighton skal ha en høy stjerne hos Stoke sin tekniske direktør Mark Cartwright og skal ikke være fremmed for en managerjobb på Britannia.:
http://espnfc.com/news/story/_/id/1456749#?cc=5739

Ingen tvil om at han har gjort det skarpt i bade-og feriebyen og han var jo også en god spiller. Stilen er imidlertid rimelig forskjellig fra det Pulis sto for, men kanskje han kan være den "unge, lovende manageren" det har vært snakket om det siste døgnet?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg BoBle » 23 Mai 2013, 15:13

Morten T. skrev:Det var et sjeldent, men likefullt modig, synspunkt midt oppe i all konsensusen som har rådet en stund. ;)

Jeg har også lurt på hvorfor en del ser ut til å være så opptatt av det "estetiske". For hva er egentlig "vakker" fotball og hvem definerer i så tilfelle kriteriene?
Jeg har gode venner som har spilt fotball på et anstendig nivå og som også har bra trenerutdannelser. Når noen av disse snakker med henrykkelse i stemmen om Barcelona så dreier det seg ikke om det endeløse kortpasningsspillet. Det dreier seg om måten de forsvarer seg på og gjenvinner ballen på. Flere ser også på et sterkt og godt organisert forsvar som det aller viktigste i fotball. Det er underholdning for noen av disse gutta. For andre igjen betyr "vakker" fotball noe annet. Det som slår meg er at det egentlig ikke er noe fasitsvar på dette, selv om det ser ut til å være en gjengs oppfatning om hva "vakker fotball" innebærer.
Resultatmessig har Pulis god grunn til å være fornøyd med innsatsen i Stoke, men mitt tips er at han måtte forlate jobben fordi ropene fra supporterne(!) om mer "underholdene" fotball ble for kraftige selv for hans gode venn Coates...

Eg vil heller se Stoke spille en drittkamp og vinne 1-0 enn og se de spille strålende flott fotball og tape 3-2. Vi er alle forskjellige, men dessverre tror eg mange er blitt blendet av denne barcelona fotballen (som eg faktisk synest er kjedelig og se på). Fire, fem flotte angrep i løpet av en kamp, resten består av å trille ballen sidelengs eller i støtte. Gjesp.

For meg er det resultatet som teller - og eg er revnende likegyldig til hva som skjer på banen bare laget mitt hjerte banker for tar de tre poengene de kan. Mange vil sikkert oppfatte det som merkelig, men eg hadde heller sett Stoke - Norwich (1-0) i reprise enn United kampen forrige runde som endte 5-5.

Selv spiller eg fotball (3 div, 4 div, 5 div). Med en kropp som strekker seg 197 cm over bakken og med nesten 90 kg (i en alder av 22) elsker eg fotballkampene der mitt lag skal legge seg bakpå å spille for et uavgjortresultat. Stillingskrig, dødballer, albuer, harde taklinger og holding er de faktorene eg verdsetter ved en fotballkamp. De gangene eg må duellere i midtforsvaret med kjemper som er like store som meg selv gir meg en deilig følelse. På en annen side hater eg og møte små kvikke spillere. Kanskje er det derfor eg liker denne type fotball. Tre røde og seks gule kort på de 11 kampene eg fikk spille i løpet av forrige sesong er sikkert nok for at dere kan danne dere et bilde av meg som fotballspiller.

Uansett så er eg enig i at vakker fotball kan oppleves forskjellig fra individ til individ. TP er en mann eg virkelig kommer til å savne, og eg håper for alt i verden at det ikke blir ansatt en manager i Stoke som skal begynne og spille fotball.

I mine øyne spiller Stoke den vakreste fotballen som kan spilles, og at andre er helt uenige med meg respekterer eg, men eg synest det er synd at det er fansens rop om en mer underholdende fotball som er grunnen til at TP ikke lenger er manager for Stoke.
GOOAAAAARN STOKE!
BoBle
Ivrig Stokie

Innlegg BoBle » 23 Mai 2013, 15:20

monken skrev:....å vær fornøyd med drittfotball....å bli nr 11-14 vært år...nei takk. Vi rykke ikke ned med offensiv fotball, heller ikke farlig å bli "godt likt":-)

Hvorfor eg er fornøyd med drittfotball kan du lese i innlegget over.

Eg mener at det skal være ekkelt og møte meg på en fotballbane. Andre spillere skal grue seg til kamp der de får juling og blåmerker. På samme måte mener eg det med Stoke. Når diverse brukere på diverse forum skriver "at de gruer seg til kamp på Britannia" og "kampen på Britannia er årets verste og vanskligste kamp" blir eg glad.

Som min far sier, "så går Stoke ut i skogen for å finne spillere i overgangsvinduet". En kommentar eg elsker. Han har riktignok den motsatte fotballfilosofien eg har, i tillegg til at han er Arsenal supporter.

Det å være et stabilt PL-lag synest eg er flott. Den moderne fotballen p.d.d, hvor sjeiker kjøper seg inn i klubber og spytter inn milliarder av kroner er eg ingen fan av. Og nettopp på grunn av dette er det vanskelig for Stoke å komme høyere på tabellen. Derfor er eg fornøyd med plasseringer mellom 9-13 plass.

GOOOOOOAAAAAARN STOKE!
GOOAAAAARN STOKE!
BoBle
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 23 Mai 2013, 15:31

Bra skrevet BoBle og et friskt pust og annerledes syn er alltid velkomment! Det er selvfølgelig intet fasitsvar på hvordan fotball skal spilles( bortsett fra at det til enhver tid gjeldende regelverket definerer rammene ), men det som overrasker meg mest er at supportere av en klubb er så opptatt av underholdning/estetikk og annen fjas, fjolleri og staffasje. For meg er det å være supporter å være resultatorientert( vinner laget ditt alle kampene 1-0, så vinner de alt ) og det å se verdien av fremgang over tid.
Okei, jeg innrømmer det: Jeg kan godt sette meg ned med et par pils og saltstenger å se på fotball fordi det er interessant eller underholdende, men da er følelsene helt fraværende og opplevelsen blir ikke den samme. Som supporter av et lag så trer andre mekanismer og følelser inn når jeg ser laget spille. Jeg mener det er et glassklart skille mellom å være supporter og kjønnsløs tilskuer og sier som Stoke sin gamle manager Alan Durban: "Hvis du vil ha underholdning, gå på sirkus!" :)

Håper du ikke tar det ille opp, men min første assosiasjon når du beskrev deg selv som spiller var mannen til høyre med det faste grepet ;) :

Bilde
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 23 Mai 2013, 20:00

I følge en engelsk nettside har Betting-firmaet Betfair fortsatt Mark Hughes som favoritt til å overta managerstolen etter Pulis.... :?

Taking odds from Betfair's Mobile App, here are the latest odds for the managerial vacancy at the Britannia Stadium. Odds are correct as of Thursday 23rd May, 6pm.

Mark Hughes - 4.1/1
Rafael Benitez - 5.8/1
Roberto Di Matteo - 6.4/1
Gus Poyet - 9.2/1
Roberto Martinez - 12/1
Martin O'Neill - 15/1

Også de andre store betting-firmaene har Mark Hughes som favoritt. Av naturlige grunner har ikke Bet365 spill på dette spillobjektet.... ;)

http://www.betting-directory.com/footba ... r-odds.php
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg monken » 23 Mai 2013, 20:32

BoBle skrev:
Morten T. skrev:Det var et sjeldent, men likefullt modig, synspunkt midt oppe i all konsensusen som har rådet en stund. ;)

Jeg har også lurt på hvorfor en del ser ut til å være så opptatt av det "estetiske". For hva er egentlig "vakker" fotball og hvem definerer i så tilfelle kriteriene?
Jeg har gode venner som har spilt fotball på et anstendig nivå og som også har bra trenerutdannelser. Når noen av disse snakker med henrykkelse i stemmen om Barcelona så dreier det seg ikke om det endeløse kortpasningsspillet. Det dreier seg om måten de forsvarer seg på og gjenvinner ballen på. Flere ser også på et sterkt og godt organisert forsvar som det aller viktigste i fotball. Det er underholdning for noen av disse gutta. For andre igjen betyr "vakker" fotball noe annet. Det som slår meg er at det egentlig ikke er noe fasitsvar på dette, selv om det ser ut til å være en gjengs oppfatning om hva "vakker fotball" innebærer.
Resultatmessig har Pulis god grunn til å være fornøyd med innsatsen i Stoke, men mitt tips er at han måtte forlate jobben fordi ropene fra supporterne(!) om mer "underholdene" fotball ble for kraftige selv for hans gode venn Coates...

Eg vil heller se Stoke spille en drittkamp og vinne 1-0 enn og se de spille strålende flott fotball og tape 3-2. Vi er alle forskjellige, men dessverre tror eg mange er blitt blendet av denne barcelona fotballen (som eg faktisk synest er kjedelig og se på). Fire, fem flotte angrep i løpet av en kamp, resten består av å trille ballen sidelengs eller i støtte. Gjesp.

For meg er det resultatet som teller - og eg er revnende likegyldig til hva som skjer på banen bare laget mitt hjerte banker for tar de tre poengene de kan. Mange vil sikkert oppfatte det som merkelig, men eg hadde heller sett Stoke - Norwich (1-0) i reprise enn United kampen forrige runde som endte 5-5.

Selv spiller eg fotball (3 div, 4 div, 5 div). Med en kropp som strekker seg 197 cm over bakken og med nesten 90 kg (i en alder av 22) elsker eg fotballkampene der mitt lag skal legge seg bakpå å spille for et uavgjortresultat. Stillingskrig, dødballer, albuer, harde taklinger og holding er de faktorene eg verdsetter ved en fotballkamp. De gangene eg må duellere i midtforsvaret med kjemper som er like store som meg selv gir meg en deilig følelse. På en annen side hater eg og møte små kvikke spillere. Kanskje er det derfor eg liker denne type fotball. Tre røde og seks gule kort på de 11 kampene eg fikk spille i løpet av forrige sesong er sikkert nok for at dere kan danne dere et bilde av meg som fotballspiller.

Uansett så er eg enig i at vakker fotball kan oppleves forskjellig fra individ til individ. TP er en mann eg virkelig kommer til å savne, og eg håper for alt i verden at det ikke blir ansatt en manager i Stoke som skal begynne og spille fotball.

I mine øyne spiller Stoke den vakreste fotballen som kan spilles, og at andre er helt uenige med meg respekterer eg, men eg synest det er synd at det er fansens rop om en mer underholdende fotball som er grunnen til at TP ikke lenger er manager for Stoke.

Hei, må bare si at æ e total uening med dæ...og det er vel gjensidig og ok. Har selv spilt myyye fotball, har trener kurs, trent mange lag. Det å gå på fotballkamp å bet 2-300 pr kamp, da har du litt forvetninger til underholdning. Med hånda på hjerte å like ikke å si det men mitt kjære Stoke har spilt utrolig kjedelig fotball denne sesongen. Har nok mange med meg der. Det å få sjå Stoke i en offensiv rolle skal ikke mye til etter årets sesong. Å sjå reprisen Stoke- Norwich.....sier alt hva jeg mener med et stort gjesp. At Morten er enig med deg...forstår den, fordi han er totalt uening det æ skriver, men æ ønske å stå for at mitt kjære Stoke skal score mere mål, å spille mere offensiv fotball. Husk dette er IKKE kritikk mot din fotball opplevelse av hvordan Stoke skal spille, men min oppfatning på hvordan æ ønske dem ska/bør spille neste sesong.
monken
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 23 Mai 2013, 20:41

Det virker som om veldig mange har bestemt seg for at Tony Pulis fikk sparken fordi vi spilte "kjedelig" fotball. Jeg tviler sterkt på at det var grunnen (ene og alene).
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg monken » 23 Mai 2013, 20:48

jørgen skrev:Det virker som om veldig mange har bestemt seg for at Tony Pulis fikk sparken fordi vi spilte "kjedelig" fotball. Jeg tviler sterkt på at det var grunnen (ene og alene).

Hei Jørgen, det tror ikke jeg heller, å har aldri skrevet at det er derfor, men å si at Stoke har vært et underholdende fotballag i denne sesonger er vel å ta i...
Tror å mene at det er helt sunt å riktig at vi prøver noe nytt neste sesong.
monken
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 23 Mai 2013, 21:02

monken skrev:
jørgen skrev:Det virker som om veldig mange har bestemt seg for at Tony Pulis fikk sparken fordi vi spilte "kjedelig" fotball. Jeg tviler sterkt på at det var grunnen (ene og alene).

Hei Jørgen, det tror ikke jeg heller, å har aldri skrevet at det er derfor, men å si at Stoke har vært et underholdende fotballag i denne sesonger er vel å ta i...
Tror å mene at det er helt sunt å riktig at vi prøver noe nytt neste sesong.

Fotball er en sport som treffer så mange, noe med alltid vil innebære forskjellige meninger. Noen liker tika-taka, andre liker lange baller. Problemet med spillestilen vår er at jeg klarer ikke å se hvordan vi skal kunne score mange mål. I kampene våre er det liksom bare å håpe på dødball fordi det er der vi kan true. I år har vi heller ikke vært særlig farlige her, noe som har gjort at intensiteten bak tv-skjermen blir laber.

TP mistet meg litt da han sendte B-laget til Valencia!
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg torage » 23 Mai 2013, 21:24

Må innrømme jeg er en av fansen som har fått mitt store ønske oppfylt. Jeg skal være svært forsiktig å hovere over at Pulis nå har fått sparken, av respekt av mange her som fremdeles trykker Pulis til sitt bryst, men jeg har over lengre tid ment at skal Stoke komme seg videre sportslig, så må det bli med en annen manager, en annen fotballfilosofi og med mange nye spillere inn. Jeg har ikke sett noe utviklingspotensiale med dette Stoke-laget på lang tid. Må innrømme jeg er fryktelig spent hva som skjer framover, både i hvem som kommer inn som manager og hvilke grep vedkommende tar.
Jeg er også en av dem som har argumentert for at underholdning betyr en del for meg som fotballtilhenger. Det har først og fremst med historien til Stoke og at underholdning var kjennemerket til Stoke fra midten av 70-tallet da NRK begynte med sine tippekamper og det var også en av grunnene til at jeg ble Stoke-tilhenger. Og jeg skal gladelig innrømme at når fritiden kan brukes til så mye, og jeg skal bruke tid foran TV-skjermen lørdag etter lørdag, reise over og se Stoke in live, så vil jeg gjerne få litt underholdning med på kjøpet. Og dessverre, ligge bakpå kamp etter kamp enten en spiller hjemme eller borte, omtrent være vaksinert for scoringer, blottet for tekniske spillere, men kansje flakse inn en seier i ny og ne, nei det er ikke den underholdningen jeg ønsker mitt favorittlag skal ha. Helt enig i at en skal blø for drakta, og regelen har jo blitt at Wilkinson og Walters får på seg en hodebandasje kamp etter kamp, men jeg mener oppriktig at det er andre kvaliteter en bør søke etter. Jeg er fullstendig klar over at mange definerer underholdning på mange måter, men jeg påberoper meg retten til å være en ekte Stoke supporter, selv om jeg har en "finere" tolkning av hva underholdende fotball er enn hva mange andre tydeligvis har her inne.
Barcelona nevnes alltid som en eksponent for god underholdning, vel jeg synes det var ganske så stor underholdning å se Bayern Munchen banke Barcelona sønder og sammen her for ikke mange ukene siden også. Men mitt poeng er at mange lag på Stoke sitt nivå når det gjelder ressurser har en fotballfilosofi som er så mye, mye mer underholdende. En kan jo nevne West Ham, Southampton, West Bromwich, Norwich og Aston Villa. Ja en kan vel nesten nevne alle andre lag, for Stoke har vært det desidert kjedeligste laget å se på de siste sesongene, ut fra hva jeg definerer hva underholdende fotball skal være. Jeg har mao store forventninger til hva som skjer framover, men er innstilt på at det vil ta tid å bygge opp en ny fotballfilosofi og et nytt Stoke-lag
torage
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest