Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg Morten T. » 03 Mai 2013, 09:48

jørgen skrev:Hadde de ikke vært for de mega-lette kampene mot QPR og Norwich kunne vi fort ha ligget under streken nå.

Der er jeg uenig.
Jeg er av den formening at INGEN av kampene i PL er lette og at det nettopp er dette, til en viss grad, som gjør ligaen interessant.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Mai 2013, 12:12

Torstein Norevik skrev:Nope ;) Selv en god avslutning nå fjerner ikke inntrykket av denne sesongen som relativt mislykket.

Hypotese igjen ;) :
HVIS de dårlige resultatene hadde kommet litt dann og vann og spredd seg utover sesongen, istedenfor som etter nyttår i en stor bolk, hadde da mange oppfattet sesongen annerledes?

Sluttresultat og plassering ville vært nøyaktig det samme etter 38 serierunder i mitt tenkte eksempel, men veien dit hadde vært forskjellig.

For å svare litt selv: Jeg tror en rekke med f.eks. 10 strake tap betyr mer for det synet en god del danner seg på gjennomføringen av sesongen enn hvis disse tapene hadde blitt spredd utover f. eks. 38 kamper. Og jeg tror også at 10 strake tap i begynnelsen av sesongen ville vært lettere å svelge hvis laget gjør det bedre de siste 28 kampene.

Enkel psykologi. 8-) ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 03 Mai 2013, 13:54

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:Nope ;) Selv en god avslutning nå fjerner ikke inntrykket av denne sesongen som relativt mislykket.

Hypotese igjen ;) :
HVIS de dårlige resultatene hadde kommet litt dann og vann og spredd seg utover sesongen, istedenfor som etter nyttår i en stor bolk, hadde da mange oppfattet sesongen annerledes?

Sluttresultat og plassering ville vært nøyaktig det samme etter 38 serierunder i mitt tenkte eksempel, men veien dit hadde vært forskjellig.

For å svare litt selv: Jeg tror en rekke med f.eks. 10 strake tap betyr mer for det synet en god del danner seg på gjennomføringen av sesongen enn hvis disse tapene hadde blitt spredd utover f. eks. 38 kamper. Og jeg tror også at 10 strake tap i begynnelsen av sesongen ville vært lettere å svelge hvis laget gjør det bedre de siste 28 kampene.

Enkel psykologi. 8-) ;)

Det kan nok kanskje være riktig at det ligger noe psykologisk i en slik tapsrekke, og at inntrykket blir mer negativt når tapene kommer på rekke og rad enn om de fordeles utover sesongen ;). Men man kan også snu litt på flisa og si at det var en lykke at vi sanket såpass mange poeng før nyttår at vi hadde en del å gå på når tapene begynte å komme. Hadde vi ikke hatt denne solide bufferen hadde vi gått rett ned ! :shock:

Og jeg våger en påstand : Hadde denne tapsrekken kommet rett fra sesongstart - med 5-6 poeng på de første 14 kampene - da tror jeg at heller ikke Coates lenger kunne ha forsvart Pulis, og jeg tror Pulis hadde vært ferdig i manager-stolen på Britannia.

Og jeg minner om at vi fortsatt bare står med 40 poeng. Om vi vinner alle de tre neste (noe vi neppe gjør), så er vi marginalt bedre poengmessig enn tidligere års prestasjoner. Trolig ender vi - i beste fall - opp med 44-45 poeng, det svakeste vi har hatt siden opprykket. :?

Det etterlater et inntrykk av at vi i beste fall står på stedet hvil, men sannsynligvis har tatt et skritt eller to tilbake. :?

Vi har brukt hvert eneste av de siste overgangsvinduene til - i alle fall på papiret - å styrke stallen. Ser man på spillerstalen vi har i dag virker denne unektelig sterkere enn spillerstallen vi hadde for et par år siden. Likevel står vi - tilsynelatende - på stedet hvil når det kommer til resultater.

Og det er nettopp dette mange av oss - som i dag har mista litt trua på Pulis - er kritiske til. At han ikke lenger får det beste ut av mannskapet han har til rådighet, og at dette skyldes feil laguttak, feil taktiske valg og at spillere spilles ute av posisjon.

Pulis har - med sin tilnærming - brakt oss så langt han kan. Og han kommer ikke til å endre seg. Det betyr at det er modent for et skifte. :ugeek:

Men, at det vil skje er vel kanskje mer enn tvilsomt. :? Selv om jeg registrerer at Coates ikke går ut med noen uforbeholden støtte til Pulis nå, erklærer sesongen som "flat" og viser til evalueringsmøtet som skal gjennomføres etter sesongslutt..... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 04 Mai 2013, 10:43

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:

Hypotese igjen ;) :

Enkel psykologi. 8-) ;)

Det kan nok kanskje være riktig at det ligger noe psykologisk i en slik tapsrekke, og at inntrykket blir mer negativt når tapene kommer på rekke og rad enn om de fordeles utover sesongen ;). Men man kan også snu litt på flisa og si at det var en lykke at vi sanket såpass mange poeng før nyttår at vi hadde en del å gå på når tapene begynte å komme. Hadde vi ikke hatt denne solide bufferen hadde vi gått rett ned ! :shock:

Og jeg våger en påstand : Hadde denne tapsrekken kommet rett fra sesongstart - med 5-6 poeng på de første 14 kampene - da tror jeg at heller ikke Coates lenger kunne ha forsvart Pulis, og jeg tror Pulis hadde vært ferdig i manager-stolen på Britannia.

Og jeg minner om at vi fortsatt bare står med 40 poeng. Om vi vinner alle de tre neste (noe vi neppe gjør), så er vi marginalt bedre poengmessig enn tidligere års prestasjoner. Trolig ender vi - i beste fall - opp med 44-45 poeng, det svakeste vi har hatt siden opprykket. :?

Det etterlater et inntrykk av at vi i beste fall står på stedet hvil, men sannsynligvis har tatt et skritt eller to tilbake. :?

Vi har brukt hvert eneste av de siste overgangsvinduene til - i alle fall på papiret - å styrke stallen. Ser man på spillerstalen vi har i dag virker denne unektelig sterkere enn spillerstallen vi hadde for et par år siden. Likevel står vi - tilsynelatende - på stedet hvil når det kommer til resultater.

Og det er nettopp dette mange av oss - som i dag har mista litt trua på Pulis - er kritiske til. At han ikke lenger får det beste ut av mannskapet han har til rådighet, og at dette skyldes feil laguttak, feil taktiske valg og at spillere spilles ute av posisjon.

Pulis har - med sin tilnærming - brakt oss så langt han kan. Og han kommer ikke til å endre seg. Det betyr at det er modent for et skifte. :ugeek:

Men, at det vil skje er vel kanskje mer enn tvilsomt. :? Selv om jeg registrerer at Coates ikke går ut med noen uforbeholden støtte til Pulis nå, erklærer sesongen som "flat" og viser til evalueringsmøtet som skal gjennomføres etter sesongslutt..... :?

Dette med poengsum er interessant. Kan det brukes som et parameter for å måle fremgang? I beste fall tja, fordi fotball er spill og motspill og de andre lagene utvikler seg selvfølgelig også parallelt med Stoke og disse blir også bedre. Dermed er det ikke sikkert at fremgangen vises i form av poeng. Jeg gikk igjennom noen av lagene i PL og deres sesonger og det er litt vanskelig å lese utvikling i antall poeng. En sesong holder 50 poeng til en 7. plass, mens neste blir man nr. 9-10 med samme sum.

En klubb som Aston Villa( som er en ganske stor klubb ) har gått opp og ned som en jo-jo i antall poeng de siste sesongene, men henger fortsatt med. Everton er ikke så ekstreme, men har litt av det samme. Manchester United viser liten fremgang på poengfronten. De har faktisk noen tilbakeslag sett over tid.

My point: Er man supporter av klubber på størrelsen til Stoke City F.C. så må man regne med et og annet tilbakeslag og kanskje litt stillstand. Det viktigste er det som skjer over tid. Og over tid har det så definitivt funka for Stoke. Derfor hopper jeg ikke helt på det toget som er merket: "Jeg er brennsikker på at Pulis må sparkes hvis klubben skal utvikle seg i riktig retning". Rett og slett fordi fotball er kompleks, det er mange folk med ansvar for å ferdigstille et produkt, og en klubb på Stoke sin størrelse bør være fornøyd hvis de av og til kan komme seg inn blant de ti beste og gjøre det greit i en og annen cup.

Som nevnt før: Man kan ikke sparke Pulis på resultatene. De har vært gode sett over tid og da spesielt tatt i betraktning størrelsen på klubben og hvor den kom fra. Jeg tror, som nevnt før, at dette dreier seg om underholdning og fint lite annet. Når klubben vinner så er det "We`ll play how we want", men den schizofrene supporter snur fort ved tap. Da er plutselig stilen utålelig.

Jeg mener at Coates gjorde helt rett( kanskje han har lest de samme forskningsrapportene som meg selv? ) da han sto i mot presset fra bjeffende supportere og lot Pulis fortsette sesongen ut.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Mai 2013, 14:32

Pulis sveiper litt innom den siste tidens kritikk:
http://www.goal.com/en-gb/news/2896/pre ... /3959902/-

Innerst inne så mener jeg han bør si minst mulig en stund framover. Det meste av det han uttaler seg om blir uansett vridd og vrengt på og tolket på mange forskjellige måter( som gjennomgående er negative ). På den annen side så er han jo i en posisjon hvor han vel nærmest plikter å uttale seg også.... :geek:
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 07 Mai 2013, 18:31

Det beste for alle parter er at TP sier minst mulig, når det kommer til det sportslige så blir det meste av det han sier bare sutring på alle andre.
Mannen evner ikke å ta noe selvkritikk.

TP klarte det jeg ikke trodde at han skulle klare, nemlig å holde laget i PL.
Selv med de 7 poengene på siste tre kampene, så er jeg klokkeklar på at TP selv bør gå med æren i behold etter sesongen.
ALLE i og rundt fotball klubben Stoke City trenger nå en ny sjef for neste sesong.
Jeg blir meget skuffet hvis ikke PC allerede har funnet TP sin erstatter.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Mai 2013, 19:38

mfkpotter skrev:TP klarte det jeg ikke trodde at han skulle klare, nemlig å holde laget i PL.

Jeg mener Pulis har et medansvar for dårlige og gode resultater, men spillerne har helt klart heva seg i det siste og intensiteten er bedre enn på lenge. Da funker også spillestilen og systemet mye bedre og resultatene kommer.

Blir uansett spennende å se om gamle Coates gir etter for presset når sesongen er over. Personlig tror jeg ikke det. Han falt ikke for fristelsen som mange kontraproduktive eiere har gjort før han og det er egentlig ganske bemerkelsesverdig, de siste måneders elendige resultater tatt i betraktning.

Vi får sjå.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 08 Mai 2013, 19:57

herved omformulerer jeg hovedtråden her: "Er Pulis den rette for Man Utd ?" Jeg kan ikke se oddsene for at waliseren overtar roret noen Miles lenger nord...Hm 8-) Da kunne vi jo fått i pose og smekk. ;)
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 08 Mai 2013, 20:53

Fakta er at alle lag er avhengig av at marginene er på sin side. De beste lagene behøver dette i mindre grad, men Stoke City er dessverre et lag som virkelig får smake på om formen og Lykke Fortuna smiler eller viser tommelen ned. Vi har hatt eventyrlig flaks enkelte ganger, og selvfølgelig det motsatte i enkelte perioder. Jeg tror dessverre ikke at Stoke blir bedre enn det tabellen viser siden opprykk i PL i 2008. En ny manager kan bety at ting virkelig går ad dundas, men tiden er likevel IMO moden for et skifte hvis ambisjoner IKKE er mer enn å bare å unngå nedrykk. Jeg vil heller se et Stoke lag som prøver og våger å ta ett skritt videre, enn et lag som bare skal safe sesong etter sesong.

En ny utfordring blir da - hvem skal i tilfelle ta over etter Pulis ?
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 10 Mai 2013, 15:31

Jeg tror heller ikke Stoke kommer seg videre med TP. Dessverre.
Han fotballfilosofi holder ikke for å komme opp på tabellen, uansett hvor mye penger vi bruker på spillere..

Er vi happy med å holde oss i PL år etter år, er TP vår mann.
Har vi ambisjoner om å dra ifra, komme oppover, er han det ikke..
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Rikitikitak og 1 gjest