For 2 år siden...

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

For 2 år siden...

Innlegg Morten T. » 17 Apr 2013, 23:29

...på datoen i dag hadde jeg en av mine fineste dager som tilskuer på et idrettsarrangement generelt og Stoke-kamp spesielt( at jeg kort tid etter skulle få oppleve live at Norge vant over Sverige i hockey-VM i Slovakia bare fullendte lykkefølelsen på den tida :) ) .

Denne dagen i London var perfekt på alle måter. Opparbeidelse av støttepromille fra tidlig morgen i hotellbaren sammen med Stoke-og Boltonfans, et fyrverkeri av en match og en fin feiring til godt utpå natta....

Those memories... :)

http://www.youtube.com/watch?v=4YaB79GjuyM
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: For 2 år siden...

Innlegg Torstein Norevik » 17 Apr 2013, 23:54

Fantastiske minner :D Det må være den mest fantastiske kampen jeg har sett av Stoke i moderne tid, kanskje noensinne ? :)

Hadde dessverre ikke anledning til å reise over - det må ha vært en opplevelse for livet - men så kampen på TV. Husker at jeg knapt kunne tro mine egne øyne og gikk i en lykkerus i lang tid etterpå... :lol:

Og for noen flotte mål :D Tredjemålet med Pennants løp og fantastiske gjennombruddspasning var jo helt utsøkt, og Walters 4-0 scoring var også en fantastisk prestasjon.

Det er forresten også en ting jeg har tenkt en del på. Hvorfor var Walters så god akkurat den vinteren/våren ? Han var svak den første tiden i klubben, fikk mye kritikk og det var mange som mente at han ikke holdt mål. Så plutselig - i løpet av vinteren - blomstret han, og ble vel etter hvert omtalt som et av de beste kjøpene i PL den sesongen. Da var faktisk Walters - kanskje vår mest utskjelte spiller - virkelig god. For så å slukne igjen, og i dag fremstår han som en spiller som er langt fra å holde anstendig PL-nivå... :?

Jeg har spurt meg selv mange ganger hvorfor han var så god akkurat den perioden ? Var det den egentlige Walters ? Eller var han bare i en vanvittig flytsone og "overpresterte", slik at det er i tiden foran og etterpå at han har vist sitt virkelige nivå ?

Okke som, veldig moro å se klippet fra Bolton-kampen, det er et klipp jeg aldri kommer til å bli lei av å se..... :D
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 18 Apr 2013, 09:07

Ja, det med Walters har jeg fundert litt på også.
På den tida var han jo meget god, det oste selvtillit av mannen, han turte å utfordre og fyrte av en del bra skudd også. Det sies jo at toppen av karrieren for fotballspillere( generelt sett, selvfølgelig ) nås i alderen 26-28 år. Walters er 29 nå, så.... :?

Forøvrig, det første målet til Walters synes jeg viser en del av det Stoke mangler for tida. Spillere som tør, og evner, å skjære inn i banen for så å avslutte selv eller skape rom for andre spillere. Etherington, Pennant, Kightly og Walters har egentlig stoff i seg til å gjøre slike ting, men fungerer nå for tida kun som breddeholdere uten selvtillit til å utfordre. De blir veldig enkle å lese for en forsvarsspiller. Jeg husker en kar som heter Dawda Leigh og spilte for Skeid( gikk vel senere til Vålerengen I.F. og fåglarna veit hvor han er nå ). Han hadde EN finte på repertoaret og den fungerte helt til backen hadde lært seg trekket etter ca. 20-30 minutter. Etter det ble han helt usynlig resten av kampene. Litt av det samme skjer med de Stoke bruker på kant for tida.
Pointet er: Det å være en god ving( og i og for seg i andre posisjoner også ) betyr å være ukonvensjonell og å overraske/variere løpene og bevegelsene. Der synes jeg de som har blitt brukt på kantene til Stoke den siste tida har skuffa, og jeg mener at en del av forklaringa ligger i at de må ta så mange kraftkrevende defensive løp, som igjen medfører at prestasjonene offensivt svekkes.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Oddvin » 18 Apr 2013, 10:13

Stort øyeblikk, var stort å få være på finalen også sjøl om det bli tap.
Men ser vi litt nøyere etter så ligger kanskje noe av dagens problemer i at det nesten er samme lag som spiller i dag som den gang. Pennant og Delap er borte, og Sørensen sitter på benken, ellers har det vel ikkje vert fornying i særlig grad. Mange spillere er kjøpt inn uten at laget er fornyet. Normalt etter to år er vel at 5-6 av spillerene blir byttet?
Oddvin
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Rikitikitak og 1 gjest