Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg Richard Prestegård » 25 Mar 2013, 14:47

Morten T. skrev:Personlig synes jeg at denne artikkelen er rimelig tett opptil "Spot On".
Skribenten toucher innom to vitale punkter, synes jeg:
Hvor mye sterkere mange uttrykker seg på nett( og spesielt på kjapp-kjapp sider som Facebook, Twitter og diverse andre fora ) og massesuggesjonen det KAN føre til...

http://www.thisisstaffordshire.co.uk/st ... z2OXUQOZrC

Det mest skøyale og spennende er uansett at folk har forskjellige meninger og det igjen åpner for debatt( noe jeg setter pris på :) ).

Det er ganske interessant å se kommentarer som dukker opp når de engelske Stoke-sidene på Facebook og Twitter legger ut noe. Det kommer som regel ørten kommentarer innen noen minutter og de meste av det som kommer, er ikke akkurat gjennomtenkt. For eksempel hvis Stoke vinner, så hagler det med lovord og utrop som "GOARN STOKE", "WE'LL PLAY HOW WE WANT" o.l, men nå i det siste har det nesten utelukkende vært negative kommentarer med masse innslag av bannord, kjønnsorganer og navnet på en spiller eller trener. Personlig bryr jeg meg ikke om å lese slike kommentarer, fordi de er så utrolig lite gjennomtenkt, men kommer det en negativ eller positivt kommentar som er velbegrunnet, så leser jeg de gjerne. Det er dessverre slik at vi i større grad må bli stimulert når det kommer til meninger og terskelen for å kaste noe ut på Facebook eller Twitter er overraskende lav. Litt sånn som det er i kommentarfeltene på nettavisene her i landet. Det er gjerne de som har minst peiling som skal rope høyest.

Nei, derfor liker jeg å skrive her på forumet. Meninger fra begge sider som er velformulerte og godt begrunna. Sånn blir det gode debatter av! Jeg er gjerne med på å ta disse da jeg ikke vil fjerne Pulis enda. Bring it on ;) :mrgreen:
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 25 Mar 2013, 15:27

Richard Prestegård skrev:
Morten T. skrev:Personlig synes jeg at denne artikkelen er rimelig tett opptil "Spot On".
Skribenten toucher innom to vitale punkter, synes jeg:
Hvor mye sterkere mange uttrykker seg på nett( og spesielt på kjapp-kjapp sider som Facebook, Twitter og diverse andre fora ) og massesuggesjonen det KAN føre til...

http://www.thisisstaffordshire.co.uk/st ... z2OXUQOZrC

Det mest skøyale og spennende er uansett at folk har forskjellige meninger og det igjen åpner for debatt( noe jeg setter pris på :) ).

Det er ganske interessant å se kommentarer som dukker opp når de engelske Stoke-sidene på Facebook og Twitter legger ut noe. Det kommer som regel ørten kommentarer innen noen minutter og de meste av det som kommer, er ikke akkurat gjennomtenkt. For eksempel hvis Stoke vinner, så hagler det med lovord og utrop som "GOARN STOKE", "WE'LL PLAY HOW WE WANT" o.l, men nå i det siste har det nesten utelukkende vært negative kommentarer med masse innslag av bannord, kjønnsorganer og navnet på en spiller eller trener. Personlig bryr jeg meg ikke om å lese slike kommentarer, fordi de er så utrolig lite gjennomtenkt, men kommer det en negativ eller positivt kommentar som er velbegrunnet, så leser jeg de gjerne. Det er dessverre slik at vi i større grad må bli stimulert når det kommer til meninger og terskelen for å kaste noe ut på Facebook eller Twitter er overraskende lav. Litt sånn som det er i kommentarfeltene på nettavisene her i landet. Det er gjerne de som har minst peiling som skal rope høyest.

Nei, derfor liker jeg å skrive her på forumet. Meninger fra begge sider som er velformulerte og godt begrunna. Sånn blir det gode debatter av! Jeg er gjerne med på å ta disse da jeg ikke vil fjerne Pulis enda. Bring it on ;) :mrgreen:

Enig! :)

Det er klart, det å være fotballsupporter er en følelsesmessig rollercoastertrip( hvis man ikke er så ryggmargsløs at man har valgt seg ut klubber som Manchester United, Real Madrid o.l. ), men hvor følelsene stort sett før i tida var forbeholdt utbrudd underveis i selve matchen, så har det nå blåst voldsomt opp etter at vi måtte legge bort blekkhuset til fordel for tastaturet.Det er en evigvarende twentyfourseven kakofoni der ute. Og det er i og for seg greit, men som nevnt før: Det kan fort føre til massesuggesjon og en konkurranse i hvem som behersker flest synonymer av diverse banneord og kjønnsrelaterte ord. På den annen side så fører det til engasjement, og folk som før i tiden nærmest kun beherska kunsten å ikke ytre seg i noe særlig mer en enstavelsesord har endelig funnet en arena å få utløp på( og det kan jo i og for seg, fra et filantropisk ståsted, sees på som noe positivt ). Kunsten i dag er å sile ut hva som er relevant, bra og viktig. Og den jobben må nesten hver enkelt person ta selv.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 27 Mar 2013, 13:28

Må si jeg og er usikkert på hva som er rett å gjøre her. Generelt blir det for lett å gi mangaeren sparken etter en dårlig periode. Pullis er ikke blitt dårligere enn det han var når han ble ansatt i Stoke, men selvfølgelig heller mye bedre og mer erfaren.
Om han er god nok for nivået man er kommet på nå er vanskelig å si.

Dette er hva jeg tror/gjetter om Pullis som maneger:
Pluss: En man har lyst å blød for dersom man har hans tillitt
En som er vedig flik å organisere laget defansivt
En som er flink til å motivere foran kamp (ren gjetning :) )
Minus: Dårlig til å løse personkonflikter (kanskje brukes en en utdatert ledelsesfiliosofi ;) )
Har ikke helt funnet ut magien om god og efferktiv offansiv fotball
Klarer ikke alltid å komponere det beste laget ut ifra det mannskapet han besitter (forvaret har han merkelig nok ikke samme vansklighetene med...)

Ellers en liten kommentar om ambisjoner:
Innad i laget/gruppen må målet være høyt og krevende. Som minstemål for laget nå, bør være f.eks å vinne enhver hjemmekamp. Utad synes jeg det er helt greit å si at det å holde laget oppe blant de store.
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 28 Mar 2013, 01:27

Her er nok en artikkel som berører "for/mot Pulis" og denne er i MOT:
http://www.thisisstaffordshire.co.uk/st ... z2Omh7NqDp

Martin Smith lar det ganske tydelig skinne gjennom at årsaken til nedgangen på 12% i sesongkortsalget( sammenlignet med samme tid i fjor ) i første rekke skyldes Pulis. Han er sikkert inne på noe der, men jeg har også lest at en del fans ikke fornyer sesongkortene sine pga. økonomiske nedgangstider i England. Spesielt gjelder dette familier på 2-4 personer.
Uansett er en nedgang på 12% rimelig alvorlig og Stoke Citys markedsavdeling bør straks ta tak i dette og rett og slett gå dypere inn i materien. Uansett er det jo snaut 17 000 som har fornya og benyttet seg av det billigste tilbudet( såkalt "Early Bird" ) i sesongkortsalget, så helt kaos og krise er det ikke. Klubben ligger uansett langt over det de gjorde for 6 år siden, og har også solgt flere sesongkort enn de gjorde de to første sesongene i PL.
De fleste fotballklubber opplever jo nedgang i billettsalget ved sportslige nedturer, sånn sett er det naturlig, og ser vi litt på historikken så vil jeg anslå at de trofaste som dukker opp uansett neppe utgjør mer enn 14 000 - 18 000 i Stoke, men klubben( som en hvilken som helst annen bedrift ), må gå inn å se på saken så trenden ikke fortsetter.

Og for å komme flere i forkjøpet: En løsning er selvfølgelig å sparke manageren og derav etterkomme kravet fra en (uvisst hvor stor ) gruppe av fansen, men det kan også være andre steiner som bør snus( prisnivå f.eks. ).

Debatten går uansett videre, folkens! ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 28 Mar 2013, 01:31

Wilkinson sier at alle spillerne står bak Pulis:
http://www1.skysports.com/football/news/11701/8600967
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 29 Mar 2013, 17:39

Sparke og sparke manager... Ja, det er garantert for og i mot.

Det er en kjennsgjerning at TP har tatt Stoke dit vi er i dag. Et etablert PL lag, med sunn økonomi..

Men, jeg mener TP gjør flere feil:

1: Fortsetter å bruke sine favorittspillere, uansett form, kvalitet og mangler.
2: Må være mer ydmyk, og erkjenne feil, ref over.
3: Må se at tupp og løp spillet ikke hever oss
4: Når han selv sier at han er happy med sesongen så langt. manger han ambisjoner på å ta oss videre.

Tror mye sitter langt inne hos TP, og jeg tror ikke vi vil se noen endring.

OM han ikke er villig til å ta GREP, bør det vurderes om han skal trekke seg tilbake, med ære, og la andre, med andre visjoner og ambisjoner komme til
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 30 Mar 2013, 00:23

Velskrevet artikkel:
http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 54792.html

Kritikk er greit, men av og til har jeg en følelse av at den kan bli litt vel kontraproduktiv....
Denne artikkelen var derimot god og sammenligningen mellom Waddington og Pulis sysnes jeg er interessant. Noen fans opplevde jo den gode perioden på 70-tallet med "Waddo" og dernest på 2000-tallet og den gode perioden når Pulis har styrt skuta. Men tallene viser faktisk at de to Tony`ene scorer ganske likt på resultater og plasseringer.

Alt var med andre ord ikke nødvendigvis bedre før... :twisted:
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 30 Mar 2013, 19:47

hmmm,Pulis kobles til en jobb i USA på TV2 nå !
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 30 Mar 2013, 19:58

Coates sitter sammen med Gary Francis...
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 30 Mar 2013, 22:42

vegar56 skrev:Coates sitter sammen med Gary Francis...

Man skal aldri si aldri, men kan det ha hatt noe å gjøre med at Francis er ansatt i Stoke og har vært det i ganske mange år?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest