Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg Carsten » 03 Mar 2013, 19:39

Hey

Fyr ham nu ! Han har gjort mange gode ting for Stoke, men nu må det være slut, han evner ikke opgaven at udvikle holdet til at spille bold, eller også vil han bare ikke fordi han tror på den spillestil som han står for, sparke væk og så håbe på en dødboldsituation, det er simpelhen rædslefuldt at se på og det bringer os kun EN vej nemlig NED

Fortsat god søndag til jer alle

Carsten
Sist endret av Carsten den 03 Mar 2013, 22:02, endret 1 gang
Mange regner fodbold for at dreje sig om liv eller død. Denne indstilling skuffer mig meget. Jeg kan forsikre jer om, at det er meget vigtigere end det
Bill Shankly
Carsten
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 03 Mar 2013, 20:58

Synest denne artikkelen fra Mark Holmes (Homzy) oppsummerer veldig bra mine egne tanker for tiden (og sikkert mange andres), når det gjelder Pulis og hans innsats.

Homzy er ingen hvem som helst, han er selv Stoke-supporter og følger Stoke tett både som supporter og journalist, og er ofte godt informert. Han har tradisjonelt ikke vært noen tilhenger av å sparke Pulis, men det synest nå å nærme seg en grense også for Homzy... :?

http://www.teamtalk.com/stoke-city/yoursay
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Mar 2013, 22:04

Jeg kan forstå kritikken og det er supporteres gudegitte rett å kritisere og rose og grine og skryte og sutre og være glad og trist osv.

Og mye av kritikken er veldig bra formulert og angriper managerens disponeringer, spillernes prestasjoner, manglende effektivitet osv. Alt er helt fair å ytre hvis man mener det og tør å stå for det uansett hvilken vei det blåser,

MEN....

er det EN faktor jeg aldri har forstått, forstår, eller noengang kommer til å forstå eller akseptere, så er det når det aller, aller viktigste for en del av de som kritiserer er mangel på "underholdning". Den supporterverdenen jeg kommer fra( og jeg kjenner noen die-hard fans i diverse klubber ) gir en lang beng i sånt, så lenge resultatene kommer og lidenskapen er til stede. Ja, hvis jeg skal slå i hjel et par timer så setter jeg meg uengasjert ned i sofaen med en pakke saltstenger og noen øl og ser på Barcelona, Brasil, Spania, Tottenham, Borussia Dortmund eller noe lignende. Men som supporter så er det først og fremst viktigst at klubben vinner og gjør det bra over tid. DET er underhodning, det!

Kanskje går vi inn i en tid nå hvor det er det "estetiske" som betyr mest i fotballen og lidenskapen og selvironien forvitrer som følge av dette? Hvis så skjer så liker jeg det ikke og sier som gutta i den relativt kule rappe-gruppa Gatas Parlament: "Holdning før Underholdning".

Det pussige er, før i år var jeg litt inne på QPR sine sider i Norge for å lese om hvordan ståa var der i gården. Artiklene og innleggene var nærmest overstrømma av selvironi selv om klubben var fullstendig nagla til bånn av tabellen. Mulig den stemninga har snudd der også, men jeg likte godt det jeg leste den gangen... ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 04 Mar 2013, 19:11

Morten T. skrev:Jeg kan forstå kritikken og det er supporteres gudegitte rett å kritisere og rose og grine og skryte og sutre og være glad og trist osv.

Og mye av kritikken er veldig bra formulert og angriper managerens disponeringer, spillernes prestasjoner, manglende effektivitet osv. Alt er helt fair å ytre hvis man mener det og tør å stå for det uansett hvilken vei det blåser,

MEN....

er det EN faktor jeg aldri har forstått, forstår, eller noengang kommer til å forstå eller akseptere, så er det når det aller, aller viktigste for en del av de som kritiserer er mangel på "underholdning". Den supporterverdenen jeg kommer fra( og jeg kjenner noen die-hard fans i diverse klubber ) gir en lang beng i sånt, så lenge resultatene kommer og lidenskapen er til stede. Ja, hvis jeg skal slå i hjel et par timer så setter jeg meg uengasjert ned i sofaen med en pakke saltstenger og noen øl og ser på Barcelona, Brasil, Spania, Tottenham, Borussia Dortmund eller noe lignende. Men som supporter så er det først og fremst viktigst at klubben vinner og gjør det bra over tid. DET er underhodning, det!

Kanskje går vi inn i en tid nå hvor det er det "estetiske" som betyr mest i fotballen og lidenskapen og selvironien forvitrer som følge av dette? Hvis så skjer så liker jeg det ikke og sier som gutta i den relativt kule rappe-gruppa Gatas Parlament: "Holdning før Underholdning".

Det pussige er, før i år var jeg litt inne på QPR sine sider i Norge for å lese om hvordan ståa var der i gården. Artiklene og innleggene var nærmest overstrømma av selvironi selv om klubben var fullstendig nagla til bånn av tabellen. Mulig den stemninga har snudd der også, men jeg likte godt det jeg leste den gangen... ;)

Jeg er 100% enig i det du skriver!
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 05 Mar 2013, 15:23

Ikke akkurat "Breaking News", men Peter Coates gir her nok en gang sin støtte til Pulis.:
http://www.thisisstaffordshire.co.uk/st ... z2Mff9z5I6

Det er Coates som sitter med gjennomføringsevne i forhold til om Pulis skal få lov å bli værende eller ei, det betyr etter mitt syn, at de som evt. vil ha Pulis fjernet også må rette sin harme mot Coates som ikke gjør det de mener han bør gjøre.... :roll:
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 05 Mar 2013, 15:56

Morten T. skrev:Ikke akkurat "Breaking News", men Peter Coates gir her nok en gang sin støtte til Pulis.:

Det er Coates som sitter med gjennomføringsevne i forhold til om Pulis skal få lov å bli værende eller ei, det betyr etter mitt syn, at de som evt. vil ha Pulis fjernet også må rette sin harme mot Coates som ikke gjør det de mener han bør gjøre.... :roll:

Da får vi håpe at dette er den klassiske " vi har full tillitt til vår manager", men som blir sparket dagen etter :lol:
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 05 Mar 2013, 16:14

mfkpotter skrev:
Morten T. skrev:Ikke akkurat "Breaking News", men Peter Coates gir her nok en gang sin støtte til Pulis.:

Da får vi håpe at dette er den klassiske " vi har full tillitt til vår manager", men som blir sparket dagen etter :lol:

Ja, du sier noe... :mrgreen:

Det er mye standardfraser med hult innhold i fotballens verden . Solbakken og Berg hadde vel "full tillit", før det bar på ra-ta-ta ut? Bare for å nevne noen....
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 06 Mar 2013, 15:37

Martin Smith i The Sentinel har kommet med en artikkel der han belyser noe veldig vesentlig rundt Tony Pulis. TP har gjort så mye for denne klubben - nå må han vise at han kan gjøre mer, skriver han. Kanskje problemestillingen er så enkel?

http://www.thisisstaffordshire.co.uk/Ma ... z2Ml8OdIL8
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 06 Mar 2013, 17:17

Richard Prestegård skrev:Martin Smith i The Sentinel har kommet med en artikkel der han belyser noe veldig vesentlig rundt Tony Pulis. TP har gjort så mye for denne klubben - nå må han vise at han kan gjøre mer, skriver han. Kanskje problemestillingen er så enkel?

http://www.thisisstaffordshire.co.uk/Ma ... z2Ml8OdIL8

Absolutt "spot on".

For egen del synest jeg Pulis gjorde en meget god jobb ved at han klarte å få oss opp i PL, og klarte å holde oss der de første mest kritiske sesongene. Men så har det hele stoppet fullstendig opp, til tross for at vi på papiret har en langt sterkere tropp nå enn det vi hadde for et par-tre sesonger siden.

Når jeg lenge har sagt at jeg har et ambivalent forhold til mannen, er det nettopp fordi jeg synest at han gjorde en meget god jobb innledningsvis, men at han ikke har maktet å ta oss noe videre, til tross for en formidabel bruk av pundsedler. Etter mitt syn handler ikke det om å være kritisk når det går dårlig, og ikke kritisk når det går bra. Det handler om at jeg synest at Pulis gjorde en langt bedre jobb i starten av vår PL-historie enn det han har gjort de siste par sesongene.

Han får ikke lenger det beste ut av laget, fordi han velger en altfor forsiktig taktikk - uansett motstander - og fordi han spiller sine favoritter uansett hvor slett de presterer, samt at han stadig unnlater å spille spillere der de er best. Og han er så sta at han ikke vil innse at det ikke fungerer, og durer videre på samme måte, i håp om at det skal løsne. Det er det absolutt ingenting som tyder på at det vil gjøre, med den spilestilen vi nå sverger til.

Etter mitt syn er vi klart best når vi prøver å spille selv, gjennom midtbanen og langs bakken, med høyt press hvor vi stresser motstanderne til å gjøre feil, og følger opp med mange mann raskt fremover. Da skaper vi også målsjanser. Slik vi spiller nå, nesten utelukkende med høye baller frem mot Crouch, skaper vi omtrent ikke målsjanser, og er igjen blant de minst-scorende i hele ligaen, som i fjor.

Pulis har gjort mye bra, ja. Og det var kanskje - og til og med trolig - riktig å spille på denne måten da vi hadde spillere som Griffin, Diao, Sidibe, Faye og Higginbotham som dro lasset. Men i dag har vi et langt sterkere tropp, med langt bedre spillere. Og jeg tror vi hadde fått langt mer ut av dagens tropp ved en mer spillende spillestil, og et mer riktig laguttak, enn det tilfellet er.

Selv om vi langt fra har PL's beste mannskap, og en rekke spillere som egentlig ikke holder PL-standard, har vi likevel en tropp som burde prestere langt bedre enn det de gjør. Og det er jo nettopp her hovedkritikken mot Pulis ligger. Han holder laget tilbake - med sine laguttak, sin forsiktighet og taktiske valg - snarere enn å drive dem fremover. Det er også grunnen til at mange - inkludert meg selv - mener at Pulis nå kanskje bør få avløsning.

Ikke nå, men ved sesongslutt. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 06 Mar 2013, 21:36

Pulis er ikke verdens beste manager, men han har kjøpt inn et lag over flere år etter sitt hode og sin filosofi.
Han er helt soleklart inspirert av den tradisjonelle defensive taktikken som italienske klubber og landslag har hatt stor suksess med i flere tiår, men italienerne har alltid hatt gode individualister som har ført til gode resultater( de som har levd en stund husker sikkert hvordan Paolo Rossi nærmest på egen hånd sørget for at et nederlagsdømt og ultradefensivt Italia vant VM i -82 ). Mye av det samme kan sies om Hellas i EM i 2004.
Jeg kjenner ikke Pulis personlig, men jeg tipper at hans langsiktge målsetting nettopp er inspirert av den type lag. Jeg tror han vil være tro mot taktikken til Dovre faller, men at han gradvis vil forsøke å fylle på med spillere med bedre individuelle kvaliteter. Litt av problemet med Pulis sin taktikk er å finne spillere som både kan jobbe hardt og være gode individualister. Jeg tror egentlig taktikken er ganske god, men at en del spillere enten ikke passer inn eller at de trenger tid til å akklimatisere seg. Det igjen gjør at det kommer en del bomkjøp( Palacios f.eks. ).

Så er jo spørsmålet hva Coates gjør? Han ga jo uforbeholden støtte til Pulis i uka som var. Jeg har forsøkt å finne noe på nett de siste dagene som går på kritikk av klubbeierens uttalelser, men har foreløpig til gode å se det. Coates kunne jo bare ha sparka ut Pulis i morgen den dag HVIS han ville hatt forandring, men han virker tvert i mot såre fornøyd med tilstanden til klubben han eier og med Pulis sin innsats. Hvorfor kritiseres han ikke hardere av fansen for den type synspunkter? Han er jo faktisk i posisjon til å foreta forandringer.

Coates har gjort utrolig mye for klubben og spyttet inn mye penger i klubben. Det paradoksale er at det ville han ikke ha gjort hvis Tony Pulis ikke hadde kommet tilbake i 2006. Hvor hadde klubben vært i dag da? Championship? League One? Potteries-derby mot Port Vale i League Two? 100 norske "followers"?
Les mer om dette i denne meget interessante artikkelen:
http://www.thisisstaffordshire.co.uk/St ... z2Mn21YlhR
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest