25-manns troppen...

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

25-manns troppen...

Innlegg Morten T. » 04 Feb 2013, 14:14

...men kun 24 navn.
Har sett de siste dagene at det kom til å bli resultatet og hadde i det lengste håp om at det skulle dukke opp en "free agent" på tampen, men det ser det jo ikke ut til at det skjer.

Ser at min favorittspiller er med. Ballkunstneren og koordinasjonsfenomenet Sidibe har vært dypt savna... :roll:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: 25-manns troppen...

Innlegg Svein Nilsen » 04 Feb 2013, 15:04

Puh, godt å se Big Mama tilbake, da kan vi nok glemme alle bekymrimger om nedrykk :mrgreen:
Dette betyr vel også at vi ikke kan hente tilbake Upson hvis skader på Shawx og/eller Huth. Hmmm....
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 04 Feb 2013, 15:31

Svein Nilsen skrev:Puh, godt å se Big Mama tilbake, da kan vi nok glemme alle bekymrimger om nedrykk :mrgreen:
Dette betyr vel også at vi ikke kan hente tilbake Upson hvis skader på Shawx og/eller Huth. Hmmm....

Det var utrolig risky å la Upson gå, derav hersker liten tvil. For hvem kan egentlig spille stopper i den nåværende troppen foruten de to glimrende stopperne vi alt er i besittelse av? Den første som renner meg i hu er Wilson, som jo av og til spilte stopper i Portsmouth. At han ble totalslakta av presse og supportere for innsatsen i midforsvaret til "Pompeys" betyr vel muligens at han ikke er helt stødig på den plassen. De to neste på lista er Cameron og Shotton og det er heller ikke idèelt. De siste to er vel Wilkinson og Whitehead og skjer det så hjelper det fint lite å ha PL`s beste keeper. Da vil målene renne inn...

Mangelen på backer er også prekær, selv om vel Wilson snart er klar igjen.
Pennant og Palacios. Vil vi noen gang se de spille for Stoke igjen?
Sidibe er en historie for seg og han kommer til å være i 25-mannstroppene i Stoke til han når alderen Stanley Matthews hadde da han la opp med fotball. Utrolig, men det er flere år siden jeg orka å bruke krefter på å irritere meg over at han blir tatt ut. Jeg velger heller å bli matt og apatisk... ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 05 Feb 2013, 10:14

Morten T. skrev:
Svein Nilsen skrev:Puh, godt å se Big Mama tilbake, da kan vi nok glemme alle bekymrimger om nedrykk :mrgreen:

Det var utrolig risky å la Upson gå, derav hersker liten tvil. For hvem kan egentlig spille stopper i den nåværende troppen foruten de to glimrende stopperne vi alt er i besittelse av? Den første som renner meg i hu er Wilson, som jo av og til spilte stopper i Portsmouth. At han ble totalslakta av presse og supportere for innsatsen i midforsvaret til "Pompeys" betyr vel muligens at han ikke er helt stødig på den plassen. De to neste på lista er Cameron og Shotton og det er heller ikke idèelt. De siste to er vel Wilkinson og Whitehead og skjer det så hjelper det fint lite å ha PL`s beste keeper. Da vil målene renne inn...

Mangelen på backer er også prekær, selv om vel Wilson snart er klar igjen.
Pennant og Palacios. Vil vi noen gang se de spille for Stoke igjen?
Sidibe er en historie for seg og han kommer til å være i 25-mannstroppene i Stoke til han når alderen Stanley Matthews hadde da han la opp med fotball. Utrolig, men det er flere år siden jeg orka å bruke krefter på å irritere meg over at han blir tatt ut. Jeg velger heller å bli matt og apatisk... ;)

Jeg sitter med en følelse av at hvis Ryan Shawcross eller Robert Huth skulle bli skadet, så kan vi hente tilbake Upson. Han er lånt ut nå for å tilegne seg førstelagserfaring slik at han er kampklar hvis han blir nødt til å bli henta tilbake. Det er verre hvis både Shawcross og Huth blir ute med skade. Sidibe kan vel spille stopper han? :mrgreen:
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Bjarne » 05 Feb 2013, 10:44

Ang. Sidibe. Jeg synes det er flott at klubben (og Pulis) viser seg som skikkelige folk! Når en spiller blir skadet er det noen (klubber) som prøver å gi ham en tupp i ræva og sende ham ut. Andre er ansvarlige arbeidsgivere og gir mannen en mulighet! Da Stoke lånte Delap for første gang, brakk han benet i kamp mot Sunderland. Umiddelbart gikk Pulis og lovet ham kontrakt, for (som han sa) det var Delap blitt lovet før skaden. Nok av klubber ville ha toet sine hender.

Er det denne bruk og kast mentaliteten vi skal tillegge oss i Stoke? Eller skal vi være skikkelige folk?
Bjarne
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 05 Feb 2013, 11:25

Bjarne skrev:Ang. Sidibe. Jeg synes det er flott at klubben (og Pulis) viser seg som skikkelige folk! Når en spiller blir skadet er det noen (klubber) som prøver å gi ham en tupp i ræva og sende ham ut. Andre er ansvarlige arbeidsgivere og gir mannen en mulighet! Da Stoke lånte Delap for første gang, brakk han benet i kamp mot Sunderland. Umiddelbart gikk Pulis og lovet ham kontrakt, for (som han sa) det var Delap blitt lovet før skaden. Nok av klubber ville ha toet sine hender.

Er det denne bruk og kast mentaliteten vi skal tillegge oss i Stoke? Eller skal vi være skikkelige folk?

Fotball er pr. definisjon en konkurranseidrett. En klubb er en form for levende organisme som må utvikle seg hele tiden. Det betyr at noen spillere må forlate skuta for å gjøre plass til noen som er bedre etter som årene går.

Og så er det denne stakkarsliggjøringen av fotballspillere igjen. Flesteparten av dem tauer inn mellom 100 000 og 500 000 kroner - i uka. Dette er ikke "gutta på gølvet" som mister gård og grunn og går inn i dype depresjoner fordi de mister jobben. Disse spillerne bytter f.eks. klubb fra Stoke til Hull med en lønnsforskjell på et par tusenlapper mindre i uka og er like happy uansett. Profesjonelle fotballspillere av i dag er priviligerte til tusan og jeg greier ikke helt å opparbeide den store sympatien og omsorgen for en person som hadde tjent nok til å kjøpe en ny fet bil i uka, i en annen klubb. Dette går ikke på om han er skada eller er verdens hyggeligste mann privat, dette går på at han rett og slett ikke er god nok for å spille for Stoke City Football Club og han opptar plassen til et alternativ som er bedre. Og de alternativene finnes det veeeeeeldig mange av.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 05 Feb 2013, 11:54

Vi skal være skikkelige, og jeg synes Stoke er i overkant rause som arbeidsgiver. Se hvor mange spillere vi har som tjener STORE penger på å spille en B-kamp i ny og ned, som ALDRI er med A-laget på kamp. Det er for ille at 5-6 av våre spillere er med bare for at det skal være nok spillere til å spille 5-a-side på treninga! Og når det gjelder Sidibe; han har melket Stoke for betydelige summer over mange år. Ok, han har vært skadet og han og/eller Stoke har vel en type forsikring for det, men det er mange år siden han presterte noe som helst som forsvarer den lønnen han hever i Stoke City! Og det er vel kun TP som mener at han er god nok for PL.........
Og angående Upson som er på lån hos Brighton; kan han hentes hjem når han IKKE er i vår 25-manns tropp?
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 05 Feb 2013, 12:11

Svein Nilsen skrev:Og angående Upson som er på lån hos Brighton; kan han hentes hjem når han IKKE er i vår 25-manns tropp?
Det er jeg rimelig sikker på at han IKKE kan. Jeg synes det er merkelig at en slik klausul ikke er med i en utlånskontrakt. Har det blitt noen regelendringer i forhold til tilbakekalling av lånespillere de siste årene, mon tro?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 05 Feb 2013, 18:27

Jeg synes det er trist at vi har hatt spillere i klubben som overhodet ikke får spille.

Noen utvalgte er:
Tonge
Palacios
Arismendi
Davies
Soares

Si at disse (tilsammen) suger 1 million kroner ut av klubbkasse hver uke. I løpet av et år blir det 52 millioner kroner. Når vi aldri bruker sånne spillere kunne heller disse vært byttet ut med 16-19 åringer med lav lønn, og få et bedre mulighet til å utvikle seg i klubben. Bedre økonomisk og ingen demper for klubbens prestasjonen. Det vil bety at vi hvert år ville kunne signere to gode talenter, uten at det ville ha kostet oss noe mer. Bedre å investere i fremtiden enn i fortiden....
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 05 Feb 2013, 20:06

jørgen skrev:Jeg synes det er trist at vi har hatt spillere i klubben som overhodet ikke får spille.

Noen utvalgte er:
Tonge
Palacios
Arismendi
Davies
Soares

Si at disse (tilsammen) suger 1 million kroner ut av klubbkasse hver uke. I løpet av et år blir det 52 millioner kroner. Når vi aldri bruker sånne spillere kunne heller disse vært byttet ut med 16-19 åringer med lav lønn, og få et bedre mulighet til å utvikle seg i klubben. Bedre økonomisk og ingen demper for klubbens prestasjonen. Det vil bety at vi hvert år ville kunne signere to gode talenter, uten at det ville ha kostet oss noe mer. Bedre å investere i fremtiden enn i fortiden....

Det jeg lurer på i den forbindelse er to ting:

1. Skjer mye av det samme i andre klubber, eller har Stoke i overkant mye daukjøtt som sitter hjemme og spiller Playstation og teller cash når de andre er ute og spiller kamp?

2. Er det en tankegang hos klubbene hva betreffer innkjøp av spillere som er forbausende lik den som hersker i mye av markedstenkningen og produktutviklingen nå til dags? Jeg jobber jo litt med marked nå og kan berette at hvis 2-3 av 10 nylanseringer( uavhengig av produkt og bransje ) slår til og etablerer seg på markedet, så anses det som en seier og en vel gjennomført jobb. Er tenkningen mye det samme i fotball? At man kjøper inn 10 spillere og anser det som et godt stykke arbeid hvis f.eks. 7 av de slår til eller presterer greit?

Jeg vet ikke, men jeg har på følelsen av at klubber kalkulerer med et og annet bomkjøp og en flopp. Spørsmålet da blir hva slags kalkyler hver enkelt klubb har i forhold til tematikken? :roll: :?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest