jørgen skrev:Jeg synes det er trist at vi har hatt spillere i klubben som overhodet ikke får spille.
Noen utvalgte er:
Tonge
Palacios
Arismendi
Davies
Soares
Si at disse (tilsammen) suger 1 million kroner ut av klubbkasse hver uke. I løpet av et år blir det 52 millioner kroner. Når vi aldri bruker sånne spillere kunne heller disse vært byttet ut med 16-19 åringer med lav lønn, og få et bedre mulighet til å utvikle seg i klubben. Bedre økonomisk og ingen demper for klubbens prestasjonen. Det vil bety at vi hvert år ville kunne signere to gode talenter, uten at det ville ha kostet oss noe mer. Bedre å investere i fremtiden enn i fortiden....
Det jeg lurer på i den forbindelse er to ting:
1. Skjer mye av det samme i andre klubber, eller har Stoke i overkant mye daukjøtt som sitter hjemme og spiller Playstation og teller cash når de andre er ute og spiller kamp?
2. Er det en tankegang hos klubbene hva betreffer innkjøp av spillere som er forbausende lik den som hersker i mye av markedstenkningen og produktutviklingen nå til dags? Jeg jobber jo litt med marked nå og kan berette at hvis 2-3 av 10 nylanseringer( uavhengig av produkt og bransje ) slår til og etablerer seg på markedet, så anses det som en seier og en vel gjennomført jobb. Er tenkningen mye det samme i fotball? At man kjøper inn 10 spillere og anser det som et godt stykke arbeid hvis f.eks. 7 av de slår til eller presterer greit?
Jeg vet ikke, men jeg har på følelsen av at klubber kalkulerer med et og annet bomkjøp og en flopp. Spørsmålet da blir hva slags kalkyler hver enkelt klubb har i forhold til tematikken?