Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg Svein Nilsen » 21 Jan 2013, 16:51

Ja, tja, nja, nei......Vi må nok snart grave hodet opp av sanda vi supportere også! Mange hevder at TP er en Championship manager (spillestil, formasjon, taktikk etc.) - og kan ha rett i det. Vi var alle naturligvis henrykte da vi rykket opp i PL og TP var en helt! Nå 4,5 sesonger senere har vi jo blitt litt mer kravstore og et tap eller to er harde å fordøye. Da vi gikk 9 kamper på rad uten tap var jo stemningen relativ høy, også for undertegnede. Men, vi må nok se fakta i øynene;
- Vi har IKKE blitt noe bedre på 4,5 sesonger
- Faktum er at vi hadde flere poeng på samme tid i fjor......
- Vi er på topp 10 når det gjelder spillerkjøp
- En mengde spillere er direkte feilkjøp/ikke prestert, lista er faktisk blitt VELDIG lang!
- Vi har spilt snart 90 bortekamper, de fleste med tap og det virker som inngangen til ALLE bortekampene er den samme! TP's læringskurve er i beste fall helt flat!
- Ser vi bortekamper mot de antatt 6 beste klubbene i PL (City, United, Arsenal, Chelsea, Spurs og Liverpool) så har vi spilt 29 kamper og står med 1-5-23 og målforskjell på 11-67. Flaut og pinlig!
- Vi har i dag 1 back i klubben, ÈN! Og han (Wilkinson) er for dårlig og for mye skadet.
- Også før denne sesongen kjøpte vi mange spillere, kun en har prestert bra; N'Zonzi mens Cameron har vært ok. De andre, inkludert Adam, har vært bomkjøp!
- Jones har vært ok i lengre tid nå og startet fornuftig nok på benken mot Palace. Da kom han inn og snudde/avgjorde kampen. Mot Swansea var han benket! Forstå det den som kan...
- Walters er god i hver 8.kamp, men har vel nå startet nærmere 70 - SYTTI - PL kamper på rad! Jeg tror IKKE han ville vært i startoppstillingen til NOEN andre PL lag!

......jeg kunne sikkert fortsatt, men dette blir fryktelig deprimerende og jeg er jo bare jævlig langt nede etter den forferdelige prestasjonen på lørdag! Jeg er nok også oppe igjen lørdag kveld etter at vi har slått Shitty ut av FA cupen, men det murrer litt i bakhodet når jeg ser hvor jævlig sta og vanskelig TP er ift spillestil, taktikk, spillerkjøp etc.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Jan 2013, 18:39

Svein Nilsen skrev:- Vi har IKKE blitt noe bedre på 4,5 sesonger
- En mengde spillere er direkte feilkjøp/ikke prestert, lista er faktisk blitt VELDIG lang!
- Vi har spilt snart 90 bortekamper, de fleste med tap og det virker som inngangen til ALLE bortekampene er den samme! TP's læringskurve er i beste fall helt flat!
- Ser vi bortekamper mot de antatt 6 beste klubbene i PL (City, United, Arsenal, Chelsea, Spurs og Liverpool) så har vi spilt 29 kamper og står med 1-5-23 og målforskjell på 11-67. Flaut og pinlig!
- Vi har i dag 1 back i klubben, ÈN! Og han (Wilkinson) er for dårlig og for mye skadet.
- Også før denne sesongen kjøpte vi mange spillere, kun en har prestert bra; N'Zonzi mens Cameron har vært ok. De andre, inkludert Adam, har vært bomkjøp!
- Jones har vært ok i lengre tid nå og startet fornuftig nok på benken mot Palace. Da kom han inn og snudde/avgjorde kampen. Mot Swansea var han benket! Forstå det den som kan...
- Walters er god i hver 8.kamp, men har vel nå startet nærmere 70 - SYTTI - PL kamper på rad! Jeg tror IKKE han ville vært i startoppstillingen til NOEN andre PL lag!

-Vi har IKKE blitt noe bedre på 4,5 sesonger
Jo, det har vi, men de andre lagene har også utviklet seg og konkurransen har blitt tøffere

Okei, men det som teller er sluttabellen

Jeg tror faktisk klubben er på Topp 4, så de som driver og messer om at klubben er et stakkars fattiglem kan nok slutte med det nå. :)

-En mengde spillere er direkte feilkjøp/ikke prestert, lista er faktisk blitt VELDIG lang!
Enig, selv om jeg vel egentlig tror at de aller fleste klubber sliter med mye av det samme, men kanskje ikke i like stor grad?

-Vi har spilt snart 90 bortekamper, de fleste med tap og det virker som inngangen til ALLE bortekampene er den samme! TP's læringskurve er i beste fall helt flat!
Enig, selv om jeg synes at det har vært en bedring, og da spesielt i begynnelsen av sesongen og i enkeltkamper

Tja, men jeg synes det er mer pinlig å ryke 5-0 borte mot Bolton o.l. klubber

- Vi har i dag 1 back i klubben, ÈN! Og han (Wilkinson) er for dårlig og for mye skadet.Enig. Det virker som om Pulis vil ha stasjonære backer som sjelden går over midtstreken. Det liker jeg ikke, men mannens filosofi bygger jo på å ta forholdsvis lite risiko

Enig. Spesielt Adam har skuffa meg og de to gutta fra Glasgow har jo knapt nok spilt!

Han har spilt opp mot max potensial noen kamper nå. Kan vrakingen skyldes et nært forestående salg - til Swansea?

-Walters er god i hver 8.kamp, men har vel nå startet nærmere 70 - SYTTI - PL kamper på rad! Jeg tror IKKE han ville vært i startoppstillingen til NOEN andre PL lag![/quote]
Enig. Han har klippekort og det virker nesten som om Pulis bygger laget rundt han. Burde hviles oftere, men jeg tipper Pulis digger løpsstyrken hans

Leste noe på engelske sider at også Waddington fikk tyn under glansperioden, men for all del: Pulis er ikke verdens beste manager, men han er flink og har sannsynligvis en av de tryggeste jobbene i England. Spillere( som vi vet kan ) bør også få skyld og ikke bare manageren, men det er en interessant debatt. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 21 Jan 2013, 20:16

At vi ikke har blitt bedre er en påstand fra meg - MEN det er jo også satt opp i mot andre lag. Men vi har bl.a. fortsatt ALLTID minst possesion, skaper færrest sjanser, scorer færrest mål (nesten). Vi har siden vi rykket opp scoret ganske nøyaktig 1 mål i snitt pr. kamp - da er det nesten utrolig at vi fortsatt spiller i PL.

Mange av tapene vi har fått har vært pinlig, kanskje spesielt 0-5 for Bolton. Men det er det at vi ALLTID går til bortekampene med samme strategi som bekymrer og irriterer. Den enste forskjellen er at vi mot de antatt beste lagene spiller ENDA mer defensivt og feigt! Når vi så ALDRI lykkes med det så må det da være mulig å forandre noe!

Backer i internasjonal fotball er offensive med stor løpskapasitet, bortsett fra i Stoke. Mange backer har scoret mot oss i år, bl.a. på lørdag. Og høyrebacken til Norwich scoret vel 3 ganger på 2 kamper nylig. Wilkinson har ALDRI scoret, når scoret en back sist for oss? John Halls eller Hoefkens?

At TP sitter trygt er jeg også overbevist om, men snart må også Peter Coates stille spørsmål ved om den snaue milliarden som er brukt på nye spillere er vel verdt investeringen og om en annen manager hadde klart det bedre. Ja, det er også spillerne sin skyld, men noen legger taktikken, tar ut laget, kjøper/selger spillere etc.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Jan 2013, 21:26

Ja, det er det spørsmålet jeg tviler på om Coates noengang vil spørre. Jeg tror han er såre fornøyd med at Stoke spiller i PL og at han har skjønt at det ikke blir snakk om ligatitler og den slags i overskuelig framtid. Det tror jeg de ser på som urealistisk. Jeg tror at Pulis er talerøret til Coates når han snakker om at det viktigste er å nå 40 poeng og at for Stoke alltid vil være det viktigste å overleve i divisjonen. På sikt så tror jeg begge to har som mål å kopiere en klubb som f.eks. Everton, men det vil ta tid.

Man kan diskutere om en slik ambisjon er bra, men eksemplene på klubber som har gått mer eller mindre på ra-ta-ta er mange og det tror jeg skremmer Pulis & Coates såpass at de heller satser på det sikre. Slike klubber er f.eks. Portsmouth, Coventry, Middlesbrough, Bolton, Leeds, Blackburn, Wolverhampton, Luton, Birmingham, Charlton, Nottingham Forest, Sheffield United, Watford og Bradford.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 21 Jan 2013, 22:42

Når jeg startet mitt korstog mot TP så var det så ikke mange som ønsket han fjernet, andelen av supportere som nå ønsker TP ut av portene på Britannia har steget med mange prosent.
Taktisk så er TP meget svak, hans disposisjoner av spillere og taktikk på bortebane er mildt sagt en katastrofe, å argumentere med at TP er i verdens klasse når det gjelder defensiv organisering holder ikke spør du meg, det er klart når 10 av 11 spillere har som mål å hindre motstanderen i score så slipper man inn forholdsvis få mål. Hadde Stoke laget klart å score mål så hadde det ikke vært så ille, men Stoke er det klart svakeste offensive laget i hele PL.

Når det gjelder kjøp av spillere så vil jeg karaktisere TP som dårligst av samtlige i PL, med det budsjettet han har hatt til disposisjon så er det nærmest en katastrofe hvordan troppen er skrudd sammen.
Bomkjøpene er utrolige mange og flere av dem til en sinnsyk pris også. TP som er en utrolig stabukk holder fortsatt på sitt om å handle inn på vinduet aller siste time.
Joda han har også truffet med noen kjøp også, men med alle kjøpene han har foretatt i i PL så er det meget svakt.
TP var god i de lavere divisjonene hvor han utnyttet lånemarkedet maksimalt, og hentet spillere på free transfer.

1-5-23 på 29 bortekamper mot topp 6- det så dårlig at jeg nesten ikke kan tro det - Ta med 11 scorede mål også så blir det hele komplett.

Til nå så har han klart å holde Stoke i PL, akkurat som PC ønsker. Jeg håper bare at PC tør å tuppe TP på hue og ræva ut før Stoke har rykket ned.

Er TP den rette for Stoke NEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Jan 2013, 23:32

mfkpotter skrev:Når jeg startet mitt korstog mot TP så var det så ikke mange som ønsket han fjernet, andelen av supportere som nå ønsker TP ut av portene på Britannia har steget med mange prosent.
Taktisk så er TP meget svak, hans disposisjoner av spillere og taktikk på bortebane er mildt sagt en katastrofe, å argumentere med at TP er i verdens klasse når det gjelder defensiv organisering holder ikke spør du meg, det er klart når 10 av 11 spillere har som mål å hindre motstanderen i score så slipper man inn forholdsvis få mål. Hadde Stoke laget klart å score mål så hadde det ikke vært så ille, men Stoke er det klart svakeste offensive laget i hele PL.

Når det gjelder kjøp av spillere så vil jeg karaktisere TP som dårligst av samtlige i PL, med det budsjettet han har hatt til disposisjon så er det nærmest en katastrofe hvordan troppen er skrudd sammen.
Bomkjøpene er utrolige mange og flere av dem til en sinnsyk pris også. TP som er en utrolig stabukk holder fortsatt på sitt om å handle inn på vinduet aller siste time.
Joda han har også truffet med noen kjøp også, men med alle kjøpene han har foretatt i i PL så er det meget svakt.
TP var god i de lavere divisjonene hvor han utnyttet lånemarkedet maksimalt, og hentet spillere på free transfer.

1-5-23 på 29 bortekamper mot topp 6- det så dårlig at jeg nesten ikke kan tro det - Ta med 11 scorede mål også så blir det hele komplett.

Til nå så har han klart å holde Stoke i PL, akkurat som PC ønsker. Jeg håper bare at PC tør å tuppe TP på hue og ræva ut før Stoke har rykket ned.

Er TP den rette for Stoke NEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Bra, Rune! ;)

Men som jeg tidligere skrev, når alt gikk på skinner for noen uker siden og laget hadde en lang rekke uten tap som må ha gjort vondt, så var det svært få( om noen? ) som kritiserte Pulis. Da var det "We play how we want" og "geni" og lignende som var gjennomgangsmelodien...
Og jeg er ikke så sikker på at så mange vil ha ham fjernet. På forumer, ja, men det ligger i sakens natur at det taes i bruk sterkere ord der.

I fotball så snur stemningnen utrolig fort, og for min del er det helt greit.

Og uansett hva andre måtte mene, jeg mener at Pulis er fantastisk flink til å ORGANISERE et lag defensivt, men det fører dessverre til offensive mangler. Spørsmålet blir hvor mye risiko et lag skal ta offensivt før de begynner å slippe inn flere mål? Jeg mener veien å gå er å gradvis dytte inn litt bedre spillere for hver sesong slik at risikoen minimeres i kraft av disses individuelle ferdigheter. Jeg synes at det har vært bra progresjon på det området, men kanskje ikke fort nok? Noen av kjøpene har jo vært bomkjøp( f.eks. Palacios ) og det gjør nok at fremgangen går enda litt saktere, men fremgang har det vært og jeg tror fortsatt på en Topp 10 i år. Da vil jeg være fornøyd.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 22 Jan 2013, 10:06

Som nyopprykket lag så tok Stoke 45 poeng og scoret 38 mål
I fjor så tok Stoke 45 poeng og scoret 36 mål.
Stoke har rekken med poeng 45,47,46 og 45 på sine fire sesonger. I år så vil de ende på ca 43-46, om det holder til ny kontrakt vil tiden vise.

Flere hundre millioner er brukt på spillere og fremgangen er ikke tilstede i det hele tatt.
Hadde det i det minste vært fremgang spillemessig, men det er faktisk ikke et hakk bedre enn første sesongen med Sidibe og Delap.

På spillermarkedet så har det vært en katastrofe, jeg mener at TP har truffet på fire kjøp i sin PL kariere.
Begovic, Shawcross, N`Zonzi og Beattie. De tre første for at de kommer til å bli solgt med stor fortjeneste, og Beattie som nesten på egenhånd reddet kontrakten i sitt første år.

Det er nesten så jeg blir med fellesturen bare for å kunne snakke litt med TP på tomannshånd, jeg har noen spørsmål til han som jeg gjerne skulle ha fått svar på.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 22 Jan 2013, 10:56

Blir du med på fellesturen Rune skal jeg be TP ta med seg sin bodyguard :D
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 22 Jan 2013, 11:45

Svein Nilsen skrev:Blir du med på fellesturen Rune skal jeg be TP ta med seg sin bodyguard :D

:lol: :lol:
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 22 Jan 2013, 15:25

mfkpotter skrev:Som nyopprykket lag så tok Stoke 45 poeng og scoret 38 mål
I fjor så tok Stoke 45 poeng og scoret 36 mål.
Stoke har rekken med poeng 45,47,46 og 45 på sine fire sesonger. I år så vil de ende på ca 43-46, om det holder til ny kontrakt vil tiden vise.

Du er vel ikke en av dem som har spådd nedrykk i de fire foregående sesongene, Rune? ;)

Sjøl har jeg vært veldig skeptisk og litt mindre skeptisk til den capskledde waliseren, men til syvende og sist har han greid å kverne ut noen imponerende resultater i årenes løp. Sånn sett føler jeg at jeg har bomma litt i kritikken av han.

Premier League blir bare bedre og bedre kvalitetsmessig og Stoke hadde vært sjanseløse med Cresswell, Leon Cort, Sidibe, Kitson og Pugh på laget i dag. De andre lagene har blitt mye bedre og det har også Stoke, men når de andre lagene blir bedre så betyr det at de også blir flinkere til å finne løsninger på hvordan f.eks. Stoke skal stoppes. Det er et evig race det der, men nivået på laget er bedre nå enn for fem år siden, og det kan også sies om Manchester City, Everton, Sunderland( som ligger bak Stoke med Martin O`Neill som manager, og mange og dyre innkjøp ), Newcastle, Fulham, Tottenham und so weiter.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest