Kenwyne Jones

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Kenwyne Jones

Innlegg Torstein Norevik » 21 Jan 2013, 00:10

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:
JonC skrev:Startet ikke mot Svanene i dag fordi han kanskje da ville ha ødelagt for sin framtidige klubb...
http://www1.skysports.com/football/news ... Stoke-City

Pulis virker ikke akkurat desperat etter å beholde Jones :?

Selv om vi trenger i alle fall èn, og kanskje to nye backer, så håper jeg at pengene ved et eventuelt salg av Jones brukes på en ny og enda bedre spiss, og at vi ikke satser alle kortene på Crouch/Owen/Jerome.

Crouch har vært svak den siste tiden, mens at Owen er altfor skadeutsatt og har også vært ganske anonym, selv om han scoret i går. Jerome har faktisk vært den friskeste av disse, men er heller ikke han god nok til at vi skal tenke på han som den som kan garantere oss et tosifret antall scoringer per sesong.

Selges Jones må vi få inn en ny spiss som fremstår som et udiskutabelt førstevalg på denne plassen! 8-)
Sidibe er jo snart frisk... :mrgreen:

Nei, jeg tipper det er planen: Ut med Jones og inn med en tilsvarende type som ikke nødvendigvis er så mye bedre, men forholdsvis lik i stilen. Det KAN f.eks. bli Carlton Cole( som vi har vært linka til før ), det kan også hende at Pulis tar sjansen på å revitalisere en spiller som er helt ute av det, f.eks. Darren Bent.
Eller kanskje nok en amerikaner?
Backer bør inn, men måten Stoke spiller på favoriserer egentlig ikke en moderne backtype. De blir altfor offensive. Pulis vil heller ha vinger som kan jobbe steinhardt defensivt enn backer som tar risiko offensivt.
Jeg tror det kommer inn en back i januar, men er ikke helt sikker...

At jeg kunne glemme Sidibe.... :o da er jo problemet løst... :mrgreen:

Neida, det kan godt være at du har rett i det du skriver i forhold til hvilke tanker som finnes omkring nye spisser, uten at jeg tror at en Carlton Cole vil bli noen stor suksess hos oss han heller... :? Da har jeg vel kanskje mer tro på Darren Bent, som jo har vist tidligere at han vet hvor målet står, og som for tiden virker å være helt ute av bildet i et Villa-lag som sliter.

Når det gjelder backer, som vi alle har skreket etter, så er det gode poenger du har der. ;) Pulis vil alltid prioritere den defensive delen av spillet foran det offensive. Det er vel derfor meget sannsynlig at en eventuell ny back vil være av typen som er langt bedre bakover enn fremover. Det motsatte var vel tilfellet for Boenisch - den polske landslagsbacken som var på prøve sist sommer - og som ikke fikk kontrakt. Han ble derimot funnet god nok i den tyske storklubben Bayer Leverkusen, som i øyeblikket ligger på 2. plass i Bundesliga.... ;)

Mye godt kan sies om Pulis, men han vil aldri bli typen som vil ta de store sjansene.... ;)

Samtidig har han vel varslet at en ny venstre-back kunne bli aktuelt pga Wilsons skade, og Coates har vel også signalisert vilje til å yte penger til et slikt kjøp. Men....tiden går og det nærmer seg faktisk at Wilson snart kan være tilbake (februar en gang ?), og da spørs det om lysten til å spytte ut pundsedler er like stor, nå som Wilsons comeback nærmer seg... ? Jeg tror kanskje ikke det.... 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 21 Jan 2013, 18:01

Den godeste Jones ser ut til å være en populær herremann blant lagkompisene. I alle fall går Robert Huth ut og sier at de vil bli "desperately sorry" om Jones skulle finne på å forlate klubben.

http://www.thisisstaffordshire.co.uk/St ... story.html

Pulis har for øvrig uttalt at Jones ikke har bedt om å få forlate klubben, og at benkingen mot Swansea ikke hadde noe å gjøre med walisernes bud på karibieren. Tvert imot sier Pulis at dette skyldes at han så at Jones var sliten etter Chelsea-kampen. Han uttaler også at ingen har vært i direkte kontakt med han om noen overgang, men at han likevel ikke kan utelukke at det kan ha vært samtaler mellom klubbene som han ikke kjenner til.

Se denne linken, som i hovedsak omhandler Brek Sheas mulige overgang til Stoke, men hvor også Jones situasjon omtales av Pulis, nederst i artikkelen... 8-)

http://www.thisisstaffordshire.co.uk/St ... story.html
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 25 Jan 2013, 18:07

I følge Sunderland Echo, kan Danny Grahams påtenkte overgang til Sunderland strande på at Swansea ikke greier å få inn erstatter, slik klubben har stilt som en forutsetning for å la Graham gå. Som kjent har Swansea vært ute etter Jones som erstatter for Graham.

Grunnen skal nå være at en tyrkisk klubb - ikke nevnt ved navn - skal ha kastet seg inn i kampen om Jones. Det hevdes også at Stoke ønsker rundt 6m £ for å la Trinidad & Tobagoer'n gå.... 8-)

http://www.sunderlandecho.com/sport/foo ... -1-5351104
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 01 Mai 2013, 15:05

Jones er "hot" i Wales..... 8-) Etter at overgangen til Swansea strandet i Januar-vinduet, ryktes det nå at nyopprykkede Cardiff er kommet på banen med tanke på å hente Jones.... ;)

http://www.clubcall.com/stoke-city/pott ... 84319.html
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 01 Mai 2013, 15:44

Selg KJ for 4-5 mill pund og sammen med de spillerne vi lar gå på free transfer har vi nok i massevis til å kjøpe Wilfried Bony. Da er vi garantert minst 10-15 mål fra en spiss i hvertfall!
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 01 Mai 2013, 16:50

jørgen skrev:Selg KJ for 4-5 mill pund og sammen med de spillerne vi lar gå på free transfer har vi nok i massevis til å kjøpe Wilfried Bony. Da er vi garantert minst 10-15 mål fra en spiss i hvertfall!

Ikke nødvendigvis uenig i det, selv om jeg må innrømme at jeg ikke har sett Bony i aksjon. Registrerer likevel at han bøtter inn mål i Nederland, og at han er en ettertraktet spiller. Men vi må likevel ta høyde for at den nederlandske toppdivisjonen langt fra kan måle seg med PL når det gjelder kvalitet, og med langt større forskjeller mellom lagene i toppdivisjonen enn tilfellet er i England. Det betyr at det nok også er langt "enklere" å score mange mål i Eresdivisie enn tilellet er i Premier League.

Poenget er likevel at ingen av våre nåværende spisser har den kvaliteten som er nødvendig for nærmest å garantere et tosifret antall scoringer, noe som vil være helt avgjørende om vi skal ta et steg videre. Derfor kan det være fornuftig å gjøre noen utskiftninger og få inn nytt blod. Og Bony kan utmerket godt vise seg å være et godt alternativ i så måte..... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Mai 2013, 22:39

Jeg ser at Cardiff er såpass gale at de kan tenkes å betale 7 millioner pund for Jones. Da er det ikke en gang noen vits i å nøle. Det er bare å fortelle waliserne snøggast råd hvilket kontonummer de skal sette pengene inn på og le hysterisk hele veien til banken etterpå.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 02 Mai 2013, 22:58

Morten T. skrev:Jeg ser at Cardiff er såpass gale at de kan tenkes å betale 7 millioner pund for Jones. Da er det ikke en gang noen vits i å nøle. Det er bare å fortelle waliserne snøggast råd hvilket kontonummer de skal sette pengene inn på og le hysterisk hele veien til banken etterpå.

For en gangs skyld er vi helt enige når det gjelder Jones, Morten.... :lol:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg monken » 02 Mai 2013, 23:00

Morten T. skrev:Jeg ser at Cardiff er såpass gale at de kan tenkes å betale 7 millioner pund for Jones. Da er det ikke en gang noen vits i å nøle. Det er bare å fortelle waliserne snøggast råd hvilket kontonummer de skal sette pengene inn på og le hysterisk hele veien til banken etterpå.

JEPP!!!!!!!!!!
monken
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 03 Mai 2013, 08:10

Jeg digger KJ, men her råder markedskreftene..
Selg, snarest..
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest