Morten T. skrev:Adam er i hvertfall ute til denne og da kunne jeg ha tenkt meg at Palacios kunne ha fått muligheten fra start. Vi bør gå for seier her og stille med en offensiv lagoppstilling.

I utgangspunktet er jeg enig, fordi jeg har sansen for Palacios, som jeg tror vi ikke har sett det beste fra ennå. Men jeg er likevel litt betenkt, fordi jeg frykter at den sentrale midtbanen da kan bli litt baktung. N'Zonzi og Whelan holder jo igjen, mens Adam spiller fremskutt, mens Palacios på sin side nok trives bedre i N'Zonzi/Whelan-rollen enn i Adam-rollen...
Hvis Crouch er spilleklar, heller jeg derfor kanskje mer i retning av å prøve Crouch/Jones, selv om jeg antar at du er rykende uenig med meg når det gjelder Jones.

Og med den kombinasjonen mener jeg faktisk at Crouch bør spille tilbaketrukket, og Jones fremst - ikke motsatt, som vel har vært tilfellet før. Dette vil jeg begrunne med at det er karibieren som har fart nok til å utnytte bakrom etter flikk, og ikke Crouch som blir for treg.
Om det ikke er rom for å spille med begge, mener jeg at det er Crouch som nå må vike. Dette fordi Jones - slik jeg ser det - har vært veldig positiv de siste kampene, og ser ut til å være i form, i motsetning til Crouch som har vært ute av slag, og tannløs (unnskyld det litt ufine ordspillet...)

Jeg synest derfor at det blir feil om Crouch kommer inn igjen på bekostning av Jones, for det vil unektelig føre tankene hen til klippekort....

Crouch i slag er utvilsomt vår beste angriper, men etter en strålende start på sesongen har han vært nokså tam i de siste kampene, og har ikke vist takter som tilsier at det er automatikk i at han skal skyve til side formspilleren Jones.
Alternativet til Crouch er å sette Walters (som også er i bra form) inn igjen i "hullet" og sette Kightly inn på høyrekanten. Mulighetene er flere, og jeg er enig i at Palacios absolutt bør vurderes på sentral midtbane. Men jeg ser for meg han mer som erstatter for N'Zonzi eller Whelan (ved skade/suspensjon) enn som erstatter for den langt mer offensive Adam.