Før Aston Villa - Stoke

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før Aston Villa - Stoke

Innlegg Lilledino » 03 Des 2012, 13:33

Som de fleste har fått med seg, er Stoke et av de store formlagene for tiden.
På de siste 6 matchene (Ref PL offisielle sider) er det bare Utd som har tatt flere poeng enn Stoke. (15 versus 13).
Begge har 1 tap hver, mot Norwich.

Lørdag den 8 er det nok en bortekamp, denne gang mot Aston Villa. Aston Villa har heller ikke vært håpløse de siste 6 matchene, med "kun" 2 tap, henholdsvis mot United og City.
Jeg tror uansett av vi er i en fabelaktig flyt, hvor vi har gode innbyttere og bred stall.

Satser trygda på Stoke denne matchen også...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Re: Før Aston Villa - Stoke

Innlegg vegar56 » 03 Des 2012, 14:33

Bruke penger på spill har aldri gjort meg rik :cry:
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Des 2012, 14:52

vegar56 skrev:Bruke penger på spill har aldri gjort meg rik :cry:

Men du har sannsynligvis hatt det litt mere morro underveis enn de som bare sitter og ruger på penga sine mens de spiser barkebrød, drikker morgendugg og bruke toalettpapiret på begge sider. ;)

LITT skøy må man ha før man tar kvelden for godt. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Des 2012, 15:34

Adam er i hvertfall ute til denne og da kunne jeg ha tenkt meg at Palacios kunne ha fått muligheten fra start. Vi bør gå for seier her og stille med en offensiv lagoppstilling.

Det lukter faktisk litt nedrykk av Aston Villa og de har et ganske svakt lag. Jeg har sett de noen ganger denne seongen og Benteke er deres suverent beste spiller som kan avgjøre en match på egen hånd. Tar vi han ut av kampen så tror jeg mye er gjort. Darren Bent skal visstnok ha falt helt ut av det med manager Lambert og får knapt nok plass på benken lenger. Defensivt er de ganske svake og da spesielt på dødballer. De har heva seg litt i det siste, men ikke nok til å tukte vårt alles Mighty Potters. :)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 03 Des 2012, 16:35

Morten T. skrev:Adam er i hvertfall ute til denne og da kunne jeg ha tenkt meg at Palacios kunne ha fått muligheten fra start. Vi bør gå for seier her og stille med en offensiv lagoppstilling.:)

I utgangspunktet er jeg enig, fordi jeg har sansen for Palacios, som jeg tror vi ikke har sett det beste fra ennå. Men jeg er likevel litt betenkt, fordi jeg frykter at den sentrale midtbanen da kan bli litt baktung. N'Zonzi og Whelan holder jo igjen, mens Adam spiller fremskutt, mens Palacios på sin side nok trives bedre i N'Zonzi/Whelan-rollen enn i Adam-rollen... :?

Hvis Crouch er spilleklar, heller jeg derfor kanskje mer i retning av å prøve Crouch/Jones, selv om jeg antar at du er rykende uenig med meg når det gjelder Jones. ;) Og med den kombinasjonen mener jeg faktisk at Crouch bør spille tilbaketrukket, og Jones fremst - ikke motsatt, som vel har vært tilfellet før. Dette vil jeg begrunne med at det er karibieren som har fart nok til å utnytte bakrom etter flikk, og ikke Crouch som blir for treg.

Om det ikke er rom for å spille med begge, mener jeg at det er Crouch som nå må vike. Dette fordi Jones - slik jeg ser det - har vært veldig positiv de siste kampene, og ser ut til å være i form, i motsetning til Crouch som har vært ute av slag, og tannløs (unnskyld det litt ufine ordspillet...) :twisted: Jeg synest derfor at det blir feil om Crouch kommer inn igjen på bekostning av Jones, for det vil unektelig føre tankene hen til klippekort.... :? Crouch i slag er utvilsomt vår beste angriper, men etter en strålende start på sesongen har han vært nokså tam i de siste kampene, og har ikke vist takter som tilsier at det er automatikk i at han skal skyve til side formspilleren Jones.

Alternativet til Crouch er å sette Walters (som også er i bra form) inn igjen i "hullet" og sette Kightly inn på høyrekanten. Mulighetene er flere, og jeg er enig i at Palacios absolutt bør vurderes på sentral midtbane. Men jeg ser for meg han mer som erstatter for N'Zonzi eller Whelan (ved skade/suspensjon) enn som erstatter for den langt mer offensive Adam. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Des 2012, 18:31

Hva med å dytte inn Jerome sammen med Crouch, så kan Jones være back-up til han selges i januar? :P
Da får vi en raskere, bedre og mer målfarlig spiss som kan true bakrommet. Palacios kan også være en mann i rollen til Adam. Han er definitivt ikke mer temposvak enn skotten, men er litt mindre kreativ og har et dårligere skudd. Jeg ønsker også at vi snart kunne ha prøvd to rendyrkete vinger, for Walters er ikke en tradisjonell vingtype som jo Pulis virker å ha forkjærlighet for.

Ellers veldig bra poenger( som vanlig ) Torstein, men ja vi er uenige i forhold til Jones. Han gjorde en grei innsats på lørdag i en rolle hvor han ble alene på topp i store deler av kampen( og det er alltid vanskelig), men vurdert over tid er han en flopp, dessverre. Ingen tvil om at han har potensial, men hele karriereløpet hans( i andre klubber også) har båret preg av at han aldri har fått det ut. Så hans tid i Stoke har så langt vært som forventet for meg: Enkelte opptredener med bra spill og innsats, men skrur jeg av kortidshukommelsen og summerer opp, så har det vært slette greier.

Dessverre. :(
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 03 Des 2012, 23:00

Morten; Du har samme syn på Kenwyne som jeg har på Mr Pulis, det vil si at det er veldig vanskelig å se noe positivt i det hele tatt. Jeg mener helt oppriktig at Kenwyne bør starte mot Villa, han er for øyeblikket i meget god form og vil gjøre en enestående jobb mot Villa. Jeg mener også at Jerome er den spilleren som bør spille på topp sammen med Kenwyne, tror det er det beste for dette Stoke laget .
Mitt lag mot Villa;
Bego
Shotton-Shaw-Huth-Cameron
Kightly-N`Zonsi-Whelan-Etherington
Jones-Jerome

Pulis sitt lag mot Villa:
Bego
Walters-N`Zonsi- Whelan-Whitehead-Etherington
Crouch
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 04 Des 2012, 09:44

mfkpotter skrev:Morten; Du har samme syn på Kenwyne som jeg har på Mr Pulis, det vil si at det er veldig vanskelig å se noe positivt i det hele tatt. Jeg mener helt oppriktig at Kenwyne bør starte mot Villa, han er for øyeblikket i meget god form og vil gjøre en enestående jobb mot Villa. Jeg mener også at Jerome er den spilleren som bør spille på topp sammen med Kenwyne, tror det er det beste for dette Stoke laget .
Mitt lag mot Villa;
Bego
Kightly-N`Zonsi-Whelan-Etherington
Jones-Jerome

Pulis sitt lag mot Villa:
Bego
Walters-N`Zonsi- Whelan-Whitehead-Etherington
Crouch

Ja, Rune, og den vurderinga av Jones har funnet sted over tid( før han kom til Stoke også, og Sunderland-fansen var rimelig happy når klubben taua inn 8 mill. pund for den handelen ). Det har jo gått opp for meg for leeeeenge siden at fotball er øyeblikk og feelings. Det betyr i klartekst at en spiller kan han spilt 25 ekstremt svake kamper på rappen for så å score med halebeinet i den 26. kampen, og deretter bli vurdert til å være en fantastisk spiller og at de som evt. måtte ha dristet seg til å kritisere vedkommende spiller har tatt feil så det suser etter. Eller motsatt, en spiller kan ha spilt svært mange gode kamper over en periode, for dernest å bomme på åpent mål eller gjøre en markeringsfeil og vips!, vedkommende er syndebukk og bør vrakes og selges.
Fotballen er med andre ord ikke spesielt rasjonell....

Jeg tviler på at Pulis kjører med et 4-4-2 system. Det blir 4-4-1-1 eller 4-5-1 og jeg tipper han stiller slik på lørdag:

Shotton( eller muligens Wilkinson )- Shawcross - Huth - Cameron
Walters -N`Zonzi - Palacios - Whelan - Etherington
Crouch( Jones hvis Crouch fortsatt er skada )
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg radiola » 04 Des 2012, 14:06

Whelan har jo noen offensive kvaliteter også. Kan det tenkes at han kjøres litt fram, mens Whitehead tar "kjempe"-rollen litt mer defensivt?
For øvrig - hvis det skulle bli borteseier, noe jeg naturligvis både håper og tror: Hvor lenge siden sist er det i så fall siden vi vant to på rad borte? Noen som vet?
radiola
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 04 Des 2012, 15:28

radiola skrev:Whelan har jo noen offensive kvaliteter også. Kan det tenkes at han kjøres litt fram, mens Whitehead tar "kjempe"-rollen litt mer defensivt?
For øvrig - hvis det skulle bli borteseier, noe jeg naturligvis både håper og tror: Hvor lenge siden sist er det i så fall siden vi vant to på rad borte? Noen som vet?

Hei Ola, og takk for sist ! :) Veldig hyggelig å hilse på deg (og andre) på Tollgate i oktober.

Jeg har tatt en liten kikk på statistikker og ble nok veldig overrasket, som kanskje du også blir, når jeg sier at det er mindre enn ett år siden vi vant to bortekamper på rappen. Etter det begredelige 2-3 tapet hjemme mot QPR 19.11.2011 (som for øvrig var fellestur, og en kamp jeg også selv var til stede på), vant vi faktisk fire strake kamper. Det begynte med 3-1 seier hjemme mot Blacburn den 26/11, som ble fulgt opp med 1-0 seier borte mot Everton den 4/12 (ett år siden i dag). Deretter vant vi 2-1 hjemme mot Tottenham den 11/12 før vi avsluttet denne flotte seiersrekka med vår andre strake borteseier, 2-1 over Wolves den 17/12. Så var det slutt på eventyret, og vi røk 0-3 den 21/12 borte mot Manchester City.

Men et betimelig spørsmål, for jeg hadde også trodd det var mye lenger siden vi vant to bortekamper på rad….. ;)

Tallene har jeg funnet på de offisielle sidene til Barclay Premier League, hvor man for øvrig kan finne ganske mye interessant, ikke minst på statistikk-siden.

Legger ved link for de som måtte være interessert i den…. 8-)

http://www.premierleague.com/en-gb.html
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest