Andy Wilkinson den grusomme???

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Andy Wilkinson den grusomme???

Innlegg JonC » 19 Sep 2012, 08:30

Ser i medier og fra 1.siden her på Stoke.no at Andy Wilkinson er i hardt vær. Jeg fikk ikke sett kampen på lørdag (fikk kun med highlights), og dermed ikke se selve insidensen med Wilkinson og Balotelli. Jeg er av den mening at har du albuet, eller på annen måte 'knocket' noen ut, må du stå til ansvar og ta din straff, Stoke-spiller eller ikke. Det som kanskje er utfordringen for forbundet (FA), er at de er konsekvente. kjør debatt.
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Re: Andy Wilkinson den grusomme???

Innlegg Torstein Norevik » 19 Sep 2012, 11:07

Det var nettopp den episoden jeg siktet til da jeg skrev følgende på forumet etter kampen mot Man.C. :

"Apropos shaky, Wilko som vanlig med fantastisk innsats, men ferdighetene står ikke helt i stil, og han mister hodet innimellom. I dag var han vel heldig som ikke fikk rødt kort, for albuen mot Balotelli. Han er utvilsomt vårt svake ledd i kjeden."

Jeg synest umiddelbart det så ut som en klar albue da jeg så reprisen, men ble litt i tvil da jeg etterpå leste mange steder at video-opptak ikke hadde påvist at det skulle ha skjedd noe galt. Ble også litt usikker på hvor bevisst det var fra Wilko's side. Det ser ut til å være en klar albue, men kan - hvis man legger godviljen til - kanskje oppfattes som at Wilko tar ut en arm for å hindre Balotelli å komme frem, mer enn at han bevisst planter albuen i fjeset på han ? :?

Vi får se hva som blir konklusjonen i høringen... :?

Uansett, så holder jeg fast ved at Wilko - tross en fandenivoldsk innstilling - ikke er god nok for Premier League, og er vårt svakeste ledd. Kjør inn Cameron på høyre-backen, selv om han trolig også kunne ha gjort en god jobb på sentral midtbane. Eventuelt Edu, men tror faktisk at også Whitehead kunne ha vært en bedre høyreback enn Wilko. 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 19 Sep 2012, 15:18

Enig i at han må ta sin straff hvis det kommer fram at han gjorde dette med vilje.

Da jeg så kampen virka det mer som et uhell. At Balotelli kom i veien for albuen til "Wilko", men på den annen side så virker det jo litt merkelig at han fikk den type spasmer akkurat da...

Jeg liker Wilkinson, han minner meg om det som en gang var, men han er jo veldig enkel og bekrefter myten om at en back ikke kan skyte( 0 mål så langt i karrieren ). Jeg synes han er god å ha i noen kamper, men jeg ville nok heller ha foretrukket en Leighton Baines-type til hverdags. En som er god offensivt og defensivt og skyter velplasserte skudd i ny og ne.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 21 Sep 2012, 16:01

Vel, jeg også liker spillere som gir alt og er tøffe i taklinger og dueller. Gode gamle, typiske britiske spillere...
Wilko, derimot, er direkte stygg. Mener bestemt han mangler talent til å spille på dette nivået.
Hadde det kun vært skudd han ikke behersker - han har heller ikke en brukbar pasningsfot. :shock:
Nei - Stoke gutt eller ikke - selg/ lån han ut, jo fortere jo bedre.
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg einark » 21 Sep 2012, 18:02

Kan ikke se at utestengelsen vil svekke laget uansett hvem erstatteren vil bli. Det fører jo til spørsmålet om hvorfor han i utgangspunktet er på banen.
Brukerens avatar
einark
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 21 Sep 2012, 22:20

Jeg har ikke sett situasjonen, men det virker som om dommen har vært ganske fair, siden parter fra Stoke umiddelbart syntes at dommen er grei.
Wilko har hjerte og sjel for Stoke. Det er ikke en selvfølge at et lag har en spiller med slik lidenskap og til tider en smule galskap som Wilko fra SOT.
Men det er desverre slik at ferdigheter veier høyere enn vilje i lengden. Også for Stoke City.
Hadde Wilko hatt en kombinasjon av dette, ville han forlengst vært en av mine favorittspillere. Foreløpig har viljen vært på et helt annet nivå enn ferdigheter, og lite eller
ingenting tyder på at det vil forandre seg. Derfor er det ingen tvil om at han bør byttes ut fra backplass IMO. Kanskje Wilko kan bli en glimrende reserve. Den som lever får se.
Han har hatt gode kamper, og kan sikkert vise at han kan spille fotball ved senere anledninger. Men ikke på start-ellever for Stoke hvis det skal være håp for Top 10 plassering.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest