Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg JonC » 29 Aug 2012, 16:09

Torstein Norevik skrev:Helt sikkert ikke riktig tidspunkt å analysere om Pulis er rette mann til å bringe Stoke videre, på en kveld der vi ryker 3-4 hjemme mot et lag to divisjoner under oss. Det kan fort bli en affekt-analyse, snarere enn en effekt-analyse... ;)

Men jeg registrerer at den positivismen og medgangsbølgen vi red på de første to-tre sesongene i PL, synes å være i ferd med å snu. Og at Pulis' popularitet er dalende. Fansen forventer mer, i form av en viss bedring i ligaplasseringen fra år til år, og ikke minst er det forventninger om et gradvis stilskifte der vi går bort fra "måke frem til stor sterk spiss taktikken" for i stedet å bli et noe mer spillende lag.

Med mindre Pulis skulle greie å snu trenden, og få resultater i overkant av forventningene, tror jeg derfor at han vil kunne komme til et punkt der han kan bli nødt til å gå, og kanskje allerede i løpet av denne sesongen. Coates har riktig nok klokketro på mannen med capsen, men selv Coates kan ikke overse fansen dersom det etter hvert utvikler seg et veldig trykk på at Pulis må gå. En manager med rufsete tillit blant fansen, og kanskje etter hvert også spillerne, vil etter hvert få en umulig oppgave, og en ansvarlig chairman vil ikke bare kunne feie det under teppet.

Pulis har gjort mye bra, javisst ! Men han har også gjort mye rart, og han har spydd ut masse pundsedler som knapt kan sies å være vel anvendte penger. Med noen få hederlige unntak (Crouch, Huth), har vel mer eller mindre samtlige kjøp av spillere over 5m pund nærmest måtte karakteriseres som bomkjøp. Vi har vel lagt ut et sted mellom 20-25 millioner pund på spillere som Kitson, Tuncay, Jones og Palacios. Felles for dem alle er at de etter relativt kort tid forsvant ut i kulden, for deretter aldri å komme inn igjen i varmen. Palacios har vel heller aldri vært inne i varmen....

Samtlige har blitt solgt/vil bli solgt med betydelige tap, uten at de har fått utrettet stort i klubben. Dyrkjøpte erfaringer som Pulis må ta ansvaret for.

Nå skal det i sannhetens navn sies at Pulis også har gjort en del gode kjøp, og generelt kan det vel sies at han har vært flinkest/heldigst med de signeringene som ikke har kostet all verden (Sørensen, Begovic, Etherington, Pennant og Shawcross, for å nevne noen).

Men for mange bomkjøp ved de antatt "store" signeringene, merkelige laguttak, merkelige bytter og taktiske "blundere" (spesielt tendensen til igjen og igjen å legge seg bakpå når vi leder 1-0, og dermed "invitere" motstanderen inn i kampen igjen) tror jeg temmelig sikkert har kostet oss mange poeng. Noe av det mest frustrerende er vel kanskje å se at han ikke synes å lære av sine feil, men går i den samme fella gang på gang...

Jeg har sagt at jeg ikke har vært tilhenger av å skifte ut Pulis ennå, og vil gi han denne sesongen til å vise at han fortsatt duger. Men jeg merker nok at tålmodigheten med Pulis, og hans stadig merkelige krumspring, blir stadig mer tynnslitt. Ekstra godt merkes nok det på en kveld som i kveld... :evil:

Vel talt 8-)
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 29 Aug 2012, 17:06

Etter at Aston Villa tuppet Alex Mcleish ut av Villa Park, så sitter Stoke nå igjen med den dårligste manageren i PL.
Begeistringen som blåste over the Potteries etter over 20 år borte fra toppdivisjonen, er nå borte.
Antydningene var der allerede i fjor, men jeg tror ganske sikkert at hvis laget fortsetter å spille fotball på den måten de gjør nå, så blir publikum borte uansett om vi snakker PL eller ikke.

Tony Pulis passer mye bedre i the championship hvor han kan wheale og deale i alle retninger uten at det er så mange pundsedler involvert.
Han har til de grader vist at han håndterer meget dårlig når han får for mye penger mellom hendene.

Det var mange som trodde at han skulle prøve å endre spillestil noe til denne sesongen, men det kan virke som om at nye ideer til spillet faktisk ikke finnes i hans tankegang for fotball.

En av TP sin svakeste sider er behandling av spillere som han kommer i unåde med, Beattie, Tuncay, Kitson, Lawrence er bare noen eksempler.
Det siste nå er hvordan Wilson Palacios blir fryst ut av klubben, dette er så dårlig behandling av en spiller at jeg blir direkte kvalm.

Etter min mening så finnes det ingen annen utvei for Peter Coates enn å sparke sin venn vekk fra manager stolen.
Jeg tror at hvis det ikke gjøres så tar Stoke en Wolves anno 2011.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 29 Aug 2012, 17:12

mfkpotter skrev:Etter at Aston Villa tuppet Alex Mcleish ut av Villa Park, så sitter Stoke nå igjen med den dårligste manageren i PL.
Begeistringen som blåste over the Potteries etter over 20 år borte fra toppdivisjonen, er nå borte.
Antydningene var der allerede i fjor, men jeg tror ganske sikkert at hvis laget fortsetter å spille fotball på den måten de gjør nå, så blir publikum borte uansett om vi snakker PL eller ikke.

Tony Pulis passer mye bedre i the championship hvor han kan wheale og deale i alle retninger uten at det er så mange pundsedler involvert.
Han har til de grader vist at han håndterer meget dårlig når han får for mye penger mellom hendene.

Det var mange som trodde at han skulle prøve å endre spillestil noe til denne sesongen, men det kan virke som om at nye ideer til spillet faktisk ikke finnes i hans tankegang for fotball.

En av TP sin svakeste sider er behandling av spillere som han kommer i unåde med, Beattie, Tuncay, Kitson, Lawrence er bare noen eksempler.
Det siste nå er hvordan Wilson Palacios blir fryst ut av klubben, dette er så dårlig behandling av en spiller at jeg blir direkte kvalm.

Etter min mening så finnes det ingen annen utvei for Peter Coates enn å sparke sin venn vekk fra manager stolen.
Jeg tror at hvis det ikke gjøres så tar Stoke en Wolves anno 2011.

...og Wolves sparka manager Mick McCarthy etter at han hadde hatt flere år med betinget suksess på Molineux. Etter det tapte de nesten alle kampene og rykka ned så det sang. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 29 Aug 2012, 18:28

Alt snakket om Pulis ut gjør meg bare usikker! Hvem kan utrette mer enn Pulis nå med tanke på den troppen vi har?? Troppen er skredderskydd for TPs system, og hadde han gått i dag hadde vi ikke rukket å få inn nye spillere.

Si at dette er spillere i startoppstillingen vår:
Bego
x - Huth - Shawcross - X
Kightly - X - X - Ethers/Pennant
Crouch - X

Dvs at vi må ha inn minimum 5-7 spillere. Da må dette skje tidligere så man kan spille seg inn, og da etter sesongen.

Det er det som gjør det hele vanskelig. QPR har kjøpt inn alt for mange spillere over for kort tid og man ser hvordan de sliter.
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Sven-Erik » 29 Aug 2012, 21:35

Nyskjerrig som jeg er er jeg med i ulike Facebook grupper som omhandler Stoke. Ingen misnøye med TP der, og om noen prøver seg får de kjapt svar;

Well no matter what the performance last night, i do get sick of people blaming and ostracising Tony Pullis, for every bad game, people forget football is also a business, with budgets and targets and we are one of the few clubs in the black and still riding mid table! Look at our achievements under TP's rule, its true that no one remembers what we have done right but never forget the mistakes or misdemeanours! Ask yourself this, if it was YOUR business, would you employ TP with his passion and the fact that he doesnt suffer fools, can handle even the fireiest of natures and has excellent leadership qualities!!! Too right i would in a heartbeat! We all get frustrated when things go pear shaped, but lets concentrate on support and let the man do his job and unless anyone is willing to step into his shoes and do better "shut the fook up" comes to mind. I for one CITY TILL I DIE! x
Red & White & Stoke & Proud
Brukerens avatar
Sven-Erik
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 29 Aug 2012, 23:03

Sven-Erik skrev:Nyskjerrig som jeg er er jeg med i ulike Facebook grupper som omhandler Stoke. Ingen misnøye med TP der, og om noen prøver seg får de kjapt svar;

Well no matter what the performance last night, i do get sick of people blaming and ostracising Tony Pullis, for every bad game, people forget football is also a business, with budgets and targets and we are one of the few clubs in the black and still riding mid table! Look at our achievements under TP's rule, its true that no one remembers what we have done right but never forget the mistakes or misdemeanours! Ask yourself this, if it was YOUR business, would you employ TP with his passion and the fact that he doesnt suffer fools, can handle even the fireiest of natures and has excellent leadership qualities!!! Too right i would in a heartbeat! We all get frustrated when things go pear shaped, but lets concentrate on support and let the man do his job and unless anyone is willing to step into his shoes and do better "shut the fook up" comes to mind. I for one CITY TILL I DIE! x

Vet ikke helt, jeg også følger mange sider på Facebook samt. Oatcake. Virker som de fleste anerkjenner TP for jobben han har gjort til nå og gir han sin fulle støtte. Samtidig er det forbløffende mange, spesielt etter gårsdagens fadese, som peker på at han er en fotball-dinosaur som har etablert en steinalder-spillestil som selv nyopprykkede lag i PL hevder seg mot.

For min del har Pulis full støtte, og selv om han gjør mye rart mtp. signeringer, taktikk og bytter er han en kløpper hva det gjelder å få brukbare resultater. Det vil si at jeg er 100 % sikker på at vi ikke kan rykke ned med stallen vi har nå og med vår steinharde spillestil. Likevel - til og med jeg blir til tider mettet av vårt nitriste angrepsspill, og i det siste syntes jeg ikke forsvarsspillet vårt har veid opp for det faktum at vi omtrent ikke skaper sjanser. I utgangspunktet er jeg fan av spillestilen (!), men den forutsetter at vi besitter to fungerende vinger, en BALLSPILLENDE midtbanespiller og backer med offensive fibre for å kunne skape noe og heve oss om klubb. Her er jeg usikker om TP er rett mann, selv om det kan virke som at det har gått opp et lys for han med Deadline Day som nærmer seg med stormskritt.

For å si det enkelt godtar jeg steinalder-fotball så lenge vi holder oss unna nedrykk. Vil vi ha mer enn det, tror jeg TP må ut. Ingrediensene til topp 10-plassering med vår stall, spillestil og taktikk lekker som en sil til flere og flere klubber, dessverre.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 23 Okt 2012, 10:26

En stadig tilbakevendende diskusjon, og hvor det har vist seg å være delte meninger... ;)

Mannen med caps'en ser i hvert fall ikke for seg andre arbeidsgivere med det første, og snakker her også om et bevisst skifte av spillestil, om enn i små steg....

http://www.teamtalk.com/stoke-city/8187 ... -evolution
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 23 Okt 2012, 11:16

Torstein Norevik skrev:En stadig tilbakevendende diskusjon, og hvor det har vist seg å være delte meninger... ;)

Mannen med caps'en ser i hvert fall ikke for seg andre arbeidsgivere med det første, og snakker her også om et bevisst skifte av spillestil, om enn i små steg....

Veldig greit å ta fram denne - også de gangene det går bra.
Pulis har ikke gjort seg fortjent til å få sparken frem til dags dato, men som andre trenere( og spillere ) så må han finne seg i å bli satt i et kritisk søkelys mer eller mindre konstant. Det som slår meg er at kritikerne nesten KUN kommer på banen etter at laget har tapt, mens det er øredøvende stille etter en seier, men sånn er jo fotballen...

Men fra mitt ståsted ville det ha vært fullstendig meningsløst å gi han fyken nå. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 23 Okt 2012, 19:17

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:En stadig tilbakevendende diskusjon, og hvor det har vist seg å være delte meninger... ;)

Veldig greit å ta fram denne - også de gangene det går bra.
Pulis har ikke gjort seg fortjent til å få sparken frem til dags dato, men som andre trenere( og spillere ) så må han finne seg i å bli satt i et kritisk søkelys mer eller mindre konstant. Det som slår meg er at kritikerne nesten KUN kommer på banen etter at laget har tapt, mens det er øredøvende stille etter en seier, men sånn er jo fotballen...

Men fra mitt ståsted ville det ha vært fullstendig meningsløst å gi han fyken nå. :)

Det er jeg fullstendig enig i, Morten :) Synest at Pulis har gjort mye klokt denne høsten, både ved å gjøre et veldig bra transfer-vindu, ved å prøve en delvis omlegging av spillestilen med mer spill langs bakken og gjennom midten, og ved ikke konsekvent å legge seg bakpå ved første og beste anledning, men i stedet presse høyt og med høy agressivitet. Dette gjør at vi i langt større grad stresser motstanderen til å gjøre feil, og hindrer dem i komme i gang med sitt eget spill. Absolutt en positiv utvikling som jeg hilser hjertelig velkommen :D
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 24 Okt 2012, 12:07

Det jeg likte best fra ManU-Stoke kampen forrige lørdag, var at Stoke faktisk våget å ligge og høyt og presse. Også etter 1-0 scoringen, hvor vi faktisk fikk noen veldig bra sjangser til å øke til 2-0. Dette er en formel som absolutt burde prøves mer på i fremtiden, ikke minst på bortebane hvor statistikken har vært elendig i alle PL sesonger. Og nå er det kanskje bredde nok i stallen for at det lettere kan la seg gjennomføre, i forhold til tidligere :twisted:
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest