Da blir det Bet365 som skal pryde drakta neste sesong og fremover:
http://www.stokecityfc.com/page/NewsDet ... 07,00.html
TrondG skrev:Rent estetisk syntes jeg det så jævlig teit ut med bet 365 i forhold til Britannia på drakten. I tillegg var bortedrakten kjempestygg. Men jeg regner med dette er en svært lukrativ avtale som har sikret enda flere pundsedler i årene fremover, og slik sett kan det absolutt forsvares.
Morten T. skrev:TrondG skrev:Rent estetisk syntes jeg det så jævlig teit ut med bet 365 i forhold til Britannia på drakten. I tillegg var bortedrakten kjempestygg. Men jeg regner med dette er en svært lukrativ avtale som har sikret enda flere pundsedler i årene fremover, og slik sett kan det absolutt forsvares.
Rent estetisk hadde selvsagt drakta vært finest uten å bli besudlet av kommersiell tagging, men i England så nøyer de seg i hvertfall med ett merke på brystet. Men reklame har fint lite med estetikk å gjøre. Det primære er å få solgt en vare eller tjeneste gjennom å eksponere firmanavnet( og det er i og for seg ikke galt ).
Det er heller sjelden at jeg lar godordene drysse over USA, men i NHL( ishockeyligaen i USA/Canada ), så er det fullstendig fritt for reklame på drakta. DET kaller jeg estetikk! På den annen side så henter de selvfølgelig inntektene annetsteds fra, men de lar i hvertfall drakta være hellig.
Utover det ser både hjemmedrakta og bortedrakta til Stoke fine ut, synes jeg. Grei tetthet på de flotte stripene også.
Okei, "Britannia" er vel det romerne kalte Storbitannia når de invaderte og er muligens ikke det værste, men personlig synes jeg det er en uting at kommersielle krefter invaderer det jeg vil kalle for "hellig". Slik "hellige" områder er stedsnavn, fotballdrakter, stadioner osv.TrondG skrev:Morten T. skrev:TrondG skrev:Rent estetisk syntes jeg det så jævlig teit ut med bet 365 i forhold til Britannia på drakten. I tillegg var bortedrakten kjempestygg. Men jeg regner med dette er en svært lukrativ avtale som har sikret enda flere pundsedler i årene fremover, og slik sett kan det absolutt forsvares.
Rent estetisk hadde selvsagt drakta vært finest uten å bli besudlet av kommersiell tagging, men i England så nøyer de seg i hvertfall med ett merke på brystet. Men reklame har fint lite med estetikk å gjøre. Det primære er å få solgt en vare eller tjeneste gjennom å eksponere firmanavnet( og det er i og for seg ikke galt ).
Det er heller sjelden at jeg lar godordene drysse over USA, men i NHL( ishockeyligaen i USA/Canada ), så er det fullstendig fritt for reklame på drakta. DET kaller jeg estetikk! På den annen side så henter de selvfølgelig inntektene annetsteds fra, men de lar i hvertfall drakta være hellig.
Utover det ser både hjemmedrakta og bortedrakta til Stoke fine ut, synes jeg. Grei tetthet på de flotte stripene også.
Misforstå meg rett Morgen, jeg er helt enig i at reklame på drakter er en uting. Til tross for at jeg er markedsmann til graven syntes jeg at drakter fri for reklame hadde vært det optimale. Men, slik er ikke fotball-verden, og når vi først skal ha et varemerke på brystet foretrekker jeg Britannia foran bet 365.
Jeg tror ikke det er mange (ikke-Stoke-supportere) som tenker på en bank når de hører "Britannia Stadium" heller. Snarere tvert i mot; jeg visste ikke før at Britannia Stadium faktisk hadde et sponsornavn. Det er litt kult!
Svein Nilsen skrev:Sponsing av drakter, stadioner etc. har nok kommet for å bli! Det å ha en draktsponsor er vel helt ok når det tross alt genererer penger, mye penger i kassa. Det med estetikk er for meg mer at de beholder klubbens farger i størst grad også i sponsor logoen, som bet365 gjør på våre nye drakter. Britannia er vel mest kommersielt i UK, de har vel liten verdi globalt(?). For de fleste utenfor UK har Britannia blitt et bra varemerke for Stoke City FC og vår stadion. At Newcastle sin stadion heter noe sånt som; Sport 1 Direct St. James' Park og Brighton spiller på American Express Community Stadium er betydelig verre! Bet365 er definitivt en global aktør men litt kult at det er et Stoke-on-Trent selskap og vi har deres penger å takke for at vi i dag er en Premier League klubb. Nå får de vel som fortjent; de skal pryde verdens flotteste klubb og de fineste draktene! Og de nye; hjemmedarkten ser veldig bra ut, bortedrakten ok, men litt mye "Crystal Palace"........., uansett draktene skal jeg ha!
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest