Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg O2Stokie » 22 Mar 2012, 18:14

Svein Nilsen skrev:Ikke overraskende er også fotballfolket i UK enig med vår (flere av oss...) bekymring over TP's evner til å ta oss videre;

http://www.footballfancast.com/2012/03/ ... ithout-him

Vi kan ofte være svært uenige i Pulis' valg av spillere og taktikk, jeg er også det, MEN.... Hvordan kan vi være så misfornøyde med mannen og lure på "om han er den rette til å ta Stoke videre"? Han har jo for fa.... tatt laget ett steg videre HVERT år de siste 5 årene! Om vi ikke bryter inn i topp 10 i år, så er det pga MENGDEN kamper vi har vært gjennom denne sesongen. Og spillerstallen blir sakte med sikkert bedre og bedre år for år, ergo: Pulis tar oss videre :-) Jeg er ofte frustrert og synes vi spiller rævva fotball, men fakta er at vi blir bedre år for år. Hvis vi snakker topp 4? Ja da tror jeg ikke han er rette mannen, men da mangler vi også rette pengepungen... Målet må være å bryte inn i topp 6, og å få spille flere ganger i Europa, og å vinne FA-cupen. Og det tror jeg faktisk Pulis kan klare. For meg er han Stokes beste manager ever, det er bare å sammenligne med tidligere typer. Waddington har vært den desidert største, men ser vi på fakta så tror jeg Pulis kommer til å bli større.
O2Stokie
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 22 Mar 2012, 18:31

O2Stokie skrev:
Svein Nilsen skrev:Ikke overraskende er også fotballfolket i UK enig med vår (flere av oss...) bekymring over TP's evner til å ta oss videre;

http://www.footballfancast.com/2012/03/ ... ithout-him

Vi kan ofte være svært uenige i Pulis' valg av spillere og taktikk, jeg er også det, MEN.... Hvordan kan vi være så misfornøyde med mannen og lure på "om han er den rette til å ta Stoke videre"? Han har jo for fa.... tatt laget ett steg videre HVERT år de siste 5 årene! Om vi ikke bryter inn i topp 10 i år, så er det pga MENGDEN kamper vi har vært gjennom denne sesongen. Og spillerstallen blir sakte med sikkert bedre og bedre år for år, ergo: Pulis tar oss videre :-) Jeg er ofte frustrert og synes vi spiller rævva fotball, men fakta er at vi blir bedre år for år. Hvis vi snakker topp 4? Ja da tror jeg ikke han er rette mannen, men da mangler vi også rette pengepungen... Målet må være å bryte inn i topp 6, og å få spille flere ganger i Europa, og å vinne FA-cupen. Og det tror jeg faktisk Pulis kan klare. For meg er han Stokes beste manager ever, det er bare å sammenligne med tidligere typer. Waddington har vært den desidert største, men ser vi på fakta så tror jeg Pulis kommer til å bli større.

Et annet aspekt er: Vektlegger vi managerens rolle og betydning for mye?
Britiske managere har jo gjennomgående vært av en slik støpning at teori og den slags ikke betyr så mye. Clough( tidenes beste engelske manager?) sa jo: "Tactics aren’t for me. They’re things teams dream up because they’re scared they might lose." og Redknapp har en ubrukt taktikktavle og kan knapt nok lese eller skrive( men nok til å komme i The Sun :lol: ):
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sp ... knapp.html

Engelske managere har tradisjonelt bygget et lag rundt faktorer som f.eks. spisskompetanse og team-spirit.

Av og til gjør Pulis dårlige valg og han er definitivt ikke "hellig", men i mange tilfeller er det enkeltspillere som bør få mer skyld når Stoke taper( Fuller mot Chelsea er et ferskt eksempel ).

Jeg synes ikke det bør være aktuelt pr. dato å gi Pulis fyken. Om ett år mener jeg kanskje noe annet, men ikke nå.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 31 Mar 2012, 18:57

Dagens kamp mot Wigan viser nøyaktig Stoke sitt nivå, Tony Pulis er den dårligste manageren noensinne på bortebane i PL.
Det er ikke første gang vi ser en så til de grader ræva kamp fra Stoke, og TP har fortsatt ikke lært en dritt av de første 3 årene i PL.
Med 10 poeng til direkte nedrykk, så er ingenting avklart med tanke på akkurat dette.

Er Tony Pulis den rette for Stoke? NEI NEI OG ATTER NEI.......
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 31 Mar 2012, 19:31

mfkpotter skrev:Dagens kamp mot Wigan viser nøyaktig Stoke sitt nivå, Tony Pulis er den dårligste manageren noensinne på bortebane i PL.
Det er ikke første gang vi ser en så til de grader ræva kamp fra Stoke, og TP har fortsatt ikke lært en dritt av de første 3 årene i PL.
Med 10 poeng til direkte nedrykk, så er ingenting avklart med tanke på akkurat dette.

Jeg synes du skylder litt for ofte på Pulis hver gang det går galt og da blir det litt "ulv,ulv" over det hele.
Okei, Pulis gjør selvfølgelig feil og kan forbedre det offensive, men i dag var det Huth som slapp mannen sin på den første og Wilkinson som gjorde en real blemme på den andre.
Kan Pulis lastes for det? Jeg mener nei.

Spillerne må også ta ansvar og i dag gjorde de fleste av dem en veldig slett jobb. Spillere som Huth, Wilkinson, Whelan, Pennant, Whitehead, Crouch, Etherington og Jerome var virkelig elendige i dag. Jeg mener at man fritar disse fra altifor mye ansvar for elendigheten hvis man velger å dytte all skyld over på manageren.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 31 Mar 2012, 22:21

Morten T. skrev:
mfkpotter skrev:Dagens kamp mot Wigan viser nøyaktig Stoke sitt nivå, Tony Pulis er den dårligste manageren noensinne på bortebane i PL.

Jeg synes du skylder litt for ofte på Pulis hver gang det går galt og da blir det litt "ulv,ulv" over det hele.
Okei, Pulis gjør selvfølgelig feil og kan forbedre det offensive, men i dag var det Huth som slapp mannen sin på den første og Wilkinson som gjorde en real blemme på den andre.
Kan Pulis lastes for det? Jeg mener nei.

Spillerne må også ta ansvar og i dag gjorde de fleste av dem en veldig slett jobb. Spillere som Huth, Wilkinson, Whelan, Pennant, Whitehead, Crouch, Etherington og Jerome var virkelig elendige i dag. Jeg mener at man fritar disse fra altifor mye ansvar for elendigheten hvis man velger å dytte all skyld over på manageren.

At en spiller gjør personlige feil er ikke TP sin skyld, men når et et lag spiller så til de grader elendig fotball kamp etter kamp, ja da er det ingen andre enn TP sin skyld.
Nå er det spilt 31 liga kamper, og helt seriøst så har Stoke spilt 3-4 gode kamper. Laget er meget heldig som har 38 poeng, og vil mest sannsynlig sette ny bunnrekord i PL poengmesig.
Det store vanvidd er at dette skjer etter at manageren har brukt flere hundre millioner kroner på spillerkjøp.
Stoke har tatt steg tilbake dette året sammenlignet med tidligere sesonger, og spillet er om mulig dårligere i år enn noen gang tidligere.
Når en manager etter så mange år ikke makter å forbedre seg, spesielt med de midlene som er brukt, ja da finnes det ingen fremtid med TP som manager.
Jeg har ment veldig lenge at TP må bort, og det vil jeg mene så lenge Stoke spiller sånn fotball som de gjør for øyeblikket.

Jeg vet også Morten at PC mest sannsynlig aldri vil sparke sin venn TP, jeg lever allikevel i håpet at han også til slutt vil bli tvunget til det.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 31 Mar 2012, 22:54

Enig i det Morten skriver. I dag er det generelt begredelig kvalitetet av spillerne i 2.omg. som gjør at alle omkring klubben er fryktelig skuffet. Vi stiller med relativt bra mannskap; super-Bego, robuste stoppere, sentral midtbane som har lykkes bedre i det siste, en spiss i form og ettertraktede kantspillere. Når Etherington desverre (igjen) blir preget av skade og Pulis hviler Walters setter vi innpå brukbare (og etterspurte) reserver som Jerome og Fuller. Hva mer kunne han gjort i dag? Kamper de seineste ukene har vist at de samme gutta har gitt laget et oppsving.
Jeg er imidlertid enig i et moment Rune og det er at sportslige ansvarlig(e) må ha et ansvar for at Stoke enda ikke klarer å styre kamper mot lag som presumtivt er dårligere (Wigan er dog ikke helt på bånn i min bok), men i stedet gjør det heltemodig bra mot sterke mannskap. Ny eksamen om dette om en uke mot PL definitivt svakeste gjeng.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 31 Mar 2012, 23:04

Jeg har ment veldig lenge at TP må bort, og det vil jeg mene så lenge Stoke spiller sånn fotball som de gjør for øyeblikket.

Fair det Rune, men analyser og refleksjoner synes å bli veldig smalsporet og forutsigbare (vann på mølla ved nederlag....).
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg O2Stokie » 01 Apr 2012, 09:35

Herregud... Var det Pulis som spilte utpå der i går? Han starta akkurat med det laget vi alle ønsker skal starte, og i går var det SPILLERNE som svikta oss! Vil du sparke alle dem også?
O2Stokie
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 01 Apr 2012, 13:26

O2Stokie skrev:

Herregud... Var det Pulis som spilte utpå der i går? Han starta akkurat med det laget vi alle ønsker skal starte, og i går var det SPILLERNE som svikta oss! Vil du sparke alle dem også?

Dette er ikke skrevet etter en dårlig kamp mot Wigan, men etter 50 ræva bortekamper i PL. At et lag har en dårlig dag er helt greit, men når det skjer mer eller mindre i hver eneste bortekamp, ja da er kritikken på sin plass.
At du ikke er enig i det er helt greit, men la andre ha en annen mening om Tony Pulis enn du har.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Apr 2012, 10:19

mfkpotter skrev:
O2Stokie skrev:

Dette er ikke skrevet etter en dårlig kamp mot Wigan, men etter 50 ræva bortekamper i PL. At et lag har en dårlig dag er helt greit, men når det skjer mer eller mindre i hver eneste bortekamp, ja da er kritikken på sin plass.
At du ikke er enig i det er helt greit, men la andre ha en annen mening om Tony Pulis enn du har.

Ja, men på lørdag var det personlige feil som avgjorde.
Det mest negative med Pulis på lørdag synes jeg ikke var taktikken, men at han brukte Jerome og Fuller feil. Disse to er IKKE vinger. Utover det så må spillerne ta skylda. Okei, det hviler et ansvar på Pulis som leder å få spillerne motivert, men hvis man soper inn en god årslønn i løpet av en uke så bør det sannelig være et ansvar som spillerne tar selv også.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest