Herlig seier og så fint å se at vi er solide defensivt igjen. Jeg mistenker at en av verdens beste på defensiv organisering, Tony Pulis, har drilla en god del på formasjoner de siste ukene.
Motstanderen tatt i betraktning var dette veldig bra gjennomført og Stoke greide i lange perioder å nøytralisere meget gode spillere som Bale, Ekotto, Parker, Modric, Defoe og Adebayor. Supert!
For andre kamp på rad hadde vi så definitivt dommeren med oss, og det er greit å ta med seg når sluttstrek skal settes og alt går opp i opp. Flere tvilsomme handssituasjoner i dag og et fullstendig feil idømt rødt kort.
Sørensen var absolutt i toppklasse i dag og virket veldig stødig. Wilson var solid og god med ballen. Woodgate hang ikke helt med i perioder, men fikk hjelp av hardtarbeidene lagkamerater. Huth/Shawcross gode, men jeg tipper at det på neste dommerkonferanse vil bli et tema med all holdingen og at vi snart får en straffe i mot.
Shotton var ekstremt variabel. Fra de helt store forseringene og innleggene til konsentrasjonssvikt og svak pasningsfot. Etherington var superb med sine to mål og selv om han falt av litt på slutten, så fortjener han bare kred i dag. Whelan var god, spesielt defensivt. Whitehead var veldig, veldig god og tok ut Parker/Modric. Kjempekamp av Deano!
Walters løp og løp og løp....og løp. En herlig innsats og veldig viktig som førsteforsvarer. Han var god framover også. Crouch var kjempegod og jeg kan rett og slett ikke fatte at det går an å hevde at han ikke er en veldig god fotballSPILLER. Flott mottak, god på hodet, flink med ballen i beina, målgivende( igjen! ) til 1-0...Hvor mye skal man forlange? Crouch er lysår bedre enn Jones og bør være lagets ene spiss hvis han er frisk og rask. Punktum!
I dag friskmelder jeg Stoke...i hvertfall fram til Besiktas og neste helg.
I dag er det veldig vanskelig å finne våre tre beste, men jeg går for:
Etherington
Crouch
Whitehead