Aller først: Wow for et imponerende innlegg, Torstein Norevik!
Dette kaller jeg en grunding analyse og god argumentasjon fra en åpenbart dedikert supporter. Jeg er enig i det aller meste og går bare kort igjennom.
Begovic: Enig
Sørensen: Enig. Hvis konkurransen skal fremstå som reel så må han få prøve seg igjen - i PL.
Higginbotham: Enig. Jeg liker Higginbotham, men aller helst ville jeg hatt en moderne back - fordi de er så viktige for angrepsspillet.
Shotton: Enig
Wilson: Enig, men jeg er usikker på om han faktisk er en nødløsning eller om det er villet fra Pulis å plassere han der. Han mangler uansett fart nok til å bidra offensivt, men er en av få i det bakre ledd som faktisk kan behandle en ball.
Woodgate: Er nok den midtstopperen som er best med ballen i beina, men han mangler duellkraft. Det som skuffer meg mest er at han ikke bruker rutinen til å plassere seg bedre. Har en lang vei å gå før han er tilbake på gammelt nivå. Kanskje han vil blomstre etter jul med trening og kamper i beina?
Upson: Enig. Jeg har lekt litt med tanken om å forsøke han som back, men Huth og Collins har vel bevist for allverden at det å gå fra midtstopper til back ikke nødvendigvis er positivt.
Huth: Enig
Shawcross: Enig
Wilkinson: Enig. Jeg er dog i tvil om han blir noe særlig bedre enn han er.
Etherington: Enig. Han er ikke spesielt god teknisk og drar de samme fintene hver gang. Det blir nok gjennomskua etterhvert. Vi bør få inn en konkurrent på den plassen.
Pennant: Enig. Synd med skadene - det bidrar til å gjøre han ustabil.
Diao: Enig, selv om han overrasker meg litt i positiv retning noen ganger. Han har ingenting å bidra med offensivt, men er ganske bra defensivt. Han er dessverre så treig at faren for rødt kort er overhengende hver gang han går inn i en tackling. Burde selvfølgelig vært bytta ut mot kvalitet.
Delap: Enig, selv om jeg er klippefast i trua på at den type kast ALLTID vil være farlig( pga. 2. og 3. baller ), men å komme med på et lag i verdens beste fotballiga pga. ÈN-1- ekstremferdighet( mens resten holder Champ/League One-standard ) er rimelig spesielt.
Palacios: Enig. Blir spennende å se om han har noe kreativt i seg når han blir "fit".
Whitehead: Enig
Whelan: Enig, men i og med at han gjør det så godt for Irland, så velger jeg å tro at han ikke har så fri rolle i Stoke. Lar Pulis han få lov til å gå framover eller har den capskledde bestemt at Whelan & co. ikke skal gå utenfor "firkanten" på midten?
Fuller: Jeg tror han kan komme tilbake, men han MÅ få tillit og muligheter. 5-6 minutter i annenhver match gjør ikke Stoke Citys beste spiss bedre! Han er uansett bedre enn spisser som Jerome, Sidibe og Jones - selv på halv maskin.
Jerome: Han virker som et bomkjøp pr. dato. Virker ikke som om han er i besittelse av noe spesielt. En middelmådig spiss som hverken er fugl eller fisk. Håper selvfølgelig å ta feil, men har ikke sett noe som tyder på det hittils.
Walters: Enig. Han har bare blitt bedre og bedre og er nok en av gullguttene til Tony P. Er fortsatt litt enkel i spillestilen, men har utviklet seg positivt på alle områder siden han kom til Stoke. Jeg hadde ikke trua på han sjøl, men her må jeg bite i det sure eplet.
Crouch: Enig. Han er en klassespiss og er faktisk god med ballen i beina. Prisen er dog for høy og det påpekte jeg allerede da han ble kjøpt. 5-6 millioner pund hadde vært passende for en mann i hans alder. Jeg tror allikevel han kan bli en bra spiller for Stoke, men da må han få bedre baller å jobbe med og mer støtte fra midtbane/vinger og spissmakker.
Jones: Han er et feilkjøp og har heller ikke denne sesongen greid å vise noe som får meg til å snu i det synet. Han er god hvis vingene har en god dag på kontoret, men ellers så bidrar han ikke. Fysikk og høyde tatt i betraktning så er han dårlig i hode-og duellspill også.
Jeg tror vi løfter oss etterhvert, men Pulis må gå litt bort fra det han holder på med nå. Vi har gode nok spillere nå til å forsøke oss på eget spill - også på bortebane. Det handler om selvtillit, guts, komponering av lag og taktikk.