SCSCoN på Facebook

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: SCSCoN på Facebook

Innlegg Lars » 09 Sep 2010, 00:00

Man kan jo lure på hvem som er kjerringer her med alt gnålet angående facebook. :roll:
Lars
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 09 Sep 2010, 00:13

Lars skrev:Man kan jo lure på hvem som er kjerringer her med alt gnålet angående facebook. :roll:

Jadda. Hadde jeg vært gammal nok så hadde jeg nok hengt meg på bølgen av skepsis og frykt den gangen det "livsfarlige" fargefjernsynet ble innført på 70-tallet også.... :ugeek: :P
Alt som er nytt er farlig osv......

Men på samma måten som f.eks. selverklærte musikkeksperter tar seg friheten å slakte populære artister som f.eks. Britney Spears, Heidi Hauge, DDE og Boyzone( som jo til sammen fenger millioner av mennesker ) uten at det oppfattes som gnål, så må det vel kunne gå an å ytre skepsis mot et populært fenomen i den virituelle verden også?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lars » 09 Sep 2010, 11:24

Morten T. skrev:
Lars skrev:Man kan jo lure på hvem som er kjerringer her med alt gnålet angående facebook. :roll:

Jadda. Hadde jeg vært gammal nok så hadde jeg nok hengt meg på bølgen av skepsis og frykt den gangen det "livsfarlige" fargefjernsynet ble innført på 70-tallet også.... :ugeek: :P
Alt som er nytt er farlig osv......

Men på samma måten som f.eks. selverklærte musikkeksperter tar seg friheten å slakte populære artister som f.eks. Britney Spears, Heidi Hauge, DDE og Boyzone( som jo til sammen fenger millioner av mennesker ) uten at det oppfattes som gnål, så må det vel kunne gå an å ytre skepsis mot et populært fenomen i den virituelle verden også?

Ser poengene dine Morten, men nå er det nå slik at Richard har opprettet en side for supporterklubben på facebook og jeg ser at 82 personer sålangt har lagt seg til der. Er jo egentlig så enkelt at den enkelte gjør som han vil uten at det skal trekkes så mange sammenligninger til krøsa-maja og kjerringer som lusker bak gardinene. 8-)
Og du nevnte tidligere at å være sosial gjerne er å ta en øl sammen, skulle gjerne gjort det igjen Morten, men vi er jo spredt over det ganske land så er ikke lett da. Men neste gang det høver seg så tar vi en øl og ser kamp. ;)
Lars
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 09 Sep 2010, 12:31

Lars skrev:Ser poengene dine Morten, men nå er det nå slik at Richard har opprettet en side for supporterklubben på facebook og jeg ser at 82 personer sålangt har lagt seg til der. Er jo egentlig så enkelt at den enkelte gjør som han vil uten at det skal trekkes så mange sammenligninger til krøsa-maja og kjerringer som lusker bak gardinene. 8-)
Og du nevnte tidligere at å være sosial gjerne er å ta en øl sammen, skulle gjerne gjort det igjen Morten, men vi er jo spredt over det ganske land så er ikke lett da. Men neste gang det høver seg så tar vi en øl og ser kamp. ;)
Jeg trekker det så langt som at vi gjør en deal på at jeg spanderer neste øl på deg, HVIS du er i Oslo og HVIS du greier å rive deg løs fra "facebook"... ;) Okei?

Og du, ikke kødd med Krøsa-Maja. Da kan du risikere at halve Norge og Småland får høre om tyfusen din... :mrgreen:
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg gunny » 09 Sep 2010, 12:36

Er helt enig med Richard at facebook er en tilleggskanal der Stoke-interessen kan vekkes og at facebook kommer til å vedvare en god del år. Syns også det er kjekt å se på profilene til tilhengerne og se om det er noen gamle bekjente.

Richard - eg får ikkje opp "Vis alle" på tilhengerne. Er dette kun for administrator(er)?
gunny
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 09 Sep 2010, 14:18

Det veit jeg faktisk ikke. Skal ikke være det egentlig. Skal se på det :)
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Lars » 09 Sep 2010, 16:02

Morten T. skrev:
Lars skrev:Ser poengene dine Morten, men nå er det nå slik at Richard har opprettet en side for supporterklubben på facebook og jeg ser at 82 personer sålangt har lagt seg til der. Er jo egentlig så enkelt at den enkelte gjør som han vil uten at det skal trekkes så mange sammenligninger til krøsa-maja og kjerringer som lusker bak gardinene. 8-)
Jeg trekker det så langt som at vi gjør en deal på at jeg spanderer neste øl på deg, HVIS du er i Oslo og HVIS du greier å rive deg løs fra "facebook"... ;) Okei?

Og du, ikke kødd med Krøsa-Maja. Da kan du risikere at halve Norge og Småland får høre om tyfusen din... :mrgreen:

Den er god Morten, jeg trekker det så langt at jeg aksepterer den invitten. :D Må sies at jeg aldri sier jeg til en øl om jeg blir spurt. Men vi får se når det blir, har turer både til Nederland og Finland planlagt fremover. :)
Lars
Ivrig Stokie

Innlegg Stoke - HamKam » 09 Sep 2010, 16:15

Jeg forstår egentlig ikke hva som er problemet med at vi er på Facebook. Det er et media som åpenbart appelerer til mange, og selv om jeg personlig ikke er på Facebook, så har jeg likevel forståelse og respekt for at mange andre (og særlig de yngre) tenker annerledes.

Hvis det hadde vært slik at vi hadde flyttet all informasjon og diskusjonsforumet til Facebook, så hadde jeg forstått reaksjonene som har kommet, for da måtta man forholde seg til flere medier på en gang, men så lenge dette ikke er tilfelle, så forstår jeg ikke problemet. Det å fornekte at Facebook er en realitet for mange, blir på mange måter lik diskusjonen som raste på begynnelsen av 60-tallet som gikk på om vi i det hele tatt skulle ha fjernsynssendinger i Norge. Mange mente den gang at TV var helt unødvendig ... og at radioen var mer enn bra nok. Eller som den gang det var utbredt skepsis til å innføre farge-TV i Norge. Hvorvidt Facebook er et fremskritt eller ikke, skal jeg ikke dvele videre med, men det er en realitet som svært mange ser nytteverdien av.

Selv om jeg er født på 50-tallet og snart er utgått på dato, så synes jeg dette var et bra tiltak Richard.
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 09 Sep 2010, 18:27

Jeg har aldri forstått at en mening får større eller mindre verdi fordi den appelerer til mange eller få mennesker. Jeg er mer interessert i en menings/ytrings innhold, ikke hvor mange som nødvendigvis støtter den. Einstein sa jo: "Sunn fornuft er alle fordommene du har tilegnet deg før du fyller 18 år". I det la han at kritisk tenkning er noe man bør fortsette med livet ut. Jeg skjønner ikke helt problemet med at noen påperker et negativt syn mot noe som er et nettfenomen( facebook ) på et sted som titulerer seg som "Debattforum", på samme måte som vi hadde massevis av diskusjoner om hva som var mest fremtidsretta av Betamax og VHS for tjue år siden( begge tapte :lol: ).

Hvis noen sier "sånn er det bare" eller "det er en kjennsgjerning at...", så er det heller ikke lett å debattere.
Det finnes nok av grelle eksempler opp gjennom verdenshistorien på hva massesuggesjon har ført til...

Det er god øl i Finland også, Lars. ;)
Meld fra neste gang du er i byen..
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg torage » 10 Sep 2010, 20:13

Er det ikke flott, tenker jeg
Et hvert tiltak for å fange opp yngre supportere, må jo være bare til det gode. Ut fra denne tråden, kan det se ut som det er på sin plass!! For det var jo hele poenget til Richard som jeg har skjønt. Og å diskutere facebook sin eksistens på ideen til Richard, synes jeg derfor blir et bomskudd. Hadde det blitt fremmet alternative forslag til hvordan en kan skaffe flere yngre supportere, hadde det vært greit, men det kan jeg ikke se at noen gjør. Kanskje bidrar facebook til at en fanger opp nye medlemmer som viderefører supporterklubben også i den neste generasjonen :)
torage
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest