Hva skjer'a?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Hva skjer'a?

Innlegg Knut Ole » 07 Aug 2011, 15:24

IKKE noe nytt her........ dette er jo kjente sitater fra TP. Han er seg selv lik; sta og prinsippfast. Så vi som har ventet på disse 4-5 signeringene siden 1.juli har selvsagt ventet forgjeves. I beste fall skjer det noen signeringer nå tre uker før siste fristen går ut, men ikke usannsynlig de siste dagene / timene før timeglasset er tomt.

TP (sitert fra Evening Sentinel):

"We're in the market for four or five players, but we've got until the end of the month and I'm prepared to wait.

The closer you get to the deadline, there's better deals to be done. That's the way we've worked since we got into the Premier League"
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Aug 2011, 15:53

Knut Ole skrev:The closer you get to the deadline, there's better deals to be done. That's the way we've worked since we got into the Premier League"

Det der mener jeg må nyanseres. Okei, man kan treffe blink både prismessig og sportslig ved å ha is i magan, men det kan også gå andre veien. Gudjohnsen, Carew, Soares, Tonge( :cry: ), Olofinjana, Davies m.fl.

Men Pulis får fortsatt flere plusser enn minuser fra meg. Han har gjort mer rett enn feil. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 07 Aug 2011, 23:35

Hva skjedde egentlig med Olof? Var årets spiller for Brann, henger på gutteroms-veggen min (med meg ved siden av, selvsagt 8-) ) - men ble solgt til Wolves og videre til Stoke. Så han i min første Stoke-kamp, som var da vi vant 3-2 mot Villa hjemme. Da var han ganske sentral, husker jeg. Bare sluknet han helt og ble solgt videre eller holdt han aldri nivået? Eller begge deler?
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Aug 2011, 23:43

TrondG skrev:Hva skjedde egentlig med Olof? Var årets spiller for Brann, henger på gutteroms-veggen min (med meg ved siden av, selvsagt 8-) ) - men ble solgt til Wolves og videre til Stoke. Så han i min første Stoke-kamp, som var da vi vant 3-2 mot Villa hjemme. Da var han ganske sentral, husker jeg. Bare sluknet han helt og ble solgt videre eller holdt han aldri nivået? Eller begge deler?

Han er vel egentlig bare enda et bevis på at vi har en tendens til å hausse opp spillere som gjør det bra i norsk liga? Spranget til anstendige ligaer i Europa viser seg ofte å være altfor stort. Det mest positive som kan sies om han er at han til dags dato er Stoke Citys aller beste salg gjennom tidene. Der ble Hull City grundig snytt! :mrgreen:
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 07 Aug 2011, 23:46

Står på Wiki at vi kjøpte han for £3 mill og godtok senere et bud på £2.5 mill fra AS Monaco, men at forhandlingene brøt sammen og vi solgte han til Hull for £3 mill. False?
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 09 Aug 2011, 14:34

TrondG skrev:Står på Wiki at vi kjøpte han for £3 mill og godtok senere et bud på £2.5 mill fra AS Monaco, men at forhandlingene brøt sammen og vi solgte han til Hull for £3 mill. False?

True.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 09 Aug 2011, 14:36

En god analyse som peker på mye av det samme som en god del har hevdet i lang tid: Stoke mangler kreativitet på midten og er veldig avhengig av velfungerende vinger.:
http://www.guardian.co.uk/football/blog ... stoke-city
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg O2Stokie » 15 Aug 2011, 13:44

Klokka er nå snart 1400 og ingen rykter, ingen hint, ingenting om overganger for oss. Kan dette være et godt tegn på at noe skjer og klubben har lagt fullstendig lokk over hva som skjer? Eller skjer det ingenting? Avisene skriver jo ikkenoe engang...
O2Stokie
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 16 Aug 2011, 13:56

Fortsatt stille før stormen, eller blir det bare en lett bris? Det er kun 14 dager til "vinduet" stenger og det går forferdelig smått med nysigneringer. Ok, vi har fått to gode midtstoppere, men det er jo den eneste plassen vi er godt nok besatt fra før!!!!! Hva med backer, midtbanespillere og spisser og kanskje backup på kantene? No offence mr. Pugh, men jeg hadde håpet vi slapp å bruke han denne sesongen! At han fortsatt spiller for oss i Premier League forteller om hvor syltynt besatt vi er. Med skader på Etherington og Delap på søndag er stallen skrapt ned til beinet, det er like før vi må sende over noen fra vårt eget supportercup-lag! Det er jo også et tett kampprogram de neste 14 dagene og laget skriker etter forsterkninger! Jeg kjøper ikke argumentet til TP & Co med at vi får bedre avtaler med klubb og spiller når vi nærmer oss deadline; for det første har de beste spillerne da allerede byttet klubb, og ikke minst, hva med de kampene vi da spiller før dealine? De er mange og viktige! Og, panikkjøp "fem på tolv"har vi sett et ingen er tjent med!
Mener jeg har sagt det før, opptil flere ganger; TP - få ut finger'n!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 16 Aug 2011, 14:16

Helt enig med deg Svein, dette spillet til Tony Pulis blir for dumt. At Delap eventuelt skulle bli langtids skadet, ser jeg bare som en positiv ting. Bortsett fra det så er stallen for øyeblikket kanskje premier leagues svakeste, at et 3 valg som back er klubbens eneste back up som spiss er for å si det mildt en katastrofe av dimensjoner. Det trengs uten tvil 2 spisser, 1 midtbanesjef som kan behandle en fotball, 1 kantspiller med fart og ikke minst en venstre back.

Men med Pulis bak roret så tror jeg ingen backer blir handlet inn, han har jo fått det som han vil nå med flere midtstoppere som kan spille back.
De gode midtbane spillerne vil ikke til Stoke, fordi ballen ofte bare går over midten uansett.

Med den stallen som for øyeblikket er disponibel, så vil det være en sterk prestasjon å gå videre i Europa ligaen.
Kampen borte mot Norwich til helgen stinker 0-0 hvis Stoke er heldige.

Nei Pulis, denne taktikken din med å vente til 31 august klokka 23.49 blir for meg helt borti natta.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest