oppsummering...2011

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

oppsummering...2011

Innlegg knut s » 22 Mai 2011, 20:19

- 13 plass og 1 poeng mindre enn fjoråret....!!! - tross 18 tap, så er min mening at vi har hatt en betydlig utvikling spillemessig,lagets toppnivå er best av di tre sesongene i premierleague:)-men vårt dårligste nivå er fortsatt en deprimerende opplevelse!!! - vi må derimot huske at dette har vært en rekordjevn sesong, kun 12 poeng opp til 6 plass (17 p de 2 foregående ses) - vi har vært i cupfinale og er kvalifisert til europa:)....mao DETTE HAR VÆRT TIDENES SESONG :D !!! Jeg er alikevel bekymret for neste sesong og om hr Pulis er rette mann til å utvikle laget videre - har til tider irritert meg grønn på at enkelte spillere er oversett, mens andre får ubegrenset tillitt!! - redd Pulis spillerstil er med på å skremme visse talenter fra å komme...!! Gibson(United) nektet å bli lånt til Stoke fordi han så det som håpløst å utvikle seg som midtbanespiller med den spillerstilen. Min aller største frykt er at Shawcross/Huth blir solgt til et av topplagene...da kan det se mørkt ut for en 4 vellykket ses...!
knut s
Ivrig Stokie

Re: oppsummering...2011

Innlegg Torstein Norevik » 22 Mai 2011, 22:38

Tror at vi alle er skuffet over en svak sesongavslutning, men jeg er nok ikke enig med de av dere, som på Live Stoke-Wigan tråden, nærmest karakteriserer sesongen som en nedtur. Ja, vi er plasseringsmessig svakere enn de to foregående, men det er utrolig små marginer. Før siste serierunde kunne vi faktisk ende på alt fra 8. til 14. plass, og hadde vi fått seieren vi alle forventet mot Wigan hadde vi faktisk blitt nummer 9. I tillegg kommer vi til FA-cupfinalen for første gang i klubbens 148-årige historie og vi kvalifiserer oss for Europaligaen. Det er i min verden ikke en skuffende sesong. Men jeg er likevel helt enig i at det må forsterkninger til for å fortsette fremgangen. Vi har fortsatt spillere som ikke helt holder mål på dette nivået, og ikke minst mener jeg at kvaliteten på benken ikke er bra nok og vi blir derfor sårbare ved skader. Spesielt viktig blir det nå når vi skal ut i Europa og får flere kamper. Etter mitt syn må vi ha inn nye sidebacker, et par sentrale midtbanespillere samt en toppspiss for å ta det neste steget videre. Så kvitter vi oss med “daukjøtt” som Soares, Tonge, Diao, Sidibe, og Pugh. Collins og Delap holder heller ikke mål, og Carew har ikke vist nok til å satses på videre. Hvem vi bør gå for får jeg ta en annen gang, men jeg håper for all del ikke det er noe i ryktene om at vi er villige til å gi 9m for Carlton Cole…….
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 22 Mai 2011, 23:04

Enig i at sesongen ikke akkurat har vært katastrofal og FA-cupfinalen var det sterkt å komme til. Og marginene er ganske riktig små - begge veier! Det er ikke mye fall i kvalitet som skal til for at man havner i sumpa. Stoke har vært heldige på skadefronten i år og vi har ikke altfor ofte fått blottlagt den tynne bredden i stallen. Vi har en del gode spillere som definitivt holder PL-nivå og vel så det, men vi mangler konkurranse på vitale plasser som f.eks. sentral midtbane. Får vi inn litt mer kvalitet og kombinerer det med offensiv tankegang( på bekostning av det defensive ), så tror jeg vi vil havne blant de 6-7 beste neste sesong. Lagene som rykker opp er QPR, Norwich og Swansea eller Reading. Jeg tror QPR har en veldig god mulighet til å overleve og kanskje evt. Reading( hvis Stoke-fødte Madejski fortsatt spytter inn penger? ), men de siste sesongene har med all tydelighet vist at jobben å overleve i PL ikke er enkel.

Jeg er ikke enig i at Pulis bør gå nå, men jeg er svært spent på hva han trekker opp av hatten i sommer og hva hans neste definerte målsetting er.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Stoke - HamKam » 23 Mai 2011, 12:07

Tap i de 3 siste kampene ødelegger litt av helhetsinntrykket for sesongen 2010/2011, men jeg tror dette skyldes motivasjonsproblemer hos spillerne. Når det spiller liten rolle om man vinner eller taper kamper så er det lett å falle ned på et lavere nivå. Spillerne vet at de har spilt finale på Wembley, - de vet at de har kvalifisert klubben for spill i Europaligaen og da er det forståelig at man ubevisst senker seg fra 100 % til 95 %, og da blir det lett tap i en så jevn liga som PL i år ... Vi så det i fjor også, eller var det i forfjor, - når vi hadde kvalifisert oss for fortsatt spill i PL så datt vi litt sammen.

Jeg velger derfor å ta dette i betraktning når jeg evaluerer hele sesongen under ett, og da er jeg tross alt kjempefornøyd.

Jeg er veldig spent på hva som skjer på overgangsmarkedet i sommer, og jeg er veldig spent på hva Pulis tenker mht Europaligaen. Er det B-spillerne våre som skal ta hånd om denne (de som spilte FA-cup frem til kvartfinalen) ? Skal det kjøpes inn flere kvalitetsspillere slik at vi kan få til et rotasjonssystem på tilnærmet alle plasser (blir langt flere kamper å spille neste sesong) ? Blir vi styrket som lag ved at Carew forsvinner ? Blir vi svekket som lag ved at Huth/Shawcross forsvinner ? Beholder vi alle disse ? Hvor gode/dårlige spillere får vi inn i neste overgangsvindu ? Har vi blitt mer attraktive på overgangsmarkedet etter at Europacupspill er klart ? Vil Coates bruke adskillig mer penger på spillerkjøp for å klatre ett steg til neste sesong ? Hva med svingene, - skal de tettes en etter en nå ?

Vi går uansett en spennende til i møte. Gleder meg til ny sesong og til å være på den første hjemmekampen til høsten !

God sommer alle sammen !
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest