FØR FA-CUPFINALEN STOKE - MANCHESTER CITY

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: FØR FA-CUPFINALEN STOKE - MANCHESTER CITY

Innlegg Morten T. » 28 Apr 2011, 11:39

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 03 Mai 2011, 20:16

Vet ikke om det har vært nevnt før, men Stoke stiller i røde og hvite striper, hvite shorts og hvite sokker i finalen. Manchester City spiller også i hvite shorts i tillegg til den (kjedelige) vanlige lyseblå trøyen + lyseblå sokker. Begge lags supportere har fått "lykkesvingen" etter semifinalene, Stoke i øst og Manch C rett vest. Det er 260 timer til kampstart.
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg rubensnielsen » 03 Mai 2011, 21:27

JonC; Stoke og Manchester City kan ikke spille med lik farge på shortsen om jeg ikke tar helt feil?
FA-CUP FINALE 2011!!
rubensnielsen
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 03 Mai 2011, 21:47

rubensnielsen skrev:JonC; Stoke og Manchester City kan ikke spille med lik farge på shortsen om jeg ikke tar helt feil?

Dette skjer fra tid til annen. Slik jeg forstår det, er det opptil dommerteamet (eller noe i den duren) å bestemme hva som er lov og ikke lov.
Jeg sakser det som står på hjemmesiden til Stoke City vedr "FA-Cup Final Information Centre" - "FA-Cup matchday details":
With the referees department giving the go-ahead for both sides to wear white shorts, the colours to be worn on the day will be:
Stoke City- red and white striped shirts, white shorts, white socks; Manchester City- pale blue shirts, white shorts, pale blue socks.

http://www.stokecityfc.com/page/NewsDet ... 14,00.html
Det er 258 timer til kampstart :D
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 04 Mai 2011, 13:52

Løse rykter proklamerer at Eth er klar til finalen !
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 04 Mai 2011, 15:51

Lilledino skrev:Løse rykter proklamerer at Eth er klar til finalen !

Det ville vært fabelaktig!
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 04 Mai 2011, 19:44

Herlig hvis det er riktig. Men - hvis han blir friskmeldt til finalen, er han da i god matchform.....?
Et Stoke lag med Ethers på venstre og Pennant på høyre med bra fart og god driblefot, kan være helt avgjørende om det blir pokal eller ikke.....
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 11 Mai 2011, 00:21

Det nærmer seg og det er på tide å gå inn i materien også...

Jeg mener bestemt at Man C blir favoritt i denne. Spiller for spiller er de klart bedre enn Stoke. Jeg mener( kanskje paradoksalt ) at de er best bakover på banen. De slipper inn få mål, har en samkjørt firer og en veldig god keeper. Dessuten gjør De Jong( eller Vieira ) på midten en veldig god defensiv jobb. De har gode spillere framover også, men de mangler rytme i spillet sitt offensivt og er litt for avhengig av at Tevez har en god dag. Gode vinger som Milner og Johnson fungerer bare unntaksvis og Silva på midtbanen er ikke så skapende som han var i Madrid. Med Huth tilbake så tror jeg vi skal ha en god mulighet på å slippe inn få mål. Utfordringa blir å få til noe framover. Jeg tror duellene foran begge mål vil avgjøre mye her og at det er der målene vil komme. Jeg tror vingene våre vil bli godt tatt vare på i denne og da står vi igjen med fortrinn numero uno: Dødballer. Jeg håper Stoke vinner og jeg tror de gjør det etter ett godt, gammaldags kast av Delap( eller corner/frispark ) og dernest noe tilfeldigheter i etterkant.

Jeg håper også at kampen blir fairspilt på den gode, gamle engelske måten og at kampen ikke avgjøres ved hjelp av juks/tyveri/uærlighet. Det ville i så tilfelle ha tatt bort all glansenav en slik fantastisk begivenhet som FA-cupfinalen er.

Alle gutta MÅ være på topp hvis vi skal løfte pokal på lørdag.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 11 Mai 2011, 08:00

Enig i alt du sier her Morten, bortsett fra at Silva spilte i Valencia og ikke Madrid. ;)
Du nevner keeper Hart, han har rekorden denne sesongen i antall kamper med 0 innslupne (16). I tillegg er de brukbare på hodet i midtforsvaret gjennom bl.annet Kompany og Lescott. Nei, dette blir en gysare. Tror nok Tony Pulis må dra noe spesielt opp av hatten denne lørdagen, og kjenner jeg ham rett - gjør han det.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 11 Mai 2011, 11:06

JonC skrev:Enig i alt du sier her Morten, bortsett fra at Silva spilte i Valencia og ikke Madrid. ;)
Du nevner keeper Hart, han har rekorden denne sesongen i antall kamper med 0 innslupne (16). I tillegg er de brukbare på hodet i midtforsvaret gjennom bl.annet Kompany og Lescott. Nei, dette blir en gysare. Tror nok Tony Pulis må dra noe spesielt opp av hatten denne lørdagen, og kjenner jeg ham rett - gjør han det.

En ting er Pulis, som jeg( og andre ) kanskje tillegger litt vel stor påvirkningskraft hvis det går dårlig eller bra, men SPILLERENE må virkelig være på topp og ha rett tenningsnivå her. Det betyr f.eks. at Wilkinson ikke må ha FOR HØYT tenningsnivå og pådra seg rødt kort etter 16 minutter. Og så må laget tørre å prøve( det er jo vinn eller forsvinn og uavgjort er det meningsløst å spille for ), gjøre rette valg( langpasninger når det er påkrevd, men ikke som en fast rutine ) og ha litt tur. Da blir det pokal( eller "bøtte", som man sier i trekkfulle, muggsoppinfiserte og umøblerte leiligheter i indre Oslo Øst ). :)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest