Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg Morten T. » 13 Mar 2011, 01:47

-Tottal- skrev:Pennant er nok ikke blandt de som har et vanskelig ego (såvidt jeg vet), men tenker heller på forskjellige spillere som:
Beattie (en stjernespiss før slagsmål med Pulis, trur Stoke kunne fått mye mer ut av Beattie, hvis ikke Pulis hadde blitt spinnvill utifra en epise i garderoben etter match mot Arsenal),
Tuncay (en spiller med ektreme ferdigheter i forhold til de fleste i Stoke stallen),
Gudjohnsen (vet ikke hva som har skjedd her, men virker som ego var litt større enn ferdigheter),
Kitson (en spiller som behøvde støtte, og ble satt på benken når han endelig kom i scoringsform),
......har jeg glemt noen nå bortsett fra vår sympatiske venn Begovic ?

Jeg er ikke så sikker på at det var egoisme som felte de forannevnte, men kanskje?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 13 Mar 2011, 15:55

Ja,ja Pulis! Noe må du jo mene om hvordan det er å bygge et slagkraftig lag.
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... escue.html
ikke det at jeg ville brukt akkurat denne sammenligningen :?
Sist endret av JonC den 13 Mar 2011, 18:27, endret 1 gang
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Bjarne » 13 Mar 2011, 18:21

Kan vel ikke være mye tvil om at han var den rette i dag! 8-)

men noen av dere skal vel fortsette med sytingen.. :?
Bjarne
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 13 Mar 2011, 21:55

Bjarne skrev:Kan vel ikke være mye tvil om at han var den rette i dag! 8-)

men noen av dere skal vel fortsette med sytingen.. :?

Ja, i dag hadde han endelig peppa opp gutta på laget og kjørte offensivt ut fra start i begge omganger.

Omtrent sånn som "syterne" har messa om i månedsvis at vi burde ha spilt....

Slik jeg ser kampen i dag så er det faktisk "syterne" som har mest å være glad for. Fordi laget endelig fungerte på en slik måte som flere vil at de skal gjøre, og at feil som tidligere har vært påpekt nå i større grad var borte.

Nei, legitim kritikk bør forbys ved lov.... :roll: ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 16 Mar 2011, 17:15

For å si det forsiktig så er ikke klubbeier P. Coates HEEEELT enig med de som vil tuppe Pulis på hue og ræva ut.:
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/footbal ... 426575.stm

Derfor oppjusterer jeg: Jeg er 101% sikker på at Coates ikke gir Pulis fyken så lenge han styrer klubben( før var jeg 98% sikker ).
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Apr 2011, 15:18

YES! Det er slike uttalelser som dette som gjør Pulis større i mine øyne:
http://www.teamtalk.com/stoke-city/6856 ... clamp-down

Men på samme måte som hva flere burde være i større grad: Han må være konsekvent og prinsippfast også når egne spillere bedriver juks. Da vil respekten vokse ut av taket for mannen! :)
Kanskje jeg ikke var så alene og "gammaldags" hva gjelder holdninger til juks( også de som gavner eget lag ) allikevel?
Han har i hvertfall registrert det samme som meg: Holdningen til juks har endret seg også i England, som jo lenge var den siste bastionen mot faenskapet.

Nice one, Mr. Pulis! 8-)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 07 Apr 2011, 16:12

Man blir selvfølgelig irritert av filming, men så lenge straffen for å gjøre det er såpass billig vil det være noen innen fotballen som fortsetter med det. Det er selvfølgelig synd hvis laget man holder med gjør det samme (Huth som latet som han fikk ballen i hodet), men i mine øyne er det viktigste at laget vinner (filming eller ei)!
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Apr 2011, 16:20

jørgen skrev:Man blir selvfølgelig irritert av filming, men så lenge straffen for å gjøre det er såpass billig vil det være noen innen fotballen som fortsetter med det. Det er selvfølgelig synd hvis laget man holder med gjør det samme (Huth som latet som han fikk ballen i hodet), men i mine øyne er det viktigste at laget vinner (filming eller ei)!

Betyr det at du synes juks og bedrag er helt okei?
Maradonas hands mot England i -86. Okei?
Thierry Henrys hands mot Irland i VM-kvalikk. Fine greier?
Spillere som spiller skada. Positivt?
Osv., osv.

Nei, jeg deler Pulis sitt syn på at fotballen må begynne å ta juks på det rammeste alvor. Ellers så vil eksistensberettigelsen være trua på sikt. Hvem gidder vel å gå å se på en idrett hvor man vinner ved å være uærlig?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 07 Apr 2011, 18:59

Er helt enig at filming og overdreven skuespill er noe faenskap som ødlegger mye av sjarmen med fotball og når den nå har kommet til England er det bare trist. Men man kan kanskje ikke få både i pose og sekk. Engelsk klubbfotball bedre enn noen gang, noe som skyldes for det meste tilveksten av sydlanske spillere. Og med sydlanske spillere kommer filmingen og skudespillet. Det er slik fotballkulturen "deres" er. Ansvaret for å bli kvitt ditten må være managere og ikke minst dommerene i England som må slå hardt ned på det. Godt å se Pullis holding, men da må han samtidig ta spillerene i Stoke som filmer også (kan ikke si det er mange) - Huth er absolutt ingen spiller som filmer, selv om han i en enkel situasjon kanskje har gjort det. Snakker om Huth forresten fikk meg til å tenke på å ikke glemme å sende forslag til årets spiller...
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 07 Apr 2011, 20:23

Det er dommerens oppgave å ta hånd om dette under kampene, i likhet med alt annet av regler. Klarer han ikke det, i likhet med å ikke dømme offside eller straffespark, er det ikke noe man kan gjøre med det. Filming vil alltid finne sted i fotballen, så fremt man ikke innfører sanksjoner i ettertid. Om en spiller vrir seg i smerte etter en takling, men fortsetter å spille uten vansker, ser det bare dumt ut. Det er bare han det går utover (hvis ikke takleren får kort). Jeg er fornøyd så lenge Stoke vinner kamper, og bryr meg egentlig ikke om en av spillerne våre filmer....
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest