"Vi gick igenom nästan exakt samma sak i Järfälla när vi renoverade vår övervåning. Jag hade en tanke att jag skulle måla själv, mest för att spara pengar. Men efter tre dagar med dålig ventilation, färg i håret och ett snett resultat som jag ändå skulle behöva göra om, så gav jag upp. Det är först när man själv försökt som man inser hur mycket det handlar om förarbete – spackla rätt, slipa jämnt, grundmåla, och sen faktiskt få till finishen.
Vi fick tips från en granne om ett team som var riktigt duktiga, och de kom och gjorde hela övervåningen på ett par dagar. Det var sån skillnad – inte bara på utseendet utan också på känslan i huset efteråt. De var dessutom väldigt tydliga med vad de gjorde dag för dag, och kom alltid på utsatt tid, vilket jag verkligen uppskattar. Så för alla som överväger att ta hjälp kan jag säga att det här är vad jag använder:
målare bromma - trexabmaleri.se. De jobbar inte bara i Bromma utan även runt om i Västerort, och vi tänker faktiskt anlita dem igen när vi ska ta tag i köket."