Vi har haft stora problem med vårt avlopp den senaste veckan

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Vi har haft stora problem med vårt avlopp den senaste veckan

Innlegg madina » 24 Des 2024, 19:56

Vi har haft stora problem med vårt avlopp den senaste veckan. Vattnet har börjat rinna långsamt både i duschen och i handfatet, och ibland stiger det till och med upp i golvbrunnen när vi spolar. Jag har försökt att använda avloppsrensare, men det hjälper inte, och nu börjar det lukta riktigt illa också. Jag är orolig för att det kan vara något allvarligare, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Är det någon här som har haft liknande problem och vet hur man åtgärdar det?
madina
Ivrig Stokie

Re: Vi har haft stora problem med vårt avlopp den senaste ve

Innlegg jomlom » 26 Des 2024, 10:44

Låter som att du har fått stopp längre ner i avloppssystemet, kanske en igensättning i huvudledningen. Jag har varit med om något liknande tidigare, och det bästa jag gjorde var att inte vänta för länge med att få hjälp. Avloppsrensare kan vara bra för mindre stopp, men om det är ett större problem, kan det krävas att man rensar hela systemet med professionell utrustning. Jag rekommenderar att du kollar på VVS & Värmepumpar - vvs-varuhuset.se för tips om hur du kan hantera stopp och lukt i avloppet. En rörmokare kan också hjälpa till att få systemet rensat ordentligt så att det inte blir värre.
jomlom
Ivrig Stokie

Re: Vi har haft stora problem med vårt avlopp den senaste ve

Innlegg kartinka » 26 Des 2024, 11:31

Jag tycker att det är väldigt viktigt att inte skjuta upp att fixa avloppsproblem, för om man väntar för länge kan det bara bli värre och ännu mer kostsamt. Min erfarenhet är att när vattnet börjar stiga upp i golvbrunnen, är det verkligen ett tecken på att stoppet är allvarligare än man först trott. Jag skulle rekommendera att ta hjälp av en rörmokare om det luktar illa och problemen inte går att lösa med enklare metoder. Det kan också vara bra att få hela systemet genomspolat för att undvika framtida problem.
kartinka
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest