Torstein Norevik » 11 Jan 2020, 19:24
Svak kamp, med lavt tempo og der det blir slått altfor mye på tvers og bakover. Og jeg kommer aldri til å skjønne hvorfor forsvarsspillerne, og da spesielt Batth og Lindsay, på død og liv skal slå høyt og langt på lykke og fromme nesten hver eneste gang. Det er ytterst sjelden at det fører til noe som helst, annet enn at motstanderne header ballen tilbake, og vi får et minutt med heade-tennis rundt midtsirkelen før noen greier å få ballen ned på bakken.
Vår gamle kjenning Mike Pejic, som var en av kommentatorene idag, påpekte akkurat det samme. Han var meget kritisk til at ballen fra forsvaret gang på gang bare slås høyt og langt på lykke og fromme, uten plan og mening, i håp om at det skal føre til noe. Han konkluderte med: "This is not football". Jeg er hjertens enig.
Powell - den eneste i laget som utviser teknikk og overblikk - var god i dag, og den som hele tiden prøvde å skape noe. Men ble hemmet av at medspillerne, og da spesielt Indi, ikke var med på notene og skjønte hva Powell prøvde på. Vi skulle hatt flere som Powell.
Uavgjort hjemme er ikke godt nok, heller ikke mot et Millwall-lag i bra form. For "løvene" fremsto ikke som noe stort lag, og ikke bedre enn at vi burde ha slått de.
Powell er nevnt, men plusser også til Allen for god jobbing, og for stadig å prøve å finne gode løsninger. Butland fremstod også solid, uten å ha altfor mye å gjøre.
Mc Clean og Clucas var svake i dag, Mc Clean bommet med mye, mens Clucas var ganske usynlig. Heller ikke Vokes og Campbell hadde noen store kamper, men var for det meste ganske så anonyme.
Powell Man of The Match for meg, i en kamp som ikke kommer til å bli sittende i hukommelsen i lang tid.