EspenE skrev:Det er selvsagt, men når man som ung spiller ser de som "gir alt på trening" underprestere i kamp etter kamp etter kamp, det gjør noe med motivasjjonen.
Fotball er prestasjonsidrett, og best når det gjelder er viktig også her.
Vi skal ikke glemme at Verlinden var god, i mine øyne veldig god, før han blei skada i fjor. Siden han ble skada har vi faktisk mangla noe på vingen. Verlinden-Fletcher-Campbell hadde vært en drømmetrio foran symes jeg
Jeg liker også denne trioen, og jeg skulle gjerne ha sett Verlinden få sjansen og har stusset på at han har fått så lite tillit. Og spesielt siden hverken Brown, Ince eller McClean har imponert når de har spilt på kant.
Jeg synest han har vært frisk de gangene jeg har sett han, og han tør å utfordre en mot en, noe som ellers har vært en mangelvare i dagens Stoke-lag.
Når det er sagt, så har MON gjort det meste riktig siden han overtok. Han ser spillerne på treningsfeltet hver dag, og har vel bedre forutsetninger enn de fleste for å plukke ut de spillerne han mener vil være de mest nyttige for laget til enhver tid. Når Verlinden ikke spiller så vil jeg tro at MON har en grunn for det, selv om det kan virke uforståelig for oss som ikke tilhører de innerste kretser rundt klubben. Og det blir neppe enklere for Verlinden å få spilletid nå etter at Clarke og Matondo har ankommet på lån.
Men ingenting ville glede meg mer enn om Verlinden tar steget opp og blir en viktig spiller i startelleveren. Han har vært ung og lovende lenge, er fortsatt ung og har vært lenge ute med skade, men må snart ta et steg videre fra denne statusen. Vi har tidligere sett unge og meget lovende spillere bli løftet frem som megatalenter, for så å forsvinne uten at de noen gang markerte seg på førstelaget, som f.eks. N´Goy og Ollie Shenton. Jeg håper Verlinden ikke lider samme skjebne, men får sjansen til å vise hva han er god for. Men det er også i høyeste grad opp til han selv å bevise at han er god nok.