Kenwyne Jones

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Kenwyne Jones

Innlegg Morten T. » 11 Feb 2011, 16:56

Man stiller seg jo lagelig til for hugg hvis man går ut og er skeptisk til innkjøp av spillere og scorer Jones to i morgen så slår jo kortidshukommelsen inn med full kraft..., men

Jones er tidenes dyreste kjøp i Stoke( £8 mill. ) og da bør man, etter mitt syn, forvente valuta for penga. Har vi fått det? Jeg mener nei. Jeg synes han har spilt godt i noen kamper og han har jo også scora i ny og ne, men gjennomgående har han vært slapp, lat, ufiks, dårlig teknisk og en svak avslutter. På tross av at han er i besittelse av en fenomenal spenst( blant de beste i PL ) så taper han nesten sjokkerende mange hodedueller. Jeg er egentlig ikke overraska fordi han var kliss lik i Sunderland. Det er liksom noe uforløst over Jones( Steve Bruce har sagt det samme ) og mange har gått og venta lenge, og lengre enn langt, på at han skal slå til, men det skjer ikke. Jeg mener man bør forvente en langt større tetthet av gode prestasjoner når så mange penger er lagt i potten.

Kanskje trenger han enda mere tid og kanskje kan Pulis trylle fram noe stort i mannen fra Karibia, men foreløpig vil jeg påstå at tidenes rekordkjøp i Stoke har innfrid min skepsis og sannsynligvis skuffet de som hadde forhåpninger om noe stort.

Så hvis du leser dette, Pulis: Neste gang du skal ut å handle spiss og sprenge banken i samme slengen, da ringer du Morten T. FØR du setter i gang...

Hva tycker folket?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Kenwyne Jones

Innlegg Foffern » 11 Feb 2011, 17:20

Jeg stiller meg ganske enig. Sist kamp mot Sunderland var han hele tiden for sent inn i dueller og feltet, syntes aa vaere paa feil plass nesten hele tiden, og virket ikke saerlig konsentrert. Jeg forventer bedre innsats fra en spiller med slik prislapp. Syns ogsaa han har faat mange sjanser naa. Carew har jo ganske lik stil, men virker per dags dato aa vaere bedre paa alle felter. Fuller og Carew i morgen kan bli adskillig mer interessant.
Foffern
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 11 Feb 2011, 18:03

Jeg er veldig enig! Det er komisk å se hvor mange dueller han taper nå i forhold til hvor mange han vant i starten av sesongen! Jones er i tillegg en alt for begrenset spiss. Han er jo en ubrukelig avslutter og lagspiller!

Håpløs pengebruk! Sidibe <3
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 11 Feb 2011, 19:39

Tja, jeg har prøvd å være så optimistisk som mulig så lenge jeg kan - i håp om at han viser hva han kan! Men etter et drøyt halvår, mange kamper, få scoringer og overvekt av direkte svake kamper er jo dommen klar; utrolig dårlig valuta for pengene og føyer seg inn i rekken av dårlige kjøp av TP. Men, jeg velger å ikke gi opp - jeg ser jo at han har et potensiale - og satser på at han slår sterkt tilbake og blir en viktig brikke for oss i årene som kommer. Han har jo en helt enorm spenst og veldig god på hodet og brukbar langs bakken. I det siste har han hatt spenst som et strykejern og trenger vel en liten pause. Frykten er at han blir enda dårliger og blir solgt til Scunthorpe for £ 500.000 neste sommer - DA er det definitivt et dårlig kjøp.
Kenwyne, putt et par i morra så er du tilgitt........
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Kjell Ola » 11 Feb 2011, 20:14

Sjølv var eg optimistisk til dette kjøpet og tykte han hadde ein bra start. God i lufta visste vi jo at han var, men når det blir påstått at han er bra med ballen i føtene, er eg usamd. Blir jo heilt Bambi så snart han har ballen på bakken. Carew er heller, etter mi meining, absolutt ikkje nokon stor teknikar, men er "finslepen" i forhold til Jones. MEN, med god innsats og attende i toppform, er Jones absolutt ein joker.

I morgon håpar eg på Fuller og Carew på topps, i saknet av Tuncay!

Uansett, klubben betyr alt. Lykke til i morgon.
Kjell Ola
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 12 Feb 2011, 00:09

I dette tilfellet må nok Pulis svinge med pisken. Han kjefter jo innemellom fra sidelinjen om at Jones må ta beina fatt og sette motstandere under press.....synd at han kan være til de grader "laidback" og ganske on and off. Det er en uskreven regel at det er liten plass til halvhjerta innsats hos Stoke og skulle gjerne sett han spille med et mye større register enn å få silkepasninger som skal styres i gåll med pannebrasken. Er ikke sikker om han er tøff nok i spillestilen, eller bare er for laidback til å trøkke til innemellom.

Hvis vi ikke får fart i Jones, blir dette et bomkjøp. Jeg trur mannen egentlig er mye bedre enn det han kan gi seg ut for, og Pulis er kanskje den som piske han inn i riktig modus, slik at han får utnytta potensiale.

For potensiale og talent har KanYou....hvis han gidder.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 12 Feb 2011, 01:22

Jeg tror også han har et visst potensial. Han har en ekstrem spenst og er sterk, men han er ganske treg, under middels teknisk og er en ganske svak avslutter. Spørsmålet er om han noengang greier å komme opp i nivå på de svake områdene eller om han må satse på å utvikle spisskompetansen han har, enda mer? Jeg tror han må satse på det siste. Da kan han bli en slags Jostein Flo-type i Stoke( svak på det meste bortsett fra 1-2 ting ). Men jeg tviler sterkt på at han noengang vil bli en toppspiss som rettferdiggjør kjøpssummen. Han har for få gode dager til det og mangler vitale egenskaper som skikkelig bra toppspisser har. Han er en okei spiss, totalt sett. Hverken mer eller mindre.

Aller helst hadde jeg sett at penga hadde blitt brukt på en annen type spiller, og jeg mener vi kunne ha fått inn noe bedre for samme sum, men spist er spist og det er lite å få gjort noe med nå, dessverre. Pulis bygger lag etter sitt hode og Bruce nevnte jo at den capskledde hadde vært etter Jones et helt år. Stokes manager har jo derfor helt åpenbart trua på Jones og det er sikkert noe han nøye har vurdert. På den annen side har han jo også vist at han har hatt, og har, tillit til spillere som Sidibe, Diao og Cresswell også...
Og dermed kan man vel konkludere med at mannen ikke ALLTID har rett? :o

Scorer Jones i morra, så fint. Fotball dreier seg jo en god del om feelings, og mye feies under teppet hvis en prestasjon eller et resultat er godt. Men summasummarum og totalt sett så har Jones hittils vist seg å være et dårlig kjøp.
Basta..... ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 12 Feb 2011, 11:06

Jeg trur absolutt vi bør gi Jones muligheter de resterende kamper av sesongen, før det skal ropes hverken det ene eller det andre. Som sagt....pisken burde svinges, og kanske tilogmed tvinge mannen til die-hard innsats.
Det er noe med dette om ekstrem ukelønn for fotballspillere, og de forpliktelser de har til sin arbeidsgiver for å yte det maksimale av det de kan prestere. I hver eneste kamp.

Hadde jeg selv vært trener/coach, og sett at en dyr spiller subber rundt i sin egen verden, hadde det utvilsomt blitt et møte på kontoret. Vennlig, men bestem er det noe som heter.....
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 12 Feb 2011, 12:57

-Tottal- skrev:Jeg trur absolutt vi bør gi Jones muligheter de resterende kamper av sesongen, før det skal ropes hverken det ene eller det andre.

Her er jeg helt klart uenig. Han har hatt mer enn nok av sjanser til å overbevise og har ikke innfridd på et STABILT, JEVNT nivå over tid. Han bør hviles nå og evt. spille seg inn på laget igjen. Carew er alltid bra i begynnelsen av alle klubber han kommer til, så jeg håper han og Fuller starter i dag, så får heller Jones komme inn de siste tjue hvis vi er desperate og jager et mål.

Problemet er at Jones er kjøpt inn fordi han passer inn i systemet Pulis har valgt. Derfor går jeg utifra at Jones er ganske bankers på laget fordi Pulis sitt kart ikke forandrer seg, selv om terrenget foran ham gjør det...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 12 Feb 2011, 14:08

Men burde Pisken svinges.......ja ?
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke