STATUS

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: STATUS

Innlegg bjørn123 » 03 Feb 2011, 22:25

Morten T. skrev:
bjørn123 skrev: Men jeg må tilbake til den kjedelige "vi må ikke glemme hvor vi befinner oss, hvor vi kommer fra og hva fremtiden best kan vise oss"
Det er ikke "kjedelig", men mye vann har har runnet i elva siden Stoke var i Championship. Mye penger er brukt og klubben har stødig økonomi, Spillerne har mer erfaring nå og vi har såvisst spillere som har godt med erfaring fra PL som har kommet inn i laget etterhvert. Derfor holder det ikke lenger, etter mitt syn, å gjemme seg bak at økonomien er skral og at vi fortsatt er ferske i gamet. Jeg snakker ikke om Europa, og heller ikke nedrykk, men at klubben skal bygge et fundament som kan stå seg i mange år. Det gjøres IKKE ved å bruke Diao og Sidibe, eller å la Wilkinson og Collins få lov til å fortsette å dælje læret pokker i vold.
Jo, det stemmer - men enkelte spillere i Stoke er av så lavt nivå at de er vanskelig å bli kvitt og enda verre å selge til en noelunde rimelig pris.
Å møte Liverpool borte akkurat nå er garantert noe av det vanskligste for øyeblikket.
Hvorfor det? De hadde en ganske så svak startoppstilling i går( sesongens svakeste? ) og et ganske dårlig forsvar som vi kunne ha satt under press - hvis vi hadde turt.
Du vet like godt som meg at i fotball som så mye annen sport er det psykologiske ekstremt viktig. Dalglish er kommet tilbake, en 200 million superspiller er kjøpt og de er i ferd med å snu den negative trenden de var inne i. Tror faktisk, håper iallefall, at Chelsea skal få problemer å slå de til helgen.
Er enig i kritikken av spillet, men tror desverre vi ikke har bedre spillere og da er nettopp den spillestilen Pullis bruker det mest fornuftige for øyeblikket.

Holloway i Blackpool har langt dårligere spillerstall å rutte med, men har funnet en stil som funker godt. Dette er en bevisst innkjøpspolitikk av Pulis over flere år. Fordi han følger sin filosofi slavisk. Han følger kartet sitt, uansett om terrenget har forandra seg. Jeg er i tvil om det er riktig, men jeg er i tvil om det er helt feil også.
Vet ikke om jeg er enig i dette - det jeg har sett av dem er imponerende og enkelte spllere der, hvor enn ukjente de er, holder et veldig bra nivå.

At det er noe videre utviklende for spillerene for så være.

Hvorfor det? Hvis det gavner klubben på sikt at hver enkelt spiller forbedrer ferdighetene sine, så hvorfor la være å tenke slik?
Det første Ole Gunnar Solskjær gjorde når han kom tilbake til Norge var å bli sjokkert over pasningskvaliteten her på berget. Det tolker jeg slik at mannen, som har hatt fast jobb i en av verdens beste klubber i en årrekke, vektlegger individuell utvikling - for at LAGET skal bli bedre. En slik tankegang mener jeg også burde ha befunnet seg i Stoke.
Da må vi skifte ut mange spillere og vi ville garantert rykket ned i år med de spillerene vi har nå.
Det kan være fristende og fasierende og drømme om europacup spill og kjempe blant de 5-8 beste, men jeg velger å være en kjedelig realist. Tar heller 20 år fremover i premie leage enn å kjempe blant de 10 beste i fem år for så å havne i lavere divisjoner og det helvete det innebærer.
Er det egentlig spesielt realistisk å tenke seg Premier League-fotball i 20 sammenhengende år, med gårsdagens kamp friskt i minnet?

Det er kanskje ikke realistik å holde seg opp over en 20 -åra periode men det er nok mer realistik enn å håpe om topp 4-6 plass flere år på rad, og mye mer givende for meg personlig.
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Feb 2011, 22:41

bjørn123 skrev:Det er kanskje ikke realistik å holde seg opp over en 20 -åra periode men det er nok mer realistik enn å håpe om topp 4-6 plass flere år på rad, og mye mer givende for meg personlig.

Tror ikke det er så veldig mange som håper på plasseringer mellom 4 og 6 flere år på rad, slik ståa er nå. Men målet bør vel være å nærme seg det nivået( på sikt )? Og da må det vel være berettiget å spørre, med javne mellomrom, om det er riktig kurs som stakes ut?
Det viktigste er å forsøke å maksimere potensialet som ligger i spillergruppa til enhver tid. For å gjøre det så må man ikke være redd for utvikling. Og det å utvikle seg betyr jo, som kjent, å trå inn i ett nytt og ukjent landskap. Derfor må klubb og lag TØRRE å prøve og ikke som mot Liverpool i går - feige ut. Det gir hverken poeng eller en lys framtid i PL.

Trur eg... ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 03 Feb 2011, 23:08

Å møte Liverpool borte akkurat nå er garantert noe av det vanskligste for øyeblikket.
Hvorfor det? De hadde en ganske så svak startoppstilling i går( sesongens svakeste? ) og et ganske dårlig forsvar som vi kunne ha satt under press - hvis vi hadde turt.

Dette er det nok flere meninger om. Liverpool har 9 poeng på de siste 3 kamper og 6-0 i målforskjell.
Dalglish setter opp en 11'er som matcher motstander. Og er sånn sett smartere enn Hodgens. 3 stoppere i går utrangerte selvsagt vårt marginale angerspsvåpen (hodestyrken til Carew og evt. om Jones ville bli benyttet).
Stoke's innsats i går var svak og pinlig. Basta! Men Liverpool på Anfield i går var en "svær" motstander der og da. Tenker jeg.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Torleif » 03 Feb 2011, 23:48

Jeg også er veldig glad for at vi er i PL. Får håpe det varer og varer, det er det viktigste. Men det må kunne gå an å ønske at laget som du følger i tykt og tynt også leverer spill som er underholdende. Skal jeg være helt ærlig, så er det få og muligens ingen kamper jeg har sett av Stoke de siste 2-3 årene, hvor vi har dominert en kamp spillemessig.
Hva skal man forvente av f.eks Wilkinson? Han tjener sannsynligvis 200-250000 nkr i uka. Jeg så ikke at han traff på en pasning igår. Da er det ikke godt nok. Det er sikkert bedre backer i adecco ligaen i Norge.
Torleif
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Feb 2011, 23:48

Knut Ole skrev:

Dette er det nok flere meninger om. Liverpool har 9 poeng på de siste 3 kamper og 6-0 i målforskjell.
Dalglish setter opp en 11'er som matcher motstander. Og er sånn sett smartere enn Hodgens. 3 stoppere i går utrangerte selvsagt vårt marginale angerspsvåpen (hodestyrken til Carew og evt. om Jones ville bli benyttet).
Stoke's innsats i går var svak og pinlig. Basta! Men Liverpool på Anfield i går var en "svær" motstander der og da. Tenker jeg.

Da har vi nok sett to forskjellige kamper( igjen...).
Innsatsen var en faktor, okei. Men å gå inn til kamp med en sånn taktikk og lagoppstilling som i går er nærmest som å be om å bli skambanka. De jeg har snakka med i dag som holder med Liverpool syntes at også Merseyside-klubben leverte en slett forestilling, og det er jeg enig i. De virka kanskje bra på noen, men etter mitt syn var det da evt. Stoke som gjorde dem gode pga. en fullstendig feilslått taktikk og lagoppstilling.

Liverpool har intet stort lag denne sesongen akkurat. En god keeper. Et variabelt midtorsvar. To backer som er bra offensivt og ditto svake defensivt. En sentral midtbane som er okei, men intet mer, og spillere som Gerrard og Kuyt som har vært på nedadgående hittils i sesongen. Vi gikk m.a.o. inn til denne matchen med altfor, altfor stor respekt for motstanderen og det ble vår bane. Å forsøke å bortforklare gårsdagens kollaps med motstanderens fortreffelighet, blir for meg helt, helt feil. Hadde det vært Barcelona, ManU, Chelsea e.l., så okei, men Liverpool er faktisk ikke spesielt "svær" lenger. Uansett "King Kenny" eller ei.

Vi kunne ha tatt dem( evt. tapt, men gått ned med flagget til topps ). Vi feiga ut og fikk fortjent pryl. Dessverre...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Ovis » 04 Feb 2011, 00:03

Eg må bare få si meg så hjertens enig med deg Morten. Vi hadde tidens største mulighet til å ta en 6 poenger fra Liverpool, men vi feiga rett og slett ut. Liverpool er så absolutt ikke noe storlag, og hadde vi været litt tøffe så er eg overbevist om at vi hadde gjort en langt bedre figur ann det vi gjorde i går.
Nu får vi håpe vi klarer å knuse til på lørdag.
Come on Stoke City
Ovis
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 04 Feb 2011, 00:17

For å understreke mitt synspunkt (som jeg vil anta er ganske nærme 101% i overenstemmelse med ditt slik jeg har lest meg opp i dag) hvis du virkelig ikke skjønte det ("Stoke var pinlige, BASTA"): Stoke var fryktelig svake på omtrent alle områder i går. Jeg kunne utbrodert det mer i stad og vist til manglende innsats, presisjon, offensiv kraft, ballbehandling, innsats, taktikk, laguttak i stad, men gjorde det litt kort (sorry!) OK? Deal?
Men jeg tror det må være rom for å ha ulik oppfatning av Liverpool i går. De har hatt en svak sesong, men å møte dem nå er krevende fordi de på mange måter har snudd den trenden tildels kvalitativt og mentalt. Du er dyktig til å hente statistikk, men passet det ikke nå (9 poeng på 3 matcher og 6-0)? De Liverpool tilhengerne jeg har hatt kontakt med i dag mener laget var smart komponert i forhold til motstander på en ganske annen måte enn Hodgen.
Så regner jeg med å få høre det....når de taper på søndag.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg torage » 04 Feb 2011, 00:31

Ikke enkelt å komme over gårsdagens kamp. Det er bare å erkjenne det; vi spiller den desidert kjedeligste fotballen i PL, selv om det er vanskelig å må innrømme det. Jeg forventer nye skifter i forsvaret, det kan umulig bli værre enn hva det er nå. Jeg har ikke sett så mye av Shotton, men fikk ikke han positiv omtale i cupen for noen uker siden? Det kan umulig bli værre enn at vi må fortsette å bruke Wilkinson. Hva med Dickinson som er utleid til Poursmouth? Bør han hentes tilbake?? Må innrømme jeg har lite kjennskap til hva han står for. En annen mulighet er å omskolere noen av våre midtbanespillere til backer. Jeg så at Wilson ble nevnt som aktuell å trekke ned på backen, da det ikke ble forventet at Wilkinson ble klar til Liverpoolkampen. Det er kanskje det beste alternativet. Jeg har opptil flere ganger vært meget positiv til Wilson. Enkelte kamper synes jeg han har vært meget god, men han var like grå i går som de fleste andre. Men han har teknikk, rimelig rask og det ser også ut som han kommer godt ut fra duellspill. Jeg mener han forsvarer en plass på midtbanen, men med Pulis sin spillestil, så er det kanskje like greit at han plasseres på backen, så kan han forhåpentligvis treffe medspillere på noen av de lange ballene som Pulis er så glad i. Wilkinson traff ikke 1 - en gang i går!! Pugh er er også alternativ. Må innrømme jeg aldr har hatt sansen for Pugh. Men han fikk vel også rosende omtale i cupkampen mot Wolves nå sist? Jeg synes han faller igjennom både på fart og blir alt for lett i duellspillet, men det er kanskje verd å la han prøve seg.

Tviler ikke på at vi kommer tilbake og slår Sunderland. Det er jo det som gjør fotballen så fasinerende. Men spillestilen vil nok aldri bli endret med Pulis ved roret. Dessverre!
torage
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 04 Feb 2011, 11:19

Knut Ole skrev: Du er dyktig til å hente statistikk, men passet det ikke nå (9 poeng på 3 matcher og 6-0)?

Jo det passer, men jeg liker også se bak statistikken. Liverpool har møtt Wolves( som sannsynligvis er ligaens svakeste lag ) og ganske så skrale Fulham + feige Stoke. Sånt blir det fort 9 poeng av uten at vannet trenger å gå i buksene av redsel for "The Mighty Reds", av den grunn. Jeg så Liverpool-Everton for et par uker siden. Da var Liverpool bra i en omgang, men når Everton bestemte seg for å gutse og TØRRE så ble faktisk Liverpool overkjørt i perioder. De la igjen respekten for "svære" Liverpool i garderoben i pausen. Det gjorde dessverre ikke våre gutter... :(
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 04 Feb 2011, 11:24

torage skrev: Hva med Dickinson som er utleid til Poursmouth? Bør han hentes tilbake?? Må innrømme jeg har lite kjennskap til hva han står for.

Han er kliss lik Wilkinson i spillestilen, men dårligere. Jeg tror han er skada nå også. Han bør nok selges snart.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest