JonC skrev:....og da er det slutt. Etter en lang natts søvn der det har vært drømt om både den ene og den andre, har det blitt hverken eller. Det er som å love barn godteri, og ikke holde det du lover. Jeg er såra og vonbroten. Ikke fortell meg at Pennant (og han gjelder ikke engang) og Carew var det vi trengte i den situasjonen vi er i øyeblikket. Du skal være sveiseblind og det som verre er for ikke å se at en midtbanespiller med kreative evner med og uten ball var det vi trengte - i tillegg til et godt og stabilt spillende backpar. Men det ser ut til at The Potters nekter å være med på den pengegaloppen som har vart en stund på balløya. Det er forsåvidt bra det, men da bør vi også senke ambisjonsnivået. Nei, vi er nok blitt preget av det imaget vi har fått som lite fintspillende, og da vil en spiller av Scott Parker og Stephen Irelands kaliber (som begge uansett ville ha blitt for dyre både med tanke på overgang og lønn) vegre seg for å aksle den røde og hvite trøya.
Bra summert opp, Jon.
MEN,
penga er jo der. Vi har jo gitt( alt i pund ) 5,5 for Kitson, 5 for Whitehead, 3-4 for Collins, 8(!!!) for nikker`n Jones, 2, 5 for Pennant, 5,5 for Huth, 4,5 for Begovic osv. I tillegg kommer lønninger, og da tenker jeg i første rekke på at folk som Sidibe, Soares o.l. skal ha til mer enn salt på maten.
Spørsmålet må bli: Er pengene RIKTIG brukt?
Og ett til: Kunne penga ha vært brukt på andre spillere?
For meg blir svarene: Nei og JA!!
Å kaste bort 8 mill på Jones er fullstendig galskap, all den tid vi kunne fått inn en dugandes midtbanespiller for samme pris.
Men her ser man krystallklart hva Pulis prioriterer: Han sprenger gjerne banken for å hente inn en dårlig tekniker med latskap som varemerke, MEN med høydehopper-spenst, mens han elegant hopper bukk over spillere som forsøker å etterligne Xavi & co.
Det tror jeg vi snart bare må lære oss å leve med. Fordi Pulis kommer til å bli værende så lenge Coates eier klubben. Vi kan rett og slett glemme at Pulis vil innføre en ny stil. Han vil garantert heller utvikle den filosofien han allerede har fasttømret under capsen.