Nedtellingen er i gang...

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Nedtellingen er i gang...

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2011, 01:36

Ovis skrev:Overgangsvinduet er ikk lukket før kl. er 0100 i Norge, så enda er det vel håp sjølv om det er syltynt. Fikk jo svarten ikkje sove pga denne spenningen i kroppen. :x :x

Nope. Det er stengt, så det er bare å køye. ;)
Jeg skal drømme om en midtbanespiller som slår krempass og avslutte med et mareritt om Sidibe som brenner nok en "sitter"....
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Ovis » 01 Feb 2011, 01:37

oi shitt. Trodde det var kl 24 :cry:
Come on Stoke City
Ovis
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 01 Feb 2011, 08:59

....og da er det slutt. Etter en lang natts søvn der det har vært drømt om både den ene og den andre, har det blitt hverken eller. Det er som å love barn godteri, og ikke holde det du lover. Jeg er såra og vonbroten. Ikke fortell meg at Pennant (og han gjelder ikke engang) og Carew var det vi trengte i den situasjonen vi er i øyeblikket. Du skal være sveiseblind og det som verre er for ikke å se at en midtbanespiller med kreative evner med og uten ball var det vi trengte - i tillegg til et godt og stabilt spillende backpar. Men det ser ut til at The Potters nekter å være med på den pengegaloppen som har vart en stund på balløya. Det er forsåvidt bra det, men da bør vi også senke ambisjonsnivået. Nei, vi er nok blitt preget av det imaget vi har fått som lite fintspillende, og da vil en spiller av Scott Parker og Stephen Irelands kaliber (som begge uansett ville ha blitt for dyre både med tanke på overgang og lønn) vegre seg for å aksle den røde og hvite trøya.
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2011, 09:51

JonC skrev:....og da er det slutt. Etter en lang natts søvn der det har vært drømt om både den ene og den andre, har det blitt hverken eller. Det er som å love barn godteri, og ikke holde det du lover. Jeg er såra og vonbroten. Ikke fortell meg at Pennant (og han gjelder ikke engang) og Carew var det vi trengte i den situasjonen vi er i øyeblikket. Du skal være sveiseblind og det som verre er for ikke å se at en midtbanespiller med kreative evner med og uten ball var det vi trengte - i tillegg til et godt og stabilt spillende backpar. Men det ser ut til at The Potters nekter å være med på den pengegaloppen som har vart en stund på balløya. Det er forsåvidt bra det, men da bør vi også senke ambisjonsnivået. Nei, vi er nok blitt preget av det imaget vi har fått som lite fintspillende, og da vil en spiller av Scott Parker og Stephen Irelands kaliber (som begge uansett ville ha blitt for dyre både med tanke på overgang og lønn) vegre seg for å aksle den røde og hvite trøya.

Bra summert opp, Jon.

MEN,
penga er jo der. Vi har jo gitt( alt i pund ) 5,5 for Kitson, 5 for Whitehead, 3-4 for Collins, 8(!!!) for nikker`n Jones, 2, 5 for Pennant, 5,5 for Huth, 4,5 for Begovic osv. I tillegg kommer lønninger, og da tenker jeg i første rekke på at folk som Sidibe, Soares o.l. skal ha til mer enn salt på maten.

Spørsmålet må bli: Er pengene RIKTIG brukt?
Og ett til: Kunne penga ha vært brukt på andre spillere?

For meg blir svarene: Nei og JA!!

Å kaste bort 8 mill på Jones er fullstendig galskap, all den tid vi kunne fått inn en dugandes midtbanespiller for samme pris.

Men her ser man krystallklart hva Pulis prioriterer: Han sprenger gjerne banken for å hente inn en dårlig tekniker med latskap som varemerke, MEN med høydehopper-spenst, mens han elegant hopper bukk over spillere som forsøker å etterligne Xavi & co.

Det tror jeg vi snart bare må lære oss å leve med. Fordi Pulis kommer til å bli værende så lenge Coates eier klubben. Vi kan rett og slett glemme at Pulis vil innføre en ny stil. Han vil garantert heller utvikle den filosofien han allerede har fasttømret under capsen.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2011, 10:18

Vi er kritiske nå, men det synes jeg er en supporters rett( ja, nesten plikt ).
Det som undrer meg er at det finnes supportere i alle klubber som ville ha kalt en signering av f.eks, Rodallega og Ireland en "genistrek", men de samme folka ville også ha kalt det en "genistrek" å UNNLATE å signe de samme folka...
Manager og ledelse taes nesten konsekvent i forsvar.

Det blir sånn derre "Like Blid! :D ", uansett hva som skjer. Og det er en farlig egenskap.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 01 Feb 2011, 13:34

Morten T. skrev:Vi er kritiske nå, men det synes jeg er en supporters rett( ja, nesten plikt ).
Det som undrer meg er at det finnes supportere i alle klubber som ville ha kalt en signering av f.eks, Rodallega og Ireland en "genistrek", men de samme folka ville også ha kalt det en "genistrek" å UNNLATE å signe de samme folka...

Det blir sånn derre "Like Blid! :D ", uansett hva som skjer. Og det er en farlig egenskap.

En påstand som blir hengende litt.....Noen spesielle du tenker på, f.eks. her inne?
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2011, 13:40

Knut Ole skrev:
Morten T. skrev:Vi er kritiske nå, men det synes jeg er en supporters rett( ja, nesten plikt ).

En påstand som blir hengende litt.....Noen spesielle du tenker på, f.eks. her inne?

Nei. Dette er en betraktning som er gjort på generelt grunnlag og som gjelder i svært mange klubber.
Jeg mener det er like dårlig å BARE være positiv som å BARE være negativ.
Det er en flott egenskap å differensiere, synes jeg. Det tyder på at man er i stand til å reflektere og har kritisk sans. Og det synes jeg er bra.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 01 Feb 2011, 14:47

Morten T. skrev:
Knut Ole skrev:

Nei. Dette er en betraktning som er gjort på generelt grunnlag og som gjelder i svært mange klubber.
Jeg mener det er like dårlig å BARE være positiv som å BARE være negativ.
Det er en flott egenskap å differensiere, synes jeg. Det tyder på at man er i stand til å reflektere og har kritisk sans. Og det synes jeg er bra.

Kritisk sans, refleksjon, evnen til å sette seg inn i og forstå andres hanlingsmønster, gi ros......you name it!
I mitt hode er det som hovedregel ”enkelt” er å være negativ mht. andres adferd og handlinger. Det er hovedsakelig ingen problem å finne forhold som man fra et subjektivt ståsted mener ANDRE kunne gjort bedre og annerledes. Og i fotball-sammenheng har jo vår felles allierte Hornby beskrevet dette.

Personlig hadde jeg ønske om signering av midtbaneSPILLER og back, og er selvsagt skuffa dagen derpå.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2011, 15:09

Knut Ole skrev:Kritisk sans, refleksjon, evnen til å sette seg inn i og forstå andres hanlingsmønster, gi ros......you name it!
I mitt hode er det som hovedregel ”enkelt” er å være negativ mht. andres adferd og handlinger. Det er hovedsakelig ingen problem å finne forhold som man fra et subjektivt ståsted mener ANDRE kunne gjort bedre og annerledes. Og i fotball-sammenheng har jo vår felles allierte Hornby beskrevet dette.

" Det er hovedsakelig ingen problem å finne forhold som man fra et subjektivt ståsted mener ANDRE kunne gjort bedre og annerledes.". Jo, det er det. HVIS man ikke er en person som ensidig er negativ eller positiv, så er det et problem. Og det skyldes at en del av oss plages med at vi liker å reflektere.
Jeg mener at det er helt basalt for mennesker å vise følelser og å variere i sinnstemning. Det blir noe klamt og uekte over folk som sklir rundt med kronisk Colgate-smil og lystgassflaska på ryggen, samtidig som det er like skremmende at noen er konstant sinna og sure.

Det er faktisk naturlig å få og gi kjeft, banne, le, grine osv. Det er hverdagsterapi og gjør folk til hel ved. Det er sunt å blåse ut i ny og ne. Jeg er ikke noe tilhenger av dagens mentalitet( med foreldre som fostrer opp curling-generasjon og det som værre er ), hvor alt det vonde, brysomme ,arbeidskrevende osv. skal feies bort for å gjøre tilværelsen bedre. Det er å gi ris til egen bak.
De fleste andre land har ingen problemer med dette, men så er da også mellommenneskelige forhold generelt bedre mange andre steder.

Capicè?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 01 Feb 2011, 15:45

Og det skyldes at en del av oss plages med at vi liker å reflektere.

Refleksjon, og evnen til å reflektere, er etter mitt skjønn helt sentralt i den moderne menneskelige verden. På samme måte som toleranse.
Snakkes!
Knut Ole
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest