Inn/ut jan.-10

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Inn/ut jan.-10

Innlegg Stoke - HamKam » 31 Jan 2011, 12:04

Jeg har i lengre tid fryktet at dette er det første overgangsviduet hvor vi kommer til å bli svekket etter at vi rykket opp i PL. Det er selvfølgelig smigrende at vi har blitt så gode at andre klubber ønsker å kjøpe flere av vår beste spillere … men når vi selger (?) spillere som Tuncay/Fuller og får Carew inn, da er noe fundamentalt galt spør du meg !

Jeg synes det begynner å bli ganske lenge siden Carew presterte noe som helst, både på klubb og landslag. Han er riktignok flink til å binde opp andre forsvarsspillere og skape rom for andre, men som spydspiss om målscorer synes jeg ikke han holder mål. Jeg har ikke sjekket statistikken, men jeg har en følelse av at Carew trenger langt flere sjanser enn flertallet av andre angripere både på klubb/landslag for å score mål. Noe av den samme innvendingen kan muligens også brukes på Tuncay, men jeg liker likevel bedre hans måte å spille på og være kreativ på.

Noe av det jeg også frykter med Carew i troppen, er at han snart kommer til (?) å få tillit som Stokes straffeskytter. Da blir det nok mange straffeskudd som kommer til å gå langt over mål … og løse straffeskudd som går rett i mål.

For 1 uke siden lå vi på 7. plass i PL league og det begynte å lukte Europacupspill. Vi hadde altså en unik mulighet, og jeg trodde virkelig at vi skulle benytte muligheten til å styrke laget både i forvar og på midtbanen denne gangen, men isteden virker det som vi ensidig fokuserer på å skaffe oss flere angripere … og i tillegg virker det som vi mister mye av kreativiteten dersom Tuncay/Fuller forsvinner.

Jeg synes mange av spillerne som har vært nevnt i dette (og for så vidt i tidligere overgangsvinduer) har vært middelmådige spillere, og det synes som kvantitet er viktigere for Pulis enn kvalitet. Jeg er sterkt uenig i Pulis’ innkjøpspolitikk, og vil heller ha en virkelig god spiller inn på hvert ledd fremfor å kjøpe massevis av benkeslitere og middelmådigheter. Hvis spillerne ikke kan gå direkte inn i laget og styrke laget med en gang, så synes jeg ikke vi skal signere flere spillere.

Beklager at jeg er så ensidig negativ i dette innlegget, men jeg er oppriktig bekymret nå. Håper alle mine spådommer er feil, - håper at Carew blomstrer i Stoke og at det kommer noen positive overraskelser i kveld ...
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 31 Jan 2011, 12:34

Enig i mye av det du skriver Geir, men jeg venter med å dele all din bekymring noen timer til! Vi får inn 2-3 forsvarsspillere, 2 midtbanespillere og 1 målscorer - alle av topp kvalitet.................... 8-) Vi selger nok Tuncay og Whelan og burde kvittet oss med en del daukjøtt som Pugh, Soares, Tonge, Delap, Sidibe etc. Dette blir bra!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 31 Jan 2011, 16:43

Fortsatt ingen inn. Har sett rykter på at det kan drøye med signeringer helt til klokka nærmer seg 24....
Det mest håndfaste nå ser ut til å være at Tuncay og Faye blir borte, men ting kan snu.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 31 Jan 2011, 17:36

Skal ha vært et par avtaler som har gått i vasken i dag. Bekymringer nå for at ikke noen kommer inn...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 31 Jan 2011, 18:11

Hvis Tony Pulis baserer alt på å hente nye spillere de siste timene hvert eneste vindu, så må det gå galt til slutt.
Og skulle både Tuncay og Fuller forlate Stoke uten nye spillere inn, så tror jeg mange slutter å gå på kamp.
Sånn som det fungerer nå for tiden så kan overgangsvinduene bare være en dag, klubbene satser jo alt på et kort denne siste dagen allikevel.

Kommer det ikke inn en back eller midtbanespiller denne gangen heller, så vil det aldri komme under Pulis sin ledelse.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 31 Jan 2011, 18:17

mfkpotter skrev:Kommer det ikke inn en back eller midtbanespiller denne gangen heller, så vil det aldri komme under Pulis sin ledelse.

Enig. Spesielt midtbanespiller. Jeg tror ikke Mr. Pulis er så veldig interessert i kremspillere på midten. Han har ikke vært det før, så hvorfor nå?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 31 Jan 2011, 19:12

Morten T. skrev:Skal ha vært et par avtaler som har gått i vasken i dag. Bekymringer nå for at ikke noen kommer inn...

Noen signaler på hvilke avtaler som røk ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 31 Jan 2011, 19:44

Snakkes om at to avtaler kan gjøres utover kvelden.
Jerome og en til skal ha takka nei i dag.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Stoke - HamKam » 01 Feb 2011, 10:38

Nå er jeg rett og slett forbannet … Først varsler Pulis masse aktivitet på overgangsmarkedet og forteller at det kommer til å skje store forandringer både i forhold til spillere som skal inn og ut den siste uken – og dernest holder han meg våken til langt på natt, … helt fånyttes !!!

Det eneste (av betydning) som skjedde den siste uken, var at klubbens beste og mest kreative spiller (Tuncay) forsvant og at Gudjohnsen ble lånt ut. Er det mulig ???

Hvor ble det av spillerne som skulle inn ???

Hva med midtbanen og forsvaret vårt ???

At Tuncay forsvant er ille. Vi er mange hakk dårligere uten ham og har færre strenger å spille på. Vi blir langt mer forutsigbare nå. Det eneste positive med at Tuncay er borte er vel at Pennant får spille igjen, men personlig hadde jeg gjerne sett begge på banen samtidig.

At Gudjohnsen ble lånt ut er en skam … En skam fordi han aldri har fått prøve seg ordentlig med A-laget i en førstelagskamp ! Hvis han virkelig er så dårlig så lurer jeg virkelig på hvorfor vi kjøpte ham … og egentlig har jeg vanskelig for å tro at han er så dårlig som Pulis vil ha det til, for han har tross alt spilt for klubber som Real Madrid, Chelsea og Spurs. Det sies at han er dårlig trent, men selv jeg skulle ha kommet i form og gått ned noen kilo om jeg hadde trent 2 ganger daglig i et halvt år !!!

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen; - Jeg tror Pulis har problemer med etablerte spillere som har prestert på et høyere nivå tidligere (Beattie, Kitson, Lawrence, Tuncay og Gudjohnsen). Jeg blir ikke overrasket om Carew blir den neste …

Med det mannskapet vi nå sitter igjen med, så tror jeg vi skal se langt etter Europacupspill. Tror nok også at vi kommer til å få det tøft utover i sesongen, og jeg tror ikke lenger at vi greier samme sluttplassering som tidligere år. Vi bør sanke bra med poeng de nærmeste 6 ukene, for etter det møter vi lag som Chelsea, Spurs, Aston Villa, Arsenal og Manchester City.

Akkurat nå er jeg skikkelig forbannet. I skrivende stund skulle jeg ”ønske” det var et overgangsvindu for trenere også for akkurat nå har jeg Pulis et visst sted … men håper likevel at jeg sitter på Tordenskiold i morgen og geniforklarer Pulis og en 2-1 seier over Liverpool. Det er nettopp det som er så fascinerende med fotball.
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2011, 17:21

Gudjohnsen misfornøyd med både spillestil og spilletid i Stoke.:
http://www.espn.co.uk/football/sport/st ... MP=OTC-RSS
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke