Lilledino skrev:Morten T. skrev:Flott og følelsesladet for Gordon Banks seremoni i forkant.
Håper spillerne leverer for Gordon i dag.
Flott trøye Butland har på fra Banks sin tid. Fritt for reklame.
Den klassiske grønne med nr 1.
Husker Argentina i en VM ga spillerne nummer etter navn, og Ardilles hadde nr 1 og Keeperen, Filiol, hadde nr 7. Det var pussige greier...
Det må være litt av et sjokk for yngre folk å se slike drakter.
Reklame på draktene ble vel ikke lovlig før på begynnelsen av 1980-tallet, og det var vel også en periode på 60-70 tallet( tror jeg ) hvor det ble spilt uten klubblogo.
For meg er jo slike ting som drakter og stadionnavn hellig og bør derfor ikke besudles med reklame. Reklameskilt på stadion, TV-reklame o.l. er helt greit, men drakta blir jo mye finere og renere når den ikke har blitt kommersiellt tagga ned.
I f.eks. NHL( ishockey ) så eksisterer det jo ikke reklame på draktene, men det er en haug med reklame utenfor( vant, tribuner, TV ) og det tror jeg er med på å skape en slags ubevisst stolthet over klubb og drakt. For hver gang man trer på seg drakta så viser man at det er klubben man er supporter av og ikke Pepsi, Toyota eller Roger`s Slamsugere AS.
Skulle ønske vi kunne ha kommet tilbake dit og at sponsorer( som behøves, for all del ) hadde forstått at drakter og stadionnavn skal de holde seg langt unna.