John Carew...

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: John Carew...

Innlegg Knut Ole » 21 Jan 2011, 10:25

Noen som har peil på øvrige klubbers dyreste innkjøp i PL - hvordan ligger vi an i det forholdet?
That`s NOT the point!
Poenget er( og var ) hva de penga som faktisk er der skal brukes på

Stoke er forøvrig en av få klubber uten gjeld og har solid økonomi. Tar du for deg de siste overgangsvinduene, så har Stoke faktisk vært en av "big spenders"-klubbene i divisjonen. Mange klubber har nesten ikke handla de to-tre siste vinduene.

Vel, poenget..... eller det enkle spørsmålet var hvordan vi ligger i forhold til andre klubber. Jeg aner ikke? Vi vaker omkring 8-12 plass på tabellen. Er vi der også i forhold til dyreste kjøp. Har ikke oversikt på sånt. Noen som vet? Vet du Morten? Antar at Blackpool f.eks. ligger under oss.

Strålende at Stoke ikke bærer på gjeld. Ære være Coates og øvrig i staben for sunn økonomistyring.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Jan 2011, 10:48

Knut Ole skrev:
Noen som har peil på øvrige klubbers dyreste innkjøp i PL - hvordan ligger vi an i det forholdet?
That`s NOT the point!
Poenget er( og var ) hva de penga som faktisk er der skal brukes på

Stoke er forøvrig en av få klubber uten gjeld og har solid økonomi. Tar du for deg de siste overgangsvinduene, så har Stoke faktisk vært en av "big spenders"-klubbene i divisjonen. Mange klubber har nesten ikke handla de to-tre siste vinduene.

Vel, poenget..... eller det enkle spørsmålet var hvordan vi ligger i forhold til andre klubber. Jeg aner ikke? Vi vaker omkring 8-12 plass på tabellen. Er vi der også i forhold til dyreste kjøp. Har ikke oversikt på sånt. Noen som vet? Vet du Morten? Antar at Blackpool f.eks. ligger under oss.

Strålende at Stoke ikke bærer på gjeld. Ære være Coates og øvrig i staben for sunn økonomistyring.

Blackpool er et fint eksempel på hva jeg mener. De har fått bra valuta for penga de har brukt. Jeg ville heller hatt inn en Charlie Adam( en av PLs klart beste midtbanespillere ) til f.eks. £5 mill., enn Jones.
Og her er vi ved poenget mitt: Ja, greit, Jones er rekordkjøp og det er bare å slå opp i en bok for å finne det ut. Spørsmålet( igjen ) må bli: Ville det, hypotetisk sett, vært bedre å bruke 80 friske millioner kroner på noe ANNET?
Jeg mener definitivt ja og mener sjøl at jeg i månedsvis har argumentert godt om HVORFOR. ;) 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 21 Jan 2011, 11:19

I mine øyne blir det feil å sammenlikne kjøpet av Jones med Adam. Charlie Adam var ukjent for han tok PL med storm, og var dermed et risikofylt kjøp (slår han til eller ikke). Jones har PL-erfaring, noe Tony Pulis alltid ser etter. Man kan selfølgelig prøve å signere "ukjente" spillere, men da må man belage seg på å feil en del ganger. Det er ikke mange ganger slikt slår til.
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Jan 2011, 11:28

jørgen skrev:I mine øyne blir det feil å sammenlikne kjøpet av Jones med Adam. Charlie Adam var ukjent for han tok PL med storm, og var dermed et risikofylt kjøp (slår han til eller ikke). Jones har PL-erfaring, noe Tony Pulis alltid ser etter. Man kan selfølgelig prøve å signere "ukjente" spillere, men da må man belage seg på å feil en del ganger. Det er ikke mange ganger slikt slår til.

Nja, Adam herja i Championship i fjor, mens alle som har fulgt med i PL noen år nå vet at Jones ikke har levert etter forventningene.
Men okei, la oss ta et annet eksempel: Tottenham henta van der Vaart for £8 mill. Sunderland henta Bent for £10 mill. Scott Parker fra West Ham ville neppe ha kosta mer enn £7-10 mill. osv.
Jeg mener klubben definitivt kunne fått mer valuta for pengene ved å handle annerledes og det var også hele poenget.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Jan 2011, 11:45

Hyperinteressant synspunkt:
http://www.adifferentleague.co.uk/p6_1_ ... -need.html

Det er det samme spørsmålet jeg så frenetisk har forsøkt å stille. :roll:
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 21 Jan 2011, 11:57

Og her er vi ved poenget mitt: Ja, greit, Jones er rekordkjøp og det er bare å slå opp i en bok for å finne det ut. Spørsmålet( igjen ) må bli: Ville det, hypotetisk sett, vært bedre å bruke 80 friske millioner kroner på noe ANNET?
Jeg mener definitivt ja og mener sjøl at jeg i månedsvis har argumentert godt om HVORFOR. ;) 8-)

Jones er et rekordkjøp, men antakeligvis er vi/Stoke laaaangt unna de store dealene. Jeg lurte litt på hvordan vi ligger an i forhold til andre klubber, for jeg aner ikke - kun synser. Vet du?
Poenget ditt om Jones er veldig tydelig formulert mange ganger i månedsvis, Morten. Jeg leser og skjønner godt hva du mener. Han er investert til en forholdsmessig høy pris i PL sammenheng, og for vår klubb en voldsom investering. Et selvsagt tema å diskutere på formuet det, i perspektiv av andre alternativer. Skal han lykkes er han avhengig av gode server fra kantene og selv bevege seg riktig i boksen slik at hans ekstremferdigheter og spisskompetanse utnyttes optimalt. Noen gode stunder har vi hatt, men håper og tror det er mer å gå på der.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 21 Jan 2011, 12:19

Tror det største problemet Stoke har når det gjelder å signere gode spillere er at laget ligger i Stoke - on- trent. Selv om "byene" har mye å tilby (som hva?) kan de vel enda ikke helt sammenlignes med hva f. eks London, Manchester ol ;) .
At Carew kommer til Stoke overrasker meg derfor i så måte.

Tror uansett det er smart å leie ham (fremfor kjøp).
Har personlig sans for Carew som fotballspiller men mener Fuller sammen med Jones er et bedre alternativ for oss.
Allikevel Fuller kan være på hell (tror han sliter mer med skulderen enn mange aner) og da kan det være veldig gunstig å kvitte seg med ham nå (så kyniske må vi jo være..).

Som en positiv bieffekt kan være at nye generasjoner Stoke supportere her hjemme starter å følge laget - det er da noe?? :)
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Jan 2011, 12:43

Carew bor i nærheten av Birmingham og har bare en halvtimes kjøretur til Stoke. Tror nok ikke han valgte klubben pga. byen, nei. Han kommer nok fortsatt til å vanke mer i større byer( Birmingham, London osv. ). Hadde et intervju med Kippe for et par år siden og han fortalte meg at han aldri gikk ut i Stoke.

Ser forøvrig at WBA hadde et identisk bud og tilbud som Stoke, men Carew falt ned på The Potters.

Andre klubber i England med norske spillere som har supporterklubber i Norge:

Blackburn: 282 medlemmer
Aston Villa( før Carew dro ): 300 medlemmer
Fulham: 84 medlemmer
Crystal Palace: 86 medlemmer
QPR: 355
Celtic: 215

Stoke( uten nordmenn på mange år ): 416 medlemmer

Personlig tror jeg at hypotesen om at en nordmann i en klubb vil øke interessen og skaffe flere fans( som av en eller annen grunn ser ut til å være viktig ), er betydelig overdrevet.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg pål - lillehammer » 21 Jan 2011, 12:44

Carew har vel ikke spesielt mange muligheter lenger vil jeg tro. Etter det jeg har sett er det bare West Brom som har lagt inn bud i tillegg til oss. Han velger vel oss for vi ligger høyere på tabellen vil jeg tro. Håper Carew slår til hos oss og jeg skal selvfølgelig ha Carew drakt når jeg reiser over i slutten av februar men noe hurra hurra blir det ikke fra meg. Når vi også lar Ricky gå så stusser jeg en smule på Pulis sine prioriteringer. Men det bør bety at vi vil satse videre på Tuncay og det er jo positivt.
Come on, Stoke. Never, ever forget... we'll be with you, every step along the way...
pål - lillehammer
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Jan 2011, 13:10

Knut Ole skrev:
Jones er et rekordkjøp, men antakeligvis er vi/Stoke laaaangt unna de store dealene. Jeg lurte litt på hvordan vi ligger an i forhold til andre klubber, for jeg aner ikke - kun synser. Vet du?

Jeg skjønner ikke helt relevansen.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest