Tuncay

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Tuncay

Innlegg Stoke - HamKam » 18 Jan 2011, 00:13

Morten T. skrev:Historien til Tuncay tilsier ikke at han netter like ofte som de aller hvasseste toppspissene( sjøl om han scora bra med mål i Fenerbache og okei for landslaget ), men han er allikevel flink på det meste andre( selv om det finnes bedre spillere der ute ). Jeg ville definitivt ha solgt Walters og Jones før Fuller og Tuncay. Sidibe hadde jeg gitt bort.

Helt enig i alt bortsett fra det med Sidibe. Sistnevnte er riktignok ingen god spiss i mine øyne, men han er en god fighter og er liksom Mr. Stoke. Har vanskelig for å se hvem jeg ville tatt ut for å sette innpå Sidibe, men Sidibe har også mye av æren for at vi er der vi er i dag, og det synes jeg skal premieres på ett aller annet vis. Enten ved å la han slippe innpå 5 minutter nå og da når vi leder 2-1 eller 1-0 (men aldri når vi ligger under og skal jage mål). Alternativet er å gi ham en trenerrolle på juniorlaget. Vil gjerne beholde ham i Stoke på ett eller annet vis.
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 18 Jan 2011, 00:31

Helt enig i at Tuncay har fått for få sjanser, men mye skyldes nok dessverre at han ikke har passet inn i spillesystemet til TP. Denne sesongen har jeg sett en tydelig vilje av TP til å bli et mer spillende lag, bl.a. med to rene kantspillere. Men mangelen av en sentral midtbanespiller med offensive ferdigheter har dessverre "ødelagt" dette. Vi har derfor i utgangspunktet kun bruk for en ren spiss og satser hardt på ferdighetene til Jones, uten å lykkes nevneverdig. I rollen som hengendes spiss/offensiv mb spiller (Sidibe rollen!) er derimot Tuncay et godt valg og har vel spilt sine beste kamper i denne rollen. De fleste av oss er relativt enige i at Big Mama IKKE har mer å tilføre laget. Han bør lånes ut eller selges. Gamle prestasjoner teller dessverre ikke - og de har uansett ikke vært veldig gode! Han var/er i beste fall en middels Champions League spiller.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 18 Jan 2011, 02:06

Svein Nilsen skrev:De fleste av oss er relativt enige i at Big Mama IKKE har mer å tilføre laget. Han bør lånes ut eller selges. Gamle prestasjoner teller dessverre ikke - og de har uansett ikke vært veldig gode! Han var/er i beste fall en middels Champions League spiller.

Håper og tror at dette var en trykkleif, Svein. Du mente vel at Sidibe i beste fall er en middels Blue Square Premier-spiller og ikke en middels Champions League-spiller? :mrgreen:

Ellers enig. Skal klubben utvikle seg videre så må selvfølgelig spillere som Sidibe vekk. At han skal premieres med noe mer spilletid enn det han allerede har greid å tilrane seg over flere år, ville jo vært hinsides for en klubb som kaller seg sjøl for profesjonell. Det er nok av andre måter å evt. hedre mannen på uten at det skal gå på bekostning av det sportslige. Men dette er jo, heva over en hver tvil, Pulis sin ubestridte gullgutt, så vi må nok fortsatt holde ut med mannen en god stund til. Dessverre...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 19 Jan 2011, 10:11

Steve Bruce og Sunderland vil bruke penger etter salget av Darren Bent (£18 mill). Tuncay er i radaren. Bruker de alle de £ de fikk for Bent er det OK for meg ;)
http://www.tribalfootball.com/articles/ ... ay-1394711
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 19 Jan 2011, 11:21

Å by 2 millioner pund for Tuncay er like ille som å by 5 millioner for Huth! Jeg kan ikke forestille meg at vi kommer til å akseptere et så dårlig bud med tanke på hvordan spillermarkedet har utviklet seg! Hvem innehar de samme ferdighetene til Tuncay, og koster så lite??
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 19 Jan 2011, 13:10

Hvem innehar de samme ferdighetene til Tuncay, og koster så lite??

Erik Huseklepp
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 19 Jan 2011, 13:20

JonC skrev:

Erik Huseklepp

Sorry, men det tviler jeg på! Huseklepp er ekstremt overvurdert i mine øyne, og forrige sesong var ikke særlig imponerende. Å gamble på han er ikke særlig lurt! I tillegg ville jeg hatet en nordmann i klubben, og overskrifter som: "Huseklepp på benken da Stoke vant" osv!

Poenget mitt er at 2 millioner pund for Tuncay ikke er verdt risken i å finne et like godt/bedre alternativ!
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 19 Jan 2011, 13:27

jørgen skrev:
JonC skrev:

Erik Huseklepp

Sorry, men det tviler jeg på! Huseklepp er ekstremt overvurdert i mine øyne, og forrige sesong var ikke særlig imponerende. Å gamble på han er ikke særlig lurt! I tillegg ville jeg hatet en nordmann i klubben, og overskrifter som: "Huseklepp på benken da Stoke vant" osv!

Poenget mitt er at 2 millioner pund for Tuncay ikke er verdt risken i å finne et like godt/bedre alternativ!

Jeg mener motsatt. Huseklepp ble bedre i fjor og gjorde det også meget godt internasjonalt( for Norge ), men jeg er fortsatt usikker på om han er god nok for England...

Blåser også i om spillerene i Stoke er fra Noreg, Sveits eller Aserbajdsjan. Det viktigste er at de er gode nok. Eneste nordmannen jeg kan komme på i farta som GARANTERT ville ha vært en tilvekst i Stoke, er Hangeland.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 19 Jan 2011, 13:51

Ser ikke på norsk fotball i det hele tatt, men fra 09 til 10 sesongen fikk Huseklepps scoringsstatistikk ned fra 0,5 per kamp tl 0,33 per kamp. Ville tro dette kom til å bli betydelig lavere i PL, selvom han mest sannsynlig ikke blir hentet inn for å score mål!
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 19 Jan 2011, 14:37

Visste at det å nevne Huseklepp ville skape engasjement, og det er bra. Det jeg mener er at du skal leite lenge etter en spiller (som i tllegg er offensiv - pleier å være dyrere) med de kvalitetene til en pris rundt £1,5 mill (som Celtic ikke ville strekke seg til). Husk at Stoke betalte £ 2.750.000 for både Walters og Collins. Collins ! 0.33 mål pr.kamp høres ikke mye ut. Tuncay hadde i sin siste hele sesong i PL for Boro (33 kamper) et snitt på 0,21. I sist sesong (2009-10) for Stoke var snittet på 0,13 på 30 spilte (ja jeg vet at mange av disse var som innbytter).

Sorry, men det tviler jeg på! Huseklepp er ekstremt overvurdert i mine øyne, og forrige sesong var ikke særlig imponerende.

Ser ikke på norsk fotball i det hele tatt, men fra 09 til 10 sesongen fikk Huseklepps scoringsstatistikk ned fra 0,5 per kamp tl 0,33 per kamp

Her slår vel det ene det andre i hjel ;)
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest