Tuncay

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Tuncay

Innlegg Morten T. » 16 Jan 2011, 21:45

Han bør få bli og Pulis MÅ nesten begynne å bruke han mer nå. Han er( sammen med Fuller ) den eneste angrepspilleren i troppen som kan traktere en ball på en nogenlunde anstendig og fiks måte. Gudjohnsen kan også det, men da må valpefettet bort først( og det ser ut til å ta tid ). Jones og Walters er under middels med ballen i beina og Sidibe.....ja....han..... :lol:

Om Tuncay har lagt ut scoringene bare for å være, det vi på hockey-språket kaller for, breial, så okei for meg. Jeg skal ikke ta fram det norske genet mitt å knuse han med Janteloven i hånd for å gjøre noe slikt. Det bekrefter i og for seg bare antagelsene jeg har, og har hatt, om mediumet kalt "Facebook", men jeg mistenker han for å legge ut en salgsplakat( spesielt når vi ser på tidspunktet ).

Håper han blir, Tuncay og Fuller er våre to beste og mest kreative på topp og bør være de siste som selges hva spisser angår.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Stoke - HamKam » 17 Jan 2011, 11:55

Jeg har vært "venn" med Tuncay på Facebook i lengre tid ... men jeg tviler sterkt på at det er han som er forfatteren bak disse sidene, - derav tviler jeg også sterkt på at det er han som har lagt ut filmsnutter av seg selv på Facebook.

Jeg synes hjemmesiden hans og tilbakemeldingene jeg har fått av ham (?) på mail, har vært for upersonlige til at det kan være ham som står bak. Det er dessuten tydelig at de bildene som ligger ute på hans hjemmeside ikke er tatt av ham selv, men en eller flere fanatiske fans.

Forøvrig; Tuncay er etter min mening den beste spilleren på Stoke siden midten av 70-tallet !
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 17 Jan 2011, 12:45

Stoke - HamKam skrev:Jeg har vært "venn" med Tuncay på Facebook i lengre tid ... men jeg tviler sterkt på at det er han som er forfatteren bak disse sidene, - derav tviler jeg også sterkt på at det er han som har lagt ut filmsnutter av seg selv på Facebook.

Jeg synes hjemmesiden hans og tilbakemeldingene jeg har fått av ham (?) på mail, har vært for upersonlige til at det kan være ham som står bak. Det er dessuten tydelig at de bildene som ligger ute på hans hjemmeside ikke er tatt av ham selv, men en eller flere fanatiske fans.

Forøvrig; Tuncay er etter min mening den beste spilleren på Stoke siden midten av 70-tallet !

Jøss, trodde ikke at du var på Facebook.....
viewtopic.php?f=19&t=110&start=20

Men, ellers enig. Håper virkelig Tuncay greier å holde seg mest mulig unna oppfinnelsen til Mark Zuckerberg...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Stoke - HamKam » 17 Jan 2011, 13:40

Morten T. skrev:
Stoke - HamKam skrev:Jeg har vært "venn" med Tuncay på Facebook i lengre tid ... men jeg tviler sterkt på at det er han som er forfatteren bak disse sidene, - derav tviler jeg også sterkt på at det er han som har lagt ut filmsnutter av seg selv på Facebook.

Jøss, trodde ikke at du var på Facebook.....
viewtopic.php?f=19&t=110&start=20

Men, ellers enig. Håper virkelig Tuncay greier å holde seg mest mulig unna oppfinnelsen til Mark Zuckerberg...

Jeg trodde egentlig heller ikke at jeg var på Facebook (!) da jeg skrev artikkelen som du sikter til den 9 september, men så viste det seg at jeg for 2-3 år siden hadde gjordt et halvhjertet forsøk på å lage en profil for i det hele tatt å ha muligheten av å se en video av en albino-Elg fra en naturekspedisjon som min yngste sønn hadde lagt ut på Facebook. Jeg forsto ikke mye av Facebook den gangen og ga opp hele greia før jeg fikk laget en ordentlig profil og jeg fikk heller ikke sett elgen ... Etter all diskusjon om Facebook på diskusjonssidene våre sist høst, ble jeg imidlertid nysgjerring på hva dette egentlig var for noe, og det endte opp med at jeg lgjorde et seriøst forsøk på å finne ut hva Facebook var for noe og det endte opp med at jeg laget meg en fullstendig profil. Dette var trolig i slutten av september eller i begynnelsen av oktober. Siden har jeg blitt såkalt venn med både Tuncay Sanli, Alan Hudson, John Marsh, et 10-talls Stoke-supportere fra Stoke-on-Trent og noen norske Stoke-supportere (hovedsakelig bosatt i Oslo). Dessuten har jeg oppdaget at dette er et nyttig hjelpeverktøy i jobbsammenheng.

Jeg har stor tro på at Alan Hudson er "ekte" men stiller meg tvilende til om Tuncay og Marsh er orginalen !!!

Uansett, vil anbefale andre å forske litt på dette mediet. Jeg har ikke angret. Jeg bruker det mest til å lese om Stoke og for å pleie kontakt med venner i Stoke-on-Trent men det har også gitt meg nye venner der borte som jeg ser frem til å møte neste gang jegt skal over.
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 17 Jan 2011, 13:50

Simen skrev:Skysports.com understands Blackburn Rovers and West Ham United have made enquiries to sign Tuncay on loan, with Stoke City reportedly prepared to let the Turkey international leave to create room in their own squad.

Leit om det skjer...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 17 Jan 2011, 20:51

Tuncay er en bra spiller, for all del. Men, han har ikke bidratt veldig mye for oss totalt sett i den tiden han har vært her. At han er vår beste spiller siden 70-tallet er jeg definitivt ikke enig i....... Han er som flere av våre spiller; alt for mange middels og dårlige kamper. Toppnivået er veldig høyt, men prestasjonene altfor ujevne! Bytter han gjerne mot en MÅL scorer, en som putter over 20 hvert år.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 17 Jan 2011, 21:04

Svein Nilsen skrev:Tuncay er en bra spiller, for all del. Men, han har ikke bidratt veldig mye for oss totalt sett i den tiden han har vært her. At han er vår beste spiller siden 70-tallet er jeg definitivt ikke enig i....... Han er som flere av våre spiller; alt for mange middels og dårlige kamper. Toppnivået er veldig høyt, men prestasjonene altfor ujevne! Bytter han gjerne mot en MÅL scorer, en som putter over 20 hvert år.

Enig. Hadde også glatt bytta Tuncay mot f.eks. Bent. Og det har jo vært bedre spillere enn han i Stoke de siste 40 åra. Mark Stein( blant flere andre ) var jo den fødte målscorer...

Spørsmålet må bli om manglende spilletid skyldes tyrkeren sjøl eller om det Pulis som har tatt noen feilvurderinger? Jeg tenker f.eks. litt tilbake til i fjor da Tuncay ble benka og verdens mest ukoordinerte mann figurerte på topp istedenfor. Det VAR en slett vurdering av Pulis, det er det ingen tvil om. Jeg synes også Pulis velger å bruke han feil noen ganger. Tuncay er ingen kantspiller.

Også enig i at mange av Stokes spillere er veldig ujevne, og av og til sitter jeg med inntrykket av at ett sekunds storhet er nok til å få mange supporters til å gå bananas i skuffen merket "superlativer", mens alle feilene liksom bare blir feid under teppet og oversett...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 17 Jan 2011, 22:57

Tuncay er en av de beste spillerne vi noen gang har hatt, men når man aldri får sjansen til å vise det så blir det vanskelig.
Hadde vi landet Ba så hadde Tuncay blitt solgt, han blir vel solgt uansett, men Mr Pulis hadde ikke gjort hjemme leksa si om denne spilleren i forkant.
Nå er det viktig at vår neste spiss passer inn, vi trenger en skikkelig goalgetter på topp nå.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Stoke - HamKam » 17 Jan 2011, 23:22

Svein Nilsen skrev:Tuncay er en bra spiller, for all del. Men, han har ikke bidratt veldig mye for oss totalt sett i den tiden han har vært her. At han er vår beste spiller siden 70-tallet er jeg definitivt ikke enig i....... Han er som flere av våre spiller; alt for mange middels og dårlige kamper. Toppnivået er veldig høyt, men prestasjonene altfor ujevne! Bytter han gjerne mot en MÅL scorer, en som putter over 20 hvert år.

Er enig i at Tuncay ikke har bidratt så mye som ønskelig i den perioden han har vært hos oss, men hvem sin skyld er det egentlig ??? Tuncay eller Pulis ??? Og hvor mye er det egentlig lov å forvente av stabilitet på toppnivå for en spiller som ikke vises tillit og som ikke får anledning til å spille seg god ??? Han har bevist både i Stoke, på Tyrkias landslag og i andre klubber at han har ferdigheter som går langt utenpå andre Stoke-spillere. Hadde han blitt vist tilllit over tid, så er jeg sikker på at han hadde blitt en stor hit.

Jeg er hellig overbevist om at Tuncay er det beste spilleren vi har hatt på maaaange år, men problemet er kanskje at han er for god for Stoke og kanskje ikke passer inn i spillesystemet til Stoke ... men igjen; - hvem sin skyld er det egentlig ??? Ble Tuncay kjøpt fordi han hadde kvaliteter vi trengte og som ville styrke laget direkte, eller ble han kjøpt fordi han skulle omskoleres til å bli en annen type spiller ???

Jeg er i allefall av den oppfatning at når vi kjøper en godt voksen spiller som Tuncay med de kvaliteter som vi alle vet at han har, så burde spillet vært bygget opp omkring ham, og vi burde sett etter spillertyper som kunne matche ham i dette og tidligere overgangsvinduer. Slik kunne vi tatt et skritt videre !
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 17 Jan 2011, 23:39

mfkpotter skrev:Tuncay er en av de beste spillerne vi noen gang har hatt, men når man aldri får sjansen til å vise det så blir det vanskelig.
Hadde vi landet Ba så hadde Tuncay blitt solgt, han blir vel solgt uansett, men Mr Pulis hadde ikke gjort hjemme leksa si om denne spilleren i forkant.
Nå er det viktig at vår neste spiss passer inn, vi trenger en skikkelig goalgetter på topp nå.

Bare for å rettferdiggjøre litt: Med det spillesystemet Stoke har pr. dato, samt de spillerene som nå er i troppen, så skulle nesten hvilken spiss som helst ha slitt med å komme opp i 15 mål pr. sesong. Slik ståa er nå så er vi avhengig av spisser med kreativitet og der er, etter mitt syn, Fuller og Tuncay et godt hestehode foran de andre. Stoke skaper sjelden mer enn 5-10 kvalifiserte sjanser i løpet av en kamp og en del av dem skapes på EGENHÅND av Fuller og Tuncay. En spiller som Jones er ikke i nærheten av å greie noe slikt og er fullstendig avhengig av dyktige servitører. Han er god hvis Etherington og/eller Pennant finner panna hans etter ett kengeruhopp, men der stopper det.

Historien til Tuncay tilsier ikke at han netter like ofte som de aller hvasseste toppspissene( sjøl om han scora bra med mål i Fenerbache og okei for landslaget ), men han er allikevel flink på det meste andre( selv om det finnes bedre spillere der ute ). Jeg ville definitivt ha solgt Walters og Jones før Fuller og Tuncay. Sidibe hadde jeg gitt bort.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest