Hughes sine kjøp

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Hughes sine kjøp

Innlegg Morten T. » 26 Apr 2017, 19:55

Lilledino skrev:Haha, vi får provosere frem en god debatt da..
Og jeg er sikker på at mange vil savne ditt engasjement ...

Selv om du ikke tror at det derre internettet vil få en fremtredende rolle.. (min påstand)

"Detta hersens internettet"( som min mentor "Oslolosen" så vakkert sa det for noen år tilbake ) og EDB kommer nok til å bestå helt fram til man får operert inn chiper direkte i kroppen, men jeg håper jo at salget av bokhyller og aviskurver kommer til å skyte i været igjen snart da. :)

Evig optimist. 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 26 Apr 2017, 21:58

Morten T. skrev:

Selv om du ikke tror at det derre internettet vil få en fremtredende rolle.. (min påstand)

"Detta hersens internettet"( som min mentor "Oslolosen" så vakkert sa det for noen år tilbake ) og EDB kommer nok til å bestå helt fram til man får operert inn chiper direkte i kroppen, men jeg håper jo at salget av bokhyller og aviskurver kommer til å skyte i været igjen snart da. :)

Evig optimist. 8-)

Du får trøste deg med at salget av vinyl plater og platespillere skyter i været ....
Finn frem punkplatene fra 80 årene Morten....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 27 Apr 2017, 16:52

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:

Evig optimist. 8-)

Du får trøste deg med at salget av vinyl plater og platespillere skyter i været ....
Finn frem punkplatene fra 80 årene Morten....

Ja, der ser du. Det meste vender tilbake. Sjøl drev jeg med analogt foto i mange år, med mørkerom og det hele. Nå leser jeg at det er det hippeste blant det hippe som de kliss like( i hvertfall her i byen ) hipsterne, med viltgroende skjegg og perfekt pomadert hårsveis, driver med.

Så det er en veldig kort vei mellom å bli sett på som sidrompa, nerd, gammaldags og ukul til plutselig å bli poppis, superkul og på toppen av næringskjeden. :mrgreen:
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 29 Apr 2017, 10:55

Morten T. skrev:Selv om du ikke tror at det derre internettet vil få en fremtredende rolle.. (min påstand)

Evig optimist. 8-)[/quote]
Finn frem punkplatene fra 80 årene Morten....[/quote]
Ja, der ser du. Det meste vender tilbake. Sjøl drev jeg med analogt foto i mange år, med mørkerom og det hele. Nå leser jeg at det er det hippeste blant det hippe som de kliss like( i hvertfall her i byen ) hipsterne, med viltgroende skjegg og perfekt pomadert hårsveis, driver med.

Så det er en veldig kort vei mellom å bli sett på som sidrompa, nerd, gammaldags og ukul til plutselig å bli poppis, superkul og på toppen av næringskjeden. :mrgreen:[/quote]

Mener Kristopher Schau sa det ganske så bra. Han sa noe med at gjør det du alltid har gjort, så er du hip, kul og såkalt "in" omtrent hvert tiende til tjuende år :mrgreen:
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 12 Mai 2017, 19:33

Hughes innrømmer tabbe kjøp av Imbula og håper å få noe igjen...

http://www.90min.com/posts/4992201-mark ... k.com.html

Jeg trodde på mannen selv...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 15 Mai 2017, 12:31

Lilledino skrev:Hughes innrømmer tabbe kjøp av Imbula og håper å få noe igjen...

http://www.90min.com/posts/4992201-mark ... k.com.html

Jeg trodde på mannen selv...

Imbuka har totalt sett skuffet, ja.
Han hadde jo mye av de samme problemene i Porto og ramlet helt ut av det - der også.

Å kjøpe spillere er forbundet med risiko. Av og til treffer man innertier og av og til blir det skivebom. Dette gjelder for ALLE klubber og managere, og ikke bare for Hughes. Derfor bør kritikken og rosen - eller rettere sagt styrken eller svakheten i kritikken og rosen- være nøyaktig den samme uavhengig om det er Hughes, fordums managere i Stoke eller andre klubbers managere som treffer eller bommer på kjøp.
Det har den ikke alltid vært.

Imbula forsvinner nok, det spennende i så måte blir å se hvor stort tap Stoke må ta i forhold til den moralsk forkastelige summen 18,2 millioner pund de betalte for franskmannen. Jeg tar et råtips på at han havner i Frankrike igjen og skal Stoke ha et håp om å få tilbake litt av pengene de cashet ut så må han i så tilfelle selges til en av de 2-3 beste klubbene i den franske toppdivisjonen( f.eks. PSG eller Monaco ).
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 15 Mai 2017, 12:56

Hvorfor Imbula har vært så opp og ned er ikke godt å si. Han har ikke spilt mer enn noen og tjue kamper for Stoke, men har likevel vært kåret til Man of The Match i 3 av disse, om jeg ikke husker helt feil. Så det er ikke slik at han har vært jevnt svak hele tiden, men han har variert i prestasjonene, og har periodevis vært meget god. Det viser at kapasiteten er der, det handler om å få den ut oftere.

I media ryktes det at han er ønsket av Roma for en overgangssum på 10m pund. Roma er en av de store klubbene i Italia og innehar i øyeblikket annenplassen i serie A, og er altså ingen "hvem som helst." Det er jo interessant at en såpass stor klubb jakter på Imbula, samtidig som han ikke en gang får plass på benken til et Stoke-lag som ikke har levert i år. Hva er det med Imbula som Hughes ikke evner å se, men som Roma ser ?

Når det er sagt så synest jeg også det er fullstendig gale-Mattias å kvitte seg med en spiller - etter et drøyt år - og ta et tap på 8-10m pund, etter bare drøyt 20 kamper. Dette er et altfor tynt grunnlag å bedømme en spiller på, og i alle fall med risikoen for et stort økonomisk tap hengende over hodet ved et eventuelt salg. Da må det enten ha foregått noe i kulissene, som allmennheten ikke kjenner til, eller så har Hughes splashet ut store summer på et uforsvarlig syltynt grunnlag. For ved å selge nå sier Hughes egentlig at spilleren er så dårlig at han allerede etter drøye 20 kamper har konkludert med at han ikke har noen fremtid i Stoke. Og da er det definitivt grunn til å stille et stort spørsmål ved researchen i forkant. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 15 Mai 2017, 13:22

Torstein Norevik skrev:Hvorfor Imbula har vært så opp og ned er ikke godt å si. Han har ikke spilt mer enn noen og tjue kamper for Stoke, men har likevel vært kåret til Man of The Match i 3 av disse, om jeg ikke husker helt feil. Så det er ikke slik at han har vært jevnt svak hele tiden, men han har variert i prestasjonene, og har periodevis vært meget god. Det viser at kapasiteten er der, det handler om å få den ut oftere.

I media ryktes det at han er ønsket av Roma for en overgangssum på 10m pund. Roma er en av de store klubbene i Italia og innehar i øyeblikket annenplassen i serie A, og er altså ingen "hvem som helst." Det er jo interessant at en såpass stor klubb jakter på Imbula, samtidig som han ikke en gang får plass på benken til et Stoke-lag som ikke har levert i år. Hva er det med Imbula som Hughes ikke evner å se, men som Roma ser ?

Når det er sagt så synest jeg også det er fullstendig gale-Mattias å kvitte seg med en spiller - etter et drøyt år - og ta et tap på 8-10m pund, etter bare drøyt 20 kamper. Dette er et altfor tynt grunnlag å bedømme en spiller på, og i alle fall med risikoen for et stort økonomisk tap hengende over hodet ved et eventuelt salg. Da må det enten ha foregått noe i kulissene, som allmennheten ikke kjenner til, eller så har Hughes splashet ut store summer på et uforsvarlig syltynt grunnlag. For ved å selge nå sier Hughes egentlig at spilleren er så dårlig at han allerede etter drøye 20 kamper har konkludert med at han ikke har noen fremtid i Stoke. Og da er det definitivt grunn til å stille et stort spørsmål ved researchen i forkant. :?

Et rykte er jo et.....rykte! Sikkert plantet av hans agent for å gi litt interesse rundt en spiller som er helt ute i kulden for et Stoke lag som ikke presterer i det hele tatt. Jeg har sette Imbula på gode dager og på mindre gode dager, dessverre mest av det siste denne sesongen. Uansett, han er et stort talent og veldig god på sitt beste når han er fit og i form. Om mangelen på tillit fra MH er fortjent eller ikke vet jeg ikke, men HVIS Mr. Hughes er manager her neste sesong vil det nok være en fordel om Imbula ble solgt. Får vi £10 mil for han så synes jeg det er fantastisk, for så mye er han neppe verdt i dag! De som mener at tapet er for stort (£8 mil) så kan man se litt annerledes på det; tenk hva han hever i lønn for å delta på trening 4-5 ganger i uka? De pengene kan vi definitivt bruke på noe bedre!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 15 Mai 2017, 13:32

Torstein Norevik skrev:Hvorfor Imbula har vært så opp og ned er ikke godt å si. Han har ikke spilt mer enn noen og tjue kamper for Stoke, men har likevel vært kåret til Man of The Match i 3 av disse, om jeg ikke husker helt feil. Så det er ikke slik at han har vært jevnt svak hele tiden, men han har variert i prestasjonene, og har periodevis vært meget god. Det viser at kapasiteten er der, det handler om å få den ut oftere.

Det er mulig Roma er interessert, det er et rykte, det kan også hende at de ikke er interessert i det hele tatt.

Men skulle han lykkes i en ny klubb så er det ikke sikkert at dette bare skyldes Stoke og Hughes. Det er en del faktorer som skal til for at det skal klaffe. Et godt eksempel i så måte er den lille spanjolen Iago Aspas. Han mislyktes totalt i Liverpool, reiste deretter hjem til Spania og spiller nå på Celta Vigo( som for øyeblikket er nr. 13 av 20 lag i ligaen. ). Hittils har han, for denne middelmådige klubben, hamret inn 18 mål og har bare Suarez, Ronaldo og Messi foran seg på toppscorerlista. Han har også begynt å komme med i den spanske landslagstroppen igjen.

Pointet er at selv om en spiller ikke lykkes i England, så kan godt vedkommende lykkes bedre i en annen liga. Hva kommer til Stoke så tror jeg dette gjelder spillere som f.eks. Imbula, Krkic, Bony, Muniesa og kanskje også Shaqiri. Det at disse spillerne evt. ikke lykkes i en bestemt liga betyr ikke at de er dårlige spillere, langt der i fra, det betyr bare at egenskapene og personligheten de innehar kommer bedre til sin rett andre steder.

Det pussige er jo at Imbula ikke lyktes særlig godt i Porto heller, og hadde en del tilsvarende problemer der. Han har hatt språkproblemer i både Portugal og England og trives visstnok ikke særlig godt. For meg så virker det som om Stoke har gjort et litt for slett forarbeid her, rett og slett, så der er jeg enig med deg. Researchen kunne nok ha vært bedre, og da spesielt tatt i betraktning den uanstendig høye summen som ble betalt for mannen.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 15 Mai 2017, 14:47

Ja, Imbula og Roma er rykter, og det er ikke alltid det er hold i disse. Og spesielt hva gjelder overgangssaker så er det ofte nettopp ikke noe i ryktene, så Roma-interessen kan være sprøyt. Eller den kan være rell.

For oppi det hele skal vi ikke glemme at Imbula egentlig er en bra spiller, som står med flere U-21 kamper for en så sterk fotballnasjon som Frankrike, selv om Hughes nå ikke lar han få spille. Og han har spilt gode kamper også for Stoke. Svakheten har vært at han har vært veldig ujevn.

Jeg tror nok Morten har rett i at noen spillere passer bedre i andre ligaer og med en annen spillestil enn i PL. Enkelte faller derfor helt igjennom i PL, etter å ha vært toneangivende i andre sterke ligaer. Men når det gjelder spillere som Bojan, Imbula, Shaqiri og Arnie har alle levert meget gode kamper også i PL, og tatt nivået veldig bra. De har vist at de kan markere seg også i denne ligaen, så jeg tror ikke det er der hunden ligger begravet når det gjelder disse spillerne. Men et felles problem for alle disse fire er at de har variert mye i prestasjonene, fra det helt strålende til det meget svake. Kapasiteten er der, stabiliteten er der ikke. Det er ikke det at de ikke er gode nok, men de er ikke gode ofte nok.
Det sies gjerne at vi supportere er for utålmodige når det gjelder resultater, og at resultatkravene sparker bein under managerene sine muligheter for å bygge et godt lag over tid. Ferguson er et godt eksempel på dette, ettersom det hevdes han bare var en kamp unna sparken (vant cupfinalen) i Man.U, før hans æra med alle titlene startet. Kan ikke det samme være tilfellet overfor spillerne ? Er klubben tålmodig nok når de vil sende Imbula på dør etter 26 kamper ?

Jeg mener nei. Det er en rekke eksempler på spillere som har blomstret etter en tøff start i sine respektive klubber. Arsenal-legenden Robin van Persie scoret bare fem mål hver av sine to første sesonger i klubben, på henholdsvis 24 og 26 kamper. Hverken Mahrez eller Vardy markerte seg voldsomt i Leicester før vinnersesongen, og scoret bare en håndfull mål i de første sesongene. Bergkamp scoret ikke på sine første 7 kamper for Arsenal, og Henry ikke på sine 8 første for samme klubb. Vår egen Peter Crouch gikk 18 kamper før han scoret sitt første for Liverpool. Ted Sheringham slo først til for alvor i sin fjerde sesong for Man.U, og til og med Jürgen Klinsmann scoret bare ett mål på sine 9 første kamper for Tottenham. Dzeko scoret bare to mål på sine første 15 kamper for Man.C, etter å ha scoret 85 ganger for Wolfsburg de foregående 3 1/2 år.

Så kan man jo bare selv tenke seg hva klubbene hadde gått glipp av om ikke managerne til nevnte spillere hadde vært tålmodige med de, og i stedet hadde sendt de på dør fordi de ikke innfridde forventningene.

Og hva med vår egen Steven N'Zonzi ? Han overbeviste ikke de første sesongene, og hadde sin klart beste sesong i den siste sesongen før han dro til Sevilla. Idag linkes han til en storklubb som Barcelona, og verdsettes nå til ca 25m Euro. Det var mange - både blant Stoke-fansen og blant andre - som ikke var overvettes imponert over N'Zonzi den første tiden i klubben. Tålmodighet bar imidlertid frukter, og N'Zonzi utviklet seg etter hvert til en nøkkelspiller som vi vel aldri helt har greidd å fylle tomrommet etter.

Hvor vil jeg hen ? Jo, jeg mener at Hughes har vært for rask med å slå hånden av enkelte spillere, som nærmerst har blitt gjort til syndebukker for manglende resultater og blitt skjøvet ut i kulden, i stedet for å gi de tillit, trygghet og muligheter til stabilitet. Jeg kan nevne Bojan, Imbula, Bony og til dels Shaqiri i denne kategorien. Meget gode spillere, men som fort har havnet på benken eller er blitt skiftet ut når ting ikke går som det skal. Mens andre kan gå en hel sesong uten å levere (Pieters) og fremdeles nærmest ha klippekort på en startplass.

Kanskje skyldes dette at forventningene til disse spillerne er høyere, og at de derfor lettere skyves ut hvis de ikke innfrir ? Ikke nødvendigvis fordi de har vært noe dårligere enn lagkompiser som man har mindre forventinger til, men kanskje fordi avstanden mellom forventinger og prestasjon er større og skuffelsen da kanskje blir tilsvarende større når de ikke presterer ?

Ikke vet jeg, men jeg mener at vi må beholde spillere med høy kapasitet, selv om de kan svinge i prestasjonene. Så lenge kapasiteten er der vil disse spillerne kunne slå ut i full blomst, i motsetning til andre spillere med lavere kapasitet som lettere stanger i taket prestasjonsmessig, rett og slett fordi de fortere når sitt maksnivå.

Hughes - eller andre -bør bygge laget rundt spillere som Butland, Imbula, Allen, Bojan, Muniesa, Shaqiri og Arnie. Det er godt utgangspunkt for videre fremgang, tror jeg. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest