Hughes vs Pulis

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Hughes vs Pulis

Innlegg Morten T. » 12 Feb 2017, 14:36

Dette begynner å ta av:
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... ceful.html

Jeg er ikke overrasket. Disse to har aldri vært gode busser og uvennskapet går vel helt tilbake til da Hughes var manager for Fulham og reagerte med en spesiell håndhilsen og kritikk etter en ligacupkamp på The Brit hvor Andy Wilkinson hadde trøkka til en smule hardt mot en av hans gutter...:

http://www.getwestlondon.co.uk/sport/fo ... ar-5994189

http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html

Det begynner å bli en del år siden nå side dette skjedde, så det burde være mulig for to aldrende og gråhårede menn som begynner å bli tynne i hyssingen å legge dette bak seg.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Hughes vs Pulis

Innlegg Morten T. » 07 Mar 2017, 17:12

Man kan si hva man vil om den capskledde, men det han gjør her, og har gjort i Stoke-on-Trent i årevis, er helt fantastisk:
http://www.expressandstar.com/sport/wes ... rity-trip/

Jeg har alltid vært av den mening at fotball KAN bety så mye mer enn tre poeng, penger, showbiz, staffasje, og tant og fjas. Fotballen kan, hvis den vil, være med på å løfte opp både hele samfunn og enkeltmennesker som ikke har trukket vinnerloddene i livet. Det er fort gjort å glemme slike ting, men likefullt er dette nok et bevis på hvilken viktig rolle fotballen KAN spille - hvis folka som sysler med idretten enten som utøvere, ledere eller supportere er interessert i å utgjøre en forskjell.

Thumbs Up! :)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Apr 2017, 09:57

Interessante utalelser, for nostalgikerne i blant oss.:
http://www.stokesentinel.co.uk/tony-pul ... story.html
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 07 Apr 2017, 10:43

Morten T. skrev:Interessante utalelser, for nostalgikerne i blant oss.:

Stoke tapte hver eneste kamp i ligaen den sesongen etter å ha vært i Europa i uka. Det kostet nok mange poeng !
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Apr 2017, 11:32

vegar56 skrev:

Stoke tapte hver eneste kamp i ligaen den sesongen etter å ha vært i Europa i uka. Det kostet nok mange poeng !

Det stemmer, og det samme skjer med flere andre lag også. Det er nesten normalt.

Det interessante her er at den type nyanser ofte forbigås når kritikerne kjører på.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 07 Apr 2017, 15:06

Morten T. skrev:
vegar56 skrev:

Det stemmer, og det samme skjer med flere andre lag også. Det er nesten normalt.

Det interessante her er at den type nyanser ofte forbigås når kritikerne kjører på.

Dette stemmer jo ikke. Stoke spilte 10 Europe League kamper i PL sesongen og i de 10 kampene ETTER Europe League kampene hadde vi 5 seire, 1 uavgjort og 4 tap. Så ja, her er det nyanser......... jeg kan jo også nevne at Tottenham sin siste kamp i Europe League for noen uker siden endte med 2-2 hjemme for Gent (og tap 2-3 sammenlagt), med toppet lag. Noen dager etter møtte de Stoke og vant 4-0, med nøyaktig det samme laget! Nyanser her også! Statistikk er interessant, men da må man mate inn riktige tall! :evil:
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Apr 2017, 15:29

Ja, det er interessant med statistikk.
F. eks. at en del lag gjør det svakere i ligaen enn de gjorde den foregående sesongen hvis de deltar i Europa. Spesielt hvis vi holder de aller stekeste klubbene med de bredeste troppene utenfor.
Denne sesongen: Leicester, West Ham og muligens Southampton.
14/15: Liverpool, Hull og Everton
13/14: Tottenham, Wigan og Swansea
12/13: Newcastle og Tottenham
11/12: Fulham, Stoke og Birmingham
10/11: Aston Villa

Osv...

Dobbel - :evil: :evil:
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 07 Apr 2017, 15:30

For egen del synest jeg jo det er litt spesielt at det er Pulis selv som hevder dette. ;) Så lenge det er han selv som fremsetter slike påstander fremstår det bare som en unnskyldning for at han ikke greidde å oppnå de samme resultatene i Premier League som etterfølgeren har gjort, og fremstår rett og slett som litt sutrete. Det synest jeg han kunne ha spart seg. :?

Det blir som om Hughes skulle ha sagt at vi de to foregående sesongene ville ha kjempet om en plass i Europa om vi ikke hadde vært så veldig uheldige med skader...

Så vidt jeg husker hverken sa eller antydet han noen gang noe slikt, selv om Stoke i alle fall den ene sesongen vel lå på andreplass i PL når det kom til "skadedøgn" på sine spillere, om jeg ikke husker helt feil... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Apr 2017, 15:42

Torstein Norevik skrev:For egen del synest jeg jo det er litt spesielt at det er Pulis selv som hevder dette. ;)

Det blir som om Hughes skulle ha sagt at vi de to foregående sesongene ville ha kjempet om en plass i Europa om vi ikke hadde vært så veldig uheldige med skader...

Så vidt jeg husker hverken sa eller antydet han noen gang noe slikt... ;)

Ja, det er sikkert bare selvskryt tatt ut av løse lufta. Mannen virker ikke helt god og høy på seg sjøl, noe vel det ubesvarte og kommentarløse innlegget mitt som er nummer to i denne tråden tyder på... ;) ;) ;)

Det interessante i den artikkelen synes jeg er opplysningen om hvor få poeng Stoke var unna en Topp 10-plassering disse to sesongene( uten at jeg tror slike ting vil forandre synet til de som allerede har bestemt seg ). Når vi da vet( som vist i annet innlegg ) at mange av klubbene under topp 4-6 sliter i seriespillet sesongen de deltar i Europa, så bør det vel egentlig tillegges vekt, eller hva?

Allikevel var det noen i blant oss som kjørte på med katastrofe- og dommedagsprofetier om den perioden. Forstå det den som kan. Det har blitt snakket om massesuggesjon i det siste. DET var massesuggesjon, det! :shock:

Interessant også det som sies om periodene i Crystal Palace og WBA, som vel strengt tatt burde vært gode motargumenter i forhold til de som har sablet mannen ned.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Apr 2017, 16:43

Svein Nilsen skrev:
Morten T. skrev:
vegar56 skrev:
Dette stemmer jo ikke. Stoke spilte 10 Europe League kamper i PL sesongen og i de 10 kampene ETTER Europe League kampene hadde vi 5 seire, 1 uavgjort og 4 tap. Så ja, her er det nyanser......... jeg kan jo også nevne at Tottenham sin siste kamp i Europe League for noen uker siden endte med 2-2 hjemme for Gent (og tap 2-3 sammenlagt), med toppet lag. Noen dager etter møtte de Stoke og vant 4-0, med nøyaktig det samme laget! Nyanser her også! Statistikk er interessant, men da må man mate inn riktige tall! :evil:
Enda en nyanse... :)
Tottenham har tapt to og spilt uavgjort i to etter Europaspill denne sesongen. Hadde disse fire kampene blitt omgjort til seier, så hadde de ledet ligaen.
Hadde Stoke omgjort sine tap og uavgjorte i sesongen de spilte i Europa så hadde de endt på 7.-8. plass.

Hypotetisk selvfølgelig, sannsynligvis hadde begge forannevnte klubber tapt noen av disse kampene, men likefullt så forteller det litt om hvor lite som faktisk skiller mellom det noen betegner som "suksess" eller "fiasko"...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest