Burnley vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Burnley vs Stoke City

Innlegg Torstein Norevik » 05 Apr 2017, 11:22

Morten T. skrev:
erodsa@broadpark.no skrev:Stoke har stort sett vært en tragedie de siste 12 mnd ,både spillemessig og også når det gjelder å kapre poeng. På de siste 38 kampene i seriesammenheng har vi plukket 41 poeng av 114 mulige ,noe som gir et snitt på 1,08 poeng pr. kamp. Målforskjellen er heller ikke akkurat noe å skryte av; 40-63. Når en legger til tidlige cup-exiter og dårlige pre-season matcher, fatter jeg ikke hvorfor noen her inne fortsatt har tro på mannen som nå har kjørt skuten på grunn. Håper tidevannet kommer oss til unnsetning og at vi får skuten av grunna, før den synker som en stein. Uansett, en ting er klinkende klart ; Mr Hughes må gå planken, jo før jo heller!! Han har ikke bare mistet garderoben, men også troen på egne ferdigheter. Be loyal......

Jeg reagerer også på målforskjellen, men jeg er ikke overrasket.
Hughes har( noe som vel også noen av spillerne opp gjennom har påpekt ) nedprioritert forsvarsspillet og organiseringen rundt dette ekstremt viktige( men hos noen sterkt undervurderte ) elementet.
Det gikk en stund å maskere dette, kanskje først og fremst fordi noen av Stokespillerne allerede hadde god forsvarsorganisering i blodet, men det er klart; Hvis arbeidet rundt forsvarsspill nedprioriteres eller neglisjeres hver dag så vil også kvaliteten etterhvert forvitre.

Det er synd at det som lenge var Stoke sitt varemerke( men som de som liker å ha en jovial prat om fotball med kollegaene rundt kaffemaskinen på mandags morgen IKKE likte ) er borte. Nærmere bestemt innsats, tæl, guts, fandenivoldskhet osv.
Men klubben tok et bevisst valg. Det valget funket helt greit og akkurat som forventet en stund, men like forventet er det at dette ikke kom til å holde på sikt. Spesielt fordi Hughes er så lite pragmatisk og virker å være en smule naiv i forhold til enkelte elementer.. Dermed blir laget forutsigbart og motstanderne finner mottrekk og Stoke sine svake punkter.

Jeg synes også at han periodevis har hatt feil balanse i laget og en naiv inngang. Jeg registrerer at han kanskje forsøker å gå litt bort fra det nå, men på samme måte som Lars Lagerbäck trenger tid for å rette opp fiaskoen etter "Folkets Mann"( utrolig nok så var han det i starten av sin tid som landlagstrener ) Per Mathias Høgmo, som med sitt fokus på "underholdning" klarte å dra Norge langt ned i sumpa, så vil nok Hughes( eller en annen manager ) trenge tid på å snu "The Runaway Train" eller "Stokelona" om du vil...

Jeg mener vel at det ikke er forsvarsarbeidet som er hovedproblemet, men den offensive delen av spillet. Som jeg nevnte i et annet innlegg er den defensive statistikken til Stoke faktisk god, dersom vi ser bort fra smellene mot lagene i topp 4. Dette er vel likevel kamper vi må påregne å ikke ta mange poeng i, og vunnede poeng her må vel nærmest anses som bonuspoeng. Det er for så vidt også likegyldig - poengmessig - om vi taper med ett mål eller fire mål, det har ingen annen betydning enn for målforskjellen.

Da har det poengmessig langt større betydning å kunne bikke uavgjorte kamper over til seire, eller sure ettmålstap over til uavgjort, altså å vinne de jevne kampene. Ser vi igjen på statistikk, så er det bare to lag i PL - Man.U og Middlesbrough - som har flere uavgjorte kamper enn Stoke. Her ligger det altså mange potensielle ekstra poeng om vi hadde vært litt flinkere til å vinne disse jevne kampene. Og vi spiller ikke uavgjort fordi vi slipper inn mye mål, men fordi vi scorer lite. Hele seks av de ni uavgjorte kampene vi har spilt denne sesongen har endt med 1-1. To har endt med 0-0, og i kun èn av de ni uavgjorte kampene har vi sluppet inn mer enn ett mål, og det var i 2-2 oppgjøret hjemme mot Leicester.

For det hjelper lite å slippe inn få mål dersom man også scorer lite. Middlesbrough ligger nest sist på PL-tabellen, til tross for at de har sluppet inn færre mål enn Liverpool og Arsenal, og bare har en mer baklengs enn Manchester City. Men fordi de nesten ikke scorer mål ligger de der det ligger.

Stokes problem er derfor ikke at vi slipper inn for mange mål, men at vi selv scorer for lite. Det jeg derimot er enig i er at mange av målene vi har fått imot oss kunne og burde ha vært unngått, og ofte har kommet som følge av personlige feil eller slapt forsvarsspill. Vi har et klart forbedringspotensiale også defensivt, men det er ikke der skoen trykker mest. Det er det offensive spillet som er vår achilleshæl. Mener nå jeg... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 05 Apr 2017, 12:23

Tja, angrepsspillet er bra de gangene Stoke snur spillet kjapt og motstanderen er i ubalanse, men dessverre så ser vi dette sjelden fordi Hughes i større grad har forsøkt å satse på kontrolert igangsetting bakfra.

Og viser virkelig en slik statistikk alt?
Jeg mener jo kanskje at det hadde vært mer interessant å se på sjansestaistikken til motstanderen, i tillegg så skjuler det seg også en del faktorer bak tørre tall.

F.eks. det faktum at både Butland og Grant har storspilt de siste sesongene og reddet Stoke en rekke ganger. Har du tatt med en slik faktor? Hva med balltap av av midtbanespillere/forsvarsspillere som i løpet av de 2-6 neste trekkene har ført til baklengs/sjanse i mot? Eller feil avstand mellom lagdelene som har gjort det enklere for motstanderene å bryte i gjennom? Manglende duellkraft på dødballer? Står slike ting i statistikkene?

Neppe.

Jeg er av den mening at bra angrepsspill starter med godt forsvarsspill, og for meg gjelder følgende: Forsvaret MÅ være godt organisert. Det er alfa & omega. Hva kommer til angrepsspill så er det i langt større grad åpent for løssluppenhet, kreativitet og tilfeldigheter, og da spesielt på den siste trejedelen av banen. Men, dette betyr ikke at jeg nødvendigvis vil ha 3 midtbanespillere på under 160 centimeter med som tar feilvalg som igjen fører til kontringer. Det kan like gjerne være en lang ball opp og massevis av bevegelse rundt mannen som ballen spilles mot eller en ball i bakrom som en kjapp spiss kan skape en mulighet ut av. Høyst sannsynlig er variasjon i angrepsspillet det beste.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg erodsa@broadpark.no » 05 Apr 2017, 13:56

Korriger meg gjerne om jeg tar feil. Mener å huske at Mr.Hughes gikk ut i engelsk presse etter seieren mot Sunderland i januar, og hevdet at en syvendeplass absolutt var mulig.. 10 kamper og 9 poeng senere har vi 15 poeng opp til syvendeplassen og nærmer oss sumpen kamp for kamp. Syv kamper igjen ,håper sef at dette går bra og at vi greier å berge plassen. Viktig nå for klubben å ha samling i bånn.. klubben må skifte målsetting..klubben må erkjenne at pr dags dato er ikke laget bedre enn resultatene viser... klubben må innse at om vi skal vi greie å beholde plassen må innsatsen og intensiteten opp mange hakk de resterende kampene..og INGEN i SCFC må sette seg selv over laget, verken spillere eller manager. Nå handler det om å blø for drakta,hvert eneste minutt man er på banen eller på treningsfeltet. Be loyal..be..
erodsa@broadpark.no
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 05 Apr 2017, 22:48

Morten T. skrev:Jeg tror vel ikke akkurat på nedrykk. To seire på de syv siste kampene bør gå greit. Det er heller ikke helt umulig at klubben kan ende på en 9. plass igjen.

Jeg tviler vel også på at Mark Hughes er i Stoke neste sesong.

Den eneste jeg hittils har sett har blitt koblet til Stoke i så måte er Claudio Ranieri. Skjer det at han kommer inn så blir jeg glad. En topp-topp manager tas i mot med åpne armer og det er jo Ranieri.

I år ser det ut som Mark Hughes styrer godt unna 9 plassen sin, Morten. Per nå er vi på 12 og jeg har ingen tro på at vi klarer å klatre opp til den igjen. Fortsetter vi på samme spor som i fjor våres devaluerer vi til ca 12-15 plass. Og hvis det virkelig skulle skje, at ledelsen mister taket + garderoben I andre sesonginnspurt på rad og spillere faktisk ikke gir 101 prosent for trofaste supportere er det vel bare å rydde i boet i mai måned.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 06 Apr 2017, 11:45

Knut Ole skrev:
Morten T. skrev:Jeg tror vel ikke akkurat på nedrykk. To seire på de syv siste kampene bør gå greit. Det er heller ikke helt umulig at klubben kan ende på en 9. plass igjen.

Jeg tviler vel også på at Mark Hughes er i Stoke neste sesong.

Den eneste jeg hittils har sett har blitt koblet til Stoke i så måte er Claudio Ranieri. Skjer det at han kommer inn så blir jeg glad. En topp-topp manager tas i mot med åpne armer og det er jo Ranieri.

I år ser det ut som Mark Hughes styrer godt unna 9 plassen sin, Morten. Per nå er vi på 12 og jeg har ingen tro på at vi klarer å klatre opp til den igjen. Fortsetter vi på samme spor som i fjor våres devaluerer vi til ca 12-15 plass. Og hvis det virkelig skulle skje, at ledelsen mister taket + garderoben I andre sesonginnspurt på rad og spillere faktisk ikke gir 101 prosent for trofaste supportere er det vel bare å rydde i boet i mai måned.

Det skal nok holde hardt, ja.
Umulig er det jo ikke, men jeg er enig i at det ikke er mye som tyder på at det skal skje.

Strengt tatt så er jeg av den oppfatning at spillere som drar inn en halv million ++ i uka bør klare å motivere seg selv og vise innsats. de som ikke gjør det bør skipes ut.
På den annen side så mener jeg også at gode managere får spillerne til å ville spille for manager, klubb og by. Det virker som om Hughes ikke er en sånn type.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest