Stoke City vs Chelsea

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City vs Chelsea

Innlegg mfkpotter » 18 Mar 2017, 22:31

Igjen så er Stoke sjanseløse mot et topplag, Chelsea er det beste laget i PL og et knepent tap er ingen katastrofe resultatmessig. Men spillet er som stort sett hele sesongen ikke bra. Nå må Peter Coates ta en seriøs samtale med seg selv om denne waliseren skal starte en ny sesong som manager for Stoke City. Jeg mener at han er helt ute å kjøre, og håper han ikke får lov til å svi av noen hundre millioner på nye spillere til benken.

Jeg kan ikke fatte at han starter med Berahino og Walters på topp, Berahino er så tydelig satt tilbake av det siste året at han tidligst kan være tilbake til neste sesong. At Walters i det hele tatt er på banen er en skandale, makan til dårlig kamp har jeg sjelden sett. At han i tillegg får spille 90 minutter, sier dessverre alt om Hughes sine taktiske ferdigheter. Jeg har i hele år mast på hvor dårlig Pieters er og dessverre så ser ikke Hughes dette. Det han gjør før 2-1 scoringen er så dårlig at jeg ikke har ord, at han det i tillegg tabber seg ut to ganger er dessverre natta. Det blir ikke mye bedre med Bardsley på andre siden heller.
I dag så er også Arni avskrudd, og da ser ikke Stoke farlige ut.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 19 Mar 2017, 01:40

Jeg synest vi gjør en meget godkjent kamp, der vi holder godt tritt med Englands beste lag denne sesongen - Chelsea - gjennom store deler av kampen. Synd at vi taper kampen på grunn av personlige feil.

Grant skal selvsagt ha det første målet, selv om nok "alle" - også han - ventet et innlegg fra Willian. Selv om han står litt langt bak i målet, rekker han jo frem, men ballen smetter under han på litt merkelig vis. Synest også han virker mer usikker idag enn vanlig, og gav et par farlige returer , noe som er litt uvant fra den kanten. På den annen side hadde han - som vanlig - noen glimrende redninger, som retter opp igjen mye av inntrykket, men 0-1 målet var hans, okke som...

Pieters har skylden for mål nummer to. Først med et håpløst tilbakespill, som går til en helt unødvendig corner. Deretter med en håpløs klarering på den påfølgende corneren, rett i beina til Cahill, som scorer fra 7-8 meter. Pieters har mer eller mindre hatt klippekort på venstre-back plassen de siste sesongene. Noen vil kanskje si i mangel av bedre alternativer. For egen del synest jeg ikke Pieters har vært noe mer imponerende enn Muniesa har vært når sistnevnte har innehatt den posisjonen, snarere tvert imot. Åpenbart på høy tid at spanieren får en ny sjanse der når Pieters ikke leverer.

Og hva gjelder hans kollega på motsatt back, så kan man jo lure på hva som går gjennom hodet på Bardsley når han finner det nødvendig å sette inn en tackling - fire minutter på overtid - som gir hans andre gule og dermed marsjordre og suspensjon.

Ellers synest jeg midtbanekonstellasjonen med Cameron/Allen fungerer langt bedre enn Whelan/Adam har gjort denne sesongen. Selv om jeg gjerne ville hatt Imbula inne blant de elleve. Ser Imbula får mye skryt av lagkompisene, selv om han åpenbart ikke er noen favoritt hos Hughes. Walters har tidligere uttalt at Imbula er en av de beste spillerne han har spilt med. Berahino skrøt også nylig av Imbula, og uttalte at han minnet om en ung Yaya Tourè, og pekte spesielt på hvor god Imbula er med ballen i beina. Det kan se ut som om lagkompisene ser noe Hughes ikke ser, ettersom "Sparky" idag ikke en gang fant plass til Imbula på benken... :?

Apropos Berahino, så er han ikke veldig imponerende idag heller, men heller anonym. Selvsagt ikke lett mot sterke Chelsea-stoppere, og han trenger nok ennå mer tid, og det er vel kanskje ikke riktig å felle noen dom over han før vi kommer godt ut i neste sesong. Men det han har vist så langt bærer ikke bud om at han er den 15-pluss målscoreren vi så sårt trenger.

Når det gjelder straffen, så syntes jeg umiddelbart at Walters falt veldig lett. Reprisen viser at det kanskje var riktig, også fordi det kunne se ut som om Cahill tråkket Walters på hælen, og sammen med en liten dytt fikk det Walters ut av balanse, og dermed ble han hindret. Og straffen fra Walters var meget bra, det skal han ha.

Ellers undrer jeg meg over at Shaqiri heller ikke idag var hverken på banen eller benken. Forsatt skadet ? For egen del har jeg hatt inntrykket av at han allerede for et par uker siden var spilleklar, så hvorfor han fortsatt ikke er med skjønner jeg ikke. Men det tyder vel på at han fortsatt ikke er helt restituert etter skaden. Og selv om jeg har stor sans for Shaqiri, fordi han har et meget høyt toppnivå, så er det betimelig å stille spørsmål ved om hvor tjent vi er med å spandere betydelige lønnsmidler på en spiller som er så mye skadet. Han har vel knapt spilt halvparten av kampene denne sesongen.

Ingen grunn til svartmaling etter dagens kamp. Vi er fortsatt nummer ni, og med unntak av hjemmekamper mot Liverpool og Arsenal, er de gjenstående kampene nå mot lag bak oss på tabellen. Denne sesongen er det mot disse lagene brorparten av poengene har kommet. Det er ikke sikkert det ser så ille ut likevel når status gjøres opp ved sesongslutt, selv om det har vært uvanlig mange kritiske røster underveis denne sesongen. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 19 Mar 2017, 10:50

Ille at WB vinner mot Arsenal, nå klarer vi ikke å ta dem igjen :twisted:
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 19 Mar 2017, 15:58

Jeg har likt det Stoke har gjort i de to siste kampene mot to topplag. Nå er det intensitet, aggrissivitet og hardt arbeid som gjelder og det holdt nesten på å gå bra i går også. Borte er den saktegående balltrillinga og fjaset og det synes jeg er bra.
4-4-2 er et fint system, men jeg mener at den største svakheten i går var Berahino både i forhold til innsats og evnen til å plassere seg. Han er veldig stasjonær, og man skulle jo tro at en fyr som har fått påklistret en merkelapp som "notorisk målscorer" i større grad hadde bidratt med noen smarte løp og en bedre evne til å plassere seg selv i en gunstig posisjon. Når han faller ut på den måten så hjelper det ikke at Walters jobber hardt. Disse to må komplettere hverandre bedre.
Sobhi var god og tør å utfordre. Jeg liker også at han er uforutsigbar og veksler mellom å gå innover i banen eller ned langs krittet for å slå innlegg.
Cameron og Allen jobbet steinhardt på midten og beviste nok en gang for meg at i nåtidens fotball så holder det ikke bare å kunne trikse og drible, det må også løpes, og det må løpes mye.
Indi veldig bra og det var tydelig at hans hovedoppgave i denne var å ta ut Costa, og det klarte han meget godt. Shawcross og Bardsley også gode, men Pieters var svak i denne. Målet var en ting, men innleggsfoten også meget svak.
Grant god i mål, men skulle selvfølgelig ha tatt den første og det var en tabbe. For øvrig synes jeg dette avdekker hvor paradoksal fotballen kan være i forhold til kritikk. Man kan ha en keeper som i en match og over tid har stått nærmest prikkfritt, for dernest å gjøre en feil, og han bli kritisert for dette. På den annen side så kan man ha en leken, driblesterk og "kreativ" midtbanespiller som over tid gjør en drøss med feilvalg uten at vedkommende kritiseres, men tvert i mot hylles hvis han gjør en meget god eller spektakulær handling. Forstå det dem som kan....
Arnautovic dessverre ikke god i går og ble godt pakket inn. Prøver jo, og det er bra, men her møtte han kvalifisert motstand.

Chelsea et kapittel for seg med 3-4-3 systemet sitt hvor jeg mener at de to vingbackene deres er utrolig viktig og gjør at de i praksis har fem bak i etablert spill og dermed gjør det veldig vanskelig for Stoke. Stoke var da også klart best da laget kjørte kontringer og kjappe spillvendinger da Chelsea var i ubalanse. Så ser vi også hvor pragmatisk Conte er da han tok ut den ene vingbacken( Moses ) og satte innpå Fabregas. Da gjorde han samtidig en formasjonsendring til 4-3-3 og det skapte mer press mot Stoke, og som topplag flest så fikk det presset til slutt resultat i form av scoring de siste fem viktige minuttene. Conte er helt der oppe blant de aller beste managerne i verden og han er jo, forsyne meg, italiensk. Han også...

Resultatet var kjipt, men jeg ser lys i enden av tunnelen nå og synes at Stoke er på et mye bedre spor nå enn de var før i sesongen. Jeg håper at vi fortsetter i dette sporet, som jeg mener har et større potensial for god utvikling på sikt enn balltrilling sideveis og fiksfakseri i farlige posisjoner på banen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 19 Mar 2017, 16:09

vegar56 skrev:Ille at WB vinner mot Arsenal, nå klarer vi ikke å ta dem igjen :twisted:

Det ser ut til at vår utskjelte ex-manager, som noen til og med har klart å klassifisere som en "Championship-manager" eller "League One-manager", nok en gang får et lag til å overprestere, ja....

Men jeg tror ikke slike faktorer hjelper nevneverdig. Fotballen han står for er jo "kjedelig" må vite, og dette er og har vært det aller viktigste ankepunktet blant mannens kroniske kritikere. Det standpunktet kommer nok til å følge mannen livet ut uavhengig av om han ruller opp den ene RELATIVT SETT fantastiske prestasjonen etter den andre...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 19 Mar 2017, 20:55

Morten T. skrev: Jeg håper at vi fortsetter i dette sporet, som jeg mener har et større potensial for god utvikling på sikt enn balltrilling sideveis og fiksfakseri i farlige posisjoner på banen.

Veldig enig i at det sporet vi nå er på er bedre enn "støttepasning - rundt bakover - sidelengs - tilbake - støttepasning - og deretter poler mot etablert". Mot Chelsea ble det dessverre personlige feil som ble avgjørende. På 0-1 er det jo Arnautovic som kløner til et frispark i farlig posisjon. (Her kommer likheten til den unge Daniel Braaten inn igjen) 110% feilplassert i forhold til Alonso som har mange meter på han, hodeløse taklinger som medfører frispark i farlig? posisjon.... Deretter følger en uavklart og elendig oppstilling av mur som blir både skeiv og/eller for liten. Så går den inn på nærmeste - på en overrasket Grant.

Så på corneren noen minutter før slutt er det jo Pieters som upresset og med relativt god tid gir en assist til Cahill. Det blir i alle fall for enkelt. Såpass stor ballteknikk må man kunne forvente å ha, og kanskje også et raskt hode!
onside
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 19 Mar 2017, 21:05

Morten T. skrev:
vegar56 skrev:Ille at WB vinner mot Arsenal, nå klarer vi ikke å ta dem igjen :twisted:

Det ser ut til at vår utskjelte ex-manager, som noen til og med har klart å klassifisere som en "Championship-manager" eller "League One-manager", nok en gang får et lag til å overprestere, ja....

Men jeg tror ikke slike faktorer hjelper nevneverdig. Fotballen han står for er jo "kjedelig" må vite, og dette er og har vært det aller viktigste ankepunktet blant mannens kroniske kritikere. Det standpunktet kommer nok til å følge mannen livet ut uavhengig av om han ruller opp den ene RELATIVT SETT fantastiske prestasjonen etter den andre...

Jeg kikket litt på den matchen, og WBA imponerte igjen med sine sterke spillere over hele banen (til og me gamle Evans imponerte) og ikke minst - etter min mening banens beste - Jake Livermore. Han burde vi ha hentet fra Hull.....
Joda, Pulisen vet hva han driver med.....
onside
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 19 Mar 2017, 22:22

onside skrev:
Morten T. skrev:

Jeg kikket litt på den matchen, og WBA imponerte igjen med sine sterke spillere over hele banen (til og me gamle Evans imponerte) og ikke minst - etter min mening banens beste - Jake Livermore. Han burde vi ha hentet fra Hull.....
Joda, Pulisen vet hva han driver med.....

Ja, og det jeg synes han har blitt mye flinkere til i WBA( og var det også til dels i Crystal Palace ) er balansen mellom et knallsterkt forsvar og kontringer. De kommer helhjerta i angrep når mulighetene byr seg og er i tillegg også sterke på dødballer. Det er en meget god kombo som jeg synes han ikke fikk til like bra i Stoke. I Stoke klarte han å organisere laget slik at de var knallsterke og meget godt organisert bakover, men i stedet for å kombinere dødballkraft og kontringer så valgte han å nesten ensidig å satse på dødballkraft( frispark, cornere og ikke minst Delap sine innkast ). Det funket greit, men jeg savna den siste biten med kontringsspill for å gjøre laget enda mer slagkraftig og giftig i angrepsfasen. Det er den biten jeg har drevet på å messa om i årevis at jeg tror hadde falt på plass hvis mannen hadde fått anledning til å fortsette, men som han heller nå lar WBA få nytten av og, ikke minst, RELATIV suksess med...

Men en ting er i hvertfall helt sikkert og det er at mannen så definitivt ikke er en dårlig manager og så ettertrykkelig har satt på plass alle disse som med stor kraft utbasunerte at mannen aldri ville lede en klubb i PL igjen etter exiten i Stoke.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 20 Mar 2017, 19:59

Det er et par ting jeg la merke til underveis i Chelsea kampen;

1. Diego Costa holdt våre to midtstoppere (som klarte seg veldig bra) på tå hev i samfulle 90 minutter!
2. Chelsea trengte en midtstopper på å holde våre to spisser i sjakk i 90 minutter!
3. Våre vingbacker holder ikke mål.
4. Barahino er sjokkerende dårlig....enda!

Allikevel var vi nære poeng, mest takket være at vi la bort fiksfakseriet og stod opp i krigen! Med samme innstilling blir det mange poeng fremover. Goooaarrrnnnn Stoke 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest