Morten T. skrev:Skal Stoke ha heng på en Topp 10-plass så bør de komme ut av denne matchen med poeng, og da aller helst tre.
Stoke ble jo skikkelig grisebanka av Palace i møtet i London tidligere i sesongen og de har en pragmatisk luring som manager i form av Allardyce, men de står likevel i rèel fare for å rykke ned og har egentlig prestert ganske svakt denne sesongen.
Vet ikke hva Hughes vil gjøre her og hvordan skadesituasjonen er for øyeblikket, men kunne det kanskje ha vært en idè å la Bony forsøke seg igjen fra start og kanskje la Allen hvile?
Ja, jeg vet at Bony har vært en skuffelse og stort sett har brukt kampene til å lunte rundt, men det kunne ha vært interessant å ha sett han i en tradisjonell 4-4-2 oppstilling med han og Crouch på topp. Ikke så mye å tape på å forsøke det, føler jeg.
Her er jeg enig, Morten

Jeg syntest at Bony virket å være litt på gang, før han igjen ble satt ut av laget og deretter dro til Afrikamesterskapet. Kan være vel verdt et forsøk å prøve en 4-4-2 oppstilling, med han og Crouch på topp sammen. Jeg er ikke blant Crouchies største fans, men synest han har vært bedre i det siste, og har også vært flink til å putte, så han fortjener nye sjanser. Enig i at vi ikke har så veldig mye å tape på å prøve dette, da opplegget med en enslig spiss ikke har fungert all verden på lang tid...
Hva gjelder Allen, så ser han ut til å ha hatt en liten formsvikt, og har ikke vært like god den siste tiden som han var i høst. Kanskje sliten etter et travelt fotballår, som for hans del også inkluderte EM, så kanskje et par kampers hvile kunne gjøre godt for å få han tilbake til gammelt slag ?
I en slik formasjon, og med Arnie og Shaq på kantene, er det vel Whelan, Adam, Allen, Imbula og Afellay som slåss om de to plassene sentralt. For egen del kunne jeg godt tenke meg Imbula og Afellay sentralt, med Imbula som anker og Afellay litt foran, dersom Allen ikke skal spilles. Alternativt Allen i Whelan-rollen.