Før Stoke - Crystal Palace

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før Stoke - Crystal Palace

Innlegg Morten T. » 09 Feb 2017, 13:54

Skal Stoke ha heng på en Topp 10-plass så bør de komme ut av denne matchen med poeng, og da aller helst tre.
Stoke ble jo skikkelig grisebanka av Palace i møtet i London tidligere i sesongen og de har en pragmatisk luring som manager i form av Allardyce, men de står likevel i rèel fare for å rykke ned og har egentlig prestert ganske svakt denne sesongen.

Vet ikke hva Hughes vil gjøre her og hvordan skadesituasjonen er for øyeblikket, men kunne det kanskje ha vært en idè å la Bony forsøke seg igjen fra start og kanskje la Allen hvile?
Ja, jeg vet at Bony har vært en skuffelse og stort sett har brukt kampene til å lunte rundt, men det kunne ha vært interessant å ha sett han i en tradisjonell 4-4-2 oppstilling med han og Crouch på topp. Ikke så mye å tape på å forsøke det, føler jeg.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Før Stoke - Crystal Palace

Innlegg Torstein Norevik » 09 Feb 2017, 14:47

Morten T. skrev:Skal Stoke ha heng på en Topp 10-plass så bør de komme ut av denne matchen med poeng, og da aller helst tre.
Stoke ble jo skikkelig grisebanka av Palace i møtet i London tidligere i sesongen og de har en pragmatisk luring som manager i form av Allardyce, men de står likevel i rèel fare for å rykke ned og har egentlig prestert ganske svakt denne sesongen.

Vet ikke hva Hughes vil gjøre her og hvordan skadesituasjonen er for øyeblikket, men kunne det kanskje ha vært en idè å la Bony forsøke seg igjen fra start og kanskje la Allen hvile?
Ja, jeg vet at Bony har vært en skuffelse og stort sett har brukt kampene til å lunte rundt, men det kunne ha vært interessant å ha sett han i en tradisjonell 4-4-2 oppstilling med han og Crouch på topp. Ikke så mye å tape på å forsøke det, føler jeg.

Her er jeg enig, Morten :) Jeg syntest at Bony virket å være litt på gang, før han igjen ble satt ut av laget og deretter dro til Afrikamesterskapet. Kan være vel verdt et forsøk å prøve en 4-4-2 oppstilling, med han og Crouch på topp sammen. Jeg er ikke blant Crouchies største fans, men synest han har vært bedre i det siste, og har også vært flink til å putte, så han fortjener nye sjanser. Enig i at vi ikke har så veldig mye å tape på å prøve dette, da opplegget med en enslig spiss ikke har fungert all verden på lang tid... :?

Hva gjelder Allen, så ser han ut til å ha hatt en liten formsvikt, og har ikke vært like god den siste tiden som han var i høst. Kanskje sliten etter et travelt fotballår, som for hans del også inkluderte EM, så kanskje et par kampers hvile kunne gjøre godt for å få han tilbake til gammelt slag ? ;)

I en slik formasjon, og med Arnie og Shaq på kantene, er det vel Whelan, Adam, Allen, Imbula og Afellay som slåss om de to plassene sentralt. For egen del kunne jeg godt tenke meg Imbula og Afellay sentralt, med Imbula som anker og Afellay litt foran, dersom Allen ikke skal spilles. Alternativt Allen i Whelan-rollen. 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 09 Feb 2017, 18:17

Slik som dette laget fremstår nå og egentlig slik det har fremstått i over et år, så tror jeg de gjør lurt å se nedover på tabellen.
Stoke som har et veldig dårlig tak på Palace, vil med et tap her vær involvert i en nedrykks kamp resten av sesongen. Mark Hughes er dessverre en meget dårlig taktiker, og jeg frykter de går på en ny smell mot Palace til lørdag.

Ellers er jeg helt enig i at Bony faktisk bør spille denne kampen, da Stoke har et elendig trykk inne i motstanderens straffefelt. Det blir jo enda tydeligere når Whelan og Adam vel er mer på sin egen banehalvdel enn motstanderens.

Med seier mot Palace så skal mye gå galt for en nedrykks kamp, men blir det tap så blir resten av sesongen et mareritt.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 09 Feb 2017, 21:31

Fikk dessverre(?) ikke med med fadesen mot WBA, men jeg er enig i at Sparky kanskje bør forandre på noe nå. Saido bør få litt tid på seg, da han virker i utakt både med seg selv og ball, men han trenger match trening! Derfor kan det hende han får starte sammen med Croach. Å benytte Bony syns jeg ville vært veldig merkelig da vi har to spisser nå, og ingen fremtid for Bony. Midtbanen kan være mer interessant for utskiftninger. Både Whelan og Adam er jo ganske stasjonære, mens Adam er best mot like gode eller dårligere lag, mens Whelan er bedre mot god lag derfor ryker han mot Parace og inn med Imbula. Så ville jeg ha Diouf som Wingback og Affelay som superinnbytter.....
onside
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 10 Feb 2017, 09:45

Morten T. skrev:Skal Stoke ha heng på en Topp 10-plass så bør de komme ut av denne matchen med poeng, og da aller helst tre.

Ikke enig! Vi har akkurat brukt £12 millioner på en spiss! Bruk han, ikke la han råtne på rot som mange av de andre dyrt innkjøpte spillerne vi har! Forøvrig er det helt fantastisk at vi bruker denne summen, eller var det £14 millioner, på en spiller som kan komme gratis om 5 måneder. Og vi trenger han jo strengt tatt ikke denne sesongen, vi er ute av FA cupen og ute av kampen om topp 6. Og vi unngår nedrykk med begge henda på ryggen. Makan! Tilbake til Palace kampen; Jeg vil ha dette laget;
Grant
Johnson-Shawx-Indi-Muniesa
Shaqiri-Imbula-Affelay-Arnie
Crouch-Berahino
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 10 Feb 2017, 10:13

Helt klart at Berahino kan være et alternativ her og jeg er ganske trygg på at han vil være i troppen til denne, men pr. dato så virker det rett og slett som om det er noe galt med den grunnleggende formen hans og ikke det som skjer av og til med spillere i løpet av en sesong( her kan f.eks. Joe Allen brukes som eksempel ), at de mister formen for en kort periode. Berahino minner meg litt om spillere som har gått glipp av den viktige sesongoppkjøringa og slik han framstår nå så tror jeg faktisk han hadde hatt relativt stor nytte av å kjøre litt grunnleggende trening som innebærer kondis, styrke og kanskje også i forhold til det mentale. Han må rett og slett bygges opp fra scratch, virker det som.

For all del, Bony har ikke levert, men det er en stund siden han har fått prøve seg nå og dette er profesjonell fotball som skal være resultatorientert og ikke noe sånn derre Per Mathias-vissvass som å bedrive "utvikling" i konkurransekamper ispedd et eller annet dikt i pausen for å "bygge hele mennesket", og som ingen av gutta på laget forstår det rammeste kvekk av uansett. 8-)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 10 Feb 2017, 11:21

Svein Nilsen skrev:

Ikke enig! Vi har akkurat brukt £12 millioner på en spiss! Bruk han, ikke la han råtne på rot som mange av de andre dyrt innkjøpte spillerne vi har! Forøvrig er det helt fantastisk at vi bruker denne summen, eller var det £14 millioner, på en spiller som kan komme gratis om 5 måneder. Og vi trenger han jo strengt tatt ikke denne sesongen, vi er ute av FA cupen og ute av kampen om topp 6. Og vi unngår nedrykk med begge henda på ryggen. Makan! Tilbake til Palace kampen; Jeg vil ha dette laget;
Grant
Crouch-Berahino

Selv etter sesongen så måtte vel Stoke ha betalt rundt 6-7 millioner pund i kompensasjon til WBA, men det kan kanskje ha vært litt naivt å betale 12 millioner på en spiller som trenger en god del flere uker på å komme i form. På en annen side så er dette en spiss den godeste Hughes ville ha, og var vel redd for at kan kunne skrive under for noen andre i sommervinduet.
Jeg er som sagt redd for at Hughes knoter det til her og går på nok et tap for Palace, hadde Coates ringt meg i kveld så hadde jeg satt sammen følgende lag i morgen:

Grant
Diouf-Swawcross-Indi-Muniesa-Sohbi
Adam-Shaquiri-Allen
Arnautovic-Bony
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 10 Feb 2017, 13:15

Shaqiri fortsatt skadet.:
http://stokeloudandproud.com/xherdan-sh ... alace-out/

Det kan selvfølgelig være tilfeldig, men han virker å være veldig skadeutsatt.
Han virker jo godt trent, ja jeg vil faktisk påstå at han nesten har i overkant mye muskelmasse til fotballspiller å være, så hva kan det skyldes at han støtt og stadig får slike skadeavbrekk?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 10 Feb 2017, 15:56

mfkpotter skrev:
Svein Nilsen skrev:

Grant
Crouch-Berahino

Selv etter sesongen så måtte vel Stoke ha betalt rundt 6-7 millioner pund i kompensasjon til WBA, men det kan kanskje ha vært litt naivt å betale 12 millioner på en spiller som trenger en god del flere uker på å komme i form. På en annen side så er dette en spiss den godeste Hughes ville ha, og var vel redd for at kan kunne skrive under for noen andre i sommervinduet.
Jeg er som sagt redd for at Hughes knoter det til her og går på nok et tap for Palace, hadde Coates ringt meg i kveld så hadde jeg satt sammen følgende lag i morgen:

Grant
Diouf-Swawcross-Indi-Muniesa-Sohbi
Adam-Shaquiri-Allen
Arnautovic-Bony

Akkurat dette med Arnautovic synes jeg er interessant.
Hvorfor forsøkes han ikke av og til som spiss?
Han er sterk, rask, smart, god på små flater, har et godt skuddbein og er faktisk en god avslutter de gangene han velger den løsningen når han går innover i banen.

Ingen dårlig idè det der, Rune.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 10 Feb 2017, 20:40

Jeg mener Arnie er prøvd som spiss ved ett par anledninger allerede denne sesongen, uten at det var spesielt vellykket, men han kan jo prøve seg igjen. Har skrevet det før også, Arnie virker som en mann med sterke meninger, et fantastisk rykk med og uten ball, kan gå forbi hvilken som hels back på de britiske øyer, men allikevel virker han merkelig keitete og usikker når han skal sette sjansene. Han burde ha scoret det dobbelte av hva han gjør hver sesong.

Men nå har vi jo minst ett par aktuelle skadefrie spisser som er spillesugne og som skal være i Stoke i en periode, så jeg syns Saido i alle fall bør få spille selv om vi ikke kan forvente alt for mye, og i spann med Crouch Kan det bli litt magi på bet365. Så jeg satser på dette laget
...............Grant...................
Bardsley - Shawx - M Indi - Pieters
.................Adam.................
...Diouf .......Imbula........Arnie.
............Saido - Crouch ...........

Så får Affelay og Sobhi komme inn og avgjøre dersom vi ikke leder 4-0 til pause da
onside
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest