Før WBA - Stoke

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før WBA - Stoke

Innlegg onside » 03 Feb 2017, 07:11

Så fyres det godt opp før møtet med Stoke. Det var vel ikke bare vektproblemer som gjorde at Saido ble sendt på rehab. Nå kommer det frem at han testet positivt på dopingmidler i September. Han ble IKKE suspendert av FA, men altså av WBA. Lurer på om den informasjonen kom fra til Stoke før avtalen var i boks, eller om det var dette som var katalysatoren som gjorde at salget ble nødvendig for Pulis... I artiklene under står det at han ikke har testet positivt på noe prestasjonsfremmende stoffer, men mer fritids-narkotika ville jeg anta.

Greit å få beina i gang med noe NYTTIG da og ikke sige hent til sløve vaner. Lediggang er som kjent, roten til alt ondt!

http://www.dailymail.co.uk/sport/sports ... -test.html
http://www.birminghammail.co.uk/sport/f ... d-12549464

Sentinel også på banen nå..... (men det er Daily Mail som er hovedkilden her)
De skriver også at Stoke var klar over den positive prøven FØR de hentet Saido til Stoke.

http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html
onside
Ivrig Stokie

Re: Før WBA - Stoke

Innlegg Morten T. » 03 Feb 2017, 10:25

onside skrev:Så fyres det godt opp før møtet med Stoke. Det var vel ikke bare vektproblemer som gjorde at Saido ble sendt på rehab. Nå kommer det frem at han testet positivt på dopingmidler i September. Han ble IKKE suspendert av FA, men altså av WBA. Lurer på om den informasjonen kom fra til Stoke før avtalen var i boks, eller om det var dette som var katalysatoren som gjorde at salget ble nødvendig for Pulis... I artiklene under står det at han ikke har testet positivt på noe prestasjonsfremmende stoffer, men mer fritids-narkotika ville jeg anta.

Greit å få beina i gang med noe NYTTIG da og ikke sige hent til sløve vaner. Lediggang er som kjent, roten til alt ondt!

http://www.dailymail.co.uk/sport/sports ... -test.html
http://www.birminghammail.co.uk/sport/f ... d-12549464

Sentinel også på banen nå..... (men det er Daily Mail som er hovedkilden her)
De skriver også at Stoke var klar over den positive prøven FØR de hentet Saido til Stoke.

http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html

Hvis sant, så er vel dette egentlig en skandale, men jeg setter likevel over popcornet og venter på bortforklaringene og at konspirasjonsteoretikerne skal komme på banen og komme med en type melding om at dette er det ondskapsfulle Pulis som ligger bak og som har forsynt Berahino med droger på samme måte som en bonde fòrer sine gjess for å få feitest mulig foie gras. Eller noe i den duren....

Det er slike ting som dette, hvis sant, som jeg ikke liker med utviklinga av fotballen generelt og at det skal hefte ved klubber jeg liker, spesielt. Da er det bedre å være en anstendig klubb i League One enn å tøye moralske grenser kun for å oppnå sportslig( og selvfølgelig aller viktigst, økonomisk ) suksess.

At Stoke skal ha vært klar over dette, hvis sant hva som står skrevet i media, på forhånd FØR de kjøpte han.... I`m speechless. :cry:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Feb 2017, 10:40

Men til selve kampen da...
Stoke bør ha gode muligheter til ett eller tre poeng her, men WBA har så langt overrasket og ut i fra det som jeg har sett av dem så langt denne sesongen så er det faktisk viljen til slå kontra når muligheten byr seg som er den største overraskelsen i hvordan de spiller. De er klart best på dødballer, men faktisk ikke helt ufarlig på kontringer heller. Den litt aldrende spillerstallen, som jeg trodde var i ferd med å falme, har levert bra og framme på topp har de sin egen Ricardo Fuller-type i form av Rondon. Jeg tror Stoke må være villig til å "gå i krigen" her og vinne duellene. Jeg tror det vil være en nøkkel her sammen med et forhåpentligvis tidlig ledermål.

I denne er jeg i utgangspunktet fornøyd med en uavgjort, men håper på alle tre.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 03 Feb 2017, 10:41

Morten T. skrev: jeg setter likevel over pocornet og venter på bortforklaringene og at konspirasjonsteoretikerne skal komme på banen og komme med en type melding om at dette er det ondskapsfulle Pulis som ligger bak og som har forsynt Berahino med droger på samme måte som en bonde fòrer sine gjess for å få feitest mulig foie gras

Ha ha, ja det skulle ikke forundret meg! Jeg fikk mer assosiasjoner til Rødhette & ulven!
Det kan være at dette ikke er den helt store saken OG/MEN heller ikke tilfeldig at dette lekker ut nå, det er jo kamp i morgen vettu!

Sparky på pressekonferanse nå:

Mark Hughes has been asked about the reports in the Daily Mail this morning about Stoke's new signing Saido Berahino - they say he was banned for a positive drugs test in September. Hughes says,
"We are aware of it clearly - there was an FA disciplinary matter and Saido had an eight week suspension, I believe.
"We were aware of that before we signed him. In terms of more detail you would probably need to refer back to his former club, West Brom.
"We aren't in a position to give any more details as we don't have them. He had issues at his previous club for 18 months, which this is obviously a part of.
"As with all players we did our research on him before we signed him, but that didn't change our thinking at all. We are pleased with what he is producing and he is looking forward to the game tomorrow."
onside
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 03 Feb 2017, 11:12

Morten T. skrev:Men til selve kampen da...
Stoke bør ha gode muligheter til ett eller tre poeng her, men WBA har så langt overrasket og ut i fra det som jeg har sett av dem så langt denne sesongen så er det faktisk viljen til slå kontra når muligheten byr seg som er den største overraskelsen i hvordan de spiller. De er klart best på dødballer, men faktisk ikke helt ufarlig på kontringer heller. Den litt aldrende spillerstallen, som jeg trodde var i ferd med å falme, har levert bra og framme på topp har de sin egen Ricardo Fuller-type i form av Rondon. Jeg tror Stoke må være villig til å "gå i krigen" her og vinne duellene. Jeg tror det vil være en nøkkel her sammen med et forhåpentligvis tidlig ledermål.
I denne er jeg i utgangspunktet fornøyd med en uavgjort, men håper på alle tre.

Jepp, hadde vært veldig frekt med en borteseier her, leste nettopp at Johnson og Shaqiri er ganske sikkert ute i denne kampen også, sammen med Walters og Cameron, men vi har Diouf tilbake.... Stiller vi slik da?

...............Grant...................
Bardsley - Shawx - M Indi - Pieters
........Whelan - Adam...............
.......Diouf - Allen - Arnie..........
............Crouch ....................
onside
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Feb 2017, 13:29

Dette begynner jo nesten å bli en vane, men de 3-4 siste kampene nå så har motstanderenes managere gått ut og sagt at Crouch er den spilleren de frykter hos Stoke:
http://www.expressandstar.com/sport/wes ... oke-clash/

Så litt mer om Berahino sitt påståtte dopingtilfelle, både fra Hughes og Pulis:
http://www.belfasttelegraph.co.uk/sport ... 20503.html

Det jeg stusser mest over her er at det engelske fotballforbundet( FA ) i sitt eget lovverk har nedfelt at slike tilfeller som dette skal holdes hemmelig - selv etter at en dom foreligger. Det har jeg ingen som helst forståelse eller aksept for og den eneste grunnen jeg kan komme på for at de gjør dette er at pengemaskinen "engelsk fotball" ville ha svekket sitt eget varemerke, og som følge av det tapte inntekter, hvis for mange slike saker tilsvarende Berahino sin hadde blitt offentliggjort.

Åpenhet er viktig, selv om den skulle være ekkel og møkkete.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 03 Feb 2017, 17:25

Hm, ikke bra med hensyn til Berahino. Velger å avvente litt mer info før jeg blir for skarp i uttalelsene........ Også veldig spesielt at dette kommer frem et døgn før WBA-Stoke spilles når saken er fra september! Så til kampen i morgen. Det er vel sannsynlig at MH velger samme lag som mot Everton. Hvis ikke Diouf går inn på høyrekanten. Affelay er jo en mer sentral midtbanespiller og hadde vel ingen god kamp på høyrekanten mot Everton. Med Shaq og Johnson skadet begrenser jo utvalget seg betydelig. Ellers har Allen skuffet veldig de siste kampene og jeg kan ikke helt fri meg fra tanken om at nå burde Bojan erstattet Allen. For å si det sånn; hadde Bojan levert 2-3 svake kamper på rad som Allen så hadde han ikke vært på banen eller på benken, neppe fått plass på tribunen en gang! Litt av det samme med Pieters som i beste fall har vært ujevn denne sesongen. Muniesa har vært god hver gang han har spilt (riktig nok fått veldig lite spilletid) denne sesongen, men får ALDRI sjansen av MH. Har Hughes en vandetta mot våre spanjoler?
At vi ikke kjøpte inn noen defensive spillere i januar (ser bort fra Grant) er en liten skandale. Vi er nå veldig sårbare ved skader og suspensjoner - de kommer, håper bare ikke det blir flere på en gang! Så ønsker jeg å være like positive som alle andre med Indi, han har hatt en fin sesong. MEN, også mot Everton var han ofte veldig høy i presset og lå 20 meter foran resten av forsvarsrekka. Ser man dette med taktiske/fotballfaglige øyne så....du verden! Til sist, når jeg fortsatt har mine taktiske/fotballfaglige briller på; Arnie har blitt en betydelig bedre forsvarsspiller denne sesongen, han har mange tunge løp hjemover og dekker rom for Pieters samtidig som han er førsteforsvarer, så igjen....du verden!

Vi skal banke Pulis og WBA, gooooooaaaaarrrrnnnnn Stoke!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 04 Feb 2017, 14:13

Allen må selvsagt med i dag, som box-to-box spiller er han vår mest verdifulle ballvinner selv på en relativt dårlig dag, men vi må håpe og tru at han får enda bedre presshjelp av medspillerne rundt seg. Så syns jeg Pieters nå må begynne ha litt bedre kontroll på den defensive delen og kortpasningsspillet sitt, slik at Arnie må slippe å ta de lange løpene tilbake. Når Arnie begynner med det, synker kvaliteten fremover, og det har vi ikke råd til. Mot ManU måtte Arnie ned å hjelpe mange ganger da Valencia kjørte rundt med Pieters. Muniesa spilte jo også glimrende i 3-4-3 formasjone da ShawX var ute, så jeg skjønner han ble litt grinete da ShawX kom tilbake, og han måtte varme benken igjen... Og ja du har rett Svein, vi har lite dekning på plassene nå, stallen er ganske tynn og vi er sårbare for skader. Det eneste vi har nok av er jo spisser som ikke scorer, med ett hederlig unntak :D god kamp Stokies!
onside
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest