Overgangsvinduet

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Overgangsvinduet

Innlegg vegar56 » 30 Jan 2017, 10:41

Da har vi signet
- Berahino
- Grant

Forlenget med :
- Crouch

Det jobbes med
- Martins Indi

Lånt ut :
- Haugaard
- Sweeny
- Taylor
- Bojan
- Choulai

Kontrakt terminert
- Teixeira

Mulige ut :
- Muniesa
- Bony (erstatter er på plass)

Interessant å se at lagene på bunnen av tabellen ikke klarer å hente spillere, det antydes at Crystal Palace har prøvd seg på 20-30 forskjellige forsterkninger. Watford er det nederste laget på tabellen som har klart å få inn en spiller :shock:
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 30 Jan 2017, 14:00

onside skrev:
vegar56 skrev:
onside skrev:Richard, egentlig er det noe kjempestort som antagelig skjer i dette overgangsvinduet som gikk fullstendig under radaren din! Det ligger så oppe i dagen at at jeg ikke nevnte det engang. Vet du hva det er? Morten får ikke svare.

Skal man tro Pulis, så er ikke Berahino noe Stoke vil bla opp nok pund for. Men det har vært andre spisser i Tyskland og Italia som har vært på tale :?: :?:

Det jeg egentlig tenkte på Vegard, var at ALLE de Spanske vidunderene som kom til Stoke "sånn over natta" er på vei ut døra - ALLE som en!

Bojan, Muniesa, Joselu, Molina og Moha!

Det har enda ikke skjedd, men dette er et veldig tydlig signal fra Sparky på hva som er på gang.
Dette understøttes også de løfter som er gitt vedrørende nye kontrakter: Crouch, Adam, Walters og Johnson!!!!
http://stokeloudandproud.com/crouch-ada ... -contract/
https://stokeloudandproud.com/stoke-cit ... lina-moha/

med undertittel: Hvor ble det av Stokelona?

Det ser ut til at du får rett her.
Hvis Muniesa forsvinner ut i dette vinduet, så begynner vi å nærme oss et frafall som kunne ha blitt kalt for, hvis jeg vel og merke hadde jobbet på desken i VG, Nettavisen eller lignende ekstremt tabloide blekker, "spanskesyken".

Det KAN være et tegn i tiden. Kanskje Hughes er av den oppfatning av at hvis klubben skal ta et steg videre så må de forandre kurs? Det KAN selvfølgelig også bare være en tilfeldighet.

Jeg har vel aldri likt en idè om å kopiere f.eks. Barcelona. Rett og slett fordi Barcelona er så ekstremt gode på akkurat det de gjør og at det vil ta altfor lang tid å gjøre noe tilsvarende. Bedre da, synes jeg, å komme opp med noe som kan gjøre det ekkelt og vanskelig for presumptivt bedre motstandere. Ikke helt ulikt det Leicester hadde så fabelaktig suksess med i fjor, på tross av at de hadde latterlig lav ballbesittelse og nestflest mislykkede pasninger av alle lag i PL så vant de på suverent vis( med 10 poengs avstand ) til slutt.

Jeg er jo av den mening at de som forventer at en klubb som Stoke skal levere på stabilt høyt nivå hver eneste sesong, og tror at trær vokser inn i himmelen, ikke har helt bakkekontakt. Og det er greit, men jeg tror også at hvis Stoke skal fortsette suksessen de har hatt siden opprykkssesongen så må de være villig til å komme opp med pragmatiske idèer som gjør at klubben kan utligne forskjellene som tross alt er der til de såkalt "store" klubbene.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 30 Jan 2017, 15:41

og der gikk Molina til Albacete Balompié (Spansk segunda Divisjone), så da er det bare Muniesa tilbake :(

Ja, Morten, man kan begynne å lure om Sparky har fått Spanskesjuken, det er jo litt merkelig dette. Jeg vet ikke om dette var en bevisst strategi eller et prosjekt - dette med spansk lettbeint fotball, men som du sier så er det utrolig komplisert, krever veldig mye trening og ikke noe man kan gjøre over natta, men nå kan det se ut som om den retningen har blitt litt forskjøvet - for å si det mildt. Med alle utlånene og salgene begynner også stallen å bli ganske så tynn, og den faste 11'eren begynner å få slitasje. Vi trenger vel i alle fall en stopper/back som holder nivået med en gang, og jeg ser at aviser spekulerer i et"sjokkbud" på Burneys Michael Keane - Det hadde vært interessant!!

PS. Jeg ser også at det er utrolig mye rydding i kroker & skap i dette vinduet. Totalt i Premier League: 73 ut mens bare 30 inn. Det er også ganske interessant :)
http://www.dailystar.co.uk/sport/footba ... tgalleries

PS2: Jeg er i alle fall sjeleglad vi ikke signerte Manolo Gabbiadini.......
onside
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 31 Jan 2017, 21:19

Butikken er stengt, sier Scholes.
Stoke LoudnProud
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 31 Jan 2017, 21:23

gmel skrev:Butikken er stengt, sier Scholes.
Stoke LoudnProud

Ja, leste det samme.. Nå blir det ikke mer..
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 31 Jan 2017, 22:18

Lilledino skrev:
Stoke LoudnProud

Ikke akkurat imponerende....spennende å se om Berahino slår til...
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2017, 11:41

Hvis Berahino slår til så kan dette vise seg å være et godt overgangsvindu. Avgangene og utlånene var også helt greie og forståelige.

I sum tror jeg Hughes er ganske godt fornøyd med tingenes tilstand og på sett og vis har akseptert at sesongen er litt "over". To cup-exiter og sjansløse på Europaspill som Stoke er. Stoke styrer nok en gang inn mot en grei plassering rundt midten av tabellen i PL.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 01 Feb 2017, 14:37

gmel skrev:
Lilledino skrev:
Stoke LoudnProud

Ikke akkurat imponerende....spennende å se om Berahino slår til...

Han starter I dag med å score mål...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2017, 18:18

onside skrev:Ja, Morten, man kan begynne å lure om Sparky har fått Spanskesjuken, det er jo litt merkelig dette. Jeg vet ikke om dette var en bevisst strategi eller et prosjekt - dette med spansk lettbeint fotball, men som du sier så er det utrolig komplisert, krever veldig mye trening og ikke noe man kan gjøre over natta, men nå kan det se ut som om den retningen har blitt litt forskjøvet - for å si det mildt.
Nå er ikke Vålerenga min "cup of tea", så langt der i fra,det gjør meg svært lite at den klubben ikke opplever nevneverdig suksess, men uansett kan det være fristende å trekke noen paralleller til det "prosjektet" den klubben forsøkte seg på for noen år tilbake:
http://www.vg.no/sport/fotball/vaaleren ... /10066489/

Det gikk bra en stund med mye stang inn, men etterhvert gikk det dårligere og klubben fant etterhvert en ny vei.

Kanskje, men bare kanskje, har Hughes og Stoke reflektert over noe tilsvarende rundt sin egen situasjon og funnet ut at de vil forsøke en litt annen retning nå?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 01 Feb 2017, 20:12

Morten T. skrev:
onside skrev:Ja, Morten, man kan begynne å lure om Sparky har fått Spanskesjuken, det er jo litt merkelig dette. Jeg vet ikke om dette var en bevisst strategi eller et prosjekt - dette med spansk lettbeint fotball, men som du sier så er det utrolig komplisert, krever veldig mye trening og ikke noe man kan gjøre over natta, men nå kan det se ut som om den retningen har blitt litt forskjøvet - for å si det mildt.
Nå er ikke Vålerenga min "cup of tea", så langt der i fra,det gjør meg svært lite at den klubben ikke opplever nevneverdig suksess, men uansett kan det være fristende å trekke noen paralleller til det "prosjektet" den klubben forsøkte seg på for noen år tilbake:
http://www.vg.no/sport/fotball/vaaleren ... /10066489/

Det gikk bra en stund med mye stang inn, men etterhvert gikk det dårligere og klubben fant etterhvert en ny vei.

Kanskje, men bare kanskje, har Hughes og Stoke reflektert over noe tilsvarende rundt sin egen situasjon og funnet ut at de vil forsøke en litt annen retning nå?

Det synes jeg for egen del det absolutt ikke er noen grunn til. Hvorfor skal han forandre på noe som har gitt oss våre tre beste plasseringer i PL noensinne ? Snarere burde han utvikle dette videre. ;)

Det som har bekymret meg er nettopp at han i perioden før jul, da vi begynte å få noen tap mot sterke lag, begynte å virke usikker, og begynte å famle både m.h.t. spillestil og laguttak,og ikke har vært like tro mot det opplegget som har gitt oss suksess i tre sesonger. Han har nok - i likhet med andre managere - kjent presset da det begynte å butte imot, og følt at det ble forventet at han måtte gjøre noe. Jeg tror han hadde stått seg mer på å holde fast ved det opplegget som han hadde lykkes med tidligere, nedturer vil det uansett komme innimellom. Når manageren begynner å tvile, og virke usikker på eget opplegg, er det fort dette kan spre seg også til spillergruppa. Det fører sjelden noe godt med seg.

For min egen del synest jeg det er helt feil å antyde at "prosjektet", som har gitt oss våre tre beste plasseringer i PL, er delvis mislykket og derfor bør vurderes forlatt. En dreining tilbake mot Pulis-fotball, med flere arbeidshester og færre "feinschmeckere" er - etter mitt syn - å gå baklengs inn i fremtida. Og selv om det helt sikkert kan finnes mange eksempler på lag som har lykkes med en slik filosofi, så finnes det også mange eksempler på lag som har gjort det bra med helt andre filosofier.

Leicesters mesterskap ifjor er ved gjentatte anledninger trukket frem som "beviset" på hvor langt man kan komme med "smartness", underforstått at ligamesterskapet ble hanket inn mye takket være spillestil og Ranieris taktiske kløkt. Det var likevel ikke smartere enn at Leicester nå er i ferd med å trekkes inn i bunnstriden, bare en sesong etterpå. Selv om "alle" - inkludert meg selv - syntes det var skikkelig moro at Leicester tuktet alle de store i fjor, og sikret et sensasjonelt ligamesterskap, så er ikke dette noe "bevis" på at dette er "den smarteste" måten å spille på, selv om jeg kjenner innvendingen om at de andre lagene nå har funnet mottrekk... ;)

Kanskje Ranieris "genialitet" og taktiske kløkt og smartness, og lovprisningen av spillestil var noe overdrevet i begeistringen over Leicesters prestasjoner ? Jeg ser det er flere som har uttalt seg i samme retning, at Ranieri har fått ufortjent mye kred, mens Pearson - som bygget laget - ikke nevnes. Dette har vært påpekt blant annet av vår tidligere sjef Tony Pulis, som noen fremhever som en meget dyktig manager, og som da altså bør vite hva han snakker om.

For det er fort å glemme at Leicester avsluttet den forutgående sesongen kanskje best av alle lagene i PL, med 7 seire på de 9 siste kampene. Oppturen begynte altså ikke med Ranieri, den begynte flere måneder før han ble ansatt, under Pearson. Og det var en uforklarlig helomvending som kom i april, etter at laget noen måneder før hadde vært avskrevet som dømt til nedrykk - også det under Pearson. Men igjen, omslaget kom under Pearson, ikke under Ranieri. Ranieri videreførte altså den medgangsbølgen som Leicester red på før han kom til klubben.

Så skal vi heller ikke glemme at denne "geniale" manageren hadde vært manager i nesten 30 år før han tok sitt første virkelig store mesterskap, til tross for å ha vært manager i "store" klubber som Atletico Madrid, Chelsea, Juventus, Roma og Inter. Joda, han hadde rasket med seg noen cupmesterskap og noen opprykk i løpet av de nesten 30 årene, men aldri vunnet noen ligatittel. Hvorfor det, hvis han er så enormt dyktig og i besittelse av så mye "smartness", som enkelte later til å mene ?

Og det kan kanskje minnes om at han overtok Leicester etter å ha fått sparken som landslagssjef for Hellas, etter bare fire kamper som sjef. Merittene derfra var en uavgjort (mot Finland) og tre tap (mot Romania, Island og Færøyane!!!).

Jeg sier ikke dette for å rakke ned på Ranieri, som virker som en hyggelig fyr og som helt sikkert kan sin fotball-ABC. Men derimot for å påpeke at èn veldig god sesong med ett lag ikke kan brukes som noe sannhetsvitne for at han har funnet den "riktige" måten å spille på, og noe som andre lag bør ta lærdom av, slik enkelte mer enn antyder. Det blir etter mitt syn i overkant enkelt... 8-)

Hughes bør kjøre videre på den veien han har startet, og som han har hatt suksess med i tre sesonger. Jeg mener fortsatt han gjorde en stor tabbe ved å bruke Bojan så lite som han har gjort denne sesongen, og som kulminerte med at Bojan til slutt ønsket seg vekk. Og kanskje ville Bojan ha kommet enda mer til sin rett nå, med smarte stikkballer i bakrom, nå som vi har fått en spiss som er i stand til å true dette bakrommet ? ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest