Stoke - Wolves FA Cup

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Wolves FA Cup

Innlegg Lilledino » 07 Jan 2017, 18:50

Morten T. skrev:Vi ryker her og denne sesongen kan fort bli klubbens svakeste siden opprykket. Skjer det så bør spørsmålet stilles om hele prosjektet som flere av en eller annen grunn velger å kalle "Nye Stoke" var et riktig retningsvalg...

Ja, det bør nok evalueres og evt se hva som var riktig og hva som gikk galt..

Jeg mener uansett at det var rett å velge en my manager som ville og ønsket oss å ta oss litt videre enn der vi var. MH tok sjansen, prøvde, men ser ut som om han feilet...

ER nå det jeg mener ...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Jan 2017, 18:50

Wolves faktisk nær å sette inn 3-0.

Du slette tid....
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Jan 2017, 18:51

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:Vi ryker her og denne sesongen kan fort bli klubbens svakeste siden opprykket. Skjer det så bør spørsmålet stilles om hele prosjektet som flere av en eller annen grunn velger å kalle "Nye Stoke" var et riktig retningsvalg...

Ja, det bør nok evalueres og evt se hva som var riktig og hva som gikk galt..

Jeg mener uansett at det var rett å velge en my manager som ville og ønsket oss å ta oss litt videre enn der vi var. MH tok sjansen, prøvde, men ser ut som om han feilet...

ER nå det jeg mener ...

Slike spørsmål får vi aldri svar på, uansett hvor brennsikre noen måtte være på enten det ene eller det andre.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torleif » 07 Jan 2017, 18:54

Lilledino skrev:
Torleif skrev:Det er noe som ikke stemmer i Stoke. Sitter med en følelse at det er endel misnøye blant de "store" navnene i klubben og at det er en forsuret stemning i stallen. Hvis det er slik, så er det manageren sin jobb å rydde opp i det. Slik som Jurgen Klopp har gjort i Liverpool. Ingen spillere er større en klubben !!!!!!

Ja, det er noe som ikke stemmer... Men hvem skal ta tak og rydde opp ?

Ja, det er et godt spørsmål. Pr dette øyeblikk, så er det jo Mark Hughes som skal styre skuta, så da er det hans ansvar. Hvis ikke, så må Mr Coates ta et grep selv og finne en annen til å gjøre det.
Torleif
Ivrig Stokie

Innlegg A27256 » 07 Jan 2017, 18:56

Her er bare ett ord dekkende.. KRISE... :oops:
A27256
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Jan 2017, 18:57

Tap 0-2 og et fortjent sådan.
Vi er ute av cupen og, tja, vi røyk ut med en pen bunch med spillere med et "navn" i startelleveren. Spillere som visstnok skal være så spektakulære at de på egenhånd skal være i stand til å dominere og avgjøre slike kamper som dette. Hadde bare fotballen vært så enkel...

Dette var bånn! :x :x :x
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 07 Jan 2017, 18:58

Tror Hughes tar for mye hensyn til motstander og tar lag ut i fra dette. Kan jo virke fornuftig, men tror ikke det er måten å gjøre det på. Spill de beste spillerene :shock:
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Jan 2017, 19:05

Morten T. skrev:
onside skrev:Grant
Johnson - ShawX - Maartens Indi - Pieters
Affelay - Imbula
Shaqiri - Bojan - Arnautovic
Crouch

Benken: Given, Bardsley, Allen ,Muniesa , Whelan, Adam , Ngoy

Overraskelser? Nope - Kanskje at de satser såpass mane spillere som har startet i det siste, så vi tar ikke lett på Wolverhampton

Det er nok et riktig trekk å la Allen hvile-
Hadde vi møtt et PL-lag så hadde jeg vært skeptisk til midtbanekonstellasjonen( pga. svakheter defensivt ), men mot Wolves bør det gå greit og Stoke stiller sterkt og tar motstanderen seriøst her.

Før matchen var jeg skeptisk til konstellasjonen på midten, men trodde det skulle gå greit mot relativt svake Wolves. Dessverre så fikk jeg både rett og feil. Midtbanen var altfor svake defensivt, hadde mange balltap og spilte for sakte, der fikk jeg rett i antagelsene, men jeg tok feil i forhold til at jeg ikke trodde at Wolves skulle klare å utnytte dette.

I den grad Hughes får lov å fortsette så håper jeg at vi aldri får se en slik ubalansert sammensetting av midtbanen ever again!
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mahoney » 07 Jan 2017, 19:18

Balansen i laget er for dårlig... Shaqiri, Imbula, Arna, Afellay, Bojan, Bony....Blir for mange feinschmeckere og ustabile tiki-taka spillere....
Hardt arbeid og talent kombinert med gode holdninger er kvaliteter som trengs for å løfte laget. Joe Allen har vært et stjernekjøp. Bruno er OK også, men det spørs om ikke det er brent av for mye penger på såkalte stjernespillere...Mot lag som Wolves blir disse kvalitetene synlige og det virker som en del faller gjennom dessverre...
Aldri vært fan av MH og mener han har fått sine muligheter...Men skal det på plass en ny trener så må det skje kjapt, slik at han får mulighet til å handle sine spillere...
mahoney
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 07 Jan 2017, 20:24

Veldig skuffende tap hjemme mot Wolves idag. Jeg synest vel likevel at krisemaksimeringen etter dette tapet, og antydninger om at prosjekt-Hughes nærmest har vært mislykket er skudd langt over mål.

Vi snakker om et "prosjekt" som har ført oss til tre 9. plasser i PL, våre tre beste plasseringer etter at vi kom tilbake til det gode selskap. Et "prosjekt" som bare var en straffesparkkonkurranse på Anfield unna ligacupfinale forrige sesong. Og vi snakker om et lag som per i dag ligger på 11. plass i verdens tøffeste liga, der avstanden opp til en 7. plass er betydelig mindre enn avstanden til nedrykssonen.

Så kan vi legge til at det ikke er unikt for Stoke å bli slått ut av lag fra lavere divisjoner. Bournemouth røk 0-3 for Millwall. Og vår tidligere manager (som av enkelte hevdes å være vår beste manager ever) røk også ut på hjemmebane mot et lag fra Championship, selv med en helt annen filosofi og tilnærming.

Poenget er at slikt skjer, og det skjer fordi engelsk fotball er såpass jevn at antatt svakere lag på en god dag er fullt kapable til å vinne over antatt bedre lag som har en dårlig dag - i en enkeltstående kamp. Og for å illustrere dette, så kan jeg jo bare som et apropos nevne at i skrivende stund ligger et av topplagene i PL, Arsenal, under 0-1 for Championship-laget Preston til pause.

Det er skuffende at vi taper for Wolves, men ingen krise. Det er også skuffende at vi ligger an til en dårligere sesong i PL enn i fjor, men det er heller ingen krise.

Det er nokså stor enighet om at Stoke per i dag har den beste spillerstallen klubben noen gang har hatt etter opprykket. Dette skyldes også den innkjøpspolitikken som har vært ført under det nåværende regimet. Men jeg mener at klubben per i dag underpresterer i forhold til potensialet i spillergruppen. Det er spillernes ansvar, og det er - i siste instans - managerens ansvar. Og det store spørsmålet som må løses er hvorfor vi underpresterer.

Jeg mener fortsatt at vi bør spille de beste spillerne. Det mener jeg vi ikke har gjort. Vi gjorde det i dag, men flere av disse var nok noe kamprustne etter lite spilletid den senere tid. Flere av de - som i alle fall etter mitt syn er - de beste spillerne har i lengre perioder blitt sittende på benk, eller blitt skiftet ut underveis om de har startet. Dette bidrar ikke til å bygge opp selvtilliten til disse, man blir redd for å gjøre feil, knyter seg, og presterer dårligere enn potensialet skulle tilsi. Selvtillit er utrolig viktig i fotball, og mangel på tillit fra manageren bidrar ikke til å bygge selvtillit.

Når dette parres med vingling i taktikk, posisjoner og spillemønster bidrar dette til å skape usikkerhet i laget. Man mangler en rød tråd, og stadige utskiftinger bidrar sjelden til at lag spiller bedre.

Jeg mener ting må settes i perspektiv. Etter mager poengfangst i desember, blant annet etter bortekamper mot noen av PL´s sterkeste lag - Arsenal, Chelsea og Liverpool - som så blir fulgt opp med hjemmetap i cupen mot et Championship-lag kort tid etter, så males fanden på veggen. Spillere som Bojan, Shaqiri, Arnie, Imbula og Afellay har tidvis vært strålende i Stoke-trøya. Dette ignoreres i perioder hvor det går dårlig og de ikke er like gode.

Og nei, de har ikke vært like gode hele tiden, og den største innvendingen mot disse er at de har vært for ustabile. Fra veldig god i en kamp til veldig svak i en annen. Men jeg tror de fleste ser at alle disse har stort potensial, og hvor gode de kan være når de er i form og ting "klikker". Da er det managerens jobb å legge til rette for at de får ut dette potensialet over tid, og ikke bare i glimt. Det gjør han ikke ved stadige skiftninger og lange perioder på benken, og stadige skifter av taktikk, posisjoner og spillemønster. Dette skaper frustrasjon, misnøye og usikkerhet, spillerne blir satt under press om å "måtte levere" når man først får sjansen. Dette er sjelden et godt utgangspunkt for å prestere maksimalt. :?

Det mener jeg faktisk er det største problemet. Ikke at spillerne - som for tiden underpresterer - i seg selv ikke er gode nok. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest