Torstein Norevik skrev:Morten T. skrev:Torstein Norevik skrev:Ved å la spillere som Bojan, Shaqiri og Imbula sitte på benken, øker faren for at disse vil ønske seg bort fra klubben. Det vil - etter mitt syn - være begynnelsen på slutten på Hughes` "moderniseringsprosjekt", som er avhengig av nettopp den type spillere for å kunne fungere. Og for egen del ville jeg synest det ville være veldig trist og et stort tilbakesteg etter den lovende innledningen under Hughes.
Som nevnt mange ganger før, og jeg har nevnt det i både "gode" og "onde" tider: Mark Hughes har gjort en god/ok jobb med Stoke City F.C. den tiden han har holdt på. Han har vært en ok interiørarkitekt i det huset som sto ferdigbygget og støtt da han mottok nøklene.
Her er vi grunnleggende uenige, ved at jeg mener du gir Hughes for liten kreditt for det ferdige huset (som når det kommer til stykket vel ikke er ferdig ennå).

Pulis reiste en solid grunnmur og reisverk, men det har blitt bygget mye på huset etter at grunnmuren og reisverket stod ferdig. Og da langt på vei med nye materialer, etter at Hughes hadde forandret på tegningene.

Så trekker det fortsatt litt her og der, fordi Hughes ennå ikke er helt i mål. Men jeg tror det vil bli et flott hus når det er ferdig, såfremt han holder seg til disse tegningene, og ikke begynner å trekke disse i tvil...

Svaret på dette skrev jeg i avsnittet som kom etter det du siterte meg på, Torstein:
"Som nevnt før så må det managere gjør til en viss grad sees på med et relativt blikk. For å sammenligne så pleier jeg å si at det er en langt større prestasjon av en friidrettstrener å få en tjukkas som løper 100 meter på 25,2 sekunder til noen år senere å få den samme fyren til å løpe på 9,9 sekunder enn det er å komme inn som ny trener å forbedre løperens tid videre fra 9,9 til 9,8.
Det var derfor jeg trakk fram en fyr som Eddie Howe forrige sesong som gjorde en fantastisk jobb med vesle Bournemouth og holdt de oppe i PL, og det er derfor jeg også reagerer når en del managere som, relativt sett, har gjort det meget skarpt i årevis og med forskjellige klubber, får mye pes."
Personlig synes jeg at jeg er ganske moderat i synet på Hughes: Jeg mener at han har gjort en ok/bra jobb i Stoke og det finnes da vitterlig langt hardere kritikere av den dresskledde enn meg selv - både på dette forum og i England. Noen dukker riktignok bare sånn passe betimelig opp når det går dårlig, noen som liker han dukker først opp med ros etter at rekken av dårlige resultater er brutt og noen vakler og skifter mening om mannen like ofte som man bør skifte underbukse( og det har jeg lært bør være sånn ca. en gang om dagen ). Hughes har fått ros av meg når han gjør noe bra, men også kritikk når jeg synes han gjør noe mindre bra. I sum så synes jeg han har gjort en jobb som jeg sånn omtrent forventet på forhånd, kanskje med et lite pluss. Han er en ok manager med en ok CV.
Men så er det også slik at jeg synes at mye av den ufine behandlingen som tidvis har blitt tidenes beste manager i Stoke( Jepp, Tony Pulis ) til del, ikke bør få stå uimotsagt.
Jeg har noen ganger undret meg i mitt stille sinn: Hva hvis jeg hadde hånet/kritisert legender som Jimmy Greenhoff, Terry Conroy, Gordon Banks, Alan Hudson, Tony Waddington og Denis Smith på samme måte som noen har valgt å håne/kritisere den absolutte klubblegenden Pulis i årenes løp? Hadde det blitt akseptert og godtatt av de som liker å mimre og se tilbake på den perioden som noe stort? Jeg er jo ikke sikker, men jeg tipper svaret blir nei.
Og så den vedtatte "sannheten" om at sparkingen av Pulis var "rett" forsøker jeg jo også å imøtegå. Ingenting blir mer "rett" bare for at noen gjentar dette ofte.
Jeg er veldig enig med geniet Jose Mourinho som sa dette om Pulis i forkant av matchen WBA-ManU for en stund tilbake:
"Tony got trophies everywhere; in every club he got trophies. He did not get relegated with Stoke, that is a trophy. He did not get relegated with West Brom, it is another trophy. Not relegated with Palace, another trophy, and so on. He has lots of trophies, and by that I mean he reaches targets."
Det er slike uttalelser fra fantastisk flinke fotballfolk som Mourinho jeg mener at bl.a. du og en del andre supportere gladelig hopper bukk over når dere skal vurdere Pulis sine kvaliteter.