Manolo Gabbiadini

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Manolo Gabbiadini

Innlegg Torstein Norevik » 24 Jun 2016, 00:12

Ifølge dagens nettutgave av The Sentinel skal Napoli ha avslått et bud fra Stoke på 25m Euro (19,2m pund) for Manolo Gabbiadini. 24-åringen kan bekle flere offensive posisjoner, og står også bokført med seks landskamper for Italia. Gabbiadini har imponert i Napoli, men har likevel kommet litt i skyggen av storscoreren Gonzalo Higuain. Så gjenstår det å se om Stoke er villige til å høyne budet, og hvorvidt Napoli i det hele tatt er interessert i å selge. ;)

http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Re: Manolo Gabbiadini

Innlegg onside » 05 Des 2016, 20:27

Han er fremdeles ikke førstevalget i Napoli og da kan Premier League være en mulighet i januarvinduet. Everton eller Stoke?
http://sportwitness.co.uk/stoke-city-po ... nue-apace/
onside
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 14 Des 2016, 12:25

Her skal Stoke ha lagt inn bud og fått det avvist av klubben som holder hus i byen hvor pizza( nei, ikke den fryste varianten som smaker papp ) har sin opprinnelse fra:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 03 Jan 2017, 14:04

Dette sier Stoke LoudnProud :

"According to La Repubblica, Stoke are preparing a £24million bid for Manola Gabbiadini.
We have not heard anything to suggest this to be true mind you."

Da så.......
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 03 Jan 2017, 15:16

Sentinel har også fått med seg £24mill ryktene på en målsky Napoli-spiller med lite spilletid.... Skeptisk!

https://en.wikipedia.org/wiki/Manolo_Gabbiadini
onside
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Jan 2017, 15:22

gmel skrev:Dette sier Stoke LoudnProud :

"According to La Repubblica, Stoke are preparing a £24million bid for Manola Gabbiadini.

Da så.......

Her også:
http://talksport.com/football/transfer- ... 0103222270

Sorry, men dette begynner å bli kvalmende. 24 milloner pund er rett og slett for mye å gi for en spiller som skal løpe rundt i shorts og tuppe ball. I tillegg så skal vel karen ha en relativ grei lønn pluss-pluss også...
I seriespill i Italia har han scoret i hver 4, 44 kamp han har spilt. Ikke spesielt imponerede og med samme frekvens i England ville han ha scoret 8-9 mål pr. sesong.
Det er mulig han er en god spiller, men som nevnt: summen er feil og med Imbula og 18 millioner friskt i minne( Lee Grant som kom nesten gratis har hatt større verdi for klubben ). Med dagens kurs er 24 millioner pund rundt 260-270 millioner norske kroner og alle voksne mennesker som gidder å heve nesetippen en millimeter forstår at denne utviklinga ikke er riktig - på flere forskjellige felt.

Jeg vil helst at Stoke styrer unna her.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 03 Jan 2017, 20:31

Morten T. skrev:

Da så.......

Her også:

Sorry, men dette begynner å bli kvalmende. 24 milloner pund er rett og slett for mye å gi for en spiller som skal løpe rundt i shorts og tuppe ball. I tillegg så skal vel karen ha en relativ grei lønn pluss-pluss også...
I seriespill i Italia har han scoret i hver 4, 44 kamp han har spilt. Ikke spesielt imponerede og med samme frekvens i England ville han ha scoret 8-9 mål pr. sesong.
Det er mulig han er en god spiller, men som nevnt: summen er feil og med Imbula og 18 millioner friskt i minne( Lee Grant som kom nesten gratis har hatt større verdi for klubben ). Med dagens kurs er 24 millioner pund rundt 260-270 millioner norske kroner og alle voksne mennesker som gidder å heve nesetippen en millimeter forstår at denne utviklinga ikke er riktig - på flere forskjellige felt.

Du verden, Morten, men her er vi faktisk helt enige... :lol:

Du har selvsagt helt rett i det moralske aspektet, om 24m pund, for å sparke en ball. Men selv i lys av et sykt overgangsmarked synest jeg dette er en altfor høy pris for italieneren. Han har hatt en nedadgående kurve de siste sesongene, og fremstår heller ikke som noen stor målscorer, som du også peker på.

Joda, han har landskamper for Italia, hvilket borger for kvalitet, men det hører også med til historien at han spilte sin siste landskamp i 2015, og således ingen ifjor, hvilket også gir en indikasjon på en nedadgående kurve. En ting er å "gamble" med en slik spiller for en relativt "billig" sum, som tilfellet var med Bojan (billig i fotballsammenheng vel å merke...det er uansett sykt mye penger). Noe helt annet er det å spandere summer som det her er snakk om på en spiller som ikke har bevist all verden de siste par sesongene, og vel også har slitt benken en god del i Napoli.

Du har nevnt det før, at Hughes antakelig er flinkere på transfermarkedet når han ikke har all verden å rutte med, enn hvis han er utstyrt med en velfylt lommebok. Jeg har hatt - og har fortsatt - tro på at Shaqiri og Imbula vil kunne bli nøkkelspillere for oss. Fordi jeg opplever at de har mye potensial som de ennå ikke har fått ut i Stoke-trøya. De viser storhet i små glimt, men har ikke levert stabilt spill på høyt nivå over tid. Per dato er det vel derfor ingen tvil om at ingen av de har levd opp til forventningene, sett i forhold til de høye prislappene de kom til klubben med.

Da har han hatt fått langt mer valuta for pengene for spillere som Arnautovic, Bojan, Muniesa, Pieters, Bardsley, Afellay, Johnson og Diouf (for ikke å glemme Grant, som du nevner), som alle enten har kommet gratis eller for relativt beskjedne summer - 3-4m pund eller mindre - og som likevel har vært meget nyttige for klubben, overgangssummene tatt i betraktning.

Vi trenger en spiss som kan lage mål, det mangler vi. Men jeg tror ikke Gabiaddini er løsningen på det problemet, og i alle fall ikke for den prisen.

Som et apropos kan det nevnes at nettstedet "transfermarkt.com", som er relativt anerkjent for sine vurderinger av fotballspilleres markedsverdier, verdsetter Gabbiadini til 15m Euro, som etter dagens kurser tilsvarer i underkant av 13m pund. Altså nær halvparten av den prisen som nevnes i ryktespaltene.

Og ifølge "transfermarkt.com" er markedsverdien hans synkende, ettersom han for et års tid siden var verdsatt til 17m Euro. Kanskje ikke noe dramatisk fall, men han har like fullt en synkende verdi.

At det er så stor avstand mellom det han verdsettes til av "transfermarkt.com" og den prisen som nevnes i media, kan vel på den annen side også tjene som en indikasjon på at dette ryktet kanskje bør tas med en klype salt, selv om vi visstnok har vært ute etter han før ? ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Jan 2017, 21:47

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:

Da så.......

Her også:

Du verden, Morten, men her er vi faktisk helt enige... :lol:

Du har selvsagt helt rett i det moralske aspektet, om 24m pund, for å sparke en ball. Men selv i lys av et sykt overgangsmarked synest jeg dette er en altfor høy pris for italieneren. Han har hatt en nedadgående kurve de siste sesongene, og fremstår heller ikke som noen stor målscorer, som du også peker på.

Joda, han har landskamper for Italia, hvilket borger for kvalitet, men det hører også med til historien at han spilte sin siste landskamp i 2015, og således ingen ifjor, hvilket også gir en indikasjon på en nedadgående kurve. En ting er å "gamble" med en slik spiller for en relativt "billig" sum, som tilfellet var med Bojan (billig i fotballsammenheng vel å merke...det er uansett sykt mye penger). Noe helt annet er det å spandere summer som det her er snakk om på en spiller som ikke har bevist all verden de siste par sesongene, og vel også har slitt benken en god del i Napoli.

Du har nevnt det før, at Hughes antakelig er flinkere på transfermarkedet når han ikke har all verden å rutte med, enn hvis han er utstyrt med en velfylt lommebok. Jeg har hatt - og har fortsatt - tro på at Shaqiri og Imbula vil kunne bli nøkkelspillere for oss. Fordi jeg opplever at de har mye potensial som de ennå ikke har fått ut i Stoke-trøya. De viser storhet i små glimt, men har ikke levert stabilt spill på høyt nivå over tid. Per dato er det vel derfor ingen tvil om at ingen av de har levd opp til forventningene, sett i forhold til de høye prislappene de kom til klubben med.

Da har han hatt fått langt mer valuta for pengene for spillere som Arnautovic, Bojan, Muniesa, Pieters, Bardsley, Afellay, Johnson og Diouf (for ikke å glemme Grant, som du nevner), som alle enten har kommet gratis eller for relativt beskjedne summer - 3-4m pund eller mindre - og som likevel har vært meget nyttige for klubben, overgangssummene tatt i betraktning.

Vi trenger en spiss som kan lage mål, det mangler vi. Men jeg tror ikke Gabiaddini er løsningen på det problemet, og i alle fall ikke for den prisen.

Som et apropos kan det nevnes at nettstedet "transfermarkt.com", som er relativt anerkjent for sine vurderinger av fotballspilleres markedsverdier, verdsetter Gabbiadini til 15m Euro, som etter dagens kurser tilsvarer i underkant av 13m pund. Altså nær halvparten av den prisen som nevnes i ryktespaltene.

Og ifølge "transfermarkt.com" er markedsverdien hans synkende, ettersom han for et års tid siden var verdsatt til 17m Euro. Kanskje ikke noe dramatisk fall, men han har like fullt en synkende verdi.

At det er så stor avstand mellom det han verdsettes til av "transfermarkt.com" og den prisen som nevnes i media, kan vel på den annen side også tjene som en indikasjon på at dette ryktet kanskje bør tas med en klype salt, selv om vi visstnok har vært ute etter han før ? ;)

Bra Torstein, vi nærmer oss hverandre sakte men sikkert, men like fullt... ;)

Jeg kjenner ikke til han her så godt, men har sett Napoli noen ganger. De har et meget godt lag, men jeg må innrømme at jeg først og fremst har fulgt med på hva slovakiske Marek Hamsik har gjort når jeg har sett de spille( han er superstjerne i Slovakia og jeg har litt familie der, så derfor :) ). Jeg ville nok heller hatt Hamsik til Stoke, men han er neppe til salgs...

Og så aspektet med overgangssummer, lønninger etc. Jepp, det er moralsk forkastelig og en av flere grunner til at jeg begynner å bli litt lei av fotballsporten. Selve spillet er fortsatt fascinerende, men mye av det som skjer rundt har jeg ganske store problemer med å forsvare eller se noe positivt med.

Stoke har jo kasta seg på karusellen de også. Jeg håper bare at den ikke begynner å spinne så fort at klubben faller av og blir så forslått at de aldri kan være med å leke igjen...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 23 Jan 2017, 15:37

Fortsatt en mulighet for denne mannen inn?:
http://sportwitness.co.uk/stoke-place-e ... pton-race/
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 23 Jan 2017, 15:56

Det står vel ganske klart og vel begrunnet - at dette er bare tull & tøys, heldigvis :)
onside
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest