Før Stoke vs Watford

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Før Stoke vs Watford

Innlegg vegar56 » 02 Jan 2017, 12:11

Som vanlig sjekker jeg alltid først avstanden ned til nedrykk når jeg ser på tabellen, Sunderland tapte og det er fremdeles 7 poeng å gå på.
Det hadde vært ekstremt gøy om vi kunne fått klaff en sesong, og igjen kjempet om en plass på topp-4, men det kan vi ikke regne med. At Leicester gikk hele veien forrige sesong er ikke mindre enn et under.
Målet må være å få 40 poeng "i banken" så fort som mulig og slippe nervepirrende sesongavslutning. Da må 3 poeng sikres i morgen. Tap borte mot Liverpool (begredelig) og Chelsea (noe oppløftende) må man regne med, men hjemme mot Watford skal det være 3 poeng.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 02 Jan 2017, 12:32

[quote="Morten T."][quote="onside"]

For hva er egntlig forventninger...? Hvordan oppstår de og hva slags ervervet kunnskap er de evt. basert på? Er de realistiske? Er det noen som stopper opp av og til og tenker i gjennom hvor de har disse forventningene fra og om de evt. er modne for en revurdering?

Husk at vi er fotballSUPPORTERE uten noen form for ansvar i forhold til våre forventninger. De skal/bør være høye fordi vi på vegne av vår klubb skal være optimistiske, tro på undre og at vi vinner hver kamp. Det er et privilegium som supporter. Realistiske? Nope, helt uinteressant!

Jeg har vært supporter av Stoke City i snart 50 år, og til tross for ufattelig mange nedturer, tap, elendig spill, dårlige spillere og managere og en uendelig rekke med uheldige omstendingheter og uflaks - jeg tror ALLTID vi vinner neste kamp. Om det er Chelsea borte eller Watford hjemme; i mitt hode er alt mulig og Stoke kan vinne hver kamp. Så må jeg leve med at skuffelsen blir stor, så stor at den ofte går utover humøret og omgivelsene hvis vi skulle gå på et tap (det hender jo....), eller surre bort en ledelse som mot Leicester. Trøsten er ofte at det snart er en ny kamp og nye muligheter - og et nytt overgangsvindu!
Utad forsvarer jeg Stoke i tykt og tynt, ingen får si noe negativt om min klubb uten at jeg tar til motmæle. Så er det deilig å ha dette forumet hvor jeg kan lette på trykket og si litt ifra når jeg er skuffa og forbanna. På kampen, på spillerne, på manageren, på dommeren, på taktikken, på formasjonen, på laguttaket osv.
Men som supporter vil jeg alltid ha en innstilling om at vi skal vinner hver kamp, vinne ligaen og alle cupene...... Urealistisk? Ja! Historien har jo vist at vi er helt udugelige, men jeg har valgt en klubb, et lag, og optimismen og trua er det som holder meg oppe! Jeg orker simpelthen ikke å være realistisk.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Jan 2017, 12:41

vegar56 skrev:At Leicester gikk hele veien forrige sesong er ikke mindre enn et under.

Ved første øyekast så kan den formidable prestasjonen se ut som et under, men hvis man går inn og dissekrerer og ser på årsakene til at de vant så vil man oppdage at det hele var så langt unna flaks, tilfeldighet og mirakel som det går an å komme. Det var en en oppvisning i ti måneder med smartness og skal vi trekke historiske( eller bibelske ) referanser så kan vi godt hente fram David sin kamp mot Goliat. Der David brukte en slynge med stein for å ta livet av den langt større motstanderen Goliat, der brukte Leicester armene og beina til Kasper Schmeichel og øvrige defensivt plasserte spillere for å få ballen hurtig frem i banen slik at de kunne "ta livet av" motstanderen.

Jeg vil ikke at Stoke skal blåkopiere Leicester, jeg vil at de skal lære og forsøke å gjøre det vanskelig og hardt for mer ressurssterke motstandere.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 02 Jan 2017, 12:50

Morten T. skrev:Det var en en oppvisning i ti måneder med smartness

Men det fungerte ikke sesongen før, og det fungerer heller ikke denne sesongen. Leicester er tilbake i hverdagen, og på det nivået man kan regne med at Leicester skal ligge på. Sånn sett er forrige sesong et under, at alt stemte en hel sesong.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Jan 2017, 13:03

Svein Nilsen skrev:
Morten T. skrev:
onside skrev:
For hva er egntlig forventninger...? Hvordan oppstår de og hva slags ervervet kunnskap er de evt. basert på? Er de realistiske? Er det noen som stopper opp av og til og tenker i gjennom hvor de har disse forventningene fra og om de evt. er modne for en revurdering?

Husk at vi er fotballSUPPORTERE uten noen form for ansvar i forhold til våre forventninger. De skal/bør være høye fordi vi på vegne av vår klubb skal være optimistiske, tro på undre og at vi vinner hver kamp. Det er et privilegium som supporter. Realistiske? Nope, helt uinteressant!

Jeg har vært supporter av Stoke City i snart 50 år, og til tross for ufattelig mange nedturer, tap, elendig spill, dårlige spillere og managere og en uendelig rekke med uheldige omstendingheter og uflaks - jeg tror ALLTID vi vinner neste kamp. Om det er Chelsea borte eller Watford hjemme; i mitt hode er alt mulig og Stoke kan vinne hver kamp. Så må jeg leve med at skuffelsen blir stor, så stor at den ofte går utover humøret og omgivelsene hvis vi skulle gå på et tap (det hender jo....), eller surre bort en ledelse som mot Leicester. Trøsten er ofte at det snart er en ny kamp og nye muligheter - og et nytt overgangsvindu!
Utad forsvarer jeg Stoke i tykt og tynt, ingen får si noe negativt om min klubb uten at jeg tar til motmæle. Så er det deilig å ha dette forumet hvor jeg kan lette på trykket og si litt ifra når jeg er skuffa og forbanna. På kampen, på spillerne, på manageren, på dommeren, på taktikken, på formasjonen, på laguttaket osv.
Men som supporter vil jeg alltid ha en innstilling om at vi skal vinner hver kamp, vinne ligaen og alle cupene...... Urealistisk? Ja! Historien har jo vist at vi er helt udugelige, men jeg har valgt en klubb, et lag, og optimismen og trua er det som holder meg oppe! Jeg orker simpelthen ikke å være realistisk.

Ja, og det er greit, MEN det er også slik at det er forskjellige måter å være supporter på og at det blant supportere hersker forskjellige meninger. Og den ene måten er ikke nødvendigvis "bedre" eller "riktigere" enn den andre.

Her er et par-tre eksempler:
Da Sunderland valgte å ansette den selverklærte fascisten Paolo Di Canio som manager, så boikottet mange livslange supportere og sluttet å følge klubben, men noen ble også værende. De supporterne som valgte å boikotte gjorde det fordi de mente at det, tross alt, er større og viktigere ting i livet enn fotball.

I Tyskland har supportere klart å være med på å presse klubbene til å ha lave billettpriser, noe som har medført Europas beste stemning på kampene. I England har ikke supporterne klart å legge like mye press og det har ført til at flere har valgt å kutte ut fotball eller heller begynt å gå på kamper lenger nedover i systemet.

I Stoke er det, og har det, også vært delt. Noen supportere er, og har vært, konstant negative( men helt, helt stille i de periodene det har gått bra ), mens andre igjen synes å være ganske fornøyde med tingenes tilstand og synes at det er stas at en by av relativ moderat størrelse og med en halvveis ålreit beliggenhet har en fotballkubb i verdens tøffeste liga.

Red Bull, en energidrikk, ville kjøpe West Ham og har allerede kjøpt noen europeiske klubber til spott og spe fra flere. Noen supportere blåser en lang marsj i om et firmanavn inkluderes i klubbnavnet og/eller på stadionnavnet, mens andre blir eitrande forbanna( Jeg kjenner forøvrig et par Vålerengasupportere som ikke har vært og sett på klubben spille siden de flyttet inn på Ullevaal - fordi stadionet ligger plassert på Oslo sin vestkant. :mrgreen: ).

Sjøl er jeg, og faktisk en del andre også, helt kompromissløs i forhold til dette med juks og skuespill og godtar like lite den type oppførsel fra motstandere som jeg gjør fra Stoke sine spillere. Der har jeg oppdaget at flere supportere vakler mye i sine standpunkter og gjerne feier under teppet det spillere fra eget lag gjør mens de skriker seg hese når motstandere gjør nøyaktig det samme. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke hadde tatt del i en feiring hvis Stoke, hypotetisk sett, hadde vunnet en cupfinale med 1-0 på straffe etter at en spiller hadde "lagt seg" for å få straffen.

Det hele blir uansett litt som med kommentarfeltene i nettavisene: De som skriver der( eller "knoter" er et mer presist ord ) er kronisk misfornøyd og kjører på med begrenset ordforråd og fråde, men er de egentlig representative i det store og det hele?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Jan 2017, 13:07

vegar56 skrev:
Morten T. skrev:Det var en en oppvisning i ti måneder med smartness

Men det fungerte ikke sesongen før, og det fungerer heller ikke denne sesongen. Leicester er tilbake i hverdagen, og på det nivået man kan regne med at Leicester skal ligge på. Sånn sett er forrige sesong et under, at alt stemte en hel sesong.

Og det er absolutt ikke uventet. Fordi i fotball finnes det mottrekk mot absolutt alle måter å spille på.
Den store forskjellen denne sesongen, og det går jeg ut i fra at alle som har sett noen av Leicester sine kamper denne sesongen har sett, er at motstanderne har forandret sin måte å spille på når de møter dem. Forrige sesong så trodde flere klubber at de kunne spille de ut med sine egne måter å spille på. De tok feil og ble hardt straffet for det.

I tillegg er det ikke uvanlig å falle av etter å ha vunnet ligaen og definitivt ikke for en klubb av Leicester sin størrelse.

EDIT: Det fungerte vel også delvis sesongen før? I 14/15-sesongen var de nemlig NYOPPRYKKET til PL og ble til slutt nr. 14 etter å ha levert en vanvittig innspurt. De tapte 18 av de 29 første kampene og var absolutt naglet til bunnen, så var de så smarte( og Stoke ditto lite smarte ) at de hentet inn Robert Huth og fikk skikk og struktur på et forsvar som lakk som en sil. Selv om de hadde tapt mange av kampene fram til da, så husker alle som så dem at de hang ganske bra med og sjelden ble utspilt i selve banespillet, men var altfor slepphendte bakover på banen. De vant forøvrig 8 av de 10 siste kampene og sikret plassen med glans. Den gangen var det Stoke-kjenningen Nigel Pearson som var manager og han gjorde, som etterfølgeren Ranieri, en veldig god jobb.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 02 Jan 2017, 18:25

Vi er nødt til å fete oss opp med 3 poeng i morgen tirsdag 3 jan , og mot Sunderland lørdag 14 jan, i den neste PL kampen .. Alt annet lukter heftig shit...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 02 Jan 2017, 19:21

Svein Nilsen skrev:
JonC skrev:Aj, aj aj,...klarer nesten ikke glemme hvor nære, men allikevel hvor langt unna vi var poeng mot Chelsea. Før Watford kampen har jeg en dyster statistikk som MÅ brytes på tirsdag. Stoke har ikke vunnet på en tirsdag på 52 forsøk. Femtito, 52, femtito er det mulig? Skal denne bisarre statistikken forfølge oss inn i 2017 også?

Statistikk er superinteressant, men da må den være riktig Jon!!! Det er riktig at Stoke ikke har vunnet en BORTEKAMP på en tirsdag på 52 oppgjør, eller siden 1906!!! Det er ufattelig!. Men hjemme er det heldigvis ikke så ille, så vi skal banke Watford på tirsdag - uansett, men da uten at det henger en så dyster statistikk over oss!

Jeg leste nok OptaJoe feil (heldigvis). Da stoler jeg på OptaSvein i stedet. Godt at vi har deg :idea: :D
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Jan 2017, 23:33

onside skrev:Gruer-Gleder meg til denne kampen her.... to lag som har slitt med poenghøsten i de siste rundene. Stoke med en underlig match mot Chelsea hvor gamlekara Grant, Adam og Croach var de mest toneangivende og positive, mens jeg ble sørgelig skuffet over Affelay, Shaqiri og Allen. Affelay var frisk i noen minutter for deretter og forsvinne helt, vi kan kanskje ikke forvente allverden etter langtidskade, men håper og tror han kommer.... Allen vet vi kan bedre, men Shaqiri - igjen - skuffer stort. Med det potensialet, og nå har han også hvilt mye, så skjønner jeg ikke at han leverer bedre enn dette.

Det er dette som er motsetningen her, de vi har STORE forvnentninger til svikter, mens det er de som vi forventer lite av - overgår forventningene. Veldig frustrerende.... ikke bare for Morten og Torstein, men også for MH og supporterne?

Satser på dette laget mot Watford ?

Grant
Johnson - Shawx - Martins Indi - Pieters
Adam - Imbula
Diouf - Allen - Arnautovic
Crouch

Jeg har også vært i tvil om det er plass til ShawX i back-linja ettersom det fungerete veldig bra med Johnson - Martens Indi - Muniesa,
men enn sålenge Muniesa er skadet, ser jeg ikke andre alternativer enn å ha han med....
http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html
Jeg tror Hughes forandrer litt igjen og kjører inn Shaqiri for Diouf og Krkic for Crouch. Utover det så tror jeg på samme oppstilling som deg, men blir heller ikke overasket om Bardsley kommer inn for muligens flytteklare(???) Johnson.

Jeg tror det blir en ganske jevn match i morgen mellom to lag som ikke har unnagjort den første halvdelen av sesongen på strålende vis. Det blir spennende å se om lagene vil være forsiktige eller om de gyver på og åpner seg litt, eller tar risiko om du vil. 1-0 til Stoke på et vådeskudd av Johnson eller Bardsley via bringa til Adam er mer enn godt nok for meg i morgen. ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest