Morten T. skrev:Kanskje forsvinner Krkic i dette vinduet:
http://www.stokesentinel.co.uk/bojan-re ... story.htmlI følge den samme artikkelen så skal visstnok skotske Celtic og noen kinesiske klubber ha vist interesse for han i sommer. Kan det hende at han forsvinner til noen av disse?
Det synest jeg i så fall er veldig trist, og et nytt urovekkende tegn på at Hughes kan være i ferd med å miste grepet.
Kaptein Shawcross er også veldig klar i sine uttalelser om Bojan, og verdien av å ha en slik spiller i sine rekker:
"I've always said he's one of my favourite players to play with. I love playing with him. It's all about us setting a platform for him to show the skill he's shown over the years. The longer we can keep him the better."
Enkelte har vært kritiske til han denne sesongen, og mener at Hughes gjør rett ved å benke han. Det kan i så måte være grunn til å minne om at han - fra sin midtbaneposisjon - har scoret tre mål på bare åtte kamper + en scoring mot Bury i cupen. Og bare fem av disse kampene har han vel spilt fra start. Tre mål på åtte kamper svarer til ca. 12-15 mål på sesongbasis. Er dette så veldig svakt at det gir grunn til å benke han ? Hvilke andre Stoke-spillere er i nærheten av noe tilsvarende ? Walters - ofte som spiss - har til sammenligning 2 mål på 16 kamper. Crouch - som spiss - har 2 på 12 kamper. Til sammenligning med Walters og Crouch, har Shaqiri - som hovedsaklig har spilt høyre kant - scoret 3 mål på 12 kamper, og dette mener enkelte kvalifiserer til plass på benken. Det er vel bare Joe Allen som matcher mål-statistikken til Bojan. Og dette selv om Bojan er gitt liten tillit og ikke har fått spille seg i form over tid.
Jeg liker ikke det jeg ser, for jeg opplever at Hughes nå ser ut til å ville rive ned det han har brukt tre år på å bygge opp. Bojan var - etter min mening - vår desidert beste spiller før han ble skadet i cupkampen mot Rochdale. Han ble omtalt som et kanonkjøp, og det ble urolig i supporter-kretser da det begynte å gå rykter om at han hadde en "release-klausul" på et - i fotballsammenheng - relativt moderat beløp, noe som senere ble avkreftet av Stoke. Det ville vel ikke gitt høye odds om han ville ha blitt vår Player of the Year for et par sesonger siden, om han ikke hadde blitt skadet og om han hadde fortsatt med samme imponerende spill som han hadde gjort før skaden.
Nei, han har ikke vært like god etter skaden, som han var før. Men det skal også mye til. Selv sier han da også at han nok ville for mye, for raskt, etter at han kom tilbake, og at han derfor mistet litt av friskheten etter et tett kampprogram.
Jeg opplever at Hughes er i ferd med å gjøre en kjempetabbe ved å håndtere spillere som Bojan, Imbula og Shaqiri på en slik måte at de alle kan komme til å forsvinne. Dette er de spillerne han burde ha bygget laget rundt, og ikke spillere som skal figurere som squad-spillere.
Jeg var lunken til ansettelsen av Hughes. Han overrasket meg likevel veldig positivt de første to-tre sesongene, og jeg var veldig fornøyd med det arbeidet han gjorde. Men måten han har fremstått denne sesongen - og spesielt de siste månedene - gjør at jeg faktisk har begynt å miste litt trua på han. Det virker som han i øyeblikket virrer rundt uten mål og mening, og uten noen bestemt plan. Den planen han opprinnelig hadde - og som fungerte godt - ser det ut til at han har mista trua på og er i ferd med å forlate.
En usikker manager, som ikke vet hva han skal gjøre, vi aldri være noen god manager. Jeg håper imidlertid at Hughes henter seg inn igjen, og vender tilbake til den filosofien han startet med, og bruker/henter inn spillere som passer inn i den filosofien. I motsatt fall vil det være gode grunner til å vurdere et skifte etter sesongslutt. For ingen er tjent med en manager som ikke vet hva han vil, og som tilsynelatende vingler i ulike retninger uten mål og mening.