Stoke City vs Bournemouth

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City vs Bournemouth

Innlegg gmel » 19 Nov 2016, 23:18

-Tottal- skrev:Årets dårligste match ? Så ut som at the almighty Bournemouth har to-tre flere spillere på banen mer enn Stoke City.
Det er ikke bra. En full fortjent bortesiger. Griseheldig at vi vi ikke får straffe imot allerede tidlig i match. Bournemouth
ville mest, har sjeldent sett et Stoke City lag så tafatt og halvhjerta med pasninger og samspill. Steike...er skuffa nu.
Men ingen grunn til å henge med hue, det er alltid en ny match. Taper vi den, så fortjener vi faktisk å være et bunnlag.

Pluss til Grant og Allen - resten burde faktisk skamme seg.

Jeg er helt overbevist om at de hadde 13 mann på banen mot oss ( selv om noen vil si at dommeren spilte for oss)
Makan!!
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 19 Nov 2016, 23:39

gmel skrev:
-Tottal- skrev:Årets dårligste match ? Så ut som at the almighty Bournemouth har to-tre flere spillere på banen mer enn Stoke City.
Det er ikke bra. En full fortjent bortesiger. Griseheldig at vi vi ikke får straffe imot allerede tidlig i match. Bournemouth
ville mest, har sjeldent sett et Stoke City lag så tafatt og halvhjerta med pasninger og samspill. Steike...er skuffa nu.
Men ingen grunn til å henge med hue, det er alltid en ny match. Taper vi den, så fortjener vi faktisk å være et bunnlag.

Jeg er helt overbevist om at de hadde 13 mann på banen mot oss ( selv om noen vil si at dommeren spilte for oss)
Makan!!
Jeg er så definitivt en av disse "noen". Dommeren i dag var ikke god, men det var det så definitivt Stoke som trakk fordelen av.
Nå vet jeg ikke hva Hughes har uttalt etter kampen i dag, men HVIS han får det for seg at han skal legge skylda på dommeren for dagens svake resultat så må han virkelig finne fram til nærmeste speil og ta seg en god og laaaaang kikk.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 19 Nov 2016, 23:52

Morten T. skrev:
gmel skrev:

Makan!!
Jeg er så definitivt en av disse "noen". Dommeren i dag var ikke god, men det var det så definitivt Stoke som trakk fordelen av.
Nå vet jeg ikke hva Hughes har uttalt etter kampen i dag, men HVIS han får det for seg at han skal legge skylda på dommeren for dagens svake resultat så må han virkelig finne fram til nærmeste speil og ta seg en god og laaaaang kikk.

Nei, akkurat i dag tror jeg det er best å ikke skylde på dommeren. Det er vel minst 7-8 mann som må ta på seg dette, en av de er MH selv :oops:
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 20 Nov 2016, 00:16

Morten T. skrev:
vegar56 skrev:Der var det over. Ingen forsøk på kreativitet på slutten, kun Flo-pasninger :(

Og det burde de ha begynt med mye før. Da kunne Stoke kanskje ha fått poeng i dag.

Det holdt vi på med i fem sesonger under Pulis, og var nesten hver eneste sesong blant ligaens minst-scorende lag, så hvor effektivt dette er kan vel i høyeste grad diskuteres... ? ;)

Jeg synest ikke det er så underlig at vi presser på mot slutten. Det er ikke et uvanlig kampbilde når et hjemmelag ligger under mot slutten av kampen, og med et bortelag som samtidig "parkerer bussen" for å prøve å ri av stormen og få med seg poengen(e) hjem. Snarere er vel dette ganske vanlig, og jeg tror ikke nødvendigvis at presset vårt mot slutten av dagens kamp hadde så mye å gjøre med pumpingen av høye baller inn mot midten, men mer å gjøre med at Bournemouth la seg bakpå. Ikke ulikt det vi selv i tidligere år ofte opplevde, da vi selv la oss bakpå mot slutten av kampene for å prøve å ri på en ledelse. Resultatet ? Som regel at vi ble satt under kraftig press. Og da handlet det mange ganger ikke om pumping av baller inn mot vårt midtforsvar, men snarere kjapt en-touch spill nær vår sekstenmeter, som vårt forsvar ikke greidde å henge med på.

Jeg er for øvrig helt enig med Svein. Crouch og Walters holder ikke lenger nivået og jeg fatter ikke hvorfor disse to til stadighet skal være våre "redningsmenn" mot slutten av kamper der det butter imot. Jeg synest de tilfører lite, og har gjort det i lang tid.

Når det gjelder kampen ellers, så synest jeg det var en rotete kamp, der vi aldri fikk i gang noe skikkelig spill. Dommer East hadde vel ingen god dag på jobben, og det skal vel kanskje Stoke være mest glad for. Han overså et klart straffespark mot Shawcross, Bojans straffe var vel også billig, og han hadde også en del merkelige avgjørelser ellers. Jeg irriterte meg forøvrig også over at han lot Bournemouth få dra ut tiden ved enhver anledning. Spillerne falt som fluer, hadde ingen som var interessert i å ta innkast, og en keeper som knapp nok gadd å hente ballen når den gikk ut over dødlinja. Han la riktig nok til en del mot slutten, men hadde han markert seg med et gult kort for denne åpenbare uthalingen, så hadde det kanskje blitt stopp på det, men det fikk ikke noen andre konsekvenser enn at East til stadighet pekte på klokka for å markere at han ville legge til tid.

"Gullrekka" med Shaqiri, Bojan og Arnie var langt under pari i dag, og spesielt Bojan skuffet, en skuffelse som kulminerte med det brente straffesparket fra vår ellers normalt så sikre straffeskytter. I etterpåklokskapens tegn er det lett å peke på at kanskje Allen burde ha fortsatt i 10`er-rollen han har gjort det så bra i. Men med Whelans skade, var Hughes nødt til å omrokkere, og da var det kanskje fristende å prøve å få plass til Shaqiri, Bojan, Arnie og Allen i samme startoppstilling ? For vi må ikke glemme at Bojan er en spiller som er i stand til å gjøre det uventede, og med noen tidelers magi kan utrette ting helt på egen hånd som få gjør han etter. Det har han gjort mange ganger, og han vil alltid kunne være en potensiell matchvinner, selv om han også - som alle andre - gjør feil innimellom og varierer en del i prestasjonene. Men i form, og vist tillit i kraft av spilletid, er det ikke mange i dagens Stoke-lag som overgår Bojan, mener nå jeg. ;)

Joda, Bournemouth kunne hatt flere mål, m.t.p. skudd i stanga, den fantastiske reaksjonsredningen fra Grant på skuddet fra King i første omgang og at de ble snytt for et opplagt straffespark. Men vi skal heller ikke glemme at vi brente et straffespark, at Bournemouth reddet på streken etter Shawcross heading på corner, at Shaqiri blåste en kjempesjanse over fra 10-12 meter, at Arnie hadde en flott sjanse på et gjennomspill, som han skjøt like til side for mål, at Walters i sluttminuttene headet svakt fra 5-6 meters hold, på nesten blankt mål samt flipperspill rundt gjestenes fem-meter på overtid.

Oppsummeringen er likevel at det var et veldig skuffende tap i dag, vi skal vinne hjemme mot Bournemouth. Så skal vi ikke glemme at før denne kampen var det bare Liverpool og Chelsea som hadde knepet flere poeng enn Stoke fra og med oktober måned. Jeg tror vi vil slå tilbake i de neste kampene mot Watford og Burnley og ser det ikke som usannsynlig at vi går inn mot juleprogrammet plassert på øvre halvdel av tabellen, selv om det ble tap idag ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 20 Nov 2016, 00:53

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:
vegar56 skrev:Der var det over. Ingen forsøk på kreativitet på slutten, kun Flo-pasninger :(

Og det burde de ha begynt med mye før. Da kunne Stoke kanskje ha fått poeng i dag.

Det holdt vi på med i fem sesonger under Pulis....og var nesten hver eneste sesong blant ligaens minst-scorende lag... ;)

Jeg synest ikke det er så underlig at vi presser på mot slutten. Det er ikke et uvanlig kampbilde når et hjemmelag ligger under mot slutten av kampen, og med et bortelag som samtidig "parkerer bussen" for å prøve å ri av stormen og få med seg poengen(e) hjem. Snarere er vel dette ganske vanlig, uten at jeg idag tror det nødvendigvis hadde så mye å gjøre med pumpingen av høye baller inn mot midten, men mer å gjøre med at Bournemouth la seg bakpå. Ikke ulikt det vi selv i tidligere år ofte opplevde, da vi selv la oss bakpå mot slutten av kampene for å prøve å ri på en ledelse. Resultatet ? Som regel at vi ble satt under kraftig press. Og da handlet det mange ganger ikke om pumping av baller inn mot vårt midtforsvar, men snarere kjapt en-touch spill nær vår sekstenmeter, som vårt forsvar ikke greidde å henge med på.

Jeg er for øvrig helt enig med Svein, Crouch og Walters holder ikke lenger nivået og jeg fatter ikke hvorfor disse to til stadighet skal være våre "redningsmenn" mot slutten av kamper der det butter imot. Jeg synest de tilfører lite, og har gjort det i lang tid.

Når det gjelder kampen ellers, så synest jeg det var en rotete kamp, der vi aldri fikk i gang noe skikkelig spill. Dommer East hadde vel ingen god dag på jobben, og det skal vel kanskje Stoke være mest glad for. Han overså et klart straffespark mot Shawcross, Bojans straffe var vel også billig, og han hadde også en del merkelige avgjørelser ellers. Jeg irriterte meg forøvrig også over at han lot Bournemouth få dra ut tiden ved enhver anledning. Spillerne falt som fluer, hadde ingen som var interessert i å ta innkast, og en keeper som knapp nok gadd å hente ballen når den gikk ut over dødlinja. Han la riktig nok til en del mot slutten, men hadde han markert seg med et gult kort for denne åpenbare uthalingen, så hadde det kanskje blitt stopp på det, men det fikk ikke noen andre konsekvenser enn at East til stadighet pekte på klokka for å markere at han ville legge til tid.

"Gullrekka" med Shaqiri, Bojan og Arnie var langt under pari i dag, og spesielt Bojan skuffet, en skuffelse som kulminerte med det brente straffesparket fra vår ellers normalt så sikre straffeskytter. I etterpåklokskapens tegn er det lett å peke på at kanskje Allen burde ha fortsatt i 10`er-rollen han har gjort det så bra i. Men med Whelans skade, var Hughes nødt til å omrokkere, og da var det kanskje fristende å prøve å få plass til Shaqiri, Bojan, Arnie og Allen i samme startoppstilling ? For vi må ikke glemme at Bojan er en spiller som er i stand til å gjøre det uventede, og med noen tidelers magi kan utrette ting helt på egen hånd som få gjør han etter. Det har han gjort mange ganger, og han vil alltid kunne være en potensiell matchvinner, selv om han også - som alle andre - gjør feil innimellom og varierer en del i prestasjonene. Men i form, og vist tillit i kraft av spilletid, er det ikke mange i dagens Stoke-lag som overgår Bojan, mener nå jeg. ;)

Joda, Bournemouth kunne hatt flere mål, m.t.p. skudd i stanga og den fantastiske reaksjonsredningen fra Grant på skuddet fra King i første omgang. Men vi skal heller ikke glemme at vi brente et straffespark, at Bournemouth reddet på streken etter Shawcross heading på corner, at Shaqiri blåste en kjempesjanse over fra 10-12 meter, at Arnie hadde en flott sjanse på et gjennomspill, som han skjøt like til side for mål, og at Walters i sluttminuttene headet svakt fra 5-6 meters hold, på nesten blankt mål.

Oppsummeringen er likevel at det var et veldig skuffende tap i dag, vi skal vinne hjemme mot Bournemouth. Så skal vi ikke glemme at før denne kampen var det bare Liverpool og Chelsea som hadde knepet flere poeng enn Stoke fra og med oktober måned. Jeg tror vi vil slå tilbake i de neste kampene mot Watford og Burnley og ser det ikke som usannsynlig at vi går inn mot juleprogrammet plassert på øvre halvdel av tabellen, selv om det ble tap idag ;)

Dette har overhodet ingenting med Pulis å gjøre. Det har med en pragmatisk tilnærming til matchbildet å gjøre. Noe jeg forklarte i tidligere innlegg i denne tråden.
Det som underslås, eller unnlater å nevnes, er Bournemouth sin evne, men først og fremst vilje, til å gå framover nesten hver gang de vinner ballen dypt inne på egen halvdel. Hadde de vært litt mer presise i den fasen av spillet så hadde de scoret flere.

Og på tross av at noen tilsynelatende har fått det for seg at Pulis, og bare han, er min favoritt i forhold til filosofi så har jeg et utall av ganger påpekt at svakheten, etter mitt syn, med hans system var og er evnen og viljen i lagene han trener til å gå fort framover i banen når de vinner ballen. Det Pulis først og fremst er bra på er å organisere lagene sine defensivt( her er han helt i verdensklasse ) i tillegg til å få de( på sikt ) til å overprestere. Det er altså nyanser her og for n`te gang: Ja, jeg liker måten Pulis og hans like organiserer et forsvar på, MEN samtidig liker jeg en mer ekspansiv angrepsfotball som handler om å gå lynraskt i angrep( og som følge av det faktisk miste ballen mange ganger i forsøket).

Ja riktig, Crouch og Walters er ikke så gode som de var( selv om noen nærmest ustanselig og forutsigbart har sablet de ned over flere sesonger - uansett ), MEN i dagens kamp var det like rett å sette inn disse som det ville ha vært å benytte før nevnte Karadas mot San Marino. Han hadde falt i gjennom mot for eksempel Tyskland, men mot lag som San Marino og kanskje også Tsjekkia og Aserbajdsjan så ville han ha hatt en verdi - på tross av at han ikke er like god lenger. Det handler om å utnytte den spisskompetansen som er i gruppa sett ut i fra hvilken motstander som møtes og hvordan matchbildet utvikler seg, og basert på nettopp det synet så er jeg uenig med deg og Svein.

Jeg er heller ikke enig i beskrivelsene av Krkic. Jeg synes han er oppskrytt og her kommer en veldig viktig presisering før de som først og fremst liker den spanske måten å spille fotball på ( minus absolutt fantastisk kyniske Atletico Madrid ) flyr i flint: Dette er sett OVER TID.
For all del, han er god spiller, med gode porsjoner talent, men han gjør rett og slett for mange feil og feilvalg, jobber i mange tilfeller ikke hardt nok og blir mange ganger "borte" i matchene etter et par tøffe tacklinger. Vi skal heller ikke glemme at han ikke har fått det til å stemme særlig bra i sine foregående klubber( minus den første tiden i Barcelona hvor han var omgitt av verdens beste spillere ). Han har potensial, men det kan man si om mange, og hans utfordring må bli å oftere vise prestasjoner på et høyt nivå. For meg holder det ikke med en frekk finte, en bra pasning eller et mål dann og vann som en bekreftelse på at han er utrolig god - all den tid jeg vet at de aller beste spillerne gjør slike ting svært mye oftere - og feilene( som ofte feies under teppet av noen ) er relativt mange. For Krkic trenger bare "tillit, spilletid og å være skadefri" for å fungere optimalt og være på sitt beste må vite, mens den samme forutsetningen selvfølgelig ikke gjelder for andre spillere( les: Crouch, Walters, Bardsley und so weiter ). Nei, det er bestemt for lenge siden - disse spillerne er dårlige okke som og årsaken(e) til hva det kan skyldes blir sjelden eller aldri trukket frem av de som på forhånd har bestemt seg og er påpasselig frempå å påpeker dette etter en svak involvering av en av de forannevnte. Hver gang Krkic gjør en dårlig match( og det skjer faktisk av og til, noen vil til å med si relativt ofte ) så har det sin naturlige forklaring i form av sykdom, skade, dårlig form, manglende spilletid etc. - men å benytte den type forklaring om en spiller som for eksempel Walters? Nei, vettu hva! :o

Ser man bort i fra ett heldig poeng mot ManU, tre seire mot ligaens tre svakeste lag og en meget god kamp borte mot West Ham så har denne sesongstarten vært elendig( og tar vi med avslutningen på forrige sesong så er den negative tendensen krystallklar ). Det ønsker i hvertfall ikke jeg å bortforklare, selv om jeg fortsatt tror at dette laget med den kvaliteten de besitter bør klare å plassere seg rundt midten plussminus til slutt.

Jeg mener at noe av svakheten til Stoke ble vist i dag. Vi har flere spillere med gode individuelle ferdigheter enn tidligere, men vi spiller ikke som et Lag med stor L, har blitt gjennomgående slurvete og dårlig organisert bakover og egentlig ganske tannløse på den siste tredjedelen av banen - være seg om det er i åpent spill eller på dødballer.

Kanskje led vi også litt under savnet i dag av enda en kar som ofte blir utskjelt? Glenn Whelan har vært flink over flere sesonger til å bedrive defensivt minesveiperi fra sin midtbaneposisjon. I dag hadde vi ingen som fungerte særlig bra i den viktige, men for noen usynlige, delen av fotballspillet.

Det jeg dog ER enig i er at dette var en skuffende prestasjon av Stoke og jeg håper jo at det snur - allerede neste søndag.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 20 Nov 2016, 01:08

Hughes er jo inne på mye av det samme som jeg har nevnt her: "We went a little bit more direct because they were closing us down quickly, and as a consequence of doing that we created any number of good opportunities."

En analyse som er bra og ganske så riktig.....etter mitt syn. ;)

Det var altså ETTER at Stoke valgte å spille mer direkte at ting begynte å skje.....etter Hughes sitt syn. ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 20 Nov 2016, 14:05

Jeg ser at Matthew Etherington, mannen med over 300 kamper i PL( hvorav rundt 150 av dem for Stoke ) sier noe interessant etter gårsdagen:
"Still struggling with set pieces, for and against. Never worked on it when I was under Hughes, still a key part of the game."
Marc Wilson var jo inne på det samme, og er ikke dette egentlig ganske sjokkerende opplysninger?

Ja, jeg vet at noen ikke setter så mye pris på det å fokusere på å være sterke på dødball, verken defensivt eller offensivt,( frispark, innkast, cornere etc. ), men så lenge det faktisk er en integrert del av selve spillet og i regelverket i fotballsporten, så er jeg, og tydeligvis også Etheringtom m.fl., av den mening at det er en unnlatelsessynd å la være å fokusere på dette.

Som nevnt før mange ganger så fokuserte Pulis i langt større grad på å være sterke på dødball, og det faktumet kompenserte i en viss grad for mangelen på øvrige elementer i angrepsspillet. Allikevel mener jeg at det ikke var nok og at Stoke den gang manglet en ekstra dimensjon, utover det å være ekstremt bra på dødball, i sitt angrepsspill.

I dag, hvor dødballspillet er en av lagets svakeste sider og tydelig nedprioritert( skal vi tro spillernes uttalelser i tillegg til det absolutt alle med en flik av fotballforståelse ser ), så må Hughes komme opp med noe for å kompensere for svakheten. Han forsøker å gjøre det ved å ville at laget skal bygge opp spillet bakfra, i større grad holde ballen i laget, og satse på at spillere med gode individuelle ferdigheter framover på banen kan bryte ned og skape ubalanse i godt organiserte forsvar. Det funker av og til, men samtidig er spillestilen litt naiv( man kan nesten mistenke at stilen er skrudd sammen for å først og fremst "please" de som har som førstepri å bli "underholdt" ).

Allikevel er ikke alt håpløst, for når jeg går tilbake og ser på de gode periodene under Hughes så har han hatt gode kampplaner, et snev av pragmatisme og Stoke har spilt tidvis akkurat slik jeg foretrekker: Et godt organisert forsvar og kjapt i angrep når de vinner ballen. Det som imidlertid er synd er at Stoke med fordel kunne ha blitt enda mer ekstreme på den biten og spilt slik mye oftere. Det ville muligens ha gjort en supporter eller tusen småsure, fordi "underholdningsverdien" ville ha sunket, men det får så være.

Det er interessant med slike spillestildiskusjoner og etter å ha sett en del matcher og forsøkt å finne ut hva jeg mener er den beste måten å spille på så vil jeg si at jeg er mest begeistret for lag som Atletico Madrid, Leicester( foriige sesong ) Norge under Drillo, Island under Lagerbäck, italiensk forsvarsorganisering, kynismen til argentinske landslag, angrepsspillet til Tyskland under Löw, Hellas da de vant EM med Rehagel som trener, Arsenal i tiden rundt George Graham og Wenger som managere, Mouhrino sin counterattack og pragmatisme, Stoke under Pulis osv. Flere av de elementene som ramses opp her er gamle( for eksempel italiensk forsvarsorganisering ), men de holder fortsatt vann og er kunnskapsbaserte. Det liker jeg godt.

Etter mitt syn... ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 21 Nov 2016, 11:22

Bare så det er klart; jeg er hele enig med deg Morten når det gjelder Tony Pulis. Han fikk frem det beste i middelmådige fotballspillere, basert på kynisme, lagmoral og forsvarsorganisering! Vi var gode på dødballer, i begge boksene. I dag har vi bedre fotballspillere men mangler mye av det Pulis var eksponent for, dessverre. At ikke Mark Hughes har en plan på dødballer er mildt sagt sjokkerende, men det synes. Makan til tafatthet i begge bokser, det er rett og slett flaut! Noe av det gode fotballspillere er dårlige på, er stabiliteten, de svinger alt for mye i prestasjoner. Dette skyldes selvfølgelig ofte hvordan motstanderne agerer ift sin kampplan, men det er trist å se Bojan og Shaqiri bli "tatt" ut i enkelt kamper og får til absolutt ingenting! Når det gjelder Crouch og Walters så er det definitivt ikke innsatsen det skorter på, det er alt det andre. Jeg mener at hvis Stoke skal ta det neste steget, og det er jo noe av det vi supportere drømmer om, vinne flere kamper, så må vi erstatte de som er nr 8, 9 , 10 og 11 på laget. Vi må bytte ut de svakeste leddene med bedre spillere. Whelan var svak for 2-3 år siden men har løftet seg og er nå en viktig spiller for laget. Men, Imbula var nok ment som hans erstatter, men presterte ikke. Bony og Diouf er av Crouch sine erstattere, men presterer heller ikke. Det er vel grunnen til at ikke Crouch spiller i Derby eller Leeds.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 22 Nov 2016, 13:46

Svein Nilsen skrev:Bare så det er klart; jeg er hele enig med deg Morten når det gjelder Tony Pulis. Han fikk frem det beste i middelmådige fotballspillere, basert på kynisme, lagmoral og forsvarsorganisering! Vi var gode på dødballer, i begge boksene. I dag har vi bedre fotballspillere men mangler mye av det Pulis var eksponent for, dessverre. At ikke Mark Hughes har en plan på dødballer er mildt sagt sjokkerende, men det synes. Makan til tafatthet i begge bokser, det er rett og slett flaut! Noe av det gode fotballspillere er dårlige på, er stabiliteten, de svinger alt for mye i prestasjoner. Dette skyldes selvfølgelig ofte hvordan motstanderne agerer ift sin kampplan, men det er trist å se Bojan og Shaqiri bli "tatt" ut i enkelt kamper og får til absolutt ingenting! Når det gjelder Crouch og Walters så er det definitivt ikke innsatsen det skorter på, det er alt det andre. Jeg mener at hvis Stoke skal ta det neste steget, og det er jo noe av det vi supportere drømmer om, vinne flere kamper, så må vi erstatte de som er nr 8, 9 , 10 og 11 på laget. Vi må bytte ut de svakeste leddene med bedre spillere. Whelan var svak for 2-3 år siden men har løftet seg og er nå en viktig spiller for laget. Men, Imbula var nok ment som hans erstatter, men presterte ikke. Bony og Diouf er av Crouch sine erstattere, men presterer heller ikke. Det er vel grunnen til at ikke Crouch spiller i Derby eller Leeds.

Enig i det Svein at spillere må byttes ut og lag må fornyes hele tiden, men pr. dato så er dette troppen vi har og da mener jeg at det, avhengig av kampbilde, motstander, skader, taktikk osv. må kunne gå an å være pragmatisk - både i forhold til laguttak og bytter underveis.
Når det er sagt så tror jeg nok ikke at hverken Crouch eller Walters kommer til å bli værende på gamle Britannia Stadium i altfor mange sesonger til...

Bekymringen hos meg ligger vel kanskje heller i hvem disse erstattes med. Jeg har ikke spesielt stor tro på å overbefolke et LAG med småtasser rundt 160 centimeter, som riktignok er flinke til å drible og har kreativitet, men som mangler duellkraft og tacklingsstyrke. Jeg har mer tro på balanse og å skaffe flest mulig spillere med spisskompetanse som kan benyttes avhengig av motstander og kampbilde. Jeg er heller ingen kjempefan av Hughes, men synes han er en ok/bra manager som har fått det greit til å stemme i Stoke - så langt. Noe jeg forøvrig tror en pen bukett andre managere også ville ha fått til plussminus med lignende ressurser - og plattform.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest