Svein Nilsen skrev:Uff, forferdelig surt tap. Vi var helt elendig i første omgang, mye bedre i andre omgang - dårligere kunne vi ikke bli. Nå hadde vi sjansen til å komme oss over midten og der vi skal være, men vi Stoke supportere bare vet at slike kamper taper vi!!
Jeg mener Hughes burde fortsatt med Allen i 10-er rollen og satt inn Imbula for Whelan. Og, helt uenig med Morten, Crouch og Walters er ikke lenger noen gode innbyttere. Vi har sultne og gode spillere på benken som burde vært satt inn før de. Crouch holder ikke lenger PL nivå, og Walters har også mindre og mindre å bidra med. Tiden løper fra de begge, bør byttes i januarvinduet. Det bør også Bony!
God natt!
Og jeg er uenig med Svein.
Trykket mot mål ble klart bedret da disse to kom inn, eneste feilen var at Hughes burde ha foretatt disse byttene før.
En spiller som Krkic, som roses opp i skyene HVER gang han gjør EN bra handling eller scorer ett mål hadde mange feilvalg og svake avleveringer i dag( uten at det som vanlig nevnes av så mange ), i tillegg til å brenne en straffe( som jo i praksis faktisk er en krystallklar målsjanse ). Han burde ha vært tatt av før.
Jeg husker da Norge spilte hjemme mot San Marino. Absolutt ALLE med et snev av fotballforståelse og de karene jeg så matchen sammen med som begge har trenerutdannelse sa før matchen at Norge burde slå mange innlegg inn i boksen til San Marino for å skape muligheter på andre- og tredjeball i et overbefolket straffefelt. I et sånt kampbilde er det ikke en gang nødvendig å runde backen for å slå inn. I stedet så valgte mannen som mente at Norge skulle "fri til publikum" under hans ledelse noe helt annet og det holdt på å gå skikkelig galt mot en av verdens dårligste lag. En annen del av kritikken var at Gladgutten fra Gratangen ikke tok med Azar Karadas som har en vanvittig, og i Norge ganske unik, spisskompetanse i forhold til duellkraft og hodestyrke.
Nå er Bournemouth selvfølgelig langt, langt bedre enn San Marino, men kampbildet i dag hadde noen paralleller. Bournemouth lå veldig dypt, men i motsetning til sjanseløse San Marino så har de nok kvalitet i laget til å slå kontra og sette fart hver gang de vinner ballen dypt inne på egen halvdel. Når Stoke forsøker å spille seg i gjennom forsvaret til den type godt organiserte lag, så skaper det ofte overgangsmuligheter ved balltap - hvis motstanderen er villig og har evner til å angripe. Og det hadde Bournemouth.
Etter hvert så skjønte heldigvis også Hughes at for å sette press og trykk på dem, så måtte han bytte inn spillere med hodestyrke og duellkraft. Det gikk nesten, men han burde som nevnt ha gjort det før.
I fotball bør man ha et grunnsytem, men man bør også være pragmatisk og forsøke noe annet når man ser at ting ikke fungerer. Det synes jeg Hughes forsøkte på i dag, men det kom i seneste laget.
En annen ting er at den angrepsrekka Stoke stilte med fra start i dag har, av flere, blitt fremstilt som selveste "drømmelaget" og mange har ropt seg hese for at de som utgjorde Stoke sin offensive slagkraft i dag burde være det selvskrevne valget sett ut i fra hvilke spillere Stoke disponerer pr. dato. De må være veldig skuffet etter en kamp som dette.